Cuprins
- Capitolul I – Prezentarea societăţii
- 1.1 – Scurt istoric .pag. 4
- 1.2 – Profilul societăţii .pag. 5
- 1.3 – Principalii clienţi şi furnizori pag. 5
- 1.4 – Tehnologii aplicate . pag. 6
- 1.5 – Evoluţia principalilor indicatori . pag. 6
- 1.6 – Personal .pag. 7
- 1.7 – Conducerea societăţii pag. 7
- Capitolul II – Determinarea rezultatului exerciţiului
- 2.1 – Principiile rezultatului exerciţiului .pag. 11
- 2.1.1 - Principiile rezultatului exerciţiului .pag. 11
- 2.1.2 – Principiul recunoaşterii rezultatelor pag. 12
- 2.1.3 – Principiul recunoaşterii veniturilor pag. 12
- 2.1.4 – Principiul conectării cheltuielilor cu veniturile pag. 14
- 2.2. – Ecuaţii privind calculul rezultatului .pag. 15
- 2.2.1. – Determinarea globală a rezultatului exerciţiului .pag. 16
- 2.2.2 – Determinarea în cascadă a rezultatului pag. 17
- Capitolul III – Organizarea şi conducerea contabilităţii rezultatului
- financiar la S.C. EUROCONF S.A. SIBIU
- 3.1. – Reflectarea în contabilitate a principalelor operaţiuni de cheltuieli
- şi venituri pag. 19
- 3.2 – Modul de prezentare a contului de profit şi pierdere pag. 37
- 3.3 – Reflectarea în contabilitate a repartizării profitului pag. 39
- Capitolul IV – Contabilitaea fondurilor la S.C. EUROCONF S.A. SIBIU
- 4.1 – Considerente generale .pag. 43
- 4.2. – Fondul de participare la profit pag. 44
- 4.3. – Alte fonduri pag. 45
- Capitolul V – Analiza financiară a rezultatelor la S.C. EUROCONF S.A. SIBIU
- 5.1 – Importanţa introducerii analizei financiare în practica
- financiar – contabilă .pag. 47
- 5.2. – Analiza rezultatelor .pag. 48
- 5.2.1 – Analiza formării rezultatelor .pag. 49
- 5.2.2 – Analiza repartizării rezultatelor .pag. 51
- 5.3 – Capacitatea de autofinanţare a întreprinderii pag. 53
- 5.4. – Calculul soldurilor intermediare de gestiune şi a capacităţii de
- autofinanţare la S.C. EUROCONF S.A. SIBIU pag. 54
- Capitolul VI – Concluzii şi propuneri
- Bibliografie
Extras din licență
CAPITOLUL 1
PREZENTAREA SOCIETĂŢII
1.1 SCURT ISTORIC
Societatea comercială „Euroconf” S.A. Sibiu s-a constituit în anul 1991, prin preluarea unei părţi din patrimoniul fostei întreprinderi de confecţii „Steaua Roşie” Sibiu.
Prin H.G. 1.224/nov. 1990, fosta „Steaua Roşie” Sibiu se reorganizează în trei societăţi comerciale cu capital integral de stat, societăţi care se numeau: „Confecţia Sib I”, „Confecţia Sib II” şi „Confecţia Sib III”.
Salariaţii fostei „Steaua Roşie” au fost preluaţi de cele trei societăţi în următoarele proporţii:
- 50% - „Confecţia Sib I”
- 30% - „Confecţia Sib II”
- 20% - „Confecţia Sib III”
La fel, patrimoniul s-a împărţit pe bază de protocol între cele trei societăţi comerciale. Valoarea capitalului social era:
- „Confecţia Sib I” – 35.000.000 de lei
- „Confecţia Sib II” – 28.000.000 de lei
- „Confecţia Sib III” – 99.000.000 de lei
În septembrie 1991, „Confecţia Sib III” devine S.C. „Euroconf” S.A., nume determinat de piaţa externă pe care îşi desface produsele, la acel moment străinii cerând o denumire la nivel european.
Spre sfârşitul anului 1991, s-au înfiinţat două formaţii de pantaloni şi s-a introdus în capitalul social al unităţii o clădire care era o investiţie a Centralei de Confecţii Sibiu, neterminată la data preluării, clădire care poartă numele de Staţie pilot. Cu această ocazie, societatea şi-a mărit capitalul social cu încă 30 milioane de lei.
În anul 1993, s-a dat în folosinţă clădirea nouă, unde „Euroconf”-ului i-a revenit o hală de producţie, în care au fost organizate încă două formaţii de pantaloni.
În acelaşi an s-au dezvoltat formaţiile de haine sport şi s-au mai creat încă patru noi formaţii. Spre sfârşitul anului 1993, au început tratativele cu societatea comercială „Steilmann” Bucureşti, o societate cu capital româno-german, în vederea asocierii privind reprofilarea unor secţii de producţie de pe haine sport pe sacouri.
În 1993, societatea se privatizează, având un număr de 900 de salariaţi şi un capital social evaluat la 496 de milioane de lei, având 9.937 de acţiuni cu VN= 50.000 de lei şi 332 de acţionari.
Din anul 1994, se încheie un contract de asociere cu firma „Steilmann” pe o perioadă de opt ani, utilizându-se maşini ultramoderne aduse din Germania, o parte din ele fiind proprietate a „Euroconf”, cealaltă parte a asociaţilor „Steilmann” România şi începe producţia de sacouri bărbăteşti, exportate în Germania.
În prezent societatea este privatizată în proporţie de 100%, capitalul fiind deţinut, în cea mai mare parte, de actuali şi foşti salariaţi ai societăţii.
1.2. PROFITUL SOCIETĂŢII
Producerea şi comercializarea pe piaţa internă şi externă a confecţiilor textile, servicii către terţi, operaţiuni de import-export.
Societatea produce confecţii textile, fiind specializată pe confecţii pentru bărbaţi: costume, pantaloni, sacouri, veste, iar pentru completarea programului de fabricaţie, se produc şi confecţii pentru femei: sacouri, pantaloni, jachete, precum şi alte articole de vestimentaţie, cum ar fi: bermudele şi fustele, dar în cantităţi mici.
S.C. „Euroconf” S.A. face parte din categoria societăţilor mari, cu un număr de salariaţi care depăşeşte 250 de persoane şi care reprezintă doar 2,67% din numărul total de societăţi, dar acestea sunt societăţi cu o poziţie de piaţă consolidată datorită atuurilor tehnologice, a experienţei personale şi, în general, a culturii organizaţionale deţinute.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Contabilitatea Rezultatului Exercitiului si a Repartizarii acestuia la SC Euroconf SA.doc