Conflictul in Organizatii din Perspectiva Dramaturgica
- Nota 8
- 68 pagini
- Management
Cuprins licenta Cum descarc?
REZUMAT 4 INTRODUCERE 5 CAPITOLUL I 6 I. 1. PERFORMAREA UNEI RUTINE DE MUNCA 6 I.2. ECHIPE sI LEADERSHIP IN ORGANIZAtII 8 I. 2. 1. FORMAREA ECHIPELOR DIN PERSPECTIVA MANAGEMENTULUI CONFLICTELOR 9 I. 2. 2. PRACTICI ORGANIZAtIONALE PENTRU REDUCEREA CONFLICTELOR 10 I. 2. 2.1 EFECTE ALE EXERCITARII AUTORITAtII 11 CAPITOLUL II 12 II.1. ROLURI sI ACTORI IN ORGANIZAtIE 13 II.1.1 PERFORMERI EXECUTANtI 14 II.1.2. PERFORMERI DECIDENtI 16 II.1.3. REGIZORI 17 CAPITOLUL III 19 III. 1. CONFLICTE INTER-ROLURI 19 III. 2. CONFLICTUL INTER-ACTORI 21 III. 3 ROLUL REGIZORULUI IN ESCALADAREA CONFLICTULUI 24 III. 4. ROLUL REGIZORULUI IN APLANAREA CONFLICTULUI 24 III. 4. 1. RASPUNSUL MANAGERIAL LA PROBLEMA CONFLICTULUI 26 III. 4. 2. RASPUNSUL DRAMATURGIC LA SITUAtIA CONFLICTUALA 29 CAPITOLUL IV - SPAtIALITATEA CONFLICTULUI 29 IV. 1. REGIUNI DE PERFORMARE A CONFLICTULUI 29 IV. 2. REGIUNI DE MENtINERE A SITUAtIEI/IMAGINII PROIECTATE 32 IV. 2. 1. Culisele si rezolvarea situatiilor conflictuale 33 IV. 2. 1. 1. Lipsa culiselor si escaladarea conflictului 34 IV. 2. 1. 2. Regizorul culiselor si regizorul regiunii expuse 35 IV. 3. CONFLICT, ACTORI sI ROLURI IN REGIUNI 36 CAPITOLUL V- CERCETAREA 39 V.1 DESIGNUL CERCETARII sI INTERPRETAREA REZULTATELOR 39 V. 2. CONCLUZII 57 V.3. CONTRIBUtII PROPRII 58 V. 4. REFLECtII PERSONALE sI RECOMANDARI PENTRU CERCETARI VIITOARE 59 V. 4. 1 Recomandari 59 BIBLIOGRAFIE 61
Extras din licenta Cum descarc?
Rezumat Lucrarea de licenta cu titlul ,,Conflictul in organizatii din perspectiva dramaturgica- Studiu intr-un supermarket" incearca o abordare din perspectiva sociologiei dramaturgice a problemei conflictului in organizatii. Pentru a ajunge la identificarea mediului organizational cu mediul scenografic-dramaturgic, este necesar sa cunoastem corespondentul dramaturgic al fiecarui aspect din organizatii, ducand discursul spre situatiile cu potential conflictual. Primul aspect discutat este cel legat de munca in organizatii. In primul capitol discutam de diverse aspecte ale muncii, de lucrul in echipa, de formarea echipelor si le vom incadra teoretic in cadrul conceptual al managementului conflictelor. In al doilea capitol se realizeaza suprapunerea teoriei dramaturgiei sociale a lui Erving Goffman peste principalii actanti din supermarket. Astfel, vom discuta despre actori, roluri, performare. Actorii sunt catalogati ca fiind performeri decidenti si performeri executanti in functie de nivelul raspunderii fiecaruia. Intereseaza in continuare caracterizarea conflictelor care apar intre actori ca urmare a interferentelor fatadelor de rol, personalitatilor, motivatiilor, intereselor membrilor. Un alt conflict abordat este cel dintre actori-membri si actori ne-membri care va fi dezbatut atat din perspectiva managementului cat si din cea a dramaturgiei sociale. Cunoscand actorii si cauzele aparitiei conflictelor, pentru a bifa un alt element goffmanian ce priveste scenografia, vom aborda in capitolul al patrulea zonalitatea conflictului, mai exact unde apare in spatiul fizic al supermarketului si unde este rezolvat. Acest aspect este deosebit de important pentru a vedea daca se confirma supozitia conform careia situatiile discrepante cu asteptarile publicului sunt performate in ,,culise". In ultima parte a lucrarii este cuprinsa partea de cercetare. Pentru aceasta a fost proiectata o cercetare calitativa, printr-o metoda descriptiva sustinuta si aplicata printr-un instrument adecvat studiului: fisa de observatie. Aceasta este conceputa intr-o maniera originala, definitivata in urma consultarii cu subiectii observatori. Teoria centrala a studiului este cea a dramaturgiei sociale care prin apelul la managementul impresiilor devine aplicabila in orice institutie sociala. Pornind de la aceasta, in cuprinsul lucrarii se vor impleti teorii ale managementului, conflictelor, muncii emotionale, cu trimiteri la dramaturgia sociala a conflictului. Rezultatele obtinute in urma colectarii informatiilor au confirmat intrebarile de cercetare si asertiunile facute referitor la conflictul in supermarket. Instrumentul de cercetare s-a pliat corespunzator peste specificul temei, ducand la o buna cunoastere a unor aspecte putin discutate si abordate legate de situatiile conflictuale din mediul organizational. 5 Introducere A munci intr-o organizatie inseamna mai mult decat a indeplini sarcinile trasate si de a respecta un regulament de ordine interioara. Lucrul in organizatii implica interactiune intre membri, implica conflict, echipe, coeziune, satisfactie sau tensiune. Fara aceste aspecte nici o organizatie nu poate fi conceputa, neluarea in considerare a acestor aspecte va conduce cu siguranta la esec sau lipsa de performanta. Astfel, o buna cunoastere a mediului de lucru, sub toate aspectele sale nu poate fi decat de bun augur. Asta am incercat si noi in aceasta incursiune in mediul de lucru al Supermarketului, cadrul de referinta fiind dat de teoria dramaturgiei sociale. Am presupus posibilitatea unei suprapuneri clare a rolurilor si actorilor din dramaturgia sociala peste functiile, rolurile, actorii, regiunile din supermarket. Pentru a materializa intrebarile de cercetare, am construit un instrument-o fisa de observatie care a raspuns eficient intentiilor noastre de studiu. Desi literatura de specialitate abunda pe tematica conflictului, sunt rare trimiterile la dramaturgia sociala. In urma rezultatelor obtinute, sugeram ca folosirea acestei perspective sa fie imbratisata si de alti cercetatori intrucat ofera o imagine inedita asupra realitatii din Supermarket in ce priveste zonalitatea conflictului, existenta unor zone de rezolvare a acestuia si mai exact a unor zone de retragere atunci cand apar tensiuni. Aceasta nu implica ca recomandare de strategie de abordare a conflictului- evitarea sau ocolirea, ci sugereaza o largime a spatiului de actiune, cu spatiu de temperare, control. Credem ca argumentele teoretice aduse isi gasesc corespondent in partea de cercetare, fisa de observatie sintetizand aspectele generale din cadrul teoretic. In incheiere, tinem sa scoatem in evidenta importanta lui Erving Goffman pentru sociologia ultimului secol, perspectivele pe care dramaturgia sociala le deschide sunt inedite si propun o altfel de abordare a vietii sociale, aplicabila oricaror institutii. Speram ca parcurgerea acestei lucrari sa va ofere o lectura placuta, sa va adanceasca si diversifice ideile de cercetare si cunoastere in domeniul stiintelor sociale. Multumesc Doamnei Profesor Dr. Manuela Sofia Stanculescu pentru suportul acordat in alegerea temei, documentare si elaborarea instrumentului de cercetare precum si pentru corectura si adecvarea ideilor la tema aleasa. 6 Capitolul I I. 1. Performarea unei rutine de munca ,,Munca este exercitarea efortului si aplicarea cunostintelor si a aptitudinilor in vederea realizarii unui scop" (Michael Armstrong, MRU, Ed. Codecs, Bucuresti, 2003). Oamenii muncesc pentru asi procura cele necesare traiului si conditiilor de existenta dar si pentru atragerea unui set de satisfactii ce vin odata cu calitatea de angajat: prestigiu personal,implinire personala, recunoastere sociala, sansa de a utiliza/dezvolta capacitatile/cunostintele. Un alt motiv deosebit de important pentru care oamenii muncesc si intra in competitie este sansa de a exercita o autoritate pe care munca o ofera. Dincolo de acest aspect, teoria relatiilor umane a demonstrat importanta celorlalti angajati si a contextului de munca in evaluarea unui loc de munca si pastrarea acestuia. Astfel putem spune ca un loc de munca este o sursa de capital social, de prietenii, cunostinte- persoane cu care individul relationeaza si interactioneaza.
Fisiere in arhiva (1):
- Conflictul in Organizatii din Perspectiva Dramaturgica.pdf
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.