Controlul Financiar de Stat si Combaterea Evaziunii Fiscale

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Capitolul1.Fenomenul de evaziune fiscala 5
1.1 Definirea si formele de manifestare a evaziunii fiscale 5 
1.2 Evaziunea fiscala- consecinta a cresterii presiunii fiscale. Curba Laffer 9 
1.3 Evaziunea fiscala si fenomenul coruptiei 13
Capitolul 2. Cauzele, factorii favorizanti, efectele si metodele de combatere si 
limitare a evaziunii fiscale 16
2.1 Cauzele evaziunii fiscale 16 
2.2 Factorii favorizanti ai evaziunii fiscale 18
2.3 Efectele evaziunii fiscale 19
2.4 Metode de combatere ale evaziunii fiscale 22
Capitolul 3. Combaterea si limitarea evaziunii fiscale prin Directie Generala 
a Finantelor Publice Vaslui 27
3.1 Principalii indicatori privind activitatea de control financiar ai Directiei 
Generale a Finantelor Publice Vaslui 27 
3.1.2 Exercitarea activitatii de control fiscal 31 
3.2 Combaterea si limitarea evaziunii fiscale la impozite directe 41
3.2.1 Evaziunea la impozit pe profit 41
3.2.2 Evaziunea la impozitul pe venituri din salarii 51
3.2.3 Evaziunea la impozitul pe dividende 53
3.3 Combaterea si limitarea evaziunii fiscale la impozite indirecte 54
3.3.1 Evaziunea la T.V.A 54
3.3.2 Evaziunea la accize 61
Capitolul 4.Concluzii privind posibilitati de perfectionare a controlului financiar 
Si limitarea evaziunii fiscale 63
BIBLIOGRAFIE 68


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Evaziunea fiscala este unul din fenomenele economico-sociale complexe de maxima importanta cu care statele se confrunta si ale carui consecinte nedorite cauta sa le limiteze cat mai mult, eradicare, fiind, practic imposibila.
Efectele evaziunii fiscale se repercuteaza direct asupra veniturilor fiscale, conduc la distorsiuni in mecanismul pietei si pot contribui la inechitati sociale datorate ,,accesului" sau ,,inclinatiei" diferite la evaziunea fiscala din partea contribuabililor. Daca nu ar fi decat aceste cauze aduse de evaziunea fiscala, statul ar trebui sa se preocupe sistematic si eficient de preintampinarea si limitarea fenomenului. 
Economia subterana ca forma de manifestare a evaziunii fiscale (munca la negru, vanzarea ilegala de droguri, prostitutie, jocuri de noroc), este estimata a fi 9% din PIB in Marea Britanie, 13% in Suedia, 15,5% in Italia, 9% in Canada si Germania.
Semnificatia problemei este mai mare in tarile mai putin dezvoltate unde guvernele pot intampina mari dificultati in supravegherea tranzactiilor care au loc in economie, frauda fiscala in aceste tari fiind estimata intre 4/5 si 9/10 din incasarile fiscale prevazute. Nici Romania nu este departe de aceste estimari.
Cu toate acestea, statul prin puterile sale politice, poate sa incite la evaziune fiscala urmarind in special doua scopuri: 
- Un scop ,,pozitiv" argumentat de intentia de a stimula formarea capitalului;
- Un scop ,,negativ" reflectat in sprijinirea unor grupuri de interese, de multe ori de tip mafiot, cu toate consecintele pe care le implica.
,,Interventia" statului in mentinerea unui anumit grad de evaziune fiscala, trebuie analizata prin prisma raportului dintre efect (formarea capitalului) si eforturi (o mare risipa de resurse, bugetare sau nu, crearea de inechitate in veniturile disponibile ale contribuabililor, etc.). De asemenea trebuie sa se tina seama ca efectul benefic al interventiei statului, in special sub raportul legislativ direct, imediat si, ca sa spunem asa vizibil, in timp ce efectele ei nefaste sunt treptate si indirecte, neperceptibile. Unul dintre aceste efecte este fenomenul coruptiei care este practic inveitabil insotitor al evaziunii fiscale. 
Multitudinea obligatiilor pe care legile fiscale le impun contribuabililor ca si, sau mai ales, povara acestor obligatii au facut sa stimuleze, in toate timpurile, ingeniozitatea contribuabililor in a inventa procedee diverse de eludare a obligatiilor fiscale. 
Evaziunea fiscala este rezultanta imperfectiunilor, neclaritatilor si inadvertentelor legislatiei fiscale, precum si a metodelor de determinare a bazelor impozabile si a impozitelor.
Contribuabilii urmaresc aproape intotdeauna sa puna interesele lor inaintea interesului general al societatii. Cei mai multi contribuabili considera impozitul mai mult ca pe un prejudiciu si nu ca o legitima contributie la efectuarea cheltuielilor publice; ei vad cu ochi rai organele financiare care pe calea impozitelor si taxelor le micsoreaza venitul. Este bine stiut ca, inca din cele mai vechi timpuri, contribuabilii au cautat sa-si reduca obligatiile fiscale, recurgand la cele mai variate si ingenioase metode.
Sustragerea de la plata impozitelor si taxelor, a insela fiscul se considera, in mentalitatea curenta, ca o proba de pricepere, de abilitate, nu de necinste; a plati ceea ce fiscul pretinde este considerata o dovada de naivitate, si nu de conduita civica, de integritate. Exista, prin urmare, in insasi natura omeneasca acest spirit de a se sustrage de la obligatiile fiscale, creandu-se un fel de sentiment de amoralitate fiscala. Spiritul antiifiscal, care se manifesta in special de catre diferite categorii de contribuabili isi are originea in Romania, de la primele incercari de adaptare a modalitatilor moderne de impozitare.
CAPITOLUL 1. FENOMENUL DE EVAZIUNE FISCALA
1.1 Definirea si formele de manifestare ale evaziunii fiscale 
Evaziunea fiscala este o notiune foarte dificil de precizat, in plus nu exista o definitie legala a fraudei fiscale. Daca se vorbeste de frauda se vorbeste in aceeasi masura de frauda legala sau legitima, de frauda ilegala, de evaziune internationala, evaziune legala, de evaziune ilegala, de paradisuri fiscale sau de refugii, de abuzul dreptului de a fugi din fata impozitului, de libertatea alegerii caii celei mai putin impozitate sau subestimarea fiscala, frauda la lege sau economia subterana. 
Cel mai adesea frauda fiscala desemneaza, strict sensul o infractiune la lege, si se distinge de evaziune fiscala care se defineste ca o utilizare abila a posibilitatilor oferite de lege. Notiunii de evaziune fiscala i se asociaza trei sensuri si o dubla apreciere in ceea ce priveste legalitatea. 
Primul sens atribuit evaziunii fiscale, a fost cel in care frauda imbraca o conceptie extensiva, adica notiunea de evaziune a fost inclusa in cea de frauda. 
Cel mai cunoscut sens in care este cunoscuta evaziunea fiscala este " arta de a evita caderea in campul de atractie al legii fiscale". Potrivit acestei perceptii, evaziunea fiscala este, oarecum, asimilata fraudei. 
Cel de-al treilea sens, dat de Maurice Duverger, constituie un termen generic si desemneaza totalitatea manifestarilor de fuga din fata impozitelor. Aceasta este o definire in sens larg a evaziunii fiscale care ajunge sa inglobeze si frauda. 
Pe aceasta linie se inscrie si definirea si clasificarea evaziunii fiscale facute in litareatura de specialitate interbelica de Virgil Codrescu. Astfel, el sustine ca " Evaziunea fiscala poate fi : ilicita, avand uneori si un caracter fraudulos, si evaziunea legala sau mai bine zis tolerata.
Iulian Vacarel sugereaza definirea evaziunii fiscale ca fiind "sustragerea de la impunere a unei parti din materia impozabila".


Fisiere in arhiva (1):

  • Controlul Financiar de Stat si Combaterea Evaziunii Fiscale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!