Crearea unui Sistem de Telefonie Mobila in Baza Tehnologiei CORBA

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 7
1. Ce trebuie de stiut pentru a opera cu CORBA 9 1.1. Limbajul IDL 9
1.2. Ce prezinta baza Client-Server 23
1.3. Cum se creeaza CORBA-aplicatii 26
2. Implementarea in reteaua de telefonie mobila 31
3. Emularea in Delphi 5.5 a interactiunii sota-telefon in baza tehnologiei CORBA 33
3.1. Prezentarea proiectului 33
3.2. Sota 33
3.3. Telefonul 34
3.4. Interactiunea sota-telefon 35
4. PARTEA ECONOMICA 38
4.1. Etapele cercetarii stiintifice 38
4.2. Planificarea retea pentru crearea softului 38
4.3. Calculul economic 43
5. PROTECTIA MUNCII LA INTREPRINDERE 46
5.1. Aprecierea pericolului si solutionarea problemelor de protectie a mediului ambiant 46
5.2. Calcularea protectiei "legare la nul" 50
5.3. Securitatea antiincendiara 51
5.3.1. Cauzele aparitiei incendiilor 52
5.3.2. Mijloacele de stingere a incendiilor 53
5.3.3. Securitatea antiincendiara in salile de calcul 54
5.3.4. Masurile profilactice de lupta cu cauzele incendiului in salile de calcul 55
5.4. Analiza conditiilor de munca si factorii daunatori si periculosi la locul de munca 58
5.4.1. Cerintele securitatii tehnice la inceputul lucrului 60
5.4.2. Cerintele securitatii tehice in timpul lucrului 60
5.4.3. Cerintele ergonomice privind locul de munca 60
Concluzii 63
Bibliografia 64
Anexa 1. " Textul fisierelor pentru aplicatia client" 66
Anexa 2. "Textul fisierelor pentru aplicatia server de obiecte CORBA" 70
Anexa 3. "Textul fisierelor cu modulul CORBA pentru aplicatia server" 75
Anexa 4. "Codul obiectului CORBA" 81


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Orice constructie are nevoie mai intai de o baza. Aceasta nu e teorema ci o axioma. Si pentru ca de cum a fost pusa baza depinde viitorul constructiei, proiectului, iedei sau in genere viitorul, este nevoie de a avea si folosi o informatie: necesara, corecta, utila, completa si la timp. Din acest punct de vedere, pot spune ca Informatia este ca o materie prima. Atunci Tehnologia Informationala este modul si forma informatiei. Daca DNK, de exemplu, contine informatie, atunci in rezultatul unei tehnologii informationale sau modului de citire/inscriere, prelucrare si transportare a acestei informatii primim orice organism cat de complex. In acest context, domeniul tehnologiilor informationale pretinde a fi o baza logica. 
Deci, specia umana, dotata cu ratiune, odata cu dezvoltarea tehnologiilor microelectronice, dezvolta si capitolul corespunzator din TI in scopul imbunatatirii parametrilor: viteza, calitate-cantitate si alti parametri secundari specifici. Astfel apar noi algoritmi de procesare a informatiei, care tinand cont de progresul tehnicii de calcul, tind a fi superiori celor precedenti si in acelasi timp a satisface cerintele si standardele. 
Astfel, o tehnologie noua moderna, trebuie sa asigure:
o accesibilitate si mentinerea tuturor standardelor posibile (sau cele mai raspandite in scopul interactiunii dintre soft-hardul diferitor producatori);
o viteza - calitate;
o independenta de platforma;
o implementarea in retea;
o procesarea unui volum mare de informatie si securitatea ei;
o cost redus, cheltuieli minime, instalare rapida;
o durata maxima de functiune cu posibilitate de autocontrol si autoreglare; rezolvarea rapida a problemelor aparute din cauza progresului si/sau din cauza defectelor hard-soft posibile. 
Lider si posesor al acestor calitati, ca de altfel si a altor, neenumerate aici, este tehnologia CORBA
Despre CORBA. CORBA (Common Object Request Broker Architecture) prezinta o tehnologie orientata pe obiecte pentru crearea si mentinerea sistemelor programate ramificate. Termenul "tehnologie" include arhitectura sistemei si standardele pentru interfetele programate intre componentele ei aparte. Arhitectura OMA (Object Management Architecture) a fost publicata in 1992 si de atunci a suferit doar mici modificari. Standardele se dezvolta activ si se completeaza in fiecare an.
Cu dezvoltarea CORBA conduce OMG (Object Management Group), care numara mai mult de 800 companii industriale si de calculatoare. Documentele elaborate de ei (standardele si descrierile lor) sunt deschise in Internet pentru toti doritorii.
Deosebirea profitabila CORBA de alte tehnologii este implementarea in baza ei a independentei de infrastructura, de protocoale de retea, sisteme de operare, limbaje de programare si de producatorii limbajelor de programare. Deviza OMG: "Tehnologia pe obiecte, capabila sa uneasca tot pamantul".
Arhitectura de baza este ORB (Object Request Broker) prezinta un component de program (un set de demoni/servisuri si/sau biblioteci dinamice) ce joaca rolul de intermediar intre interactiunea sistemelor aparte. CORBA doar descrie standardul la Broker, de realizarea lui se ocupa diferite firme de programe. Dintre cei mai cunoscuti brokeri - Visibroker (Borland/Inprice), Orbix (Iona), M3 (BEA), ORB+(HP).
Cu ajutorul servisurilor Brokerul de cereri obiect ia asupra lui functii principale ca mentinerea securitatii, urmarirea tranzactiei la integritate, gasirea obiectului necesar, sincronizarea timpului, mecanismul licenta, etc.
Pentru descrierea standardelor a fost creat un limbaj special IDL (Inteface Definition Language). 
Alt limbaj popular CORBA - OMG-UML (Unified Modelling Language) este folosit la descrierea si cercetarea programelor sistem ramificate cu ajutorul diagramelor speciale. 
CORBA este folosit activ mai ales din momentul standardizarii protocolului IOOP (Internet Inter ORB Protocol), cu ajutorul carui componentele pot interactiona prin Internet. Prin acest protocol mai interactioneaza si noduri, in care sunt instalati Borkeri ai diferitor producatori.
CORBA devine tehnologia lider in domeniul programelor de legatura sau moddleware. 
1. Ce trebuie de stiut pentru a opera cu CORBA
1.1. Limbajul IDL
Folosind obiectele si componentele a aparut necesitatea de a crea un asa limbaj de programare, care va putea descrie orice obiect sau component. Si aceasta descriere trebuie sa fie aceiasi pentru toate platformele. Programistii au raspuns la aceasta intrebare cu limbajul de descriere a interfetelor IDL (Interface Description Language). Astazi, de dezvoltarea IDL se ocupa OMG (Object Management Goroup), care mai urmareste tehnologia CORBA si limbajul UML.
IDL este nu pur si simplu limbaj, ci si un instrument, cu ajutorul caruia se poate salva metainformatia despre obiecte, adica datele despre cum el este construit. Sunt cunoscute cazuri cand IDL se foloseste pentru descrierea contractelor - parametrilor tehnici, ce permit catorva grupe independente sa lucreze in acelasi timp asupra diferitor parti ale unui proiect. Desi codul sursa IDL serveste ca "materie prima" din care compilatoarele lui genereaza coduri sursa in unul din limbajele de nivel inalt. Acest proces il vom numi translare. Procesul tipic de creare a aplicatiilor bazate pe obiecte se imparte in: descrierea obiectelor in IDL, translarea lor in unul din limbajele de programare, adaugarea stratului business-logic si compilarea codurilor sursa primite in module gata de lansare.
Inainte de a face cunostinta cu insasi limbajul IDL, translarea si constructia lui, sa concretizam unii termeni cu care vom opera in continuare:
o Modul - un bloc definit cu un nume, care leaga logic constructiile limbajului IDL; modulul se mai poate porecli ca pachet (package) in limbajul Java sau spatiu de nume (namespace) in limbajul C++;
o Interfata - set de atribute si operatii ale obiectului, cu ajutorul carora consumatorul se poate adresa obiectului; 
o Atribut - descrie o oarecare calitate a obiectului; se poate de comparat cu variabila interna a unei clase;
o Operatie - indeplineste operatii, legate de destinatia functionala a obiectului; se poate compara cu metoda clasei. 
Comentariile. Copia perfecta a comentariilor in C++.
Exemplu:
/* acest text se omite de compilator pentru ca el este comentat */
... textul dat va fi luat drept cod sursa
// randul dat se va omite 
Identificatori - sunt niste nume cu care lucreaza progmamatorul. Acestea pot fi nume de interfete, de module, de atribute, de operatii etc. Pentru orice compilator IDL identificatorul este o succesiune de litere si cifre, si semnul sublinierii '_'. Dar toti trebuie sa inceapa cu un simbol literal. Datorita unor specializari, diferite IDL compilatoare reactioneaza diferit la incalcarea acestei reguli.


Fisiere in arhiva (67):

  • DIPLOMUTMMOREA
    • Crearea unui Sistem de Telefonie Mobila in Baza Tehnologiei CORBA.DOC
  • VCELL
    • CELL.DCU
    • CELL.DFM
    • CELL.PAS
    • CELL._DFM
    • CELL._PAS
    • CELLINFO.DCU
    • CELLINFO.DFM
    • CELLINFO.PAS
    • CELLINFO._DFM
    • CELLINFO._PAS
    • DB
      • CELD.DB
      • CELLS.DB
      • CELLS.FAM
      • CELLS.TV
      • CELLSCLIENTS.DB
      • CELLSCLIENTS.FAM
      • CELLSCLIENTS.PX
      • CELLSCLIENTS.TV
      • CELLSTATUS.DB
      • CELLSTATUS.FAM
      • CELLSTATUS.TV
      • CLIENTS.DB
      • CLIENTS.FAM
      • CLIENTS.TV
      • CLIENTS.XG0
      • CLIENTS.YG0
      • DBDWORK.INI
      • NETSTATUS.DB
      • NETSTATUS.FAM
      • NETSTATUS.TV
    • IDL
      • PCELL.IDL
    • IMG
      • BG01.JPG
      • CORBACELL.DCU
      • CORBACELL.DFM
      • CORBACELL.DTI
      • CORBACELL.PAS
      • CORBACELL._DFM
      • CORBACELL._DTI
      • CORBACELL._PAS
    • MIDAS_TLB.DCR
    • MIDAS_TLB.PAS
    • PCELL.CFG
    • PCELL.DOF
    • PCELL.DPR
    • PCELL.EXE
    • PCELL.IDL
    • PCELL.RES
    • PCELL.TLB
    • PCELL._DPR
    • PCELL._TLB
    • PCELL1.IDL
    • PCELL_TLB.DCU
    • PCELL_TLB.PAS
    • PCELL_TLB._PAS
    • PHONE.DCU
    • PHONE.DFM
    • PHONE.PAS
    • PHONE._DFM
    • PHONE._PAS
    • PPHONE.CFG
    • PPHONE.DOF
    • PPHONE.DPR
    • PPHONE.EXE
    • PPHONE.RES
  • ANEXE.DOC
  • GRAFUL_ECONOMIC.DOC

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!