Controlul in Administratia Publica

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul I. Notiuni generale privind administratia publica 4
1.1 Consideratii generale 2
1.2 Rolul si structura administratiei publice 6
1.3 Principiul legalitatii in administratia publica 12
Capitolul II. Controlul legalitatii activitatii administratiei publice 15
2.1 Notiunea, necesitatea si importanta controlului 15
2.2 Elementele componente ale controlului 18
2.3 Modalitatile de control 19
2.4 Clasificarea formelor controlului 22
Capitolul III. Controlul exercitat de autoritatea legislativa 23
3.1 Controlul parlamentar 24
3.2 Raspunderea politica a Guvernului in fata Parlamentului 28
Capitolul IV. Controlul exercitat de autoritatile administratiei publice 31
4.1 Continutul si efectele controlului intern 31
4.2 Controlul administrativ extern 32
4.3 Controlul exercitat de prefect 34
4.4 Controlul administrativ specializat 36
Capitolul V. Controlul judiciar asupra administratiei publice 38
5.1 Controul exercitat de instantele de contencios administrativ 38
5.1.1 Actele administrative exceptate de la controlul instantelor 39
5.1.2 Instantele de contencios administrativ 42
5.1.3 Fazele procedurii contenciosului administrativ 44
5. 1.4 Caile de atac in contenciosul administrativ 48
5.2 Controlul exercitat de instantele de drept comun 50
5.3 Controlul exercitat de organele de jurisdictie administrativa 52
Concluzii 54
Bibliografie 56


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Controlul asupra administratiei publice este o necesitate veche de cand exista lumea; scrierile anticilor relevau lupta impotriva coruptiei posibile a functionarilor publici, in Evul Mediu, missi domincii ale lui Carol cel Mare - Charlemagne efectueaza adevarate turnee de inspectare, privind plangerile adresate de populatie, efecutand anchete, identificand abuzurile si raportand in fata suveranului. La noi inca de pe vremea domnitorului Alexandru Ioan Cuza s-a pus problema intensificarii controlului pentru a inlatura abuzurile iar incursiunile incognito ale domnitorului pentru a-i surprinde pe cei care umblau cu ocaua mica au ramas in istorie. Cu toate acestea se pare ca de-a lungul timpului stavilirea abuzurilor administratiei, in special a celei locale, nu a avut succes motiv pentru care s-a ajuns la frecvente manifestari de protest dintre care Rascoala de la 1907 a constituit un moment de grea cumpana pentru cei care au savarsit sau au tolerat abuzurile punand in primejdie intreaga organizare a statului. 
Avand in vedere importanta deosebita pe care o ridica fenomenul administrativ in tara noastra, in urma evenimentelor din 1989, am gasit necesara abordarea temei de fata ,, Controlul administratiei publice - conditie esentiala de asigurare a principiul legalitatii".
Transformarea administratiei publice dintr-un instrument de opresiune in slujitoare a statului de drept presupune asezarea la baza acesteia a unor principii fundamentale, prin a caror aplicare actiunea rationala si eficienta a administratiei publice sa poata genera prosperitatea in toate domeniile vietii sociale. 
Principiul legalitatii reprezinta un principiu fundamental al activitatii statale, ce reflecta vointa poporului in necesitatea apararii intereselor sale. Desfasurarea normala a vietii sociale nu este posibila fara respectarea stricta a acestui principiu, intrucat in caz contrar s-ar ajunge la arbitrariu si la dezordine sociala. 
In raport cu obiectivul propus prin tratarea acestei teme, am precizat in desfasurarea analizei pe cinci capitole si anume: Notiuni generale privind administratia publica; Controlul Legalitatii activitatii administratiei publice; Controlul exercitat de autoritatea legislativa; Controlul exercitat de autoritatile administratiei publice si Controlul judiciar asupra administratiei publice. Fiecare dintre aceste capitole a necesitat o cercetare amanuntita 
Constitutia Romaniei cuprinde dispozitii pe care se fundamenteaza controlul exercitat asupra administratiei publice de catre toate puterile statului. Este vorba, in primul rand, de controlul exercitat de Parlament asupra presedintelui Romaniei, asupra Guvernului si celorlalte autoritati ale administratiei publice centrale.
Specificul activitatii administratiei publice consta in organizarea executarii si executarea in concret a legilor si a celorlalte acte normative. Uneori, prin activitatea sa, cu precadere prin actele administrative pe care le emite, administratia poate leza drepturi subiective sau interese legitime ale particularilor. Pentru a feri administratia sa comita ilegalitati, s-au stabilit diferite mijloace preventive, care au drept scop sa asigure, pe de o parte, aplicarea exacta a legilor si regulamentelor, iar, pe de alta parte, sa apere drepturile si interesele administratiilor.
Principiul separatiei puterilor in stat, potrivit caruia sunt organizate cele trei puteri statale, presupune, deopotriva, atat o colaborare, precum si un control reciproc al acestora. Drept urmare, contenciosul administrativ reprezinta, in fapt, o concretizare a principiului separatiei puterilor in stat, o modalitate de exercitare a controlului judecatoresc asupra activitatii desfasurate de puterea executiva. 
Capitolul I. Notiuni generale privind administratia publica
1.1 Consideratii generale
Etimologic, termenul de administratie provine din limba latina fiind format din prepozitia ,,ad" - care se traduce prin ,,la", ,,catre" - si ,,minister", cu semnificatia ,,servitor", ,,ingrijitor", ,,ajutator". Din aceste traduceri, cuvantul ,,administer" ne apare intr-un dublu inteles, avand o semnificatie directa: ,,ajutor al cuiva", ,,executant", ,,slujitor", si o semnificatie figurativa de ,,unealta", ,,instrument"


Fisiere in arhiva (1):

  • Controlul in Administratia Publica.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Albu, Emanuel, Dreptul contenciosului administrativ, Editura Universul Juridic, Bucuresti, 2008.
Alexandru, Ioan, Tratat de administratie publica, Editura Universul Juridic, 2008, Bucuresti.
Balan, Emil, Institutii administrative, Editura C.H. Beck, Bucuresti, 2008.
Brezoianu, Dumitru; Oprican, Mariana, Administratia publica in Romania, Editura C.H. Beck, Bucuresti, 2008.
Cernea, Emil, Criza dreptului in Romania la 1907, Editura Universitatii Bucuresti, 2001.
Coman-Kund, Liviu, Stiinta administratiei, partea I, Editura Universitatii ,, Dunarea de Jos", Galati, 2009.
Constantinescu Mihai; Iorgovan, Antonie; Vasilescu B. Florin; Deleanu, Ioan; Vida Ioan, Constitutia Romaniei - comentata si adnotata, Editura Regia Autonoma ,, Monitorul Oficial", Bucuresti, 1992.
Deleanu, Ion, Drept constitutional si institutii politice, vol. II., Editura Chemarea, Iasi, 1993.
Duculescu, Victor ; Calinoiu, Constanta ; Duculescu, Georgeta, Constitutia Romaniei, comentata si adnotata, Editura Lumina Lex, 1997, Bucuresti.
Gorun, Adrian; Horatiu, Tiberiu; Mares, Petre, Elemente de administratie publica, Editura Bibliotheca, Targoviste, 2009.
Ionescu, Radu, Drept administrativ, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1970.
Iovanas, Ilie, Drept administrativ si elemente ale stiintei administratiei, Editura Servo-Sat, Arad, 1997.
Manda, Corneliu; Manda, Cezar, Dreptul colectivitatilor locale, ed. a VI-a., Editura Universul Juridic, Bucuresti, 2008.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!