Contractul de Franciza

Extras din licenta Cum descarc?

PARTEA I
ASPECTE INTRODUCTIVE
CAPITOLUL I
NOTIUNEA DE FRANCIZA
Sectiunea 1 : Definitie
Franchising-ul constituie una dintre cele mai moderne si mai recente expresii ale distributiei de marfuri si servicii. ,,Termenul de <<franchise>> este derivat din verbul francez <<afranchir>>, insemnand <<a elibera, a scuti de taxe>>, fiind folosit in Evul Mediu pentru a exprima libertatea fata de o anumita servitute sau de anumite constrangeri, libertate consemnata intr-o hartie oficiala. Cu timpul, termenul a capatat sensul de imunitate sau privilegiu, ramanand in cele din urma cu semnificatia de <<drept de a face ceva>>. In Anglia secolului al XVII-lea termenul era utilizat pentru a desemna privilegiile comerciale acordate de autoritati. Comerciantul modern a preluat termenul si l-a extins aplicandu-l contractului prin care se acorda unui individ dreptul de a opera o anumita afacere sub un anumit nume." 
Desi ,,etimologic cuvantul franciza provine din limba franceza, conceptul s-a impus ca atare in S.U.A. dupa razboiul civil. Concret franciza inseamna a concesiona un pachet de norme si o anumita conduita de succes de compania-mama, ceea ce nu se confunda cu operatiunea juridica de cumparare a unei afaceri. Franciza se infatiseaza ca un sistem de a face afaceri bazat pe continuitatea relatiilor dintre francizor si un numar mai mic sau mai mare de beneficiari. Uneori, franciza poate fi acordata sub forma unei licente de distribuire exclusiva intr-o anumita zona geografica" .
Functia definitorie a francizei consta in atitudinea acesteia de a transpune pe piata, in aceleasi conditii si parametri, o afacere care si-a dovedit deja succesul pe o alta piata. Esenta economica a operatiunii de francizare consta in faptul ca ea reprezinta ,,un ansamblu de tehnici si operatiuni comerciale prin care detinatorul afacerii de succes autorizeaza un alt comerciant sa inceapa o afacere identica cu a sa, prin folosirea insemnelor comerciale si a experientei sale" .
Definita judicios franciza este o tehnica comerciala prin care revanzatorii, prestatorii de servicii sau fabricantii trateaza cu proprietarii de semne distinctive (embleme, marci), detinatori de know-how tehnic si comercial cu scopul de a obtine de la ei comunicarea permanenta de know-how, asistenta tehnica si comerciala si dreptul de a folosi semnele lor distinctive.
Franciza a suferit un lung proces de conturare ca figura juridica si de entitate distincta de alte figuri juridice cunoscute in marketing-ul distributiei.
Datorita gamei foarte vaste de forme in care se poate realiza, cat si particularitatilor pe care le prezinta in fiecare stat, franciza sau franchising-ul cum este cunoscut in unele doctrine nu este usor de definit. In literatura de specialitate exista o multime de definitii date francizei in functie de tipul operatiunii si aspectele considerate ca fiind mai importante de diversi autori si practicieni. 
,,In doctrina americana s-a afirmat ca, in cei mai simpli termeni, franciza este o licenta prin care proprietarul unei marci comerciale sau al unui nume comercial concesioneaza altuia dreptul de a vinde un produs sau un serviciu sub acel nume sau marca." 
Asociatia Micilor Comercianti (Small Business Association) sin S.U.A. defineste franciza ca un acord legal de a desfasura o anumita afacere in concordanta cu metoda de operare, sistemul de finantare, domeniul teritorial si taxele de comision prescrise.
Pentru omul de afaceri Warren Buffet ,,franciza reprezinta unul din criteriile de selectie a unei companii in care ar dori sa investeasca. Dupa Buffet, lumea economica este divizata intr-un grup mic de francize si un grup mare de afaceri cu produse comune (commodities), dintre care multe nu merita a fi cumparate. El defineste franciza ca o companie care realizeaza un bun sau serviciu si care este necesar sau dorit, nu este substituibil, nu este reglementat (control guvernamental)." 
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, franchising-ul a emigrat in Europa unde a suferit influente si modificari locale. Dintre primele incercari de definire a francizei in Europa au fost facute in Franta printr-o hotarare din 1973 a Curtii de Apel Paris care o definea ca fiind un contract prin care o intreprindere concede catre intreprinderi independente, in schimbul unei redevente, dreptul de a se prezenta sub denumirea sa sociala si sub emblemele sale de a vinde produse sau servicii. Acest contract se insoteste in general de o asistenta tehnica.
S-a considerat ca o asemenea definire nu tine cont de toate elementele specifice francizei si, in special, de aspectele legate de transmiterea catre beneficiar a unui know-how. 
O alta definitie data in literatura franceza este aceea care considera franciza un mod de distributie care emite unui distribuitor, numit francizat sa comercializeze produse sau servicii sub denumirea si marca unui furnizor, numit francizor, aplicand know-how-ul acestuia.


Fisiere in arhiva (2):

  • Contractul de Franciza
    • Argument.doc
    • Contractul de franciza.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!