Conditiile Actiunii Directe in Baza Constitutiei Romaniei si a Legii Nr. 554 pe 200

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 5
CAP. I. Contenciosul administrativ reglementat de Legea nr. 554 /2004 7
Sectiunea I Preliminarii 7
Sectiunea a II-a Caracteristicile contenciosului administrativ instituit prin Legea nr. 554/ 2004 9 
CAP.II. Conditiile actiunii in contenciosul administrativ 11
Sectiunea I Conditia ca actul atacat sa fie unul administrativ 11
1.1. Delimitarea actului administrativ de simplele adrese si circulare 13
1.2.Delimitarea actului administrativ de actele pregatitoare 14
Sectiuna a II-a Conditia ca actul sa vatame un drept subiectiv sau un interes legitim 15
Sectiunea a III-a Conditia ca actul sa emane de la o autoritate publica 16
Sectiunea a IV-a Parcurgerea procedurii administrative prealabile 17
Sectiunea a V-a Introducerea actiunii la instanta de contencios administrativ intr-un anumit termen prevazut de lege 22
CAP. III. Aspecte de ordin procedural 27 
Sectiunea I Aspecte legate de sesizarea instantei de contencios administrativ 27 
Sectiunea a II-a Partile in litigiul de contencios administrativ 29
2.1. Calitatea de reclamant ( subiecte de sezina) - Legitimarea procesuala activa in contenciosul administrativ 29
2.2. Calitatea de parat - Legitimarea procesuala pasiva in contenciosul administrativ 31
Sectiunea a III-a Competenta instantelor de judecata 33 
3.1. Instanta de fond 33 
3.2. Instanta de recurs 34
Sectiunea a IV-a Actele ce trebuie depuse 36
Sectiunea a V-a Procedura in fata instantei de fond 36
5.1. Citarea partilor 36
5.2. Suspendarea executarii actului 36
5.3. Introducerea in cauza a functionarului public 37 
5.4.Judecarea cererilor 37
5.5. Taxa de timbru 38
5.6. Solutiile ce le poate da instanta de fond 40
5.7. Despagubiri 41
Sectiunea a VI-a Procedura in fata instantei de recurs si executarea hotararilor 41
CAP. IV. Concluzii 43
Bibliografie 44


Extras din licenta Cum descarc?

Rezumat
Contenciosul administrativ, ca element esential si indispensabil al statului de drept, reprezinta, in fapt, o concretizare a principiului separatiei puterilor si controlului reciproc al acestora, fiind astfel, o modalitate de exercitare a controlului judecatoresc, asupra activitatii desfasurate de autoritatile unei alte puteri statale, respectiv ale puterii executive.
In acest context, rolul si importanta instantelor de contencios administrativ a crescut, fiind cunoscut faptul ca in fata acestora se desfasoara ,,lupta" dintre doua parti, din care una va iesi invingatoare, fara a uita ca aceasta aduce in ring un ,,colos"- autoritatea publica si un ,,pigmeu"-persoana vatamata. 
Felul in care functioneaza si se dezvolta institutia contenciosului administrativ prezinta, in fapt, o importanta deosebita pentru fiecare dintre noi.
Astfel, prezenta lucrare, cu tema : ,,Conditiile actiunii directe in baza Constitutiei Romaniei si a Legii nr. 554/2004" este alcatuita din patru capitole, fiecare capitol fiind alcatuit la randul lui din mai multe sectiuni si subpuncte.
Primul capitol il reprezinta ,,Contenciosul administrativ reglementat de Legea nr. 554/2004", fiind alcatuit din doua sectiuni : ,,Preliminarii" si ,,Caracteristicile contenciosului administrativ instituit prin Legea nr. 554/2004".
Al doilea capitol reprezinta ,,Conditiile actiunii in contenciosul administrativ", fiind alcatuit din cinci sectiuni, dupa cum urmeaza : ,,Conditia ca actul atacat sa fie unul administrativ", aceasta prima sectiune fiind alcatuita din doua subpuncte : ,,Delimitarea actului administrativ de simplele adrese si circulare" si ,,Delimitarea actului administrativ de actele pregatitoare". Urmatoarele patru sectiuni sunt : ,,Conditia ca actul sa vatame un drept subiectiv sau un interes legitim", ,,Conditia ca actul sa emane de la o autoritate publica", ,,Parcurgerea procedurii prealabile", ,,Introducerea actiunii la instanta de contencios administrativ intr-un anumit termen prevazut de lege".
Al treilea capitol al lucrarii este intitulat ,,Aspecte de ordin procedural" si este alcatuit din sase sectiuni : ,,Aspecte legate de sesizarea instantei de contencios administrativ", ,,Partile in litigiul de contencios administrativ", ,,Competenta instantelor de judecata", cu subpunctele ,,Instanta de fond" si ,,Instanta de recurs",urmatoarea sectiune : ,,Actele ce trebuie depuse", ,,Procedura in fata instantei de fond", ,,Procedura in fata instantei de recurs".
Lucrarea se incheie cu o serie de concluzii, reprezentand capitolul al patrulea.
Introducere
Cuvinte cheie : contencios administrativ, act administrativ, procedura prealabila, lege, recurs.
Etimologic, termenul de contencios provine din latinescul contentiosus = certaret, adjectivul substantivului contentio = conflict, disputa, confruntare, prin filiera franceza (contentieux = contencios). Rezulta, asadar, ca termenul ,,contencios" semnifica o confruntare, o actiune contradictorie intre doua parti aflate intr-un litigiu si situate pe pozitii convergente.
Notiunea de contencios administrativ1 este o notiune traditionala a dreptului administrativ. Aceasta este utilizata pentru a delimita caile de atac jurisdictionale impotriva actelor si operatiunilor administrative de recursurile administrative obisnuite. Un recurs, deci o cale de atac, dobandea caracter jurisdictional (contencios) ori de cate ori autoritatea care-l solutiona avea calitatea de judecator. In felul acesta s-a ajuns - atat in doctrina, cat si in legislatie, mai ales in perioada interbelica - sa se utilizeze in mod curent termenii: contencios administrativ; actiuni de contencios administrativ; instanta (organ) de contencios administrativ (uneori instanta in materie de contencios administrativ); legea contenciosului administrativ; hotarari de contencios administrativ.
Notiunea de contencios administrativ are mai multe acceptiuni, astfel:
Intr-o prima acceptiune, prin contencios administrativ se intelege activitatea de solutionare a litigiilor, in care, cel putin una din parti este un organ sau un reprezentant al administratiei publice. Acesta este sensul functional al contenciosului administrativ.
Intr-o alta acceptiune, prin contencios administrativ se intelege categoria de organe abilitate sa solutioneze litigiile izvorate din activitatea de administratie publica. Aceasta este semnificatia organizatorica a contenciosului administrativ.
O alta acceptiune a contenciosului administrativ este aceea de institutie juridica, in cadrul dreptului administrativ ca ramura de drept, institutie juridica ce include ansamblul normelor juridice care reglementeaza relatiile sociale ce apar in activitatea de solutionare a litigiilor nascute in activitatea de administratie publica.
Sensul material2 priveste litigiile juridice pe care le cuprinde si regimul juridic aplicabil (dreptul comun sau dreptul administrativ). Sensul formal (organizatoric) se refera la organele de jurisdictie care sunt competente sa solutioneze respectivele litigii.
La randul lor organele de contencios se impart in doua categorii, si anume: organe de contencios judiciar, competente sa solutioneze toate conflictele juridice ce le-au fost date prin lege si organe de contencios administrativ, competente sa solutioneze, potrivit legii, conflictele juridice in care cel putin una dintre parti este un serviciu public administrativ. Prin urmare si activitatile desfasurate de aceste organe vor fi activitati de contencios judiciar sau activitati de contencios administrativ, dupa caz.
CAPITOLUL I
CONTENCIOSUL ADMINISTRATIV REGLEMENTAT DE LEGEA NR. 554/2004
Sectiunea I 
Preliminarii
Noua lege a contenciosului administrativ a fost adoptata si publicata in Monitorul Oficial nr. 1154 din 7 decembrie 2004 si a intrat in vigoare dupa 30 de zile, la 6 ianuarie 2005. 
Legea contenciosului administrativ nr. 554/20043 defineste contenciosul administrativ ca "activitatea de solutionare, de catre instantele de contencios administrativ competente potrivit legii, a litigiilor in care cel putin una dintre parti este o autoritate publica, iar conflictul s-a nascut fie din emiterea sau incheierea, dupa caz, a unui act administrativ, in sensul prezentei legi, fie din nesolutionarea in termenul legal ori din refuzul nejustificat de a rezolva o cerere referitoare la un drept sau la un interes legitim".


Fisiere in arhiva (1):

  • Conditiile Actiunii Directe in Baza Constitutiei Romaniei si a Legii Nr. 554 pe 200.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!