Contabilitatea Surselor de Finantare

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I Notiuni teoretice privind sursele de finantarea ale intreprinderii 6
1.1 Scurta caracterizare a finantarii intreprinderii 6
1.2. Finantarea pe termen lung 7
1.2.1.Cresterea capitalului social 8 
1.2.2.Cresterea capitalului social prin noi aporturi in numerar. 8
1.2.3.Cresterea capitalului social prin aporturi in natura 10
1.2.4.Cresterea capitalului social prin incorporarea rezervelor 10
1.2.5.Cresterea capitalului social prin conversia datoriilor 11
1.3.Autofinantarea sau finantarea interna pe termen mediu si lung 11
1.4.Finantarea pe seama beneficiilor nedistribuite 19 
1.5.Finantarea prin capitaluri imprumutate 20
1.6.Finantarea prin intermediul pietei monetare a creditului 21
1.7.Finantarea prin intermediul pietei obligatiunilor 23
1.8.Finantarea prin intermediul pietei leasingului 26
1.9.Alte surse de finantare 30
Capitolul II. Conturi utilizate pentru finantarea firmei si reflectarea acestora in contabilitate 31
2.1.Contabilitatea cresterii capitalului social prin aporturi noi in natura si/sau in numerar 31
2.2.Conturi de rezerve utilizate in finantarea firmei si reflectarea acestora in contabilitate .......34
2.3.Conturi de imprumuturi si datorii asimilate utilizate in finantarea firmei 35
2.4.Conturi de imobilizari necorporale utilizate in finantarea firmei si reflectarea acestora in contabilitate 37
2.5.Conturi de imobilizari necorporale utilizate in finantarea firmei si reflectarea acestora in contabilitate 39
2.6.Conturi de imobilizari corporale utilizate in finantarea firmei si reflectarea acestora in contabilitate 40
2.7.Conturi de materii prime si marfuri utilizate in finantarea firmei si reflectarea acestora in contabilitate 42
2.8.Conturi de trezorerie utilizate in finantarea firmei 44
2.9. Reglementari privind armonizarea contabilitatii la nivel international 46
2.10. Reglementari privind armonizarea contabilitatii la nivel european .......48
2.11. Reglementari privind armonizarea contabilitatii la nivel national 50
2.12. Contabilitatea cresterii capitalului social prin operatii interne 51
Capitolul III Contabilitatea surselor de finantare in cadrul SC Elder SRL 55
3.1. Prezentarea societatii Elder SRL 55
3.2.Surse de finantare interna ale SC Elder SRL 56
3.3.Finantarea SC Elder SRL prin aporturi in natura 60
3.4.Finantarea SC Elder SRL prin emisiunea de noi actiuni 60
3.5.Reflectarea contabila a operatiunilor privind derularea fondurilor nerambursabile 61
3.6.Finantarea prin leasing a SC Elder SRL 70
Concluzii si propuneri 79
Bibliografie 81
Anexe 82


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Prin geneza, contabilitatea a aparut din nevoia de a raspunde in plan informational si decizional la problema gestiunii valorilor economice separate pe entitati patrimoniale. Pentru tara noastra, in mod concret, se delimiteaza ca entitati patrimoniale, regiile autonome, societatile comerciale, institutiile publice, unitatile cooperatiste, asociatiile si celelalte persoane fizice si juridice care desfasoara activitati comerciale.
Din structura tipurilor de entitati patrimoniale, intreprinderea reprezinta sfera de actiune in limitele careia contabilitatea - ca instrument informational si de gestiune - capata forma completa de reprezentare si control asupra constituirii si utilizarii resurselor. La acest nivel organizatoric se realizeaza in forma cea mai deplina activitatea de productie a bunurilor, de prestatii de servicii, de circulatie a marfurilor, a titlurilor de valoare si a instrumentelor de plata, precum si de alte operatii accesorii activitatii de comert.
Forma organizatorica si de functionare a contabilitatii intreprinderii se diferentiaza, in principal, in raport de conceptia contabila adoptata. In acest sens cele mai marcante si mai influente culturi contabile din lume sunt doua: europeana si anglo - saxona. In raport de cele doua culturi contabile, se pot utiliza doua concepte organizatorice,
- monist si 
- dualist.
Monist in cazul in care la nivelul intreprinderii se organizeaza un singur circuit contabil, deci o singura contabilitate, atat pentru latura interna cat si cea externa a intreprinderii. Dualist, daca pentru cele doua laturi sunt organizate, dar corelate contabilitati separate. In consecinta, la nivelul intreprinderii se disting doua sectiuni ale contabilitatii, financiara si de gestiune sau financiara si manageriala, ori externa si interna.
Contabilitatea financiara descrie circuitul patrimonial al intreprinderii luat in totalitatea si structuralitatea sa. Obiectivul sau principal il constituie furnizarea de informatii sintetice privind pozitia financiara, performantele si modificarile pozitiei financiare. Informatia contabila, pe langa o utilizare interna de catre management, este destinat utilizatorilor externi definiti de: investitorii de capital, bancherii, angajatii, furnizorii, clientii, guvernul si institutiile sale, precum si publicul.
Relatiile delimitate si evidentiate in contabilitate au, o determinare obiectiva, iar faptul ca ele apar la intersectia intreprinderii cu tertii sunt divulgabile integral. Pornind de la aceasta stare, contabilitatea este standardizata, adica se bazeaza pe norme privind productia, prezentarea si utilizarea informatiilor contabile.
Contabilitatea de gestiune furnizeaza toata informatia contabila care este cuantificata, prelucrata si transmisa pentru utilizarea interna de catre management. Ea descrie circuitul patrimonial intern al intreprinderii, definit de activitatile consumatoare de resurse si producatoare de rezultate. Obiectivele principale ale contabilitatii de gestiune sunt: 
- calcularea analitica (pe feluri, purtatori de costuri, locuri de activitate) a costurilor si rezultatelor, bugetarea interna a activitatii intreprinderii (pe locuri de activitati);
- controlul de gestiune sau managerial privind costurile prestabilite si abaterile de la aceste costuri.
Organizarea si functionarea contabilitatii de gestiune se bazeaza pe concepte si principii pur interne al caror continut este liber de standardizare, fiind definit in functie de propriile conventii ale fiecarei intreprinderi (de exemplu, formula costului produselor vandute) si care se gasesc deci in afara oricarei normalizari (standardizari). In consecinta, desi organizarea contabilitatii de gestiune este obligatorie, aceasta beneficiaza de o libertate separata in ceea ce priveste posibilitatea de adaptare de catre fiecare intreprindere, in functie de specificul activitatii si de nevoile de informare in vederea actului decizional.
Intreprinderea - sfera de actiune a contabilitatii financiare
Asa cum s-a anticipat in primul paragraf, entitatile patrimoniale reprezinta spatiul de cunoastere si actiune al contabilitatii. In raport de forma de proprietate asupra capitalului, unitatile patrimoniale pot fi proprietate de stat si proprietate privata. Pentru exercitarea dreptului de proprietate privata s-au conturat doua forme de organizare economica a intreprinderii, personala si sociala.
Intreprinderea proprietate sociala, denumita si societate comerciala, se constituie prin aportul sau investitia de capital a doua sau mai multe persoane fizice si/sau persoane juridice in vederea efectuarii de acte de comert.
Intreprinderea personala reprezinta forma organizatorica de exploatare a proprietatii in care o singura persoana participa cu intregul capital, conduce direct si raspunde cu intreaga avere pentru obligatiile asumate. In cadrul unitatilor patrimoniale societatea comerciala reprezinta sfera de actiune in limitele careia contabilitatea ia forme complete de supraveghere si control a resurselor, cheltuielilor si rezultatelor. La acest nivel organizatoric se realizeaza in forma cea mai deplina activitatea de productie, de prestatii de servicii, a marfurilor, de circulatie a marfurilor, a titlurilor de credit si a instrumentelor de plata, precum si alte operatii accesorii activitatii de comert. Constituirea efectiva a societatilor comerciale are loc numai daca intregul capital social a fost subscris si fiecare asociat sau actionar a varsat in numerar sau a depus in natura, dupa caz, cota de aport stabilita prin Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, Contractul de societate si Statutul societatii. Capitalul subscris este aportul pe care asociatii sau actionarii, in calitatea lor de proprietari, s-au angajat sa-l puna la dispozitia societatii comerciale. Capitalul nedepus (nevarsat) este partea din capitalul subscris care nu a fost inca fizic pusa la dispozitia societatii de catre asociati sau actionari.
Ca persoana juridica, societatea dispune de un patrimoniu propriu, drepturi si obligatii si are o denumire, sediu si nationalitate. Constituirea societatii ca persoana juridica este formalizata printr-un contract de societate prin care asociatii convin sa cedeze unei intreprinderi comune bunurile, in vederea protejarii profitului sau a economiilor ce pot rezulta. La randul sau contractul de societate, ca act unic, se materializeaza intr-un statut in care se mentioneaza forma
societatii, denumirea, sediul social, obiectul de activitate, durata, marimea capitalului, regulile de participare la rezultate, modalitatea de functionare.
Bunurile materiale si banesti aduse de fiecare din asociati drept aport, precum si acelea pe care societatea le dobandeste ulterior alcatuiesc laolalta patrimoniul societatii comerciale. Fiind astfel format si avand drept scop realizarea obiectului propus, patrimoniul nu poate fi urmarit decat
=>pentru creantele (drepturile) proprii ale societatii constituite. Prin urmare, orice bunuri economice aduse de asociati devin proprietatea societatii, constituind un patrimoniu propriu si independent de acela al asociatilor, astfel incat acestia nu mai au drept real asupra patrimoniului societatii ci eventual, un drept de creanta rezultat din calitatea lor de asociati. In consecinta, in cazul lichidarii societatii ei nu mai pot revendica in natura bunurile aduse, ci numai o suma
=>proportionala cu contributia lor. De asemenea, capatand personalitate juridica societatea comerciala -cu denumire, sediu social si patrimoniu propriu - nu mai actioneaza prin asociatii sai. Din momentul acesta toate actele juridice, de conducere, administrare, gestionare sunt indeplinite in nume propriu de reprezentantii legali. Actionand in numele societatii comerciale, acesti reprezentanti nu-si angajeaza patrimoniul propriu, ci pe cel al societatii, raspunderea materiala revenind acesteia. si tot din acest moment, obligatiile, drepturile si rezultatele obtinute prin actele intreprinse de catre reprezentantii autorizati ai societatii comerciale au consecinte directe asupra patrimoniului respectivei societati. Cu alte cuvinte, odata cu manifestarea vointei de a incheia un contract de societate, legal inregistrat, noua formatiune economica actioneaza ca orice persoana fizica, actele sale, indeplinite de reprezentanti legali, genereaza drepturi si obligatii care pot dezvolta sau diminua capitalul propriu, ceea ce in ultima instanta produce beneficiu de care profit asociatii sau pierderi pe care le suporta acestia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contabilitatea Surselor de Finantare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!