Concesionarea Serviciului Public

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
Capitolul 1: Noul management public 4
1.1. Prezentare generala 4
1.2. Principalele modificari aduse de noul management public 7
1.3. Impactul modificarilor aduse NMP asupra administratiei publice 11
Capitolul 2: Serviciile publice 18
2.1. Serviciul public - domeniu al managementului public 18
2.2 Tipologia serviciilor publice 20
2.3. Concesionarea serviciilor publice 22
2.3.1. Definirea, subiectele si procedura concesiunii 25
2.3.2. Contractul de concesiune 28
2.3.3. Drepturile si obligatiile partilor contractului de concesiune 30
2.3.4. Avantajele concesionarii catre societati comerciale private 33
Capitolul 3: Studiu de oportunitate privind concesionarea diferitelor servicii publice din Piatra Neamt 35
3.1. Studiu de oportunitate privind concesionarea a serviciului de administrare, intretinere si exploatare a strandului municipal din Piatra Neamt 35
3.2. Studiu de oportunitate privind concesionarea serviciului public de salubrizare a orasului Piatra Neamt 40
CONCLUZII 48
BIBLIOGRAFIE 50


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Administratia publica reprezinta o "mare afacere publica ", in care suntem cu totii implicati in calitatea noastra de cetateni si, ca urmare, este necesar sa nu ramanem pasivi la lucrurile care ne privesc si pe care le putem schimba sau imbunatati in mod direct sau indirect. Acest proiect "Administratia Viitorului " este o sansa pentru mine de a-mi exprima parerea si am convingerea ca cel putin una dintre propunerile mele va avea aplicabilitate in viitorul apropiat.
Conform art. 119 din Constitutia Romaniei, "administratia publica din unitatile administrativ-teritoriale se intemeiaza pe principiul autonomiei locale si pe cel al descentralizarii serviciilor publice ". Principiul autonomiei locale are in vedere organizarea si functionarea administratiei publice locale pornind de la "dreptul si capacitatea efectiva a autoritatilor administratiei publice locale, de a rezolva si gestiona in nume propriu si sub responsabilitatea lor, o parte importanta a treburilor publice, in folosul colectivitatilor locale pe care le reprezinta ", autoritatile administratiei centrale, potrivit principiului subsidiaritatii, intervenind daca si in masura in care obiectivele actiunii nu pot fi realizate de autoritatile locale.
Reforma managementului Administratiei Publice din Romania, in principal a managementului serviciilor publice prin intermediul carora aceasta isi defineste utilitate, eficienta si transparenta in satisfacerea nevoilor sociale in raport cu mediul social in care functioneaza respectivul sistem administrativ, este o prioritate de necontestat a oricarei guvernari.
Nevoia schimbarilor structurale si functionale cu mutatii semnificative in plan central sau local, pune in evidenta faptul ca. acest proces implica parcurgerea unor etape de transformari accelerate cu caracter istoric, constituindu-se intr-o modernizare fortata realizata prin concursul fortei externe exercitata de Uniunea Europeana (U.E.) printr-un set complex de elemente stimulative si de constrangere.
Realitatea demonstreaza ca de aproape 10 ani se incearca adaptarea la transformarile de natura administrativa, politica si juridica ce au loc in statele dezvoltate. O analiza a cadrului legislativ si institutional arata ca nu au fost gasite cele mai bune instrumente pentru realizarea reformei in administratie:
- nu s-a reusit optimizarea procesului decizional, autonomia locala nefiind asumata complet de autoritatile locale;
- neidentificarea, in mod cert, a responsabilitatilor si relatiilor dintre diferite institutii;
- descentralizarea este incompleta, nereusindu-se apropierea de interesul cetateanului, a unor atributii si decizii. Nu s-a reusit nici transferul complet de resurse materiale si financiare care asigura apropierea deciziei de realitatea economica si care confera o mai buna valorificare a resurselor.
- bugetele colectivitatilor locale sunt dependente in mare masura de resursele bugetului de stat, veniturile proprii bugetelor locale nedepasind 25% din necesarul de resurse locale, reforma finantelor vizand, dupa model european, o cota de aproximativ 50%.
- o insuficienta comunicare intre autoritatea publica si cetatean;
- nu s-a reusit implementarea unui sistem informational in toate ramurile administratiei;
- exista o nemultumire a cetatenilor determinata de necorelarea dintre confortul urban oferit de autoritati si suma ridicata de bani pe care trebuie sa o verse anual la bugetul local;
- intrarea in vigoare a Legii finantelor publice locale a fost amanata datorita insuficientei pregatiri a acestui moment, consiliile locale si judetene neorganizandu-si propriile compartimente fiscale.
Este bine-cunoscut faptul ca majoritatea oamenilor este nemultumita de calitatea serviciilor publice. Pentru o mai buna comunicare intre administratia locala si cetateni, este necesar ca periodic sa se efectueze cercetari (monitorizarea plangerilor, instituirea unor linii telefonice, chestionarea scrisa) din care sa se afle gradul de satisfacere a nevoilor consumatorilor si masura in care serviciile corespund necesitatilor beneficiarilor.
Anumite servicii, prin crearea cadrului legislativ necesar, pot fi prestate de catre agenti economici privati, sub controlul autoritatilor locale, in schimbul unor facilitati fiscale. Asemenea situatii exista deja (ex.: transportul in comun), dar lipsa unei coordonari riguroase din partea organelor abilitate determina unele nemultumiri in randul cetatenilor.
Reforma administrativa in Romania este necesara numai in conditiile in care ea va fi realizata constiincios si va avea efecte pozitive. Desi statele europene dezvoltate constituie un model, sa nu facem reforma doar ca asa spune Uniunea Europeana, ci pentru ca romanii au nevoie de ea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Concesionarea Serviciului Public.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!