Controlul Activitatii Autoritatilor Administratiei Publice Locale

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE . 3
CAPITOLUL I CONSIDERATII GENERALE PRIVIND CONTROLUL . 10 
1.1. CONCEPTUL, NECESITATEA SI ROLUL CONTROLULUI . 10
1.2. ACTUL ADMINISTRATIV - REZULTAT AL ACTIVITATII ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE. 17 
1.3. ELEMENTELE COMPONENTE ALE CONTROLULUI ADMINISTRATIV . 24 
CAPITOLUL II CONTROLUL - MIJLOC DE ASIGURARE A FUNCTIONARII ADECVATE A AUTORITATILOR ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE . 30
2.1. FORMELE DE CONTROL IN ASIGURAREA LEGALITATII IN ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA. 30 
2.2. SUBIECTII CONTROLULUI ACTIVITATII AUTORITATILOR ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE. 38
2.3. CONTROLUL ADMINISTRATIV ASUPRA ACTIVITATII AUTORITATILOR PUBLICE LOCALE. 42 
CAPITOLUL III REALIZAREA CONTROLULUI ADMINISTRATIV IN REPUBLICA MOLDOVA . 52 
3.1. CADRUL LEGAL DE REGLEMENTARE A CONTROLULUI ADMINISTRATIV . 52 
3.2. TRANSPARENTA CONTROLULUI ADMINISTRATIV. 54
3.3. PRACTICA DE ACTIVITATE A OFICIULUI TERITORIAL AL CANCELARIEI DE STAT CHISINAU . 58
CONCLUZIE . 68
BIBLIOGRAFIE . 73
ANEXE.79


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE In democratie, dupa Alain, cel care controleaza joaca un rol fundamental: "Unde se afla democratia daca nu in acea a patra putere pe care stiinta politica n-a definit-o inca si pe care eu o numesc controlul? Aceasta nu inseamna altceva decit autoritatea de a detrona regii si specialistii imediat daca ei nu conduc treburile in functie de interesele celor mai numerosi" dupa Alain Boureau "Istoria ideilor politice"
Actualitatea temei. Controlul asupra administratiei este o necesitate veche de cind exista lumea. Importanta acestei probleme a crescut in epoca contemporana, cind riscurile de abuz s-au inmultit pe masura adincirii prinipiilor de descentralizare si autonomie locala, care stau la baza organizarii si functionarii statului de drept.
Autonomia locala si descentralizarea, mai ales intr-un stat unitar, precum este republica Moldova, nu poate fi conceputa decit in anumite limite. Nu se poate admite ca intr-un stat de drept sa fie nesocotita legea, autoritatea executivului central sau a justitiei datorita aplicarii acestor principii. Administratia publica locala trebuie exercitata in conformitate cu legile statului, atit in activitatea privind rezolvarea treburilor publice, cit si in emiterea de acte juridice administrative.
Aceasta autonomie locala nu confera autoritatilor locale dreptul de a nesocoti sau incalca legile statului. Pentru a putea inlatura posibilitatea abuzului de drept din partea autoritatilor locale, au fost create in mina administratiei guvernamentale pirghii juridice de control a activitatii si actelor acestora, pirghii destinate inlaturarii abuzurilor si sanctionarii celor vinovati.
Autortatile publice administrative, trebuie sa se conduca in activitatea lor de prevederile legii, sa emita acte juridice numai conform si in baza legii. Aceasta activitate implica respectarea Constitutiei, a principiilor generale ale dreptului, a legilor organice si ordinare a deciziilor judecatoresti si prevederilor dreptului international cind acestea sunt parte a dreptului intern, a actelor administrative aplicabile.
Legalitatea este un alt principiu de baza si una din conditiile de o importanta deosebita a statului de drept. Prin legalitate se intelege respectarea stricta a prevederilor normelor de drept atit de catre cei care adopta aceste norme, cit si de cei care le pun in executare si de toti membrii societatii. Conform acestui principiu, toate actiunile care compun administratia publica, ca activitate si toate formele de organizare
a sistemului prin care sunt infaptuite in principal aceste actiuni trebuie sa se intemeieze pe lege, aceasta fiind un factor important in modernizarea administratiei publice. Din acest punct de vedere, sistemul administratiei publice este expresia legii si insrumentul acesteia. Deci, legea este baza de referinta in aprecierea administratiei publice, atit ca activitate cit si ca sistem de organizare.
Etapa actuala de dezvoltare a societatii noastre se caracterizeaza si printr-o crestere mai mare a activitatii de ordin administrativ. Acestea sunt menite de a spori increderea reciproca dintre stat si cetatean, intre puterea politica si puterea locala, fiind direct implicate in satisfacerea necesitatilor de zi de zi ale cetatenilor. Se stie ca satisfacerea la nivel cuvenit al acestor necesitati cotidiene contribuie la ridicarea bunastarii omului, care de fapt si constituie scopul final al actului de guvernare. De buna administrare a treburilor in societate depinde prosperitatea societatii.
Avind in vedere ca in prezent se urmareste eficientizarea activitatii administrative, prin acordarea de servicii calitative, asigurarea legalitatii acestor activitati constituie o conditie inerenta desfasurarii cu succes a reformelor in domeniul administratiei publice, obiectiv important prestabilit pentru evolutia in continuare a Republicii Moldova. Prin urmare, de aici deriva valoarea si semnificatia deosebita a garantiilor legalitatii, cel mai principal si important fiind considerat controlul.
Generic, controlul consta in evaluarea legalitatii si a oportunitatii deciziilor administratiei publice, a actelor administrative adoptate/emise de aceasta si in elucidarea deficientelor la nivelul organizarii si functionarii administratiei. In acelasi timp, tot mai mult valoarea controlului este vazuta din perspectiva respectarii si protectiei drepturilor si libertatilor omului fata de abuzurile si excesele admise de autoritati in cadrul exercitarii competentelor lor. Prin urmare, controlul activitatii administrative constituie si un instrument de protectie a cetatenilor si un mijloc de limitare a puterii administratiei publice aflata in raporturi cu acestia.
In conditiile in care se urmareste eficientizarea activitatii autoritatilor administrative nu "trebuie" perceput controlul ca fiind o activitate dura, de temut, ci ca pe o activitate cu aspect pozitiv, de sprijin acordat autoritatilor locale in procesul decizional. Controlul trebuie apreciat ca fiind o modalitate de asigurare a eficientei in administratia publica atit timp cit insusi acesta este realizat eficient.


Fisiere in arhiva (1):

  • Controlul Activitatii Autoritatilor Administratiei Publice Locale.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Alexandru I., Tratat de administratie publica, Bucuresti 2008, Controalele politice si administrative asupra activitatii administratiei publice, p.635-656
2. Balan E., Institutii de drept public, Bucuresti 2003, Controlul exercitat asupra administratiei publice, p.120-140
3. Iorgovan Antonie, Tratat de drept administrativ, Volumul II, Bucuresti 2002, Teoria generala a controlului administratiei publice, p.445-454
4. Negoita A., Drept administrativ, Bucuresti 1998, Controlul activitatii organelor administratiei publice, p.201-212
5. Simboteanu A,Teoria administratiei publice, Chisinau, 2008, Controlul in sistemul administratiei publice, p.173-283
6. Manda C., Administratia publica locala din Romania, Bucuresti, 1999 7. Manda C, Cezar C. Manda, Dreptul colectivitatilor locale, Editura Lumina Lex, 2002,
8. Ticames Emilian Stelian, Savu Gheorghe, Drept administrativ si elemente de stiinta administratiei, Iasi 2003, Controlul activitatii organelor administratiei publice, p.367-386
9. Oroveanu M.T., Tratat de drept administrativ, Bucuresti 1994
10. Apostol Tofan D., Drept administrativ, Partea I, Universitatea "Dunarea de Jos", Galati, 2007, Activitatea autoritatilor administratiei publice, p.50
11. Apostol Tofan D. , Drept administrativ,volumul II, Bucuresti: editura C.H.Beck, 2009, p.386
12. Podaru O. Drept administrativ. Vol. I. Actul administrativ (I). Repere pentru o teorie altfel. Bucuresti 2010..
13. Preda M., Curs de drept administrativ, partea generala, Bucuresti, 1995
14. Platon M., Administratia publica, curs universitar, Chisinau 2007, Controlul administrativ al activitatii autoritatolor administratiei publice locale, p.867
15. I.Iovanas, Drept administrativ, Arad, 1997, p. 9
16. Razvan Viorescu, drept administrativ si administratie publica, Suceava 2006
17. Floander I., Eficienta controlului administrativ in Rominia si Republica Moldova, Revista Nationala de Drept, nr.4, aprilie 2006
18. Creanga I. Controlul actelor administratiei publice locale. Chisinau: TISH, 2004. 19. Creanga I. Curs de drept administrativ: pentru studentii facultatilor de drept. Vol. I. Chisinau: Editura Epigraf, 2003. 336 p.
20. Creanga Ion, Zubco Valeriu, Anastasia Pascari, ..., Ghidul functionarului public in contenciosu administrative, Chisinau 2005, Controlul exercitat asupra administratiei publice.
21. Victor Popa, Liubomir Chiriac, Victor Mocanu, Ghidul primarului, Chisinau 2005, Controlul activitatii autoritatilor administratiei publice locale - Ion Creanga, p.121-131
22. Belecciu St. Controlul de legalitate exercitat asupra activitatii administratie publice. In:"Probleme ale edificarii statului de drept in Republica Moldova". Chisinau, 2003. p. 321-372.
23. Belecciu St., Durbala N. Controlul specializat ca modalitate de asigurare a legalitatii in administratia publica. In:,,Administrarea publica: teorii, practici, perspective", Materiale ale conferintei stiintifico-practice din 21 mai 2002. Chisinau: AAP, 2002. p. 80-92.
24. Cobaneanu S. Controlul in sistemul administratiei publice din Moldova. In: Revista Nationala de Drept, 2001, nr. 12.
25. Tatarov S. Controlul administrativ exercitat de executivul central asupra activitatii autoritatilor administratiei publice locale in Republica Moldova. Teza de doctor in drept. Chisinau, 2005.
26. Diaconu M.Controlul legalitatii actelor administrarive , teza de doctor in drept, Chisinau 2013,
27. Diaconu M. Esenta si rolul controlului exercitat asupra administratiei publice. In: Revista Nationala de Drept, nr. 8, 2011. p. 51-55.
28. Manoliu M. Asigurarea legalitatii in administratia de stat. Teza de doctor in drept. Chisinau, 2008. 186 p.
29. Svetlana Tonu, Necesitatea asigurarii legalitatii in administratia publica. In: Teoria si practica Administrarii publice, Materiale ale conderintei internationale stiintifico- practice, 30 mai 2010, p.131
...


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!