Creativitatea - Obiectiv al Educatiei Contemporane

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.5
Capitolul I : Creativitatea- dimensiune a personalitatii.8
1.1: Creativitatea: date preliminarii.8
1.2 : Niveluri si dimensiuni ale creativitatii.10
? 1.1.2: Niveluri ale creativitatii.10
? 1.2.2: Dimensiunile creativitatii.11
1.3 : Procesul de creatie.11
1.4:Personalitatea creativa.16
1.5 : Performanta creativa.19
Capitolul II - Creativitatea - obiectiv al educatiei contemporane.21
2.1 : Dezvoltarea creativitatii elevilor - finalitate a procesului 
educational.21
2.2 : Metode de cultivare a creativitatii elevilor.26
Capitolul III - Profesori creativi- elevi creativi .33
Concluzii.38
Bibliografie.40


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
,,Oamenii invatati, dar fara talent propriu, adica purtatorii stiintei moarte, mi-i inchipui ca o sala intunecata cu o usa de intrare si una de iesire. 
Ideile straine intra printr-o usa, trec prin intunericul salii si ies prin cealalta, indiferente, singure si reci. Capul unui om de talent este ca o sala iluminata cu pereti si oglinzi. Din afara vin ideile intr-adevar reci si indiferente, dar ce societate, dar ce petrecere gasesc". 
Mihai Eminescu
Societatea contemporana, comparativ cu cele anterioare, se caracterizeaza prin schimbari radicale care se petrec in conduita, la locul de munca sau in familie, in educatie, in stiinta si tehnologie, in religie si aproape in orice aspect al vietii noastre. 
Pe de alta parte, teama de nenorociri domina, de la cele care privesc persoana si familia acesteia pana la cele care se refera la supravietuirea speciei umane. 
A trai intr-o asemenea lume presupune un inalt grad de adaptare si de curaj care este legat in mare masura de creativitate. Omul zilelor noastre are nevoie de culturalizante in interiorul propriei lui fiinte, deoarece goliciunea interioara corespunde unei apatii exterioare, incapacitatii de a intelege realitatea si de a avea comportamente adecvate. 
,,Prin originea ei, natura umana este creatoare. Omul se justifica in fata Creatorului nu numai prin ispasire, ci si prin creatie"(N.Berdiaev). 
Creativitatea nu inseamna doar receptarea si consumul de nou, ci in primul rand crearea noului. Dupa C.Rogers (1961), adaptarea creativa naturala pare a fi singura posibilitate prin care omul poate tine pasul cu schimbarea caleidoscopica a lumii sale. 
CAPITOLUL I
CREATIVITATEA- dimensiune a personalitatii
1.1. Creativitatea: date preliminarii
Termenul creativitate isi are originea in cuvantul latin creare, care inseamna a 
zamisli, a fauri, a naste. El a fost introdus in vocabularul psihologic de psihologul american Gordon Allport (1937). 
A crea inseamna: a face sa existe, a aduce la viata, a cauza, a genera, a produce, a fi primul care interpreteaza rolul si da viata unui personaj, a compune repede, etc.
Creativ este cel care se caracterizeaza prin originalitate si expresivitate, este imaginativ, generativ, deschizator de drumuri, investiv, inovator etc. 
In pofida numarului mare de cercetari consacrate creativitatii, nu putem vorbi inca de un consens in definirea acesteia. Iata cateva definitii care ilustreaza acest lucru: 
,,Creativitatea este capacitatea de a modela experienta in forme noi si diferite, capacitatea de a percepe mediul in mod plastic si de a comunica altora experienta unica rezultata"( I.A.Taylor, 1959). 
,,Creativitatea este procesul modelarii unor idei sau ipoteze, al testarii acestor idei si al comunicarii rezultatelor"(E.P.Torrance, 1962). 
,,Creativitatea este un proces de asociere si de combinare, in ansambluri noi, a unor elemente preexistente"(H.Jaoui, 1975). 
,,Creativitatea reprezinta interactiunea optima, generatoare de nou, dintre atitudini si aptitudini"(P.Popescu-Neveanu, 1978). 
,,Creativitatea este un complex de insusiri si aptitudini psihice care, in conditii favorabile, genereaza produse noi si de valoare pentru societate"(Al.Rosca, 1981). 
,,Creativitatea este capacitatea de a imagina raspunsuri la probleme, de a elabora solutii inedite si originale"(E.Limbos, 1988).


Fisiere in arhiva (1):

  • Creativitatea - Obiectiv al Educatiei Contemporane.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1) AMABILE, T., (1997), Creativitatea ca mod de viata. Ghid pentru parinti si profesori, Bucuresti, Editura Stiintifica; 
2) BEJAT, M., ( 1981), Creativitatea in stiinta. Tehnica si invatamant, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica; 
3) COSMOVICI, A., IACOB, L., (1999) , Pedagogie scolara, Iasi, Editura Polirom; 
4) CUCOS, C., (2008), Examen de definitivare si grade didactice, Iasi, Editura Polirom, Editia 2; 
5) LANDAU, E., (1979), Psihologia creativitatii, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica; 
6) NEGOVAN, V., (2006), Introducere in psihologia educatiei, Bucuresti, Editura Universitara, Editia II; 
7) PIAGET, J., (1965), Psihologia inteligentei, Bucuresti, Editura Stiintifica; 
8) ROCO, M., (2004), Creativitate si inteligenta emotionala, Iasi, Editura Polirom; 
9) ROSCA, Al., (1981), Creativitatea generala si specifica, Bucuresti, Editura Academiei Republicii Socialiste Romania; 
10) SALAVASTRU, D., (2004), Psihologia educatiei, Iasi, Editura Polirom; 
11) STERNBERG, Robert J., (2005), Manual de creativitate, Iasi, Editura Polirom; 
12) STOICA, A., (1983), Creativitatea elevilor. Posibilitati de cunoastere si educare, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica; 
13) TOMSA, G., (2005), Psihologia prescolara si scolara, Bucuresti, Editura Universitara.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!