Copiii cu părinti deținuți

Licență
5/10 (2 voturi)
Domeniu: Psihologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 94 în total
Cuvinte : 38074
Mărime: 181.98KB (arhivat)
Publicat de: Antonia I.
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. Introducere
  2. Capitolul 1
  3. Familia si rolul acesteia
  4. 1.1. Cadru general
  5. 1.2. Structura, functiile si rolurile familiei
  6. 1.3. Tipuri de familii
  7. 1.4. Sistemul familial si educatia
  8. 1.5. Carente in climatul familial
  9. 1.6. Rolul familiei in integrarea copilului in societate
  10. 1.7. Interactiunea parinte- copil si functia educativa
  11. 1.8. Consecintele carentelor mediului familial
  12. Capitolul 2
  13. Delimitari conceptuale ale notiunilor de delincventa si devianta
  14. 2.1. Conceptualizare
  15. 2.2. Teorii explicative ale fenomenului din perspectiva psihologica si sociologica
  16. Capitolul 3
  17. Drepturile copilului
  18. 3.1. Principiul nediscriminarii
  19. 3.2. Principiul interesului superior al copilului
  20. 3.3. Drepturile copilului
  21. 3.4. Discriminarea copiilor cu parinti detinuti
  22. Capitolul 4
  23. Copiii cu parinti detinuti
  24. 4.1. Impactul detentiei asupra familiei
  25. 4.2. Probleme psiho-emotionale ale copilului cu parinti detinuti
  26. 4.3. Consecinte generale ale detentiei asupra evolutiei copilului
  27. Capitolul 5
  28. Cercetare
  29. 5.1. Obiective si ipoteze
  30. 5.2. Metode si lot de subiecti
  31. 5.3. Analiza si interpretarea rezultatelor
  32. Concluzii
  33. Bibliografie
  34. Anexe

Extras din licență

Introducere

In cazul copiilor cu parinti detinuti, institutiile care au cel mai important rol sunt scoala si sistemele de asistenta sociala, intre care exista, in general, o buna colaborare. Profilul educational al copii ai caror parinti sunt detinuti este foarte asemanator cu al celor care traiesc in familii dezorganizate, monoparentale sau cu unul din parinti decedat, fapt care arata ca, desi detentia este temporara, efectele asupra copiilor pot fi similare cu cele ale unei despartiri pe termen lung sau definitive.

In cazul acestor copii, exista un risc ridicat de a aparea situatii care pot conduce la probleme legate de procesul de educatie, deoarece ei vin cu mai mica placere la scoala, au rezultate mai slabe, acumuleaza mai multe absente, au mai des nota scazuta la purtare si corigente.

Detentia are un impact negativ asupra situatiilor financiare ale familiilor si literatura de specialitate documenteaza efectele extinse ale veniturilor reduse si saracia din viata copiilor, inclusiv un impact negativ asupra nivelului de trai a acestora, locuintei, sanatatii si dezvoltarii. Detentia plaseaza o presiune financiara asupra familiilor in care venitul din familie poate fi afectat din cauza modificarilor circumstantelor legate de angajare si beneficii, precum si cheltuielile suportate de familie prin furnizarea de bani si imbracaminte detinutilor, precum si costurile de vizitare. Prin urmare, ea destabilizeaza financiar familia si expune copiii la un risc de saracie relativa sau exacerbeaza saracia preexistenta, care tinde sa caracterizeze viata familiilor detinutilor inainte de arest. Incarcerarea parintilor s-a dovedit a avea un efect asupra contributiilor la resursele financiare ale familiilor si s-a constatat ca familiile sunt afectate in mod negativ de incarcerarea unui membru al familiei.

Este recunoscut in intreaga literatura ca separarea din cauza incarcerarii afecteaza dezvoltarea copilului si poate duce la o ruptura in relatiile parinte/ copil si poate provoca dificultati in construirea unor relatii post-eliberare.

Capitolul 1

Familia si rolul acesteia

1.1.Cadru general

Familia reprezinta un grup de persoane legate direct prin relatii de rudenie, ai carei adulti isi asuma responsabilitatea pentru cresterea copiilor. Familia este o forma superioara de comunitate care are la baza relatiile sociale si biologice in care are loc circulatia ereditatii biologice, psihologice, avand scopul de a pregati generatiile viitoare in vederea participarii la dezvoltarea societatii.

Valoarea familiei pentru societate nu poate fi neglijata pentru ca familia influenteaza direct procesele demografice prin functia sa reproductiva si astfel asigura continuitate societatii, familia este mediul in care se realizeaza socializarea primara a copiilor, in care acestia invata si iau contact cu principiile de baza ale moralei, credintei, conduitelor si familia contribuie la mentinerea identitatii culturale nationale prin impartasirea si exemplificarea elementelor culturii nationale.

Familia realizeaza la nivel primar actiunile pedagogice care care "fixeaza" in individ primele scheme de perceptie, de gandire si de actiune care vor functiona ca fundament si principiu de selectie in procesul incorporarii tuturor experientelor ulterioare, astfel incat experientele diferite de un individ, se integreaza in unitatea unei biografii sistematice care se organizeaza pornind de la situatia originara de clasa experimentala intr-un timp determinat de structura familiala.

In trecut familia era constituita dintr-o comunitate domestica si de curte mai mare, in care traiau impreuna mai multe generatii, de care apartineau si alte persoane, cum ar fi rude necasatorite, servitori, ucenici si asociati. Mai tarziu, acest sistem s-a schimbat facand loc familiei patriarhale care cuprindea rudele de acelasi sange, unde raportul dintre parinti si copii, precum si relatia fata de bunici si alte rude ofera posibilitatea multor evenimente traite impreuna, caracterizandu-se prin valori educative si morale comune.

Bibliografie

1. Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor copilului,Raportul copiiilor privind respectarea drepturilor copiilor in Romania,2008, http://www.copii.ro/

2. Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului. 2006. Rolul si responsabilitatile asistentilor sociali in protectia si promovarea drepturilor copilului. Bucuresti: Editura Trei

3. Bacaci, Alexandru. Dumitrache, Viorica-Claudia. si Hageanu, Codruta. 2006. Dreptul familiei. Bucuresti: Editura C.H. Beck

4. Birch, A., Psihologia dezvoltarii. Editura Tehnica. Bucuresti, 2000

5. Boswell, G., Imprisoned Fathers: The Children's View, The Howard Journal Vol. 41 No. 1, 2002, pp. 14-26

6. Bouregba, A.. Soutenir les relations enfants-parents compromises par l'incarceration: pourquoi et jusqu'ou?' Liege: A Parent in Prison: Children's Experiences, conference organised by the Fonds Houtman and O.N.E. 5 October 2007

7. Campbell, R., Educatia prin iubire. Editura Curtea Veche. Bucuresti, 2001

8. Cojocariu, Stefan si Cojocariu, Daniela. 2008. Managementul de caz in protectia copilului: evaluarea serviciilor si practicilor din Romania. Iasi: Editura Polirom, p. 266.

9. Comfort, M.L. (2007) 'Punishment Beyond the Legal Offender' Annual Review of Law and Social Science Vol. 3, 2007, pp. 271-96

10. Cucu Ioan C,"Psihiatria adolescentului",Editura Litera,Bucuresti,,1979

11. Dimitriu, C., Constelatia familiala si deformarile ei. Editura Didactica si Pedagogica. Bucuresti, 1973

12. Durning, P., L'education familiale. Presses Universitaires de France, 1995.

13. Emesem F., 2007. Protectia drepturilor copilului. Ed. A 2-a. Bucuresti: Editura C.H. Beck, p.68

14. Feraru, D. P., Costurile sociale ale migratiei externe din Romania, Editura Lumen, Iasi, 2007

15. Ilut P., Familia, cunoastere si asistenta, Ed. Argonaut, Cluj Napoca, 1995

16. Imbrescu, I., Tratat de dreptul familiei, Editura Luminalex, Bucuresti, 2006

17. King, D. , Parents, Children and Prison: Effects of Parental Imprisonment on Children Dublin: Dublin Institute of Technology, 2002, p. 10

18. Larousse, "Dictionar de sociologie", Editura Universul Enciclopedic, Bucuresti, 1996

19. Legea nr. 272/2004. Art.28.

20. Manoiu, FI., Epureanu, V., Asistenta sociala in Romania, Editura ALL, Bucuresti, 1996

21. Minuchin, S., Families and Family Therapy, Cambridge, MA., Harvard University Press, 1974

22. Mitrofan I., Ciuperca C., Incursiune in psihosociologia si psihosexologia familiei, Ed. Mihaela Press, Bucuresti, 1998

23. Mitrofan, I., Ciuperca C., Introducere in psihosociologia si psihosexologia familiei, Bucuresti, Ed. Alternative, 1997

24. Mitrofan, I., Mitrofan, N., Familia de la A la...Z. Editura Stiintifica, Bucuresti, 1991

25. Montessori, M., Copilul: fiinta divina dar neinteleasa (pentru parinti si educatori). Editura Didactica si Pedagogica. Bucuresti, 1991, p. 29

26. Murray, J., Farrington, D.P., Sekol, I., Olsen, R.F., Effects of parental imprisonment on child antisocial behaviour and mental health: a systematic review, Campbell Systematic Reviews, 2009:4

27. Nesmith, A. and Ruhland, E., Children of incarcerated parents: Challenges and resiliency, in their own words, Children and Youth Services Review Vol. 30 No. 10, 2008, pp. 1119-1130

28. Osterrieth, P., Copilul si familia. Editura Didactica si Pedagogica. Bucuresti, 1979

29. Petroman P., Psihologia familiei, Ed. Eurobit, Timisoara, 2003.

30. Preda, V., Delincventa juvenila, Ed. Presa universitara Clujeana, 1998

31. Radulescu, S.M., Voicu, M., Banciu, D., Adolescentii si familia,Editura Stintifica si Enciclopedica,1987

32. Rosenberg, J., Children Need Dads Too: Children with Fathers in Prison Geneva: Quaker United Nations Office, 2009

33. Rosca Alexandru, Minorul delincvent.Studiu psihofiziologic si social,1932

34. Salvati Copiii,http://www.savethechildren.net/Romania/ce_facem/programe/risc_abuz

35. Smith, R., Grimshaw, R., Romeo, R. and Knapp, M., Poverty and Disadvantage among Prisoners' Families, York: Joseph Rowntree Foundation, 2007

36. Tucicov-Bogdan, A. (coord.), Vocatia familiei in dezvoltarea comunicarii interetnice in Romania, Fundatia ,,ARMONIA" pentru familiile etnic mixte din Romania, Bucuresti, 1996

37. Tudball, N., DOING IT HARD - A Study of the Needs of Children and Families of Prisoners in Victoria Melbourne: VACRO, 2000

38. Voinea, M., Familia contemporana, Editura Focus,Bucuresti,2005 ,,Studii in domeniul tienretului.Traiectorii si stiluri de viata.Agentia pentru Sprijinirea Initiativelor tinerilor".Coordonator: Sorin Mitulescu,Editura Didactica sii Pedagogica,2008

39. Voinea, M., Sociologia familiei, Tipografia Universitatii Bucuresti, Bucuresti, 1993

Preview document

Copiii cu părinti deținuți - Pagina 1
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 2
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 3
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 4
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 5
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 6
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 7
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 8
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 9
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 10
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 11
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 12
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 13
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 14
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 15
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 16
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 17
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 18
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 19
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 20
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 21
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 22
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 23
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 24
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 25
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 26
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 27
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 28
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 29
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 30
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 31
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 32
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 33
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 34
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 35
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 36
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 37
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 38
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 39
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 40
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 41
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 42
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 43
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 44
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 45
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 46
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 47
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 48
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 49
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 50
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 51
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 52
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 53
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 54
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 55
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 56
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 57
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 58
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 59
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 60
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 61
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 62
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 63
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 64
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 65
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 66
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 67
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 68
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 69
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 70
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 71
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 72
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 73
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 74
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 75
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 76
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 77
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 78
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 79
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 80
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 81
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 82
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 83
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 84
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 85
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 86
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 87
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 88
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 89
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 90
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 91
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 92
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 93
Copiii cu părinti deținuți - Pagina 94

Conținut arhivă zip

  • Copiii cu parinti detinuti.doc

Alții au mai descărcat și

Relația dintre Stres și Componentele Stilului de Viață

REZUMAT Acum este un fapt afirmat că stresul poate aduce răspunsuri cu privire la anumite comportamentale / reacţii care reprezintă efectele...

Aportul psihoterapiei cognitiv-comportamentală la ameliorarea și îmbunătățirea stării de sănătate a pacienților cu tulburări depresive

INTRODUCERE În societatea contemporană, omul este martorul unor schimbări socioculturale intense. Astăzi, mai mult ca oricând, suntem expuşi unor...

Influen'a motivației asupra stabilității relației de cuplu

Căsătoria este o experiență esențială de maturizare și dezvoltare a personalității umane. Condiția căsătoriei moderne este marcată de libertatea...

Aptitudini cognitive statice și dinamice - inteligență vs educabilitatea în predicția succesului academic

INTRODUCERE Personalitatea este unitatea bio- psiho- socială constituită în procesul adaptării individului la mediu şi care determină un mod...

Nivelul de depresie al persoanelor private de libertate vs. persoane libere

INTRODUCERE Din punctul meu de vedere, depresia este o tulburare foarte gravă, căreia nu i se acordă atenția necesară, având în vedere că numărul...

Fenomenul Depresiei în Cotidian

INTRODUCERE Interactionam zilnic si ne confruntam cu diferite stari afective, printre care se prezintă și un fenomen cotidian precum este...

Eficiența metodelor clasice în publicitate comparativ cu metodele contemporane - influența tipului de personalitate asupra eficienței reclamelor

Introducere "Toate ideile au fost descoperite înainte, problema e să ne gândim la ele din nou." (Goethe) Psihologia ca ştiinţă şi Publicitatea...

Terapia cognitiv-comportamentală în Depresia Postpartum

ARGUMENT În viziunea contemporană, sarcina rămâne un eveniment medical care a suferit o mică schimbare de-a lungul timpului, de la „doctorul știe...

Te-ar putea interesa și

Protecția copilului în legislația română și internațională

Interesul pentru drepturile copilului a apărut în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, când a luat naștere prima mișcare preocupată de aspecte...

Rolul activităților liber alese în socializarea copiilor din grădiniță

ARGUMENT Educaţia se realizează în instituţii formative, grădiniţe şi şcoli. De mici, copiii pornesc în viaţă cu un bagaj de cunoştinţe asimilate...

Analiza Socio-Psihologica a Cuplului Victima-Infractor

PSIHOLOGIA VICTIMEI SURSA DE IDENTIFICARE A IPOTEZELOR CORECTE PENTRU IDENTIFICAREA INFRACTORULUI Practica a demonstrat ca în comiterea...

Proiect marketing - scaun auto pentru bebeluși

CAPITOLUL 1. ANALIZA PIETEI 1.1 Identificarea Pietei Piata produsului, in cazul nostru ,,scaun auto pentru bebelusi”, s-a dezvoltat foarte mult...

Integrarea Socială a Rromilor

ARGUMENT Ne aflăm într-un cerc vicios de discriminare, lipsă de respect, lipsă de interes, lipsă de întelegere din partea românilor care duc la...

Repere psihologice asupra disfuncțiilor comportamental-adaptative la copiii străzii

CAPITOLUL I SCURTA ANALIZA A LEGISLATIEI PRIVIND PROTECTIA COPILULUI AFLAT IN DIFICULTATE 1. Situatia inainte de 1989 In regimul comunist,...

Probleme psihologice ale familiei temporar dezintegrate

Adnotare Teza de licență cu tema ”Probleme psihologice ale familiei temporar dezintegrate” este constituită din 2 capitole și face o...

Mediul Familial

CAP I.:MEDIUL FAMILIAL 1.1.FAMILIA-definire „Familia reprezinta, in orice societate o forma de comunitate umana alcatuita din cel putin doi...

Ai nevoie de altceva?