Controlului administrativ

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT 4
CAPITOLUL 1. NECESITATEA ,IMPORTATA SI FUNCTIILE CONTROLULUI ADMINISTRATIV 7
Sectiunea 1. 1.1.Necesitatea controlului administrativ 7
Sectiunea 2. 1.2.Importanta controlului administrativ 7
Sectiunea 3. 1.3.Functiile controlului administrativ 8
CAPITOLUL 2. EFICIENTA SI ELEMENTELE CONTROLULUI ADMINISTRATIV 10
Sectiunea 1. 2.1.Eficienta controlului administrativ 10
Sectiunea 2. 2.2. Elementele componente ale controlului administrativ 14
CAPITOLUL 3. FORMELE CONTROLULUI ADMINISTRATIV SI CATEGORIILE ORGANELOR DE CONTROL 16
Sectiunea 1. 3.1.Criteriile de exercitare a controlului administrativ 16
Sectiunea 2. 3.2.Forme si metode de control 17
Sectiunea 3. 3.3.Categoriile organelor de control 19
Sectiunea 4. 3.4. Controlul ierarhic 21
CAPITOLUL 4. CONTROLUL JURISDICTIONAL EXERCITAT PRIN ACTIUNILE DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV CONFORM LEGII 554/2004 25
Sectiunea 1. 4.1. Notiunea, continutul, caracteristicile si competentele contenciosului administrativ conform Legii 554/2004 25
Sectiunea 1.1 4.1.1.Continutul contenciosului administrativ roman reglementat de Legea 554/2004 27
Sectiunea 1.2. 4.1.2.Caracteristicile reglementarii contenciosului administrativ din Legea 554/2004 30
Sectiunea 1.3. 4.1.3.Competente in contenciosul administrativ 32
Sectiunea 2. 4.2.Instantele de contencios administrativ potrivit Legii 554/2004 33
Sectiunea 2.1. 4.2.1.Competenta materiala a tribunalelor judetene si al municipiului Bucuresti ca instante de contencios administrativ 35
Sectiunea 2.2. 4.2.2.Competenta materiala a curtilor de apel ca instante de contencios administrativ 37
Sectiunea 2.3. 4.2.3.Competenta teritoriala a instantelor de contencios administrativ 38
Sectiunea 3. 4.3.Procedura contenciosului administrativ 39
Sectiunea 4.3.1. Actiunea administrativa prealabila 39
Sectiunea 3.2. 4.3.2.Formularea actiunii si probele folosite in fata instantei de contencios administrativ 43
CONCLUZII 47
BIBLIOGRAFIE 54
LEGISLATIE 55


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Dreptul administrativ, ca ramura a dreptului public, este strans legat de notiune administratiei publice. Aceasta legatura de cauzalitate ne obliga inainte de toate, sa cercetam si sa definim notiunea de administratie publica. 
Termenul de administratie isi are izvorul ,,din latinescul administrare care inseamna a servi si este in legatura cu cuvantul magister, care il desemneaza pe stapan, caruia i se subordoneaza servitorul si pe care acesta trebuie sa-l slujeasca ".
In conditiile sistemului nostru administrativ, complexitatea relatiilor sociale care apar in administratia publica, implica existenta unor numeroase norme juridice diferentiate prin obiectul lor de reglementare, care sunt grupate in diferite ramuri ale sistemului de drept.
Sistemul dreptului este format din totalitatea normelor juridice care reglementeaza raporturi juridice sociale. Aceste norme juridice sunt instituite sau sanctionate de catre stat si sunt garantate prin forta sa de constrangere pentru majoritatea membrilor colectivitatii. 
Dreptul administrativ, ca ramura a dreptului si disciplina stiintifica, s-a format avand ca principal fundament, cercetarea normelor de drept referitoare la organizarea si functionarea administratiei publice. ,,Vechea doctrina juridica definea dreptul administrativ ca disciplina stiintifica care isi propune cercetarea normelor de drept dupa care se conduce administratia de stat" .
Romulus Ionescu definea dreptul administrativ ca fiind: ,,totalitatea acelor norme juridice care reglementeaza relatiile sociale ce formeaza obiectul administratiei de stat, activitate indeplinita conform normelor juridice de organele administratiei se stat" .
Profesorul Alexandru Negoita defineste dreptul administrativ ca fiind: ,,un grup de norme juridice care, datorita particularitatilor pe care le prezinta, formeaza o ramura distincta de drept, in cadrul sistemului dreptului" . 
Datorita faptului ca dreptul administrativ reglementeaza unele raporturi sociale care ar putea face obiectul si altor forme de activitate a statului, cum ar fi de exemplu solutionarea actelor administrative jurisdictionale care prin procedura lor pot face si obiectul activitatii justitiei putem defini dreptul administrativ ca fiind: ansamblul de norme juridice specifice care reglementeaza raporturile sociale dintre administratia publica si cetatean, dintre relatiile de subordonare sau colaborare dintre organele administratiei publice, care fac obiectul administratiei publice administratiei publice, activitate care este realizata conform normelor juridice de catre organele administratiei publice.
Pentru a putea cerceta obiectul dreptului administrativ este necesar sa subliniem rolul deosebit pe care l-a avut si il va avea in continuare stiinta dreptului administrativ in cunoasterea fenomenului administrativ si al administratiei publice.
Notiunea de administratie cuprinde o sfera mult mai larga decat aceea pe care va trebui sa o definim si aceasta pentru ca administratia publica este o activitate de organizare a executarii si a executarii in concret a legii si a celorlalte acte juridice ale administratiei publice. Administratia publica reprezinta un gen de administratie distincta de administratia particulara. Va fi necesar sa ne folosim de notiunea generala, care scoate in evidenta trasaturile comune tuturor genurilor de administratie, care sa ne ofere criteriile de deosebire intre administratia publica si cea particulara, astfel incat sa putem cerceta particularitatile diferitelor specii ale celor doua genuri de administratie.
Notiunea care poate clarifica si prin care putem sa distingem cele doua forme de administrare o reprezinta notiunea de fapt administrativ pe care o regasim in stiinta administratiei.
In opinia noastra pentru definirea notiunii de administratie publica este necesar sa avem in vedere sarcinile pe care le au de indeplinit si scopurile de atins organele administratiei publice. Acest lucru este deosebit de important pentru a intelege modul functionare al sistemului organelor administratiei publice prin care se exercita puterea executiva. Prin aceasta se evidentiaza multitudinea sarcinilor pe care le are de indeplinit administratia publica. 
Principalele sarcini care revin organelor administratiei publice sunt: 
1) In domeniul asigurarii suveranitatii interne si externe a statului, prin institutiile specializate in acest scop (M.A.E., M.Ap.N., M.A.I. etc.).
2) In domeniul economic pentru asigurarea coordonarii politicii economice si financiare.
3) In domeniul social pentru: 
- ocrotirea sanatatii; 
- constructia de locuinte si amenajarea teritoriului;
- apararea si ocrotirea intereselor categoriilor sociale;
- protectia sociala a persoanelor si zonelor defavorizate;
- protectia familiei si a copilului etc.
4) In domeniul educatiei si culturii:
- invatamantul general, profesional si universitar;
- activitati cultural-educative;
- conservarea patrimoniului artistic si istoric;
- protectia mediului inconjurator si a resurselor naturale etc. 
Pentru satisfacerea tuturor acestor nevoi materiale si spirituale ale cetatenilor sunt create o serie de institutii aflate in structura administratiei de stat, prin intermediul carora se realizeaza cele mai diverse activitati cu caracter de executie si prestatie.
Actiunile administratiei publice sunt extrem de numeroase si de variate, pentru ca intervin in toate domeniile vietii sociale, ele actionand fie prin prescriptii pe care administratia le adreseaza celor administrati pe baza si in executarea legii, fie prin activitati de prestatie prin serviciile publice organizate.
Aceasta activitate este realizata de catre administratia de stat prin emiterea de acte normative, actionand in baza si in executarea in concret a legii, potrivit specializarii sale in diferite ramuri sau domenii de activitate fara sa creeze valori politice noi, altele decat cele formulate prin lege.
Putem defini administratia publica ca fiind ,,activitatea desfasurata de catre totalitatea organelor si institutiilor administratiei unui stat, prin care se organizeaza aplicarea in concret a legii, prin acte juridice normative si individuale, prin executarea de fapte administrative si operatiuni materiale, printr-o forma rationala si eficienta in utilizarea resurselor umane, materiale si financiare in interesul general al populatiei, a celor administrati".


Fisiere in arhiva (1):

  • Controlului administrativ.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

CURSURI SI TRATATE DE DREPT ADMINISTRATIV
1. A. Negoita -  Contenciosul administrativ roman si elemente de drept administrativ. Ed. Lumina 1992
2. A. Negoita -  Drept Administrativ. Ed. Silvy, 1996
3. A. Negoita -  Drept administrativ si stiinta administratiei, Ed. Atheneum, 1991
4. A. Teodorescu -  Tratat de Drept administrativ roman, vol.I si vol.II.
5. B. Stanciu -  Drept administrativ, Ed Sitech, Craiova, 2009
6. C. Voinescu -  Drept administrativ, Partea generala, Bucuresti,1992
7. I. Alexandru -  Structuri, mecanisme si institutii administrative
8. I.Muraru -  Legalitatea actelor administrative, Ed. Politica, colectiv Bucuresti 1995
9. I.Muraru -  Legalitatea actelor administrative, Ed. Politica, colectiv Bucuresti 1995
10.V. Prisacaru -  Tratat de drept administrativ roman, partea Generala, Bucuresti 1993
11.V. Prisacaru -  Contenciosul administrativ roman, Editura All, Bucuresti, 1992
12.M. Preda -  Drept administrativ, Bucuresti, Ed Lumina Lex 
LEGISLATIE
? Constitutia Romaniei -  2003;
? Constitutia Romaniei -  1991;
? Codul civil roman
? Codul de procedura civila roman
? Legea nr.554/2004
? Legea nr. 29/1990- Contenciosul Administrativ;
? Legea nr. 59/1993 -  Cu modificarile si completarile Legii nr.29/1990; 
? Legea nr. 215/2001 -  Legea administratiei publice locale;
? Legea nr. 188 din 8 decembrie1999 privind statutul functionarilor publici cu modificarile O.U.G. nr. 82 din 28 iunie 2000;
? Legea nr. 92/1990 -  Pentru alegerea Guvernului si Presedintelui Romaniei;


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!