Corelatii intre Calitatea de Resursa Umana pentru Aparare si Calitatea de Functionar Public

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 5
CAPITOLUL I CALITATEA DE RESURSA UMANA PENTRU APARARE 7
1.1 Delimitari conceptuale privind resursele umane pentru aparare 7
1.1.1 Organizarea militara a tarii 7
1.1.2 Resursele umane si apararea nationala 13
1.2 Functiile personalului profesionalizat din armata 15
1.2.1 Principii si norme generale 15
1.2.2 Delimitari privind functiile pentru stucturile de nivel central ale MApN 18
1.2.3 Delimitari privind functiile pentru stucturile din compunerea categoriilor de forte ale armatei 19
1.2.4 Delimitari privind functiile pentru celelalte stucturi ale nivel central ale MapN 20
1.3 Drepturile si obligatiile personalului militar 21
1.4 Categorii de personal pentru armata 25
1.5 Formarea si perfectionarea personalului militar destinat pentru aparare 28
1.5.1 Formarea si perfectionarea ofiterilor 28
1.5.2 Formarea si perfectionarea maistrilor militari si subofiterilor 31
1.5.3 Pregatirea militarilor angajati pe baza de contract si a militarilor in termen 33
CAPITOLUL II CALITATEA DE FUNCTIONAR PUBLIC 35
2.1 Concepte generale privind functiile si functionarii publici din Romania 35
2.1.1. Functia publica 35
2.1.2 Functionarul public 41
2.2 Managementul functiilor publice si al functionarilor publici 44
2.2.1 Agentia Nationala a Functionarilor Publici 44
2.2.2 Evidenta functiilor publice si a functionarilor publici. Dosarul profesional al functionarilor publici 46
2.2.3 Acordurile colective. Comisiile paritare 47
2.3 Activitatea de formare si perfectionare a functionarilor publici 49
2.3.1 Semnificatie si delimitari conceptuale 49
2.3.2 Principii, obiective si etape in procesul de formare si perfectionare a functionarilor publici 51
2.3.3 Profesionalizarea functionarilor publici 52
2.3.4 Pregatirea si perfectionarea profesionala a functionarilor publici 55
2.3.5 Functionarul public, ca manager in actiune 57
2.3.6 Componente europene in regimul functionarului public reglementat prin legislatia actuala in vigoare 59
CAPITOLUL III CALITATEA DE RESURSA UMANA PENTRU APARARE VERSUS CALITATEA DE FUNCTIONAR PUBLIC .67
3.1 Cariera militara versus cariera functionarului public 67
3.1.1 Cariera militara 67
3.1.2 Cariera functionarilor publici 76
3.2 Functionarul public in MApN 84
3.3 Principalele asemanari si deosebiri intre drepturile si indatoririle functionarului public si ale cadrului militar 90
CAPITOLUL IV STUDIU DE CAZ PRIVIND ANALIZA COMPARATIVA A POSTURILOR DE FUNCTIONAR PUBLIC SI DE CADRU MILITAR 96
CONCLUZII 108
BIBLIOGRAFIE 111


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Verginia Vedinas, in prima carte de specialitate care trateaza numai problema statutului functionarului public, precizeaza ca un loc aparte in structura functionarilor publici din administratia publica cu statut special il reprezinta cadrele militare.
Aspectul calitativ al resurselor umane se refera, pe de-o parte la trasaturile somantice, caracteristicile psiho-morale, faptele culturale, religia dominanta etc, iar pe de alta parte la factorul educational, respectiv gradul de pregatire socio-profesional al intregii populatii - si in special profesionalizarea personalului activ, apt de munca - nivelul de cultura generala si de specialitate.
Pornind de la aspectului calitativ al resurselor umane, lucrarea de fata realizeaza o corelatie intre calitatea de resursa umana pentru aparare si calitatea de functionar public.
Lucrarea este structurata pe patru capitole care trateaza pe larg aspectele calitative ale resurselor umane pentru aparare, facand referiri nu numai la cadrele militare ci si la personalul civil incadrat in M.Ap.N., precum si cele ale functionarilor publici. Un subcapitol distinct este cel din care se poate constata, in ce masura, in Statutul juridic al functionarilor publici din Romania se regasesc valori europene specifice functionarilor publici din tarile avansate din Europa si din cadrul organismelor U.E.
Pentru ca ceea ce s-a abordat teoretic in cadrul lucrarii sa nu ramana decat o simpla prezentare de informatii, am prezentat in final o analiza comparativa a posturilor de functionar public si de cadru militar utilizand modelul caracteristicilor posturilor.
Consider ca lucrarea poate constitui un suport teoretic celor care sunt interesati sa cunoasca locul cadrelor miliatre in structura functionarilor publici din administratia publica si corelatiile dintre cele doua statute ( de cadru militar si de functionar public).
Capitolul I
Calitatea de resursa umana pentru aparare
1.1 Delimitari conceptuale privind resursele umane pentru aparare
1.1.1 Organizarea militara a tarii
Arhitectura geopolitica si geostrategica actuala si de perspectiva plaseaza Romania intr-un nou context de securitate si-i aduce sansa de a-si valorifica atuurile prin inteligenta politica, simt strategic si disponibilitate la efort national.
Instrumentat stiintific, sistemul de securitate european si euro-atlantic dezvaluie tendintele dominante care se contureaza intr-o dinamica intensa si conecteaza Romania la dezvoltarea unei lumi stabile si sigure, garanta a libertatilor politice, a drepturilor omului si a institutiilor democratice.
In acest context, o posibila tipologie, de maxima generalizare, dupa criteriul apartenentei la spatiul strategic poate releva trei directii in constructia modelelor strategice .
Prima, data de strategiile de alianta stabile si omogene, cu concepte strategice ce vor promova suprematia, rezulta din cumulul potentialelor militare ale partenerilor. Acest tip de forta strategica se va implica in rezolvarea si prin mijloace militare a intereselor globale ale aliantei.
A doua directie probabila o constituie formularea unor strategii ,,hibride" pentru interventia in situatii de criza sau de conflict, de tipul Fortei Multinationale, in care se vor produce transferuri de concepte si crearea de capabilitati speciale printr-o relativa interoperabilitate atat a structurilor si sistemelor de armament, cat si a conducerii operationale a fortelor.
Cea de-a treia directie, denumita ,,conservatoare", va fi specifica acelor spatii ,,neintegrate", cu identitati profunde politice, culturale, religioase, economice si de alta natura, si va caracteriza si va individualiza strategiile nationale si conceptele strategice specifice puterii militare prin ,,forte proprii".


Fisiere in arhiva (1):

  • Corelatii intre Calitatea de Resursa Umana pentru Aparare si Calitatea de Functionar Public.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!