Continuitatea dintre Gradinita si Scoala

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I. CONSIDERATII INTRODUCTIVE
1.1Notiunea de numar
1.2. Motivare alegerii temei 
1.3.Activitati matematice in gradinita 
1.3.1 Obiectivele activitatii matematice in invatamantul prescolar
1.4. Formarea conceptelor matematice la clasele I-IV
1.4.1.Baza psihopedagogica a formarii notiunilor matematice 
1.4.2.Formarea limbajului matematic 9
1.4.3. Conotatii psihologice ale contactului scolarului mic cu notiuni de matematicia 
CAPITOLUL II.
2.1. Constructia multimii numerelor naturale 12
2.1.1 Notiunea de numar natural 12
2.1.2. Multirni cu tot atateaelemente(multimi echipotentesau de aceeasi putere) 13
2.1.3.Multimi cu mai multesaumai putine elementecao multime 14
2.2. Numarul, ca o anumita proprietate a multimii. 15
2.3. Compararea numarului de elemente al unei multimi A cu numarul de
elemente al unei multimi B 17
2.3.1. Partitia determinati de relatia" " are tot atatea elementeca 18
2.4. Numarul, proprietatea caracteristica a unei clase de multimi 
Capitolul I. 3
CONSIDERATII INTRODUCTIVE 3
1.1. Notiunea de numar 3
1.2. Motivarea alegerii temei 4
1.3. Activitati matematice in gradinita 5
1.3.1. Obiectivele activitatii matematice in invatamantul prescolar. 6
1.4. Formarea conceptelor matematice la clasele I-IV 7
1.4.1. Baza psihopedagogica a formarii notiunilor matematice 7
1.4.2. Formarea limbajului matematic 9


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I.
CONSIDERATII INTRODUCTIVE
1.1. Notiunea de numar
Stiintele privesc obiectele si fenomenele din natura din punct de vedere deosebite si sub aspecte diferite.
Restrangand insa cercetarea numai la matematica, observam ca lucrurile din jurul nostru au o anumita marime, o anumita forma si exista datorita anumitor cauze. Mai precis, aspectul de cantitativ al lucrurilor se dezvaluie prin notiunea de marime si se concretizeaza in notiunea de numar.
Notiunea de numar, de figura geometrica si de functie sunt cele trei notiuni de baza din matematica. Lor le corespund trei grupe de cercetari formand disciplinele matematica: aritmetica, geometria si analiza. 
Notiunea de numar si figura sunt din lumea reala. Cu cele zece degete oamenii au invatat sa numere, adica sa efectueze prima operatie matematica.
Notiunea de numar reflecta relatii cantitative intre marimi existente in viata reala, in viata de fiecare zi. Numerele naturale au fost elaborate in cursul unei perioade indelungate, ele dau o reprezentare abstracta unor operatii practice pe care le-a facut omul asupra multimilor concrete. 
Notiunea de numar natural este fundamentala in matematica avand o deosebita importanta practica. Istoric ea s-a constituie treptat, fiind una din cele mai vechi notiuni. 
Invatamantul prescolar, ca prima veriga a sistemului nostru de invatamant, are drept scop asigurarea pregatirii copiilor de 3-7 ani pentru integrarea optima in regimul activitatii scolare si dobandirea aptitudinii de scolaritate. Primul contact cu notiunea de numar se face prin contact cu notiunea de numar se face prin contemplarea unor multimi finite ale caror elemente sunt obiecte fizice finite, ale caror elemente sunt obiecte fizice concrete.
1.2. Motivarea alegerii temei
Matematica actioneaza asupra tuturor trasaturilor definitorii ale gandirii moderne. De aceea are un rol deosebit in dezvoltarea intelectuala a omului.
Se studiaza in fiecare etapa de invatamant in functie de particularitatile de varsta si indeplineste functii umaniste, contribuie la autoperfectionarea omului.
Scolarul mic percepe in general multimea sau grupul de obiecte in mod nedeterminat si numai atunci cand aceasta multime este compusa din obiecte de acelasi fel (ex.: masini, papusi, cuburi). Perceperea diferentiala a obiectelor se reflecta in limbaj inca inainte de 3 ani, deoarece ei folosesc corect forma singularului si a pluralului substantivelor care denumesc aceste obiecte (ex.: papusa-papusi, masina-masini).
Imbogatind experienta senzoriala, copiii, ajung sa perceapa multimea ca un tot unitar si acorda o atentie elementelor componente. 
Pregatirea copilului din punct de vedere matematic pentru scoala, accentueaza dezvoltarea capacitatii intelectuale. Insusirea cunostintelor matematice pe baza de memorie este inlocuita printr-o activitate care permite constientizarea operatiilor pe care le efectueaza copiii in scopul descoperirii si stabilirii unor raporturi matematice. Astfel, notiunea de multime se dobandeste treptat indicand modalitatile de formare a multimilor, adica sistemul de actiune cu obiectele concrete, care sa-l conduca pe copil la notiunea de multime.


Fisiere in arhiva (1):

  • Continuitatea dintre Gradinita si Scoala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!