Consolidarea Tehnicii Elementului Gigantica la Paralele Inegale la Categoria a IV-a Cu Ajutorul Modelelor Operationale

Cuprins licenta Cum descarc?

PLANUL LUCRARII
CAPITOLUL I INTRODUCERE 2
CAPITOLUL II DATE DIN LITERATURA 6
2.1. Particularitatile antrenamentului in gimnastica artistica la nivelul categoriei a IV-a 2
2.2. Descrierea elementului gigantica inainte 8
2.2.1.Tehnica miscarii 8
2.2.2. Succesiunea invatarii 9
2.2.3. Greseli tipice 10
2.3. Continutul si obiectivele pregatirii gimnastelor la paralele inegale la categoria a IV-a 11
2.3.1. Pregatirea tehnica 12
2.3.2. Pregatirea artistica 14
2.3.3. Pregatirea fizica 15
2.3.4. Pregatirea psihologica 16
2.3.5. Pregatirea teoretica si tactica 16
2.4. Calitati motrice necesare in gimnastica artistica la categoria a IV-a 17
2.4.1. Indeminare 17
2.4.2. Mobilitate 18
2.4.3. Viteza 19
2.4.4. Forta 19
2.4.5. Rezistenta 20
2.5. Particularitatile de varsta ale gimnastelor de 8-10 ani 21
CAPITOLUL III CONTRIBUTII PERSONALE 23
3.1. Material si metoda 23
3.1.1. Prezentarea lotului de subiecti 23
3.1.2. Protocolul cercetarii 23
3.1.2.1. Modele operationale 26
3.1.2.2. Tratament statistic 28
3.2. Rezultate si discutii 29
3.2.1. Analiza comparativa a parametrilor inregistrati in cadrul grupei experiment si grupei martor de la testarea initiala la testarea finala 29
3.2.2. Analiza comparativa a parametrilor celor doua grupe privind testarile initiale si finale 32
3.2.3. Analiza comparativa a rezultatelor inregistrate la corelarea datelor 45
3.3. Concluzii si propuneri 48
ANEXE 49
BIBLIOGRAFIE 54
INTRODUCERE


Extras din licenta Cum descarc?

Gimnastica artistica este, fara indoiala, unul din marile noastre sporturi. Ea a adus tarii servicii greu de estimat atat pe plan extern, facandu-ne cunoscuti si admirati in intreaga lume, cat si pe plan intern, daruindu-ne satisfactii remarcabile.
Scoala romaneasca de gimnastica este o realitate prestigioasa, demonstrata atat de rezultatele care au monopolizat deseori medaliile marilor confruntari internationale, entuziasmul si admiratia spectatorilor, cat si celelalte atribute ale notiunii de scoala.
In conditiile cresterii impresionante a nivelului mondial, al noilor cerinte precizate de Codul de Punctaj si al ,,aproprierii valorilor", cand tari inexistente in constelatia gimnasticii au inregistrat cresteri incredibile, suntem din ce in ce mai presati sa contribuim la o perfectionare rapida si actuala a antrenorilor chemati sa preia, sa pregateasca si sa duca mai departe destinele gimnasticii romanesti.
In prezent gimnastica artistica se dezvolta atat pe linia cresterii continue a dificultatii, complexitatii si riscului miscarilor, cat si a compozitiei exercitiilor atingand culmi nebanuite in trecut.
Gimnastica artistica este o disciplina care solicita intens si multilateral intregul organism din care cauza executia tehnica corespunzatoare se insuseste cu greutate si cere o pregatire continua conceputa inca de la varste foarte mici. 
Analiza ultimelor Olimpiade si Campionate Mondiale arata ca proba la care satisfactiile noastre au fost cele mai modeste, a fost paralele inegale. Dar au existat si exceptii de rasunet. La aceasta proba am fost nevoiti sa privim uneori cu admiratie, invidie si chiar amaraciune la unele realizari deosebite ale gimnastelor straine, concretizate in elemente originale sau combinatii valoroase, maniere deosebite de executie. Desi in ultimii ani se constata o relativa criza privind originalitatea exercitiilor, paralele inegale raman pentru multe motive proba cea mai revolutionanta din gimnastica feminina de peste 10 ani.
Principala miscare ce a revolutionat aceasta proba dupa criza de varietate si spectaculozitate o reprezinta GIGANTICA. Aceasta este un element de mare amplitudine si spectaculozitate, executat din balans, sprijinindu-se majoritar pe fortele externe, cuprinde mai multe actiuni partiale, componente care trebuie efectuate corespunzator, pentru a reusi la parametri superiori. 
O gigantica intinsa demonstreaza o optima valorificare a fortelor externe, o buna stapanire a corpului, o dezvoltare si o pregatire fizica echilibrata. 
Pentru atingerea executiei perfecte a acestor miscari de o finete si acuratete deosebita trebuie sa tinem cont de capacitatea sportivelor de a folosi cu eficienta fortele exterioare, cat si de capacitatea de mobilizare si executare a tuturor actiunilor partiale cat mai corect.
De aceea lucrarea de fata are ca scop consolidarea tehnicii de executie a elementului gigantica inainte la paralele inegale. 
In vederea realizarii acestor modele operationale am tinut seama de particularitatiile de varsta, de potentialul fizic individual al gimnastelor si de importanta elementului.
Lucrarea urmareste verificarea procentului in care modelele operationale aplicate contribue la consolidarea giganticii inainte la paralele inegale.
Lucrarea este generata de o activitate practica demarata pe doua grupe de gimnaste de categoria a-IV-a, care la sfarsitul acestei perioade urmeaza sa participe la Campionatele Nationale de Junioare, si este axata pe un experiment practic.
Ipoteza lucrarii: presupunem ca modelele operationale cu ajutorul instalatiilor propuse contribuie la consolidarea tehnicii elementului gigantica inainte.
Lucrarea de fata este structurata pe 3 capitole astfel: capitolul I reprezentat de introducerea lucrarii, in capitolul II se dezbat date din literatura legate de tema lucrarii, iar capitolul III cuprinde referiri la contributiile personale ce constau intr-un experiment ce a fost realizat pe o periada de 6 luni care s-a bazat pe modele operationale.
CAPITOLUL II
FUNDAMENTARE TEORETICA
2.1.PARTICULARITATILE ANTRENAMENTULUI IN
GIMNASTICA ARTISTCA LA CATEGORIA A-IV-A
Pentru a stabili particularitatile lectiei de antrenament cu gimnastele de categoria a-IV-a este necesar sa se tina seama de particularitatile fetitelor de 8-10 ani in perioada de crestere si dezvoltare a organismului. Practica si rezultatele obtinute in munca cu gimnastele de varsta scolara mica, precum si numeroasele cercetari efectuate au demonstrat ca gimnastele sunt la fel de capabile ca si adultii sa depuna un efort incredibil de mare si sa realizeze performante inalte, cu specificatia de a nu se ignora ritmurile de crestere ale organismului in diverse stadii de dezvoltare. In cazul in care volumul si intensitatea efortului sunt exagerate, antrenamentele sunt unilaterale, iar refacerea dupa efort insuficienta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Consolidarea Tehnicii Elementului Gigantica la Paralele Inegale la Categoria a IV-a Cu Ajutorul Modelelor Operationale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!