Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare

Licență
6.7/10 (3 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 96 în total
Cuvinte : 38166
Mărime: 188.96KB (arhivat)
Publicat de: Andrei S.
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popa Ioan
Academia Fortelor Terestre

Cuprins

  1. INTRODUCERE 5
  2. CAPITOLUL 1.CONSIDERENTE FUNDAMENTALE REFERITOARE LA TEORIA FUNCTIEI PUBLICE SI FUNCTIONARULUI PUBLIC 8
  3. 1.1. Repere generale privind functia publica si functionarul public 8
  4. 1.2. Evolutia reglementarilor în materia functiei publice în România 11
  5. 1.3. Elemente esentiale de drept comparat privind functia publica si functionarul public 15
  6. 1.4. Aspecte generale privind managementul functiei publice în România si în statele membre ale Uniunii Europene 18
  7. CAPITOLUL 2. STATUTUL ACTUAL AL FUNCTIEI PUBLICE SI AL FUNCTIONARULUI PUBLIC 31
  8. 2.1. Bazele constitutionale si legale ale functiei publice 31
  9. 2.2. Analiza institutiilor juridice  functie publica si functionar public 34
  10. 2.2.1. Notiunea de functie publica 34
  11. 2.2.2. Notiunea de functionar public 38
  12. 2.2.3. Functia publica din dubla perspectiva, cea a dreptului administrativ si cea a managementului public 41
  13. 2.3. Reglementare functiei publice si a functionarului public în România în contextul integrarii României în Uniunea Europeana 46
  14. CAPITOLUL 3.CATEGORII DE FUNCTIONARI PUBLICI A CAROR ACTIVITATE ESTE REGLEMENTATA DE STATUTE SPECIALE 50
  15. 3.1. Statutul Corpului diplomatic si consular al României 51
  16. 3.2. Personalul din Corpul de Control al Guvernului 54
  17. 3.3. Statutul functionarului parlamentar 55
  18. 3.4 Statutul juridic al cadrelor militare 58
  19. CAPITOLUL 4. PARTEA APLICATIVA. RESPECTAREA DREPTURILOR OMULUI ÎN UNITATILE MILITARE DE CATRE MILITARI  FUNCTIONARI PUBLICI CU STATUT SPECIAL 70
  20. 4.1. Introducere 71
  21. 4.2. Descrierea proiectului evaluat 71
  22. 4.3. Metodologia de evaluare 79
  23. CONCLUZII 86
  24. BIBLIOGRAFIE 89
  25. ANEXE.94

Extras din licență

Analiza functiei publice reprezinta o tema care este interesanta dintr-o dubla perspectiva:

a) Istorica, dat fiind faptul ca functia publica si functionarul public constituie institutii juridice care în România au aparut înca de la jumatatea secolului al XIX-lea si în legatura cu care s-a manifestat o evolutie sinuoasa determinata, în principal, de succesiunea regimurilor politice.

b) Contemporana, tema fiind de acuta actualitate în doctrina juridica, solutiile care au fost exprimate rasfrângându-se asupra practicii administratiei publice si a celei judecatoresti.

Traditional, raportul juridic având ca obiect activitatea functionarului public a fost si este înca apreciat ca având un statut de sine statator care decurge din:

- specificul puterii de stat;

- competenta autoritatilor si institutiilor publice.

Tendinta s-a manifestat si dupa 1989, specialistii în dreptul administrativ ocupându-se, quasimajoritar, exclusiv de analiza statutului functionarului public, fara comparatiile necesare cu statutul salariatului. Numai cu titlu de exceptie, si în dreptul public (dreptul administrativ) au fost întreprinsi relativ recent primii pasi în analiza comparata a normelor legale care îi privesc pe functionarii publici cu cele care se refera la salariati.

Cert este faptul ca, în prezent, cu privire la apartenenta analizei statutului functionarului public la o ramura de drept sau alta, în doctrina s-au conturat si coexista diverse opinii:

- statutul functionarilor publici apartine exclusiv dreptului public, analiza acestuia reprezentând obiect al dreptului administrativ; raportul juridic al functionarului public este complet autonomizat fata de raportul de munca al salariatului;

- statutul functionarilor publici apartine exclusiv dreptului muncii, apartinând, în consecinta, dreptului privat;

- statutul functionarului public reprezinta o institutie care se afla la confluenta dintre dreptul public si dreptul privat, raportul de serviciu al functionarului public constituind un raport juridic de munca, cu particularitati certe determinate de incidenta normelor de drept public; din aceasta perspectiva, statutul functionarilor publici constituie obiect de analiza si pentru dreptul muncii însa numai ca repere comparative fata de raporturile de munca ale salariatilor.

Lucrarea îsi propune sa analizeze functia publica careia i se aplica exclusiv normele generale cuprinse în Legea nr. 188/1999, republicata.

Constituie obiect de analiza statutele speciale ale diferitelor categorii de functionari publici, statutul demnitarilor si al magistratilor, si în principal statutul cadrelor militare care, potrivit legislatiei actuale, intra în categoria functionarilor publici cu statut special.

Cadrul juridic al statutului cadrelor militare îl formeaza Legea 80/1995 privind statutul cadrelor militare, Constitutia României, alte acte normative, precum si acordurile internationale la care România este parte. Continutul si volumul drepturilor si obligatiilor cadrelor militare sunt determinate de aflarea acestora în exercitiul obligatiilor serviciului militar.

Pentru a fi promovate si protejate, drepturile cadrelor militare trebuie mai întâi cunoscute si explicate. Clasificarea drepturilor militarilor nu trebuie sa duca la ierarhizarea lor, la contrapunerea sau la scaderea importantei unora dintre ele. Toate drepturile sunt la fel de importante, au aceeasi valoare si formeaza un tot unitar. Cadrele militare beneficiaza de drepturile si libertatile stabilite pentru cetatenii României prin Constitutie, de legislatia în vigoare si de acordurile internationale la care România este parte. Totodata, militarii sunt supusi unor restrictii specifice, conditionate de particularitatile serviciului militar.

Am încercat ca pe parcursul lucrarii sa scoatem în evidenta si mutatiile esentiale produse în legatura cu regimul juridic al personalului care îsi desfasoara activitatea în autoritatile si institutiile publice din alte state, cu precadere în statele membre ale Uniunii Europene. Aceste mutatii, care fie au avut loc, fie se prefigureaza a se produce în domeniul functiei publice sunt subsumate urmatorilor vectori:

- pe de-o parte, asistam în prezent la o tendinta de restrângere a personalului care are statutul de functionar public în favoarea celui care presteaza activitatea în temeiul unui contract individual de munca;

- pe de alta parte, sfera salariatilor din autoritatile si institutiile publice s-a restrâns si s-a extins în mod corespunzator cea a personalului care îsi desfasoara activitatea în temeiul conventiilor civile de prestari de servicii (cum ar fi, spre exemplu, cazul Italiei si al Marii Britanii).

CAPITOLUL 1

CONSIDERENTE FUNDAMENTALE REFERITOARE LA TEORIA FUNCTIEI PUBLICE SI FUNCTIONARULUI PUBLIC

1.1. Repere generale privind functia publica si functionarul public

În functie de sistemul juridic national de referinta, termenul functie publica are mai multe acceptiuni, care determina, în consecinta, mai multe arii de cuprindere a persoanelor ce o exercita. În majoritatea cazurilor, nu exista o definitie legala riguroasa a acestei notiuni. În aceste conditii, pentru a identifica sensul sau, este nevoie sa se recurga, în principal, la circumstantierile realizate de practica judiciara si de doctrina de drept administrativ, în principal, dar si de cea de drept al muncii.

Notiunea de functie publica poate îngloba totalitatea persoanelor supuse unui statut de drept public, dar si o parte din cele supuse unui statut de drept privat. Astfel, însasi notiunea de functionar este departe de a avea un înteles uniform, ea cuprinzând persoane aflate în ipostaze diferite, în functie de solutia retinuta în legislatia fiecarui stat, si care realizeaza activitatea fie cu titlu permanent, fie cu titlu temporar.

În literatura de specialitate din România, din perioada interbelica, functia publica a fost definita ca reprezentând complexul de puteri si competente, conferite de lege, în mod temporar, uneia ori mai multor persoane fizice, în vederea satisfacerii unui interes general, scop în care a fost creata functiunea .

Preview document

Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 1
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 2
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 3
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 4
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 5
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 6
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 7
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 8
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 9
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 10
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 11
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 12
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 13
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 14
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 15
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 16
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 17
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 18
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 19
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 20
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 21
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 22
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 23
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 24
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 25
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 26
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 27
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 28
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 29
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 30
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 31
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 32
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 33
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 34
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 35
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 36
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 37
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 38
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 39
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 40
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 41
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 42
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 43
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 44
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 45
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 46
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 47
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 48
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 49
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 50
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 51
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 52
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 53
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 54
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 55
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 56
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 57
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 58
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 59
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 60
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 61
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 62
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 63
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 64
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 65
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 66
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 67
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 68
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 69
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 70
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 71
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 72
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 73
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 74
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 75
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 76
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 77
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 78
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 79
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 80
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 81
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 82
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 83
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 84
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 85
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 86
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 87
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 88
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 89
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 90
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 91
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 92
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 93
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 94
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 95
Considerații Privind Funcția Publică din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare - Pagina 96

Conținut arhivă zip

  • Consideratii Privind Functia Publica din Perspectiva Statutului Cadrelor Militare.doc

Alții au mai descărcat și

Răspunderea Contravențională a Funcționarilor Publici

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Răspunderea funcţionarilor publici este un concept şi o instituţie centrală a ştiinţei şi practicii...

Funcția Publică în Sistemul Administrativ Francez și German

I Notiunea de functie publica Notiunea de functie publica reprezinta o notiune fundamentala a dreptului public, în general, a dreptului...

Gestionarea resurselor umane în Ministerul Apărării

INTRODUCERE În contextul direcţionării eforturilor euro – atlantice în Sud – Estul Europei, în spaţiul Mării Negre, precum şi în alte zone de...

Criza economică în România

Capitolul I.Aspecte generale ale crizei economice in Romania Criza economica pe care Romania incepe sa o traverseze este cu precadere o criza...

Motivarea peronalului pentru atingerea obiectivelor organizaționale

1. Introducere-prezentare generala In primul rind apare intrebarea :Ce este oare motivatia?Pentru a raspunde la aceasta intrebare poate ar trebui...

Proiect de practică - Consiliul Județean Teleorman

1. Prezentarea institutiei 1.1 Baza legala de infintare si legile pe baza carora isi desfasoara activitatea Consiliul Judeţean Teleorman este...

Reabilitarea și Modernizarea Rețelei de Străzi Urbane din Municipiul Slobozia

I.Prezentarea instituției și a capacității acesteia de a accesa fonduri europene Primăria Municipiului Slobozia Primăria Municipiului Slobozia...

Stătutul funcției publice în unele țări din UE

INTRODUCERE In lucrarea elaborata se vorbeste despre statutul functiei publice in tari ale U.E Lucrarea este structurata pe 3 capitole si anume:...

Te-ar putea interesa și

Dreptul la Carieră a Funcționarilor Publici

INTRODUCERE O perioadă îndelungată, funcţionarii au fost supuşi unor regimuri restrictive, dat fiind specificul misiunii lor de a servi statului....

Ai nevoie de altceva?