Controlul Poluarii MAI prin Tratarea Gazelor Evacuate

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap.1. Legislatia privind normele de poluare in domeniul auto. 1
Cap.2. Componenta sistemului de evacuare . 9
Cap.3. Influenta sistemului de evacuare asupra eficientei evacuarii gazelor arse . 15
Cap.4. Sisteme de reducere a emisiilor poluante si tratare a gazelor evacuate. 20
4.1. Consideratii generale . 20
4.2. Sistemul de reducere a emisiilor prin evaporare . 22
4.3. Tehnologia Selective Catalytic Reduction (SCR). 32
4.4. Filtrul de particule - FAP . 40
Cap.5. Tratarea gazelor evacuate cu ajutorul convertoarelor catalitice. 52
5.1. Catalizatorii destinati m.a.s. 52
5.2. Catalizatorii destinati m.a.c. 58
5.3. Catalizatorii de oxidare. 60
5.4. Catalizatori care sa reduca NOx. 62
5.5. Durabilitatea catalizatorilor. 65
Bibliografie. 68


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1
LEGISLATIA PRIVIND NORMELE DE POLUARE IN DOMENIUL AUTO 
Dupa un secol de dezvoltare, aproape libera a automobilului, urmeaza o perioada in care perfectionarea acestuia trebuie realizata in conditiile existentei unor restrictii extrem de severe. Astfel, cerintelor impuse de societate referitoare la utilizarea rationala a resurselor energetice si de materii prime, protectia mediului, siguranta circulatiei si traficul in marile aglomerari urbane, li se adauga cerintele mereu crescande ale clientilor, cum ar fi consumul redus de combustibil, performante, confort si calitate sporita, cheltuieli de intretinere scazute.
Din punct de vedere al rezervelor mondiale de combustibili pentru autovehicule, consumul anual de energie primara, din care 44% petrol, a crescut in ultimul deceniu cu 22% ajungand la 7,8x109 tone de echivalent petrol. Se poate aprecia ca in aceste conditii, pentru inca doua generatii tinta principala a cercetarilor o va constitui reducerea emisiilor poluante si cresterea economicitatii autovehiculelor. Evident se intreprind eforturi considerabile pentru realizarea unor autovehicule care sa foloseasca alti combustibili cum ar fi energia electrica sau hidrogenul, cel putin din considerente de reducere a poluarii mediului inconjurator. Desi scopul final este acelasi, caile si metodele prin care se va ajunge aici difera de la o zona de influenta la alta. 
Astfel, in Europa au fost introduse normele denumite Euro de la Euro 1 la Euro 5, (tabelul 1) cu o aplicare graduala pe termen mediu, cu valabilitate pentru fiecare autovehicul in parte. 
Tabelul 1. Regulamentul european pentru emisii la M.A.S. [g/km]
EURO I
-1993- EURO II 
-1996- EURO III 
-2000- EURO IV
-2005-
HC - - 0,2 0,1
NOx - - 0,15 0,08
HC+NOx 0,97 0,5 - -
CO 2,72 2,2 1,8 1,0
Durabilitate 80.000 km 80.000 km 80.000 km 80.000 km
In America de Nord organismul care se ocupa de aceasta problema E.P.A. la nivel federal, este concurat de catre Biroul resurselor de aer din California (C.A.R.B.). Aceste organisme au generat o serie de categorii de autovehicule cu poluare redusa:
o TIER 1 si 2 - norme federale aplicate de EPA;
o TLEV - vehicul cu emisii reduse, de tranzitie;
o LEV - vehicul cu emisii reduse;
o NLEV - Norma californiana aplicabila voluntar in SUA;
o ULEV - vehicul cu emisii foarte reduse;
o SULEV - vehicul cu emisii super ultrareduse;
o NZEV - vehicul cu emisii apropiate de zero, hibride sau alimentate cu GPL;
o ZEV - vehicul cu emisii zero;
Fig. 1.1.
Daca la nivel federal sunt aplicate normele TIER si NLEV, in California datorita nivelului mare al poluari, normele sunt aplicate diferit, calculandu-se media emisiilor intregului parc comercializat de un anumit constructor. Aceasta medie scade in fiecare an, iar pentru respectarea ei, parcul trebuie sa fie compus din vehicule care satisfac intreaga paleta de norme incepand cu TIER si finalizand cu ZEV, indicandu-se un procentaj pentru fiecare dintre acestea.
O paralela intre normele europene si cele americane poate fi facuta din graficul din figura 1.1.


Fisiere in arhiva (4):

  • bibliografie.doc
  • Controlul Poluarii MAI prin Tratarea Gazelor Evacuate.doc
  • Coperta.doc
  • cuprins.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!