Contabilitatea Decontarilor cu Personalul. Studiu de Caz la Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I 5
BUGETUL PUBLIC NATIONAL. COMPONENTELE SI RESPONSABILITATE IN PROCESUL BUGETAR. CLASIFICATIA BUGETARA 5
1.1 Notiuni generale. Reglementari legale. Functii 5
1.2 Conceptul de buget in decursul timpului si in legislatia tarii noastre 8
1.3 Bugetul de stat, aspecte juridice si economice 10
1.4 Structura sistemului bugetar in Romania 11
1.5 Procedura bugetara 14
1.5.1 Competente si responsabilitati in procesul bugetar 14
1.5.2 Principiile procedurii bugetare 18
1.6 Clasificatia bugetara - instrument de sistematizare a veniturilor publice si a cheltuielilor publice 23
1.6.1 Schema clasificatiei bugetare 24
1.6.2 Structura clasificatiei bugetare 25
CAPITOLUL II 28
CADRUL GENERAL PRIVIND SALARIUL SI SISTEMUL 28
DE SALARIZARE 28
2.1 Remunerarea muncii - instrument indispensabil dezvoltarii societatii contemporane 28
2.2 Definirea unor notiuni: salariu, venit, relatie salariala, sistem de salarizare 29
2.3 Scurt istoric al reglementarii salariale in tara noastra 32
2.4 Principiile sistemelor de salarizare 34
2.5 Criterii de diferentiere a salariilor de baza 35
2.6 Indexarea salariilor cale de atenuare a efectelor inflatiei asupra nivelului de trai 36
CAPITOLUL III 37
PREZENTAREA SPITALULUI JUDETEAN DE URGENTA PLOIESTI 37
3.1 Organizarea spitalului 39
3.2 Regulament privind organizarea si functionarea Spitalului Judetean de Urgenta Ploiesti 41
3.2.1 Dispozitii generale 41
3.2.2 Atributiile unitatii 42
3.2.3.Obligatiile conducerii 43
3.2.4 Obligatiile salariatilor 44
3.2.5 Organizarea timpului de lucru 45
3.2.6 Sanctiuni disciplinare 46
3.2.7 Dispozitii finale 46
3.3 Finantarea spitalului 47
3.4 Structura organizatorica a Spitalului Judetean de Urgenta Ploiesti 48
CAPITOLUL IV 52
ELEMENTELE DEFINITORII SI CALCULUL DREPTURILOR SALARIALE 52
4.1 Salarii de baza 52
4.2. Sporuri la salariul de baza 54
4.2.1 Sporul de vechime in munca 54
4.2.2 Spor conditii 54
4.2.3 Ore prestate peste durata normala a timpului de lucru 56
4.2.4 Munca prestata in zilele de sambata, duminica, sarbatorile legale 57
4.2.5 Munca prestata in timpul noptii 57
4.3 Premii 58
4.4 Alte drepturi 58
4.4.1 Plata garzilor 58
4.4.2 Salarizarea in cazul cumulului de functii 59
4.4.3 Numirea temporara, delegarea, detasarea 59
4.5 Concediul de odihna, concediul fara plata si pentru evenimente familiale deosebite 60
4.5.1 Durata concediului de odihna 61
4.5.2 Cuantumul indemnizatiei de concediu 62
4.5.3 Concediul de odihna suplimentar 62
4.5.4 Concediul platit pentru evenimente familiale deosebite 63
4.5.5 Concediul fara plata 63
4.6. Concedii medicale 64
4.6.1 Indemnizatiile medicale pentru incapacitate temporara de munca 65
4.6.2 Concediile si indemnizatiile pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca 66
4.6.3 Concediul si indemnizatia de maternitate 67
4.6.4 Concediul si indemnizatia pentru ingrijirea copilului bolnav 68
CAPITOLUL V 69
REFLECTAREA CONTABILA A OPERATIUNILOR CU SALARIILE 69
5.1 Obiectul contabilitatii publice 70
5.2 Contabilitatea decontarilor cu personalul 72
5.3 Studiu de caz la Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti 75
5.4 Sistemul informational al institutiilor publice 79
5.5 GRAFICUL CU CIRCUITUL DOCUMENTELOR TIPIZATE SI EMISE IN CADRUL SPITALULUI CLINIC JUDETEAN DE URGENTA PLOIESTI PRIVIND ACTIVITATEA FINANCIAR - CONTABILA 83
CAPITOLUL VI 93
CONTROLUL FINANCIAR INTERN-PREVENTIV 93
6.1 Controlul - functie eficienta a conducerii 93
6.2 Obiectivul si formele controlului 97
6.3 Sistemul de documente primare si evidenta tehnic-operativa si contabila - sursa de informatii pentru control 97
6.4 Controlul financiar preventiv privind plata drepturilor banesti 99
CONCLUZII SI PROPUNERI 101
BIBLIOGRAFIE 102


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Oricat de ,,institutionalizate" par diversele verigi ale administratiei publice, deciziile ce asigura realizarea obiectivului lor incorporeaza o anumita incarcatura economica, directa sau colaterala, dar indispensabila. Deciziile economice, chiar si cele sociale, necesita deci, intotdeauna evaluarea capacitatii firmelor, companiilor, societatilor, fiecarei institutii de a genera numerar (venituri, atrageri de fonduri, finantari, etc.) ori echivalente ale numerarului, inclusiv a perioadei si a sigurantei generarii lor. In ultima instanta de aceasta depinde, de exemplu, capacitatea acesteia de a angaja lucrari si a plati furnizorii, de a-si plati angajatii, de a rambursa imprumuturi si a plati dobanzile corespunzatoare, de a onora diverse alte obligatii. Utilizatorii sunt mai in masura sa evalueze aceasta capacitate de a genera numerar sau echivalente ale numerarului daca le sunt oferite informatii complete si concentrate asupra performantei si modificarii pozitiei financiare pentru fiecare entitate persoana juridica la nivelul careia se administreaza venituri, se angajeaza cheltuieli, se genereaza sau se ,,plange" dupa resurse.
O institutie publica este mai interesanta si devine mai atractiva daca stie sa-si fundamenteze bugetul, sa-si argumenteze cererea de fonduri, daca se incumeta sa solicite si sa obtina finantari pe programe, daca da suportul stiintific si legal dimensionarii si colectarii veniturilor proprii din taxe, impozite, activitati conexe, resurse colaterale, apoi, daca stie sa-si gestioneze cheltuielile balansand corect intre necesitati si resurse - iar toate acestea intr-un context in care sa nu fie omise eficienta si perspectiva.
Informatiile despre performanta unei institutii sunt necesare pentru evaluarea modificarilor potentiale ale resurselor economice pe care entitatea le va putea controla in viitor, pentru anticiparea capacitatii de a genera fluxuri de trezorerie cu resursele existente, pentru formularea rationamentelor despre eficienta cu care ea, poate angaja si utiliza noi resurse. In practica curenta informatiile privind performanta financiara sunt oferite in primul rand de ,,contul de profit si pierdere", respectiv ,,contul de executie bugetara", dar lucrurile nu sunt chiar atat de simple incat sa le reducem la datele sintetice dintr-un anume formular de raportare periodica pentru ca ar fi pacat sa se ignore informatia in timp real pe care o furnizeaza contul contabil. Performanta este mai importanta decat banii.Banii exprima o posesie, performanta exprima capacitatea de a valorifica posesia. Ati jucat vreodata ,,risca"? Un banut aruncat in sus si cazut pe o anume fata, apoi pe cealalta (avers si vers), oricum ,,produce" mai mult decat cel care doarme in punga, chiar daca ramane de vazut in favoarea cui.
Una dintre cele mai mari cheltuieli inregistrate in marile companii si in institutiile publice o reprezinta cheltuielile privind salariile, taxele si impozitele aferente acestuia. Contabilitatea salariului tinuta in mod corect devine astfel deosebit de importanta datorita sumelor implicate si a faptului ca angajatorul trebuie sa respecte multitudinea de legi si de reglementari in ce priveste legislatia muncii.
In lucrarea de fata mi-am propus sa analizez complexitatea acestui fenomen si sa imi fundamentez cunostintele despre reflectarea contabila a decontarilor cu personalul intr-o institutie publica, printr-un studiu de caz intr-o institutie de sanatate publica (cea mai mare din judetul Prahova) - Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti.
Capitolul I prezinta Bugetul Public National, concept, rol, structura, principii. In cadrul Bugetului Public o subdiviziune este Bugetul de Sanatate Publica; "coborand" pe structura arborescenta ajungem la Bugetul Spitalului Judetean Ploiesti.
In Capitolul II sunt descrise notiunile de salariu, venit, sistem de salarizare, principii, evolutia cronologica a acestor concepte.
In Capitolul III este prezentat Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti, istoric, regulament de organizare si functionare, surse de finantare, structura organizatorica, organigrama.
Detalierea elementelor definitorii si a calculului drepturilor salariale este facuta in Capitolul IV.
In continuare sunt descrise aspecte legislative actuale privind contabilitatea decontarilor cu personalul, contributiile datorate, reflectarea lor in contabilitate, concretizand cu Studiul de caz pentru luna Decembrie 2009. Tot aici fac si o prezentare a sistemului informational din institutie, circuitul documentelor si analiza principalilor indicatori de performanta.
Garantia bunei functionari a institutiei este asigurata de control. Acesta este activitatea indispensabila care furnizeaza feedbackul - element fundamental al echilibrului si progresului. In consecinta, ultimul capitolul al lucrarii trateaza aspecte privind controlul financiar - functie, obiectiv, forme, sistemul de documente primare si evidenta tehnico-operativa si contabila.
CAPITOLUL I
BUGETUL PUBLIC NATIONAL. COMPONENTELE SI RESPONSABILITATE IN PROCESUL BUGETAR. CLASIFICATIA BUGETARA
1.1 Notiuni generale. Reglementari legale. Functii
Bugetul in general este un instrument in mana conducerii pentru a previziona resursele si totodata alocarea lor cu scopul realizarii unor decizii sau politici urmarite de acestea.
Bugetul public national este in acelasi timp un document cu putere de lege de planificare si canalizare a resurselor financiare anuale ale statului spre alocari conforme cu politica partidului sau partidelor aflate la putere si totodata un reper important in care autoritatea publica se implica in economie si in viata sociala.
Bugetul de stat sau bugetul administratiei centrale de stat reprezinta principalul instrument financiar care cuprinde veniturile mobilizate la dispozitia statului si repartizarea acestora pe cheltuieli.
In prezent bugetul de stat este un document previzional,un instrument de politica macroeconomica, balanta speciala in care sunt cuprinse veniturile si cheltuielile publice probabile ale statului ce se vor realiza in anul viitor. Totodata bugetul administratiei centrale de stat este o categorie economica ce reflecta ansamblul relatiilor social - economice banesti care se folosesc in procesul incasarii veniturilor si al efectuarii cheltuielilor, in vederea indeplinirii functiilor si prerogativelor statului contemporan.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contabilitatea Decontarilor cu Personalul. Studiu de Caz la Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!