Contabilitatea si Auditul Creantelor

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I NOTIUNI GENERALE PRIVIND CLASIFICAREA, RECUNOASTEREA SI EVALUAREA CREANTELOR 8
1.1. Caracteristica actelor normative privind contabilitatea creantelor 8
1.2. Trecerea in revista a surselor bibliografice aferete temei 9
1.3. Clasificarea, recunoasterea si evaluarea creantelor 12
CAPITOLUL II CONTABILITATEA CREANTELOR PE TERMEN SCURT 24
2.1. Contabilitatea creantelor comerciale. 24
2.2. Contabilitatea creantelor privind decontarile personalului inteprinderii. 37
2.3. Contablitatea creantelor privind decontarile cu bugetul. 46
2.4. Contabilitatea creantelor privind veniturile calculate si a altor creante pe termen scurt. 51
CAPITOLUL III AUDITUL CREANTELOR INTREPRINDERII SRL ,,CHIRIAC PRIM" 55
3.1. Planificarea auditului 55
3.2. Efectuarea procedurilor de audit al creantelor 56
3.3. Finalizarea auditului si emiterea raportului de audit 67
BIBLIOGRAFIE 71
INCHEIERE 68


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei. In conditiile economiei de piata, contabilitatea este chemata sa asigure cu informatie obiectiva si veridica, continuta in rapoartele financiare ale intreprinderilor, toate grupele de utilizatori, cum sint proprietarii si angajatii intreprinderilor, investitorii si creditorii, actionarii, bursele de valori, serviciul fiscal si alte organe de stat, structurile de pronosticare a dezvoltarii economiei.
Este bine stiut faptul ca fara clienti nu ar exista desfacere, nu ar exista motivul principal al executarii de produse sau servicii si nici o entitate comerciala nu ar avea un scop pentru a se infiinta sau intra si supravietui pe piata.
Bineinteles ca tot ce tine de o entitate comerciala este important si anume productia, prezentarea, desfacerea, ofertele speciale si tehnologia cat mai avansata, insa toate acestea au rost doar atunci cand exista un cumparator sau consumator, un beneficiar, cu alte cuvinte - un client.
Pentru ca o entitate comerciala sa ajunga sa aiba clienti trebuie ca aceasta sa stie cum sa-i castige si sa-i pastreze, ceea ce nu este deloc usor si presupune multa munca din partea ofertantului de produse sau servicii.
Intr-o economie de piata prospera doar cei ce stiu sa atraga clienti noi, sa-i pastreze si sa-i faca sa cumpere mai mult. Odata devenit client, persoana sau entitate comerciala respectiva trebuie tratata cu grija si respect pentru a nu o pierde.
Pentru a-si cunoaste bine clientii o entitate comerciala trebuie sa dispuna de o baza de date cat mai ampla astfel incat gestionarea acestora sa fie bine pusa la punct, iar datele importante sa poata fi accesate la orice ora de utilizatorii autorizati.
Datorita globalizarii si cresterii continue a concurentei, tot mai multe firme pun o valoare din ce in ce mai mare pe clienti , nu pe produse sau productivitate.
Putem afirma ca valoarea unei companii consista in clientii pe care ii gestioneaza.
Desi modul de interactiune cu clientii difera atat in functie de tipul de activitate cat si de politica proprie a companiei, intelegerea valorilor si comportamentului unui client este un element esential pentru succesul oricarui tip de firma.
Eficienta gestiune a clientilor nu este importanta doar pentru firma ci si pentru clientii sai.
Astfel, pentru a satisface cerintele clientilor compania trebuie sa poata raspunde la intrebarile acestora cu rapiditate si exactitate.
Clientii pot solicita informatii in legatura cu disponibilitatea anumitor produse, sau situatia comenzilor efectuate, termene de plata etc. 
Reactivitatea la solicitarile clientilor depinde in mod esential de existenta unor informatii-client complete si exacte. Atunci cand aceste informatii-client sunt accesibile cu usurinta si disponibile, reactivitatea creste spectaculos.
O buna metoda de a oferi clientilor acces la informatii la orice ora este crearea unui site al firmei, unde fiecare client poate accesa pe baza de parola baza de date, unde sunt cuprinse comenzile, facturile, termene de plata etc. Acest site trebuie sa ofere o securitate maxima a datelor atat a clientilor cat si a entitati comerciale.
Scopul acestei lucrari de licenta este sa examinarea metodicii de contabilizare a creantelor, conform prevederilor principale ale sistem contabil.
Pentru realizarea acestui scop au fost stabilite urmatoarele sarcini: 
-analiza critica a actelor legislative si normative privind contabilitatea decontarilor comerciale; 
-identificarea problemelor legate de recunoasterea, evaluarea si clasificarea creantelor; 
-studierea aspectelor metodologice ale contabilitatii decontarilor comerciale;
-abordarea noilor modalitati de decontare si de aplicare a lor in intreprinderile din Republica Moldova; 
Realizarea scopului si sarcinilor expuse mai sus va permite obtinerea unor informatii mai relevante si credibile si va amplifica rolul contabilitatii creantelor in cadrul unui sistem complex al decontarilor comerciale.
Drept suport al investigatiilor au servit lucrarile savantilor autohtoni si straini, conceptele si principiile fundamentale contabile, precum si reglementarile nationale si internationale aferente contabilitatii.
In baza scopului lucrarii autorul a elaborat urmatoarea structura a tezei, care consta din: introducere, trei capitole, concluzii, bibliografie
Obiectul cercetarii il constituie fluxurile informationale aferente decontarilor comerciale ale intreprinderii SRL "Chiriac Prim".
Societatea Comerciala "Chiriac Prim" Societatea cu Raspundere Limitata numar de inregistrare 1006600045534, cu sediul: Republica Moldova, mun. Chisinau, str. Socoleni, 10, ap. 166. 
Societatea respectiva detine si Autorizatie Sanitara de functionare pentru desfasurarea activitatilor de comert cu amanuntul in municipiul Chisinau pe str. Calea Basarabiei nr.2 in pavilionul nr. 36 pe teritoriul SRL ,,Autocar - Impex", cu suprafata comerciala de 24 m2.
Principalele genuri de activitate desfasurate de SC ,,Chiriac Prim" S.R.L. sunt (Anexa 2,3):
- Comertul cu ridicata al produselor alimentare, bauturilor si produselor de tutun;
- Comertul cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vinzarea predominanta de produse alimentare;
- Comertul cu amanuntul al produselor cosmetice si de parfumerie, articolelor de toaleta;
- Comercializarea cu amanuntul a bauturilor alcoolice;
- Activitatea farmaceutica, desfasurata de intreprinderile si institutiile farmaceutice, importul si (sau) producerea articolelor de parfumerie si cosmetica;
- Importul alcoolului etilic; importul si (sau) comercializarea angro a bauturilor alcoolice si a berii importate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contabilitatea si Auditul Creantelor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!