Contrabanda

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere .3
Capitolul I Consideratii generale
1.1. Contrabanda - infractiune de frauda si componenta a crimei organizate.10
1.2. Necesitatea incriminarii contrabandei .20
1.3. Aspect international .27
Capitolul II Elementele componentei de infractiune
2.1 Obiectul infractiunii .34
2.2 Latura obiectiva .42
2.3 Latura subiectiva .55
2.4 Subiectul infractiunii .58
Capitolul III Agravantele contrabandei
3.1. Agravantele prevazute de alin. 2 .62
3.2. Agravantele prevazute de alin. 3 .65
3.3. Agravantele prevazute de alin. 4 .68
3.4. Agravantele prevazute de alin. 5 .71
Capitolul IV Delimitarea contrabandei de alte infractiuni .79
Concluzii si propuneri .86
Bibliografie .92


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Moldova este o tara noua pe harta Europei, aparuta numai cu 10 ani in urma. Ca si orice alta tara, Moldova are frontiere care joaca un rol economic important: frontiera nu numai are functia de protectie a tarii, dar si asigura o pondere a transferurilor financiare in bugetul de stat. Datorita faptului ca frontiera are o importanta vitala pentru stat, noi ar trebui sa o mentinem si sa o dezvoltam la un nivel respectiv. 
Din punct de vedere international frontierele de est si de vest ale Moldovei constituie doua filtre pentru rutele de trafic ilegal originare din Asia de sud si destinate Uniunii Europene. UE si-a dizolvat frontierele interioare si isi concentreaza toata atentia din ce in ce mai mult asupra frontierelor sale exterioare. 
In momentul de fata exista 3 tipuri de frontiere intre statele vecine:
Primul tip este tipul traditional, de exemplu intre Polonia si Belarusi. Teritoriile acestor doua tari sunt separate de garduri de sarma ghimpata cu sisteme de alarma, de catre fasia frontaliera si de catre patrule permanente de graniceri de ambele parti ale frontierei. Cetatenii ambelor tari, la fel ca si cetatenii altor tari europene pot sa traverseze frontiera numai in punctele de trecere special amenajate. Cetatenii trebuie sa corespunda anumitor cerinte, sa indeplineasca anumite proceduri; sa plateasca taxele vamale, accizele si alte plati daca este necesar.
Al doilea tip de frontiera este spre exemplu frontiera dintre Franta si Germania. Linia de frontiera este marcata prin semne de circulatie si este similara cu frontiera dintre Moldova si Ukraina in timpul Uniunii Sovietice. Aici nu exista posturi de control si nici patrula, la fel nu exista controlul documentelor si nu sunt obligatori plati vamale. Aceasta este un exemplu de frontiera interna administrativa in interiorul Uniunii Europene.Drept exemplu pentru al treilea tip de frontiera poate servi frontiera dintre Moldova si Ucraina sau Ucraina si Rusia. Acest tip de hotar presupune puncte pentru traversarea frontierei special amenajate pe drumurile importante auto sau caile ferate, adica: teritorii pazite, edificii, oficii si functionarii diferitor structuri. Uneori se poate intampla ca la un singur post de control se afla vreo 10 servicii: graniceri, vamesi, serviciul veterinar, serviciul fito-sanitar,serviciul sanitar, serviciul transportatorilor de incarcaturi, declaranti, filiale bancare, s. a. Pentru majoritatea functionarilor este necesar de a pregati si de a prezenta documente speciale sau certificate. Insa drumurile secundare, pe care nu sunt amplasate puncte de control, sunt complet nepazite. La acest tip de frontiere nu exista hotare special amenajate. Dorinta de a se folosi de acest moment este extrem de mare si contrabanda este aici o afacere bine pusa la punct. De asemenea, transparenta frontierei de est a Moldovei face ca tara noastra sa fie foarte atragatoare pentru migrantii ilegali din tarile Asiei. 
O problema deosebita pentru Moldova este nu numai transparenta hotarului de est, ceea ce faciliteaza contrabanda, dar si existenta vidului enorm la frontiera, care l-a format teritoriul Transnistriei. Acesta este un teritoriu cu lungime de mai mult de 400 de km, unde paza frontierei este pur conventionala. Prin acest spatiu se deplaseaza cantitati enorme de marfuri de contrabanda, interesele politice si financiare ale persoanelor cointeresate fac mult mai dificila intelegerea reciproca si colaborarea dintre serviciile de graniceri si cel vamal ale Moldovei si Ucrainei. La un nivel satisfacator de colaborare nu se poate ajunge nici prin intermediul ordinelor directe ale presedintilor statelor si ale Guvernelor ambelor tari. 
Consecintele economice ale problemelor frontaliere nesolutionate sunt micsorarea considerabila a exportului din Moldova in Rusia - exportator principal.
Un alt aspect legat de frontiera - importul marfurilor nedeclarate, datorita caruia pierderile in bugetul statului se estimeaza la sute de milioane de lei. De exemplu, prezenta unei discrepante esentiale intre volumul importat al produselor petroliere oficial declarat si cel vandut pe piata interna. Din totalul de 1 mln de tone de produse petroliere utilizate pe piata din Moldova au trecut controlul vamal mai putin de 500 mii de tone.Astfel bugetul statului a avut pierderi in valoare de 800 mln lei, pe cand partea de venit al bugetului a constituit 3 mld lei, iar suma totala a transferurilor vamii in buget a fost de 1 mld lei (deficitul bugetar era de 370 mln lei). Este naiva ideea, ca sutele de mii de tone de combustibil au fost transportate pe cai ascunse si au fost nevazute. [p.41 - http://www.ipp.md]


Fisiere in arhiva (1):

  • Contrabanda.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!