Corporatiile Transnationale

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap.I. TRASATURI CARACTERISTICE ALE CORPORATIILOR
TRANSNATIONALE.
Introducere 2
1.1. Procesul de transnationalizare 6
1.2. Scurt istoric al Corporatiilor Transnationale 7
1.3. Abordari conceptuale 11
1.4. Factori care au favorizat dezvoltarea Corporatiilor
Transnationale 12
1.5. Codul de conduita al Corporatiilor Transnationale 14
1.6. Trasaturile Corporatiilor Transnationale 17

Cap.II. MANAGEMENTUL SI ORGANIZAREA CORPORATIILOR. TRANSNATIONALE
.
2.1. Managementul Corporatiilor Transnationale 27 
2.2. Organizarea Corporatiilor Transnationale 30 
2.3. Sisteme interne ale Corporatiei Transnationale. Relatii
ierarhice 39

Cap.III. EXPANSIUNEA CORPORATIILOR TRANSNATIONALE.

3.1. Motivatii de expansiune 48
3.2. Modalitati de implantare ale Corporatiilor Transnationale 53
3.3. Piata Corporatiilor Transnationale 67

Cap.IV. IMLICATIILE EXPANSIUNII CORPORATIILOR TRANSNATIONALE ASUPRA ECONOMIEI MONDIALE.

4.1. Relatiile Corporatiilor Transnationale cu statele nationale 75
4.2. Corporatiilor Transnationale si Investitiile Straine Directe 85

Concluzii 95
Bibliografie 99


Extras din licenta Cum descarc?

Traim vremuri in care ceva fundamental se intampla. Modelele politice, stilurile de viata, strategiile de afaceri, sau sistemele de protectie sociala stabilite de la cel de-al doilea razboi mondial incoace sunt supuse unor puternice presiuni ale shimbarii. Mai mult. Pare ca s-au atins limitele unor mai vechi certitudini. 
Pe plan mondial, are loc abandonarea unor practici puternic incetatenite, a unor certitudini sedimentate vreme indelungata. 
Astfel marile companii japoneze au inceput sa renunte la practica angajarii pe viata, institutia sociala cea mai reprezentativa pentru aceasta tara. In Italia unde firma de familie a reprezentat piatra de temelie a economiei, are loc un proces lent dar inevitabil de diminuare al acestora. Tarile din America Latina, s-au angajat intr-o competitie surda intre ele in directia deschideri lor catre fluxurile comerciale internationale, a reglementari economiei si privatizari intreprinderilor de stat.
Intrebati in repetate randuri despre motivele pentru care au loc astfel de schimbari, managerii sau oficialii guvernamentali au oferit si ofera una si aceeasi explicatie : ,,Trebuie sa ne mentinem (sau sa devenim) competitivi intr-o economie globala."
Renato Ruggerio fost director general al Organizatiei Mondiale a Comertului declara cu ceva ani in urma: ,,Traim intr-o economie mondiala a momentului. Adesea ne sculam in sunetul unui radio-desteptator fabricat in Singapore sau Hong Kong. Dupa ce am baut o cafea columbiana, in timp urmaream un jurnal de stiri pe un post de televiziune american, ne imbracam intru-un costum italian confectionat din lana australiana. Ne urcam dupa aceea intr-un automobil german montat in Slovacia, pentru a merge sa lucram intr-o companie transnationala, al carui sediu central a fost proiectat de un arhitect chinez sau finlandez. Aici, materialul de birou provine din Coreea de Sud, Statele Unite sau dintr-o tara europeana. Pranzul se poate servi intr-un restaurant mexican administrat de un marocan, pentru a putea apoi asista la o reuniune internationala asigurata de o duzina de sisteme de comunicatii nationale"1 
Renato Ruggerio nu face o trecere in revista a principalelor momente ale unei zile ci, evidentiaza caracteristicile cotidiene ale unui fenomen de profunzime din economia mondiala actuala. 
Parasim progresiv o lume in care economiile nationale sunt relativ izolate intre ele prin bariere in calea fluxurilor comerciale si investitionale, prin distante fizice, diferente de fus orar si de limba, prin reglementari guvernamentale, sisteme culturale si medii de afaceri, pentru a ne indrepta spre o lume in care economiile nationale fuzioneaza intr-un imens sistem economic interdependent.
Acest proces denumit in mod uzual globalizare inseamna de fapt cresterea interconexiunilor dintre societati, astfel incat evenimentele ce se petrec intr-o anumita parte a lumii influenteaza, intr-o masura tot mai mare oameni si societati situate intr-o alta parte a lumii. Lumea de azi pare ,,a se comprima" oameni putand simti si experimenta, in mod direct acelasi lucru. Cel mai elocvent exemplu in acest sens il reprezinta sistemul World Wide Web, dar si reteaua de posta electronica, care au transformat comunicatiile intr-o maniera ce nu putea fi anticipata nici macar cu cinci ani in urma. Acestea sunt cele mai evidente exemple, dar pot fi aduse si altele: comunicatiile planetare prin televiziune, cotidienele cu circulatie mondiala, miscarile sociale internationale precum Amnesty sau Greenpeace, francizele globale, cum sunt McDonald's, Coca Cola, Pizza Hut, dar si problemele si riscurile globale, precum poluarea mediului, SIDA, terorismul international, traficul cu arme si droguri, etc. 
Iar in cadrul acestui proces atat de complex, corporatiile transnationale fara indoiala joaca un rol si au un cuvant destul de important de spus.


Fisiere in arhiva (10):

  • Corporatiile Transnationale
    • BIBLIOGRAFIE.doc
    • capitolul 1.doc
    • capitolul 2.doc
    • capitolul 3.doc
    • Capitolul 4.doc
    • Concluziif.doc
    • COPERTA.DOC
    • Cuprins.doc
    • introducere.doc
    • Rezumat.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!