Conflictele in Organizatie si Modalitatile de Solutionare a Lor

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I Abordari de continut si natura conflictelor in organizatie 7
1.1 Aspecte teoretice si tipologice privind conflictul organizational 7
1.2 Cauzele si sursele conflictelor in organizatie 14
Capitolul II Metode de solutionare a conflictelor in organizatie 19
2.1 Gestionarea situatiilor conflictuale in organizatie 19
2.2 Principii si reguli de solutionare a conflictului organizational.25
2.3 Eficienta stilului si aplicarea strategilor in managementul conflictului 28
Capitolul III Particularitati de rezolvare a conflictelor in cadrul Directiei generale transport public si cai de comunicatie a Consiliului municipal Chisinau 31
3.1 Structura Directiei generale transport public si cai de comunicatie 31
3.2 Modalitati de solutionare a conflictelor din cadrul Directiei generale transport public si cai de comunicatie 36
Concluzii si recomandari 41
Bibliografie 44
Anexe 48


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Actualitatea investigatiei: La momentul actual, societatea moderna poate fi perceputa ca o retea de organizatii, in care conflictele reprezinta elemente indispensabile in cadrul naturii de grup. Deoarece resursele umane constituie una din cele mai importante investitii financiare ale firmei, gestionarea eficienta a relatiilor ce apar intre indivizi sau grupuri are prioritate, asa cum asigura dezvoltarea si succesul organizatiei.
Cu toate ca deseori termenul de conflict este asociat cu aspectul sau negativ, presupunindu-se aparitia, la locul de munca, a unui mediu nefavorabil, a confruntarii, luptei si ostilitatii, acesta poate fi considerat si un generator al progresului, fiind un factor pozitiv pentru organizatie in conditiile in care situatiile conflictuale sunt transformate in oportunitati. Printre caracteristicile care confirma utilitatea conflictelor este crearea unor conditii cu efect stimulativ, ce se rasfringe asupra creativitatii si incurajeaza spiritul de inovatie. Situatiile conflictuale pot fi benefice, din motiv ca determina participantii sa devina mai adaptabili la transformarile din jur si contribuie la aplicarea capacitatilor pentru imbunatatirea conditiilor create. Prin urmare, conflictele pot avea drept rezultat atat caracter distructiv, daca este condus incorect, cat si unul creator, atunci cind gestionarea eficienta este utilizata in scopul dezvoltarii activitatii organizatiei. 
Stabilind faptul ca pentru viata organizatiilor conflictele reprezinta un eveniment firesc, prin urmare, o necesitate, imbunatatirea proceselor din activitatea firmei depinde in mare masura de dezvoltarea abilitatilor in scopul diminuarii fortei distructive a acestora. Pentru aceasta, o mare importanta revine intelegerii si cunoasterii cauzelor de aparitie, tipologia conflictului si a modurilor in care acestea pot fi gestionate eficient. Se poate mentiona faptul ca identificarea surselor ce duc la aparitia conflictelor organizationale este folositoare deoarece demonstreaza ca orice situatie sau neintelegere poate fi rezolvata, caci are motive explicabile, intemeiate pentru aparitia acestor imprejurari conflictuale.
Sursele principale care pot determina aparitia conflictelor se pot preciza doar in cadrul corelatiei acestora cu cauzele care le produc. Este vorba despre diferentele personale, a caror cauza consta in existenta diferitor perceptii si asteptari; deosebirile in ceea ce priveste modul de informare - cauza carora rezulta din informarea slaba si interpretarea eronata. Alte surse sunt raportate la incompatibilitatea cu functia detinuta - cauza vizeaza obiective si responsabilitati care nu se potrivesc cu persoana data; precum si stresul format de mediu, a carui pricina este incertitudinea si lipsa resurselor. Toate aceste divergente enumerate se refera la existenta diferitor obiective, a modalitatilor de atingere a acestora, lipsei unui numitor comun in ceea ce priveste sistemul de valori. 
Actualitatea tezei este relevanta prin faptul ca studiul conflictului a cunoscut o explozie, in special, in a doua jumatate a secolului XX. Intr-un interval de timp relativ scurt pentru stiinta (de 50-60 de ani) studiul conflictului a facut progrese remarcabile in mai toate disciplinele sociale. La imbogatirea conceptului de conflict si la extinderea ariei de cercetare a acestuia au contribuit si alte stiinte, precum sociologia si psihologia. 
Utilitatea practica a studierii conflictului, a elementelor si strategiilor in vederea obtinerii informatiilor despre desfasurarea situatiilor, isi gaseste aplicare in activitatea oricarei organizatii. Un conflict care nu a fost rezolvat la timp, poate avea consecinte negative atat din punct de vedere a costurilor - scaderea productivitatii, cheltuieli legate de apelarea la instantele de justitie; cat si afectarea relatiilor dintre indivizi sau grupuri, diminuarea loialitatii, atmosfera de lucru tensionata. Imbunatatirea productivitatii si a relatiilor interpersonale rezida in identificarea la timp a situatiilor ce pot derula in conflicte cu caracter disctructiv, si transformarea acestora in tendinte de colaborare, competitie si progres pentru activitatea firmei.
Gradul de cercetare a temei: Cercetarea temei a fost raportata la conceptiile specialistilor in domeniul Managementului organizational din mai multe tari ale lumii.
In Republica Moldova cercetarile stiintifice in domeniul conflictului organizational se afla la o etapa incipienta. In tratarea initiala a subiectului nemijlocit al lucrarii s-a apelat la lucrarile specialistilor autohtoni, dupa cum: Cobaneanu, S. , Hriscev, E., Burlacu, N. etc.
In paralel cu legislatia si lucrarile stiintifice din Republica Moldova, a fost folosita si doctrina din Romania, Federatia Rusa, SUA, care se refera nemijlocit la obiectul temei respective. 
In Occident, subiectul motivarii nu este unul nou pentru cercetarea stiintifica. Un aport valoros in studierea teoriilor explicand esenta motivatiei l-au adus autori ca: Scholtes, P.R., Mathis R., Jackson Carlisle H. etc.
Prezinta interes cercetarile in problema motivarii personalului a autorilor romani - Abrudan D.B., Serratore M., Alexandru I., Baloiu L., Becker G., Burdus E., Burloiu P., Ceausu Iulian, Cole G.A., Emilian R., Heller R., Johns G., Maican D., Manolescu Aurel, Chivu Iulia, Lefter Viorel, Rasca Lavinia, Deaconu Alexandrina, Popa Ion, Mihalache Vlad, Nica P. etc.
Scopul si obiectivele investigatiei: Scopul prezentei teze de licenta este orientat spre identificarea aspectelor conceptuale si cunoasterea stadiului actual al investigatiilor cu privire la conflictele in cadrul organizatiei, precum si oferirea unor instrumente si metode practice, indreptate pentru a solutiona situatiile de conflict. Astfel, s-a propus de a clarifica concepte de baza cum ar fi: conflict, aspecte functionale si discfunctionale, strategie conflictuala, etc. De asemenea, s-a incercat de a stabili pozitia organelor ce contribuie la elaborare si implimentarea strategiilor de solutionare a conflictelor in cadrul organizatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conflictele in Organizatie si Modalitatile de Solutionare a Lor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

I. LEGI SI ACTE NORMATIVE
1. Legea Republicii Moldova pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind constituirea si functionarea consiliilor locale si raionale, nr. 457-XV din 14.11.2003, Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 248-253/998 din 19.12.2003
2. Legea Republicii Moldova privind statutul municipiului Chisinau, nr. 431-XIII din 19.04.1995, Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 31-32/340 din 09.06.1995
3. Decizia Consiliului municipal Chisinau nr. 11/31 din 04 iunie 2004 ,,Cu privire la aprobarea regulamentului s organigramei Directiei Generale Transport Public si Cai de Comunicatie a Consiliului Municipal Chisinau 
4. Decizia Consiliului municipal Chisinau nr. 6/41 din 24.02.2004 ,,Cu privire la aprobarea statelor de personal ale aparatului Primariei municipiului Chisinau, preturilor de sector, directiilor generale si directiilor Consiliului municipal Chisinau
5. Decizia Consiliului municipal Chisinau nr. 4/18 din 19.12. 2003 ,,Cu privire la aprobarea organigramelor Primariei si ale subdiviziunilor Consiliului municipal Chisinau"
II. IZVOARE DOCTRINARE SI PERIODICE.
1. Aurel Manolescu, Managementul resurselor umane, Editia IV, Editura Economica, Bucuresti, 2003
2. Bens I., "Facilitating conflict", In M.Goldman Ed. Facilitating with ease, 1997, pag 54-55
3. Bonciu C., "Instrumente manageriale psihosociologice", Ed. All Beck, 2000, pag 36
4. Burton J. si Dukes F., ,,Conflict: Practices in Management, Settlement and Resolution", St. Martin's Press, New York, 1990, pag 11
5. Capozzoli, T. K., "Conflict resolution: A key ingredient in successful teams", Supervision, 1995 56(12), 3-5
6. Cobaneanu Sergiu, Administratia publica locala in Republica Moldova, in Reintegrarea Moldovei. Solutii si modele, Chisinau: Editura Tish, 2005, pag. 272
7. D.A. Whetten, K.S. Kameron, Managementul conflictului organizational, Bucuresti 1997, pag 108
8. Dahrendorf R., "Class and Class Conflict in Industrial Society", London: Routledge and Kegan Paul, 1959, pag 54
9. Deutsch M., "Toward an Understanding of Conflict", International Journal of Group Tensions, Vol. 1, 1971, pag 18
10. Deutsch M., ,,Psihologia rezolvarii conflictului", Ed. Polirom, 1998, pag 17
11. Deutsch M., ,,Saizeci de ani de studiu socipsihologic al conflictului", The International Journal of Conflict Management, 1990, pag 77
12. Drucker P., ,,New organisational forms", Harward Business Review, January-February 1998, pag 34
13. Dyson, J. W., P. H. Godwin si Hazlewood L. A., "Group Composition, Leadership Orientation, and Decisional Outcomes", Small Group Behavior 1997, Vol. 7, No. 1 
14. Easterbrook S. M., Beck E. E., Goodlet J. S., Plowman L., Sharples M. si Wood C. C., "A Survey of Empirical Studies of Conflict", School of Cognitive and Computing Sciences, University of Sussex, 1993
15. Eisenhardt K. M., Kahvajy J.L. si Bourgeois L.J., ,,How management teams can have a good fight", Harvard Business Review (July-August), 1997
...


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!