Consultanta Internationala

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.3
Capitolul I. Aspecte fundamentale in activitatea de consultanta internationala
1.1. Abordari conceptuale a activitatii de consultanta internati. 7
1.2. Clasificarea serviciilor de consultanta internationala si domeniile lor de manifestare.18
1.3. Elemente teoretico-aplicative in practica de consultanta internationala.28
Capitolul II. Serviciile de consultanta internationala si domeniile de aplicare a acestora 
2.1. Consultanta in domeniul managementului de proiecte BPR.39
2.2. Transferul international de creativitate si tehnologii moderne.52
2.3. Colaborarea economica internationala prin consulting-engineering.63 
Capitolul III. Consultanta internationala - strategie de restructurare economica in Republica Moldova
3.1. Finantarea proiectelor de consultanta din sursele UE.73
3.2. Oportunitatile oferite de implementarea activitatii de consultanta
internationala in R. Moldova.82
3.3. Asistenta Bancii Mondiale prin proiecte de consultanta
in Republica Moldova.90
Concluzii.99
Bibliografie.103
Anexe.109


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea si importanta temei cercetate. Piata serviciilor de consultanta acopera o arie larga de procese si relatii economice de o mare complexitate si extrem de dinamice, realizate de numerosi specialisti, cu roluri diferite, care desfasoara activitati variate ca profil, amploare si forma de organizare. Oferta de servicii de consultanta, se diferentiaza in trei categorii: adresabile persoanelor fizice, adresabile persoanelor juridice sau adresabile atat persoanelor fizice cat si persoanelor juridice. In ultimii ani s-a urmarit evolutia serviciilor de consultanta, atat la nivel national cat si international. Deoarece utilizarea de consultanta in afaceri a crescut considerabil in ultimii ani, dinamica de consultanta si sectorul de formare pe plan international este foarte mare. Cererea pentru serviciile prestate de firme de servicii profesionale, agentii guvernamentale sau de cercetare, organizatii educationale este ridicat in sectorul IMM. Printre furnizorii de servicii de consultanta de afaceri, sectorul privat domina pe cel public, cu toate acestea, proportia se modifica in functie de disponibilitatea de surse de finantare (programe UE la nivel regional, national sau international).
Infrastructura pentru activitatea de afaceri pare a fi destul de bine dezvoltata in tarile bine dezvoltate cum ar fi Marea Britanie si Belgia, in schimb Polonia, Romania si R. Moldova sufera dificultati si inconveniente semnificative de achizitie a resurselor necesare, lucru care are un impact semnificativ asupra dezvoltarii afacerilor.
Situatii diferite ale consultantei de afaceri in cadrul acestor tari determina:
? nivelul diferit de dezvoltare a pietei - perceptia diferita de afaceri, de constientizare asupra inovarii IMM-urilor si ca o consecinta cerinte diferite a serviciilor de consultanta/ asteptarilor;
? nivelul diferit de dezvoltare a infrastructurii (de exemplu, centre de cercetare de inalta calitate la nivel local accesibile, infrastructura de comunicatii).
Multi consultanti de afaceri functioneaza intre sectorul public si privat, de exemplu, acorda sprijin atat ca si personal academic si ca firme de consultanta mici sau ca firme private care ofera diferite tipuri de sprijin comercial si finantat din surse private. Deoarece serviciile de consiliere sunt foarte dispersate, ca raspuns la nevoile pietei diferentiate, atat generalistii si specialistii au un rol important pentru a imbunatati activitatea de afaceri prin diferite tipuri de sprijin oferit. IMM-urile au nevoie de ambele tipuri de sprijin numai ca acesta sa fie acordat in mod corespunzator si inalta calitate a serviciilor sa fie asigurata. Generalistii reprezinta cunoasterea superficiala si larga, pe cand specialistii tind sa aiba intelegere foarte profunda in domenii de specialitate. Consultanta de afaceri actioneaza cel mai bine in domenii in care o gama restransa de servicii sunt solicitate in scopul de a satisface nevoile stricte si de a creste probabilitatea de a asigura in mod corespunzator calitatea. Prin urmare cererea pentru consultanta de specialitate este mai mare decat consultanta generala, cu toate acestea asistenta la pornirea sau gestionarea unei afaceri noi este serviciul cel mai frecvent utilizat. 
Scopul si sarcinile cercetarii. In realizarea prezentei lucrari, s-a recurs la studierea atitudinilor, opiniilor specialistilor in ceea ce priveste serviciile de consultanta in general si a celor de consultanta de afaceri in particular. Realizarea scopului a fost atins prin solutionarea urmatoarelor sarcini:
- Precizarea si fundamentarea abordarilor conceptuale si teoretico-practice ale activitatii de consultanta internationala;
- Stabilirea cadrului de manifestare a serviciilor de consultanta internationala;
- Investigarea elementelor teoretice si applicative in practica de consultanta internationala; 
- Analiza serviciilor de consultanta internationala si domeniile de aplicare a acestora;
- Formularea unor procedee de implementare a serviciilor de consultanta internationala in Republica Moldova. 
Baza stiintifico-metodologica a tezei au constituit-o doctrinele, conceptele, principiile, elaborate pana in prezent de specialisti cu nume notorii in domeniul consultantei internationale cum ar fi: Ph. Kotler, A. Szuder, F.H. Arion, G.M. Bellman, A.G. Douglas, B. Curnow, P. Sader, C. Markham. In aceeasi masura au fost studiate lucrarile specialistilor din Romania, pintre care sunt: M. Ioncica, M. Mocan, M. Mitrutiu, s.a.
Din multitudinea de tehnici si metode, in cadrul investigatiilor au fost examinate si selectate doar acelea care, au nemijlocit implicare in domeniul activitatii de consultanta de afaceri, tinandu-se cont de specificul acestui domeniu. Printre acestea putem enumera urmatoarele: analiza si sinteza, comparatia si analogia, observarea efectelor, care au permis cercetarea aprofundata a obiectului lucrarii respective, datorita carui rezultatul a dus la obtinerea unor concluzii si recomandari consistente, care prezinta interes pentru derularea procesului de perfectionare a consultantei de afaceri.
Elemente de inovatie stiintifica: Noutatea si inovatia stiintifica a rezultatelor cercetarilor consta in urmatoarele:
- Abordarea conceptuala a semnificatiei de consultanta de afaceri din punct de vedere sistemic.
- Analiza evolutiei in timp a serviciilor de consultanta si tendintele actuale ale activitatii de consulatnta la nivel national si international.
- Argumentarea impactului fenomenului de consultanta asupra cresterii economice.
- Evidentierea caracterului inovational al activitatii de consultanta pe piata prestarii serviciilor.
- Analiza procesului de finantare a proiectelor de consultanta din sursele investitiilor straine directe. 
- Fundamentarea modalitatilor si instrumentelor moderne pentru perfectionarea si dezvoltarea domeniului de consultanta in Republica Moldova.


Fisiere in arhiva (1):

  • Consultanta Internationala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

[1] Amcor 2010, Studiul "Etica, bune practici si sisteme de asigurare a profesionalismului in consultanta" p.3.
[2] Milan K. (2002), "Management Consulting: a guide to the profession", Fourth Edition, International Labour Office, Geneva, p. 26.
[3] Markham C. (2005), Cum sa fii propriul tau consultant in management, Ed. Rentrop & Straton, Bucuresti, p.p.20-21.
[4] Pinder M., McAdam S. (1997), Consultanta in afaceri, Ed. Teora, Bucuresti, p. 24.
[5] Mitrutiu M. (2007), "Mixul de marketing in serviciile de consultanta", Timisoara, p. 14.
[6] Mocan M., Balasescu C., Cismariu L. (2003), "Manualul consultantului in afaceri", Ed. Eurobit, Timisoara.
[7] Mocan M., Balasescu C., Cismariu L. (2003), "Manualul consultantului in afaceri", Ed. Eurobit, Timisoara.
[8] Curnow B. & Reuvid J. (2001), "The evolution, practice and structure of management consultancy worldwide", Kogan Page, London.
[9] Mihai D.R. Studiu de caz: Centrul de Consultanta si Management al Informatiilor pentru IMM-uri.
[10] The European Federation of Management Consultancies Associations: Feaco Survey 2004.
[11] Pinder M. & McAdam S. (1997), "Consultanta in afaceri", Ed. Teora, Bucuresti.
[12] Sadler P. (2001), "Management Consultancy", 2nd Edition, Kogan Page, London.
[13] Reteaua Organizatiilor de Consultanta in afaceri. Servicii de sprijin pentru dezvoltarea afacerilor: Manuale de instruire pentru furnizorii de servicii de consultanta - Rezumat (pg.5). Editat de Ministerul Integrarii Europene. Proiect finantat de Uniunea Europeana, octombrie 2006.
[14] www.feaco.org
[15] Romascanu M. (2010), "Consultanta organizationala, atribut al performantei in afaceri", Revista Business Adviser.
[16] www.managementul-proiectelor.ro
[17] Szuder A. (2008), "Managementul unei afaceri de consultanta", Universitatea Politehnica, Bucuresti.
[18] Romascanu M. (2010), "Consultanta organizationala, atribut al performantei in afaceri", Revista Business Adviser.
[19] Anuarul statistic al R. Moldova, Editia iulie 2012.
[20] "Centrul de informare Pleven-Craiova-Slatina, puncte de legatura intre cele doua tari" Programul de Cooperare Transfrontaliera Romania-Bulgaria, 2007-2013.
.....


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!