Crearea Imaginii in Spatiul Mediatic

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
O lucrare intitulata "Crearea imaginii in spatiul mediatic" in contextul actual al exploziei "celei de-a patra puteri in stat" - mass media, reprezinta o adevarata provocare, fapt care m-a determinat sa aleg aceasta tema de proiect, in speranta ca voi reusi sa surprind laturile esentiale ale acestui fenomen.
In conditiile in care societatile contemporane se confrunta cu multiple probleme, in frenetica lor tentativa de a ajunge la esente, cand incercarile de a gasi solutia adecvata la noile provocari de natura politica, economica sau sociala sunt insotite nu numai de o apropiere in interpretarea si intelegerea anumitor fenomene de interes general, dar si de o dispersare a eforturilor intreprinse in vederea aplicarii unor solutii potrivite cu impact edificator, nevoia de comunicare stapaneste mai mult ca oricand individul si comunitatea pe care o reprezinta. Asigurarea unui dialog liber in societate, a unui schimb continuu de idei si valori reprezinta o misiune si o preocupare de baza a mijloacelor de comunicare in masa. 
In societatea de astazi, aflata intr-o permanenta schimbare a valorilor, exista un element care dobandeste tot mai mult teren si care este considerat de specialisti ca fiind esenta reusitei in viata: IMAGINEA. Am decis tratarea acestui subiect deoarece mass-media indeplinesc, prin crearea de imagine, un rol foarte important in formarea opiniei publice. Indiferent ca vorbim despre branduri puternice cum ar fi Coca-Cola, ca ne orientam spre zona politicului si urmarim prestatia celor care conduc tara sau pur si simplu monitorizam crearea si evolutia vedetelor in spatiul mediatic, implicit discutam despre mass-media. 
Unul dintre considerentele care au stat la baza numirii mas media ca fiind ,,a patra putere in stat" a fost tocmai posibilitatea pe care media o au de a crea si deopotriva de a distruge o imagine. Este un risc pe care atat oamenii politici cat si vedetele si-l asuma in mod constient atunci cand intra in spatiul mediatic.
Interpretarile rolului mass-media in societate, cu toata diversitatea punctelor de vedere existente, converg, oricum, in recunoasterea misiunii fundamentale ce le revine in socializarea audientei, in formarea opiniei publice si in integrarea societatii. Situatia mass-media a fost intotdeauna un indicator indispensabil al oricarei dezvoltari democratice: atunci cand ele denota o vulnerabilitate manifesta si nu reusesc sa antreneze populatia in procesul participativ, democratia intarzie sa se afirme. Tocmai mass-media le revine sarcina de a valoriza si de a extinde profundele semnificatii ale democratiei.
Este oportuna evidentierea a doua aspecte ale problemelor ce vizeaza functionarea mass media in conditiile actuale. In primul rand, starea reala si perspectivele transformarii sistemului mediatic si a componentelor sale, determinate de schimbarile social-politice produse in societate pe parcursul ultimilor zece-doisprezece ani. In al doilea rand, impactul factorului mediatic asupra procesului transformarii societatii in complexitatea ei. Privite in ansamblu, ambele aspecte mentionate dezvaluie locul important care revine mijloacelor de comunicare de masa in societatea contemporana, profunda lor semnificatie in calitate de suport al dezvoltarii democratice a societatii. 
Lucrarea este structurata in patru capitole distincte. Astfel, primul capitol a fost directionat catre considerentele generale, teoretice ale comunicarii si spatiului mediatic in general, dorindu-se a fi o deschidere catre particular, spre cauze si efecte, catre exemple concrete care luate impreuna sa formeze imaginea de ansamblu a mass media in conjunctura actuala, politica, sociala si economica.
Capitolul al II- al lucrarii continua o analiza teoretica a efectelor pe termen scurt, mediu si/sau lung asupra societatii in general si asupra destinelor in particular. In acest sens am considerat necesar sa inaintez o paralela media - mediatizare care sa detalieze si sa sustina aspectele teoretice ale subcapitolelor anterioare.
Capitolul al III-lea este directionat catre "Studiu de caz". Am considerat ca nu este relevanta numai axarea asupra unei "vedete fabricate" ci si realizarea unei imagini de ansamblu asupra acestui segment creat de mass media (vedete si pseudovedete in televiziune). Exemplul concret al acestui studiu il reprezinta familia Columbeanu cu analizarea directa a Monicai Columbeanu ca un model edificator al realizarii unei false vedete, pe un fundament fragil constituit din averea sotului sau, pe inclinatia acestuia catre tinere frumoase si nu in ultimul rand pe mediatizarea excesiva cu directionare spre publicul mare consumator de telenovele si "fabrici de vise".
Concluziile se bazeaza pe o realitate certa, pe o stare precara a societatii civile si pe tendinta evidenta a mass media catre excesiv, senzational si bineinteles, nu in ultimul rand spre un cistig material cat mai mare. Consider ca, prin aceasta lucrare, am reusit sa surprind esenta unui fenomen care se manifesta atat la nivel local cat si la nivel national, in moduri diferite dar in esenta identice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Crearea Imaginii in Spatiul Mediatic.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!