Coruptia

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere
Capitolul I. Notiuni generale despre fenomenul coruptiei.
1.1 Caracteristica criminalistica a infractiunilor de coruptie
1.2 Obiectul probatiunii in cazul infractiunilor de coruptie
1.3 Organizarea si planificarea urmaririi penale in cazul infractiunilor de coruptie.
1.4 Versiuni inaintate si activitati de verificare a lor
Capitolul II. Actiuni premargatoare pornirii urmaririi penale.
2.1 Situatii tipice si selectari metodologice privind efectuarea cercetarilor infractiunilor de coruptie.
2.2 Depistarea si documentarea infractiunilor de corupere activa.
2.3 Depistarea si documentarea infractiunilor de corupere pasiva.
Capitolul III. Tactica actiunilor de urmarire penala.
3.1 Audierea persoanei care a declarat infractiune de coruptie.
3.2 Audierea martorilor.
3.3 Organizarea si retinerea persoanei banuite in flagrant delict.
3.4 Audierea banuitului.
3.5 Tactica efectuarii confruntarii.
3.6 Tactica efectuarii perchezitiei si ridicarii de obiecte.
3.7 Tactica cercetarii la fata locului.
3.8 Colectarea mostrelor pentru cercetarea comparativa.
3.9 Ordonarea expertizelor si constatarilor tehnico - stiintifice si medico - legale.
Incheiere
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Societatea contemporana a ajuns intr-un moment cand se poate spune ca fenomenul coruptiei are dimensiuni universale, avand un impact direct asupra dezvoltarii economice si sociale; necesitatea analizei acestui fenomen in Republica Moldova se impune indeosebi din cauza influentei negative deosebite pe care il are acest flagel asupra tuturor paturilor si categoriilor sociale.
In literatura juridica coruptia este definita drept un fenomen antisocial, caracterizat prin mituire - corupere a functionarilor de stat si din alte organizatii, constand in utilizarea de catre acestia, in scopuri personale, de grup sau corporative a atributiilor de serviciu, a posibilitatilor pe care le acorda serviciul, un comportament antisocial, ce deviaza de la indatoririle firesti ale unui functionar public, un fenomen antisocial, expresie a unor manifestari de dereglare normativa, de deformare a moralitatii sociale sau de degradare spirituala a societatii.
Cu referire la statul nostru, specificul perioadei de tranzitie a generat contradictii si dificultati in sferele economica, sociala, spirituala, in celelalte domenii ale vietii, cresterea considerabila a numarului de infractiuni si aparitia unor noi forme ale criminalitatii.
Scaderea disciplinei si responsabilitatii a determinat, in mare masura, aparitia unor noi forme de activitate economica ilicita, care se infiltreaza in sfera economiei legale, mituind unii functionari publici ale caror servicii devin necesare pentru evaziuni-fiscale, spalarea banilor si alte actiuni ilegale. 
Este necesar de subliniat ca, aceste actiuni duc la discreditarea autoritatilor publice, la subminarea stabilitatii in societate, a bazelor democratice ale statului, denatureaza principiile legalitatii i realizarea procesului de reforma.
In esenta, se poate aprecia ca actele de coruptie publica contin unele trasaturi comune, iar efectele nocive se fac resimtite in intreaga lume.
Din analiza situatiei create putem constata ca de fapt coruptia este produsa si facilitata de mai multi factori de ordin social politic si economic, cum ar fi: 
- instabilitatea social-politica si economica, care se datoreaza in mare masura acutizarii luptei pentru putere, manifestindu-se o deplasare a accentelor, cind politicienii se distanteaza de problemele stringente ale societatii, ceea ce duce la sporirea tensiunii sociale, la intensificarea manifestarilor masa spontane si, implicit, la incurajarea criminalitatii si coruptiei; 
- societatea civila nu poseda destula fermitate in depistarea si combaterea actelor de coruptie la fel, mijloacele mass-media, deseori manipulate de anumite forte politice, trec cu vederea anumite momente de manifestare a fenomenului coruptiei;
- incoerenta politica, manifestata prin desemnarea unor persoane incompetente in posturile-cheie ale conducerii, adoptarea unor acte normative imperfecte sau care exprima interesele de grup, lipsa de unitate a partidelor politice in probleme de importanta nationala;
- persistenta aparatului birocratic, care a solicitat sustinere la timp si fara menajamente, care a generat aparitia fenomenului de solicitare a sustinerii din partea unor fosti si actuali inalti functionari cu mare influenta in aprobarea deciziilor administrative actuale. Acest fenomen imbraca cu timpul forme de corupere tot mai accentuata. Actuala este problema ,,limitelor puterii", noua administratie fiind blocata in incercarile ei, adesea sincere, de a combate coruptia;
- politizarea excesiva a sistemului administrativ care nu a permis angajarea functionarilor in baza criteriului profesionalismului si competentei, astfel afectand puternic activitatea si autoritatea serviciului public si, implicit, activitatea institutiilor abilitate cu depistarea si sanctionarea coruptiei;
- largi paturi sociale traiesc sub nivelul saraciei in conditiile lipsei protectiei sociale a categoriilor de populatie social-vulnerabila;
- afirmarea in viata social-politica a grupurilor sociale ce detin capitaluri mari, indiferent de forma in care au fost obtinute acestea;
- modificarea atitudinii societatii si a indivizilor in parte fata de anumite comportamente antisociale, ceea ce a amplificat sentimentul de iresponsabilitate a unor functionari publici si a contribuit la formarea unui nou tip de infractori care actioneaza organizat, cauta si obtin sustinere din partea persoanelor aflate in exercitiul puterii de stat;
- erorile grave care se comit in cadrul administrarii treburilor publice, inexistenta bazei economice si organizationale a functionarii serviciului public, raspandirea psihologiei atotputerniciei si posibilitatii de a utiliza orice mijloace in scopul imbogatirii;
- afirmarea noilor relatii economice si a unui nou tip de proprietari in urma ritmurilor accelerate de aparitie a economiei subterane si legalizarii capitalului apartinand comunitatilor criminale. Coruptia si criminalitatea economica au devenit doua mijloace puternice si eficiente de redistribuire a proprietatii si a capitalului. Astfel, a aparut o patura sociala care este interesata in pastrarea relatiilor bazate pe coruptie;
- lipsa unei activitati eficiente legislative si de ocrotire a normelor de drept, care s-a manifestat prin: inexistenta unor reglementari adecvate si concentrarea tuturor activitatilor si reglementarilor doar in directia reprimarii, ignorandu-se masurile de prevenire a faptelor ilicite, blocarea elaborarii si adoptarii noilor legi anticoruptie, care ar lua in consideratie noile realitati de piata, preluand
practica internationala in domeniu;
- slabirea puterii organelor de drept, dotarea lor tehnico-materiala si financiara mizera, neasigurarea conditiilor elementare de trai, lipsa unor garantii si asigurari sociale pentru toti acei care lupta cu criminalitatea; 
- scaderea si chiar disparitia controlului social si normativ la nivel local, criza autoritatii si scaderea credibilitatii functionarilor publici, slaba influenta a normelor de conduita sociala si morala asupra cetatenilor, toleranta manifestata fata de cei care incalca legea; 
- lipsa de coordonare a reformelor in domeniul combaterii coruptiei. Reformele deja initiate deseori se aplica nejustificat doar asupra unor functionari de rang inferior. Inconsecventa campaniilor anticoruptie face ca acestea sa-si piarda eficacitatea;
- in unele cazuri coruptia devine un mijloc de redistribuire a bunurilor materiale si de afirmare a dominatiei in structurile puterii si a sistemul bancar etc.
In concluzie, mentionam ca indiferent de tipul si nivelul de dezvoltare sociala, corupti submineaza esential sistemul de valori pe care se fundamenteaza societatea si favorizeaza arbitrarul si nesiguranta in luarea deciziilor, determinand contestarea si dispretul fata de ordinea de drept; coruptia distruge bunul nume si credibilitatea de care trebuie sa se bucure autoritatile publice, politicienii, oamenii de afaceri, pentru ca sistemul din care fac parte, sa functioneze corespunzator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Coruptia.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!