Contabilitatea Datoriilor Comerciale

Extras din licenta Cum descarc?

Putine societati dispun de lichiditate suficienta pentru a-si asigura continuitatea activitatii si mai putine sunt cele care indeplinesc criteriile necesare pentru a se imprumuta de la institutii specializate, precum bancile. 
Aparitia firmelor specializate, dar si diversificarea cererii si a ofertei de bunuri si servicii au dus la eliminarea monopolurilor, societatile comerciale fiind nevoite sa incheie parteneriate, atat cu persoane juridice ce isi desfasoara activitatea in aval cat si cu cele din amonte. Astfel, prin promovarea increderii si prin dezvoltarea relatiilor cu tertii, a aparut creditul comercial, venind in ajutorul celor fara disponibilitati monetare imediate. 
Realizarea tranzactiilor in aceasta maniera nu este doar in interesul debitorului, ci aduce multiple beneficii si creditorului. Lupta continua pentru a castiga o cota cat mai mare din piata care sa asigure venituri in crestere, face din renuntarea la castigul imediat obtinerea unui castig sigur in viitor. Astfel, cel ce ofera cele mai multe facilitati precum creditul comercial, reduceri comerciale si financiare, are posibilitatea sa-si creasca cifra de afaceri considerabil. Fiind in interesul ambelor parti, aceasta modalitate de realizarea a tranzactiilor a devenit foarte populara, fiecare avand de castigat prin realizarea propriilor obiective fara a leza interesele celeilalte parti implicate in tranzactie. 
Desi prezinta nenumarate beneficii, riscurile creditului comercial nu pot fi trecute cu vederea, trezoreria firmei fiind afectata negativ in cazul in care conducerea nu reuseste sa realizeze un echilibru intre momentul incasarii creantelor si cel al platii datoriilor, mentinerea unui nivel optim al acesteia, fiind vital pentru firma. 
Creditul comercial are menirea de a intari relatiile dintre parteneri si de a creste valoarea tranzactiilor dintre ei. Tot in acest scop sunt utilizate si avansurile incasate de la clienti, acestia din urma facand dovada seriozitatii intentiilor si activitatii lor prin achitarea unei parti din valoarea tranzactiei inainte ca aceasta sa aiba loc. 
Tema lucrarii de fata este reprezentata de ,,Contabilitatea datoriilor comerciale la o societate comerciala" si vine in sustinerea ideilor mai sus amintite. Structurarea lucrarii se realizeaza pe trei capitole, si anume: ,,Prezentarea generala a S.C. OTED GRUP S.A.", amintind de contextul in care a luat fiinta societatea, modul de organizare al acesteia si in mod special a compartimentului financiar-contabil, precum si evolutia sa din punct de vedere financiar-contabil; ,,Consideratii generale privind datoriile comerciale" ce cuprinde o delimitare a datoriilor comerciale, a mijloacele de decontare, precum si modalitatile de evaluare a datoriilor si ,,Tratamente contabile privind datoriile comerciale", capitol ce reflecta datoriile comerciale in contabilitatea firmei S.C. OTED GRUP S.A. atat prin conturi cat si prin documente.
Capitolul I
Prezentarea generala a S.C. OTED GRUP S.A.
Lucrarea de fata are ca obiectiv prezentarea contabilitatii datoriilor comerciale la o societate comerciala pe actiuni. Strategia firmei, modul de realizare a acesteia si rezultatele activitatii firmei sunt relevate prin studiul istoricului firmei, a structurii organizatorice a acesteia, modul de organizare a compartimentului financiar-contabil si evolutia economico-financiara a firmei studiate. 
1.1. Scurt istoric si obiectul de activitate
Societatea pe actiuni S.C. OTED GRUP S.A. a fost infiintata in anul 2002. La formarea capitalului social, capital integral romanesc, au participat cinci actionari, cu ponderi ale aportului diferite. Durata functionarii societatii este nelimitata in timp, cu incepere de la data inregistrarii acesteia in Registrul Comertului, cu numarul de inregistrare J/22/692/2002. Firma este inregistrata la Camera de Comert si Industrie Iasi, iar cifra de afaceri realizata in exercitiul financiar 2011 este de peste 64 milioane de lei. 
S.C. OTED GRUP S.A. este preocupata de cresterea satisfactiei clientilor sai si a celorlalte parti interesate prin imbunatatirea continua a personalului, obtinerea prin negociere a celor mai bune preturi, consiliere si asigurarea transportului marfii. Valori precum: satisfactia clientilor, lucrul in echipa, responsabilitate, adaptare la noile conditii ale pietei fiind sustinute de toti angajatii firmei.
Societatea este organizata si functioneaza in conformitate cu statutul propriu, in care este definit clar obiectul de activitate: comert in sistem en-gros al bauturilor, cod CAEN 4634 si din anul 2006 comert en-detail, cod CAEN 4711. 
In anul 2006, pentru a continua sa-si duca la indeplinire planurile de expansiune pe piata, administratorul a hotarat sa isi extinda activitatea si in zona en-detail. Astfel, a deschis un supermarket alimentar intr-un spatiu cu o suprafata de 370 mp in cartierul Nicolina, unul dintre cele mai mari cartiere din Iasi, iar in septembrie 2008 a deschis cel de-al doilea supermarket in cartierul C.U.G. Din pacate, Supermarket Smart 2 si-a incheiat activitatea la sfarsitul anului 2010. Zona aleasa, cu un vad comercial scazut, precum si managementul defectuos al sefului de magazin, au fost principalele motive ale esecului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contabilitatea Datoriilor Comerciale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!