Contabilitatea Decontarilor cu Bugetul Statului

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE .5
CAPITOLUL 1 Prezentarea S.C. AEROSTAR S.A. Bacau .6
1.1. Infiintare .6
1.2. Structura tehnico-organizatorica .7
1.3. Piata .10
CAPITOLUL 2 Bazele teoretice, juridice si metodologice privind decontarile cu bugetul statului .15
2.1. Bugetul de stat .15
2.2. Principii bugetare .16
2.3. Bugetele intreprinderii .18
2.3.1. Bugetul de venituri si cheltuieli al intreprinderii .19
2.3.2. Sinteza fluxurilor banesti .20
2.4. Delimitari si structuri privind creantele si angajamentele .22
2.4.1. Definirea decontarilor cu bugetul statului, cu fondurile speciale si conturile asimilate .24
CAPITOLUL 3 Contabilitatea decontarilor cu bugetul statului .28
3.1. Prezentarea conturilor de decontari cu bugetul statului .28
3.2. Documente justificative privind decontarile cu bugetul statului .32
3.3. Structura datoriilor si creantelor fata de stat si fata de alte organisme publice .34
3.3.1. Contabilitatea impozitului pe profit .34
3.3.2. Contabilitatea taxei pe valoarea adaugata .43
3.3.3. Contabilitatea impozitului pe veniturile din salarii .47
3.3.4. Contabilitatea subventiilor .49
3.3.5. Contabilitatea datoriilor din alte impozite, taxe si varsaminte asimilate .51
3.3.6. Contabilitatea datoriilor fata de diferite organisme publice .53
3.4. Controlul decontarilor cu bugetul statului .56
3.4.1. Conceptul de control fiscal, contribuabil, organe fiscale si obligatii fiscale .56
3.4.2. Drepturile si obligatiile organelor fiscale si ale contribuabililor .56
3.4.3. Reguli de procedura, tehnici si instrumente de control fiscal .57
3.4.4. Declaratiile de impozite si taxe. Inregistrarea fiscala .59
3.5. Evaziunea fiscala .60
3.5.1. Evaziunea fiscala - concept, clasificare si particularitati pe categorii de obligatii fiscale .60
3.5.2. Contraventii sau infractiuni privind faptele de evaziune fiscala .64
CONCLUZII SI PROPUNERI .66
Anexe .68
Bibliografie .76


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Reforma contabila din tara noastra a inceput odata cu adoptarea Legii Contabilitatii nr. 82 / 1991, ale carei prevederi - privind normalizarea contabilitatii - s-au pus in practica la nivelul tuturor agentilor economici prin Planul de Conturi General, aprobat prin HG 704 - 1993 si aplicat cu incepere de la 01.01.1994.
Incepand cu anul 1999 s-a trecut la o noua etapa de dezvoltare a sistemului contabil romanesc, bazata pe un program reglementat prin OMF 403 / 1999, modificat si completat prin OMFP 94 / 29.01.2001, pentru aprobarea ,,Reglementarilor contabile armonizate cu Directiva a IV - a a Comunitatii Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate", publicat in MO 85 / 20.02.2001, partea I - data la care s-a abrogat OMF 403 / 1999.
In acest ordin se precizeaza ca Programul de dezvoltare a sistemului contabil romanesc, care a inceput in anul 1999, va fi implementat in tara noastra treptat pana la 31.12.2005.
Incepand cu exercitiul financiar al anului 2001, prezentele reglementari vor fi aplicate de persoanele juridice din categoria a IV - a, care satisfac cel putin doua dintre criteriile mentionate la art. 2 din OMFP 94 / 2001 (cifra de afaceri, total active si numarul mediu de salariati), determinate pe baza situatiilor financiare publicate pentru exercitiul financiar anterior si a ratei de schimb euro / leu, la sfarsitul anului anterior.
In economia contemporana, contabilitatea este o necesitate si nu o dorinta. Intr-o lume fiscala de o amploare fara precedent, stiinta contabilitatii ofera solutii pentru dezvoltarea si reflectarea activitatii oricarui agent economic. Nu conteaza structura capitalului, nu conteaza domeniul, nu conteaza tara. Fara contabilitate, activitatea economica nu se poate concepe.
Una din conditiile esentiale ale mentinerii echilibrului unei firme, intr-o economie concurentiala, o constituie valorificarea eficienta a tuturor factorilor de productie care participa direct sau indirect la realizarea obiectivelor acesteia. Obtinerea enei eficiente economice care sa mentina firma in competitie, in conditiile unui mediu economic cu tendinte de globarizare a concurentei, caracterizat prin schimbari rapide si uneori violente in toate planurile vietii social - economice, este o prioritate absoluta pentru toate intreprinderile romanesti.
Impozitele, taxele, contributiile si imprumuturile de stat, alocatiile, subventiile si transferurile bugetare constituie nu numai metode de prelevare si de repartizare a resurselor financiare publice, dar si instrumente cu ajutorul carora organele de decizie cauta sa orienteze dezvoltarea economica si sociala a tarii in directia dorita de acestea .
Organele financiare, cadrele de conducere si specialistii din institutiile publice sunt chemate sa indeplineasca un rol activ in fundamentarea deciziilor autoritatilor publice, in rationalizarea optiunelor bugetare, in cresterea eficientei cu care sunt folosite resursele materiale, umane, financiare si valutare de care dispun.
Autoritatilor publice le revine sarcina alegerii instrumentelor prin care se efctueaza prelevarile din veniturile populatiei si din profiturile societatilor comerciale - impozite, taxe si contributii - in functie de randamentul acestora si nu in ultimul rand de efectele pe care acestea le induc.
In cadrul reformei economice din tara noastra, actul manegerial presupune un atribut deosebit de important - controlul permanent si sistematic asupra activitatilor economice ale intreprinderilor. Controlul nu se rezuma sa constate manifestarea neajunsurilor, ci contribuie si la previziunea desfasurarii activitatii, a posibilitatilor aparitiei deficientelor si anomalilor.
Ministerul Finantelor are, potrivit legii, obligatia de a actualiza permanent reglementarile contabile, pe baza actelor normative ce vor fi adoptate ulterior.
CAPITOLUL 1 PREZENTAREA SOCIETATII COMERCIALE ,,AEROSTAR" S.A. BACAU
1.1 INFIINTARE
In anul 1953, prin H.C.M. nr. 1165/15.04.1953, a luat fiinta ,,Uzina de reparat avioane" (U.R.A.) Bacau, avand ca obiect de activitate reparatia tehnicii de aviatie precum si fabricatia pieselor de schimb si a S.D.V.-urilor speciale.
In anul 1968 U.R.A. si-a schimbat denumirea in ,,Intreprinderea de reparat avioane" Bacau.
In anul 1972 s-a infiintat sectia Fabricatie Trenuri de Aterizare si Agregate Hidropneumatice pentru toate tipurile de avioane si elicoptere produse in Romania.
In anul 1973 a inceput proiectarea si fabricarea primului avion militar modern romanesc IAR 93, fabricarea trenurilor de aterizare si a echipamentelor hidropneumatice pentru elicoptere Alovette si Puma.
In anul 1977 a fost infiintata "Fabrica de Constructii Avioane" unde s-au fabricat peste 1 700 de avioane usoare YAK-52.
In anul 1979 I.R.Av. Bacau si-a schimbat denumirea in "Intreprinderea de Avioane" Bacau. 
In anul 1987 s-a infiintat ,,Fabrica de echipamente radioelectronice pentru aviatie".
In anul 1991 I.Av. Bacau si-a schimbat denumirea in ,,S.C. AEROSTAR S.A." Bacau, fiind inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului cu nr. JO4/1991 din 09.071991 si pe baza H.G. nr. 242/20.03.1991 publicata in Monitorul Oficial nr. 105/1991, partea I, prin prelucrarea integrala a patrimoniului fostei intreprinderi (I.Av. Bacau).
S.C. AEROSTAR este o societate pe actiuni, iar prin hotarari succesive ale AGA si pe baza unor dispozitii legale privind reevaluarea imobilizarilor corporale, capitalul social, in prezent este de 85.075.000.000 lei, impartit in 3 403 000 actiuni nominative cu o valoare nominala de 25 000 lei. Actiunile societatii sunt tranzactionate la Bursa de Valori Bucuresti incepand cu februarie 1998 sub indicativul bursier ARS.
Dupa semnarea contractului de privatizare in februarie 2000 si realizarea transferului proprietatii in luna martie structura actionariatului a devenit:
o S.C. IAROM SA - 64,99765%;
o SIF MOLDOVA - 11,23579%;
o Asocitia "AEROSTAR PAS" - 5,14922%;
o Fondul Proprietatii de Stat - 0,00003%;
o Alti actionari - 18,61731%;
(persoane fizice si juridice, dar care detin in mod individual sub 1%, inclusiv P.P.M.)
Conform statutului si prevederilor legale societatea este condusa de Adunarea Generala
a Actionarilor iar in baza Legi nr. 66/1993 conducerea operativa este realizata de un Consiliu de Administratie, si o conducere executiva formata din Directori de Divizie, Directori Executivi de Fabrici si Directori de Programe.
De la infiintare si pana in prezent, intreprinderea a cunoscut o continua dezvoltare, atat in domeniul traditional al aviatiei si echipamentelor militare, cat si in domeniul productiei destinate pietei civile. O buna parte din activitatile nou introduse au constituit premiere nationale, ca de exemplu:
o fabricarea de butelii pentru gaze petroliere lichefiate;
o fabricarea de trenuri de aterizare;
o fabricarea de avioane usoare;
o executia prototipului avionului de lupta IAR-93;
o executia prototipului avionului agricol AG-6.
Actualmente intreprinderea ocupa o suprafata de 46 ha din care 34 ha sunt acoperite cu 
constructii. Transporturile sunt facilitate de accesul direct la pista aeroportului Bacau, la retelele de drumuri si cai ferate nationale.
Conducerea S.C. AEROSTAR SA Bacau se realizeaza in conformitate cu prevederile statutului societatii si a prevederilor Legii 31/1990 privind societatile comerciale. Conducerea executiva a societatii este asigurata de cinci directori executivi corespunzatori directiilor functionale. Societatea este structurata in trei divizii de productie si o divizie strategica aceasta stabilind politica generala si asigurand conducerea principalelor functiuni ale intreprinderii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contabilitatea Decontarilor cu Bugetul Statului.DOC

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!