Contributia Marcii la Succesul Firmei pe Piata Internationala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
Capitolul I. Semnificatia si functiile marcii 4
1. Definirea marcii si locul acesteia in economie 4
2. Logica marcii; functiile si caracteristicile acesteia 8
3. Identitatea marcii; raportul imagine - identitate 15
4. Principiile crearii marcii 18
Capitolul II. Contributia marcii la succesul firmei pe piata internationala 24
1. Strategia de marca - un factor cu influenta majora asupra succesului firmei pe piata internationala 24
2. Crearea si introducerea marcilor 30
3. Extinderea marcii in afacerile internationale 31
Capitolul III. Dacia si rolul sau in cresterea competitivitatii. 34
1. Istoricul marcii Dacia si evolutia sa in timp 34 2.Descrierea elementelor caracteristice marcii Dacia 35 
3. Exprimarea identitatii de marca Dacia 38
4. Marca Dacia - sursa a competitivitatii societatii 40
CONCLUZII 48
BIBLIOGRAFIE 50


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Marcile au o influienta importanta in viata noastra. Reprezinta o expresie a pietei libere si a unei societati democratice. Acestea au un impact profund in calitatea vietii noastre si pot reprezenta o modalitate de a vedea lumea altfel. Marcile ne coloreaza viata, reflecta valorile societatii noastre.
O marca joaca trei roluri fundamentale in decizia de cumparare: ajuta la prelucrarea informatiilor, asigura securitate la cumparare si ofera satisfactie in utilizarea produsului, respectiv serviciului.
Marca reuseste prin mecanisme complexe atingerea mai multor nivele de 
comunicare.
Marcile au devenit mijlocul de a-ti exprima punctul de vedere sau o atitudine sigura, definita. Marcile sunt o cale ideala de a ne exprima pe noi insine ca individualitati. Noi definim si dezvaluim aspecte ale caracterului nostru prin marcile pe care le alegem. Marca a devenit o parte integranta a 
felului in care oameni se autodefinesc, un limbaj social acceptat, un mijloc 
de comunicare.
Ce poate ajunge o noua marca de succes? Aproape orice! Orice produs iti ofera oportunitati de a crea o imagine in minte care este unica. Aproape orice produs poate depasi limitele stramte, inguste ale categoriei sale. 
Produsele la urma urmei, au cicluri de viata clasice. Marcile bine construite si promovate ar putea trai vesnic.
Oricine doreste sa construiasca o marca de succes trebuie sa inceapa de la cel mai bun si real punct de plecare si anume de a se afla printre consumatori si de a identifica ceea ce le place sau le displace in legatura cu acea marca.Pentru a mentine o marca in viata trebuie sa faci ceva nou, inedit, total neasteptat dar binevenit. 
O marca de succes inventeaza si reinventeaza o intreaga categorie de produse/servicii. O marca de succes este o poveste neterminata 
Marca este o bijuterie aflata intr-o vitrina: iti spui ca poti trai fara ea, dar te simti mult mai bine atunci cand este a ta. Marca transmite un mesaj despre tine, despre ceea ce esti, despre ceea ce ai putea deveni. Avand o marca, intri intr-o lume in care succesul are o valoare de piata si se regaseste in profitul obtinut. Marca te face vizibil si iti permite sa intri in competitie. Te apropie de succes, dar nu ti-l garanteaza. Poate de aceea exista o fascinatie a marcii: pentru ca devine mult mai interesanta atunci cand nu o ai.
Succesul nu e la indemana oricui. O marca de top se construieste, se impune si se dezvolta dupa strategii bine puse la punct
Capitolul 1. Semnificatia si functiile marcii
1.Definirea marcii si a locului acesteia in economie
Marca reprezinta un semn distintiv care inmanunchiaza ansamblul semnificatiilor referitoare la produs sau serviciu, un mijloc de a numi, care da o imagine personalizata acestora; de a reduce riscurile cumpararii unui produs sau serviciu care sa nu concorde cu propiile cerinte si exigente; o modalitate de a pastra in memorie un produs sau serviciu , un element de limitare a erorilor de cumparare si mai ales de nerepetarea lor.
F.Elvinger considera marca "un mijloc de conversatie directa cu consumatorul si totodata de aprovizionare si coordonare a distibutiei, un mijloc de standardizare si reglementare a productiei, dar si de identificare si individualizare pentru consumator" 
Corespunzator dictionarului LOROUSSE, marca este ''un semn care serveste recunoasterii unui lucru, pentru a-l distinge de altul, pentru a-i identifica o functie". In Dictionarul de management marca este un semn distictiv folosit de intreprinderi pentru a individualiza si identifica produsele, lucrurile si serviciile lor de cele identice sau similare cu ale altor intreprinderi 
Marca are o importanta deosebita in economia contemporana, astfel incat, adeseori, este apreciata ca reprezentand capitalul principal al unei intreprinderi aceasta apreciere nefiind un simplu eufemism.
Marca are radacini istorice indelungate in preocuparea oamenilor pentru protejarea proprietatii si a identificari bunurilor proprii prin semne. Putem sa afirmam ca marca este cel dintai dintre componentele dreptului de proprietate industriala care a dobandit un statut juridic. 
Astfel,sugestiva este aprecierea lui A.Braun corespunzator caruia la romani existau circa 6000 de semne cu valoare de marca in industria ceramica, iar J.Kohler mentiona ca in acelasi imperiu antic existau marci folosite pentru diferite produse de la leacuri, pana la vinuri si branzeturi.
Alti autori, ca de pilda Paul Roubier este de parere ca cercetarile de pana acum n-au putut dovedi vreo legatura intre semnele aplicate pe vasele greco-romane si marci. 
In acelasi sens, Gemmea Chiesi, sustine existenta marcilor in antichitate si arata ca, de pilda, semnele aplicate pe amfore se refereau la produsul pe care il cuprindea amfora si nu la recipient.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contributia Marcii la Succesul Firmei pe Piata Internationala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!