Creditul pe Termen Lung

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 5
Capitalul I: Definirea creditului 9
Capitalul II: 
2.1. Tipuri de credite 19
2.1.1. Creditele pentru echipament in completarea surselor proprii 19
2.1.2. Credite pentru bunuri imobiliare 21
2.1.3. Credite de forfetare 21
2.1.4. Credite consortiale 25
2.1.5. Credite participative 26
2.1.6. Credite in valuta pe termen mediu si lung 27
2.1.7. Credite pentru activitatea de leasing 27
2. 1.8. Programul national multianual de sustinere a investitiilor realizate de intreprinderii nou-infiintate si micro-intreprinderi, precum si a investitiilor de modernizarea/retehnologizarea a intreprinderilor mici si mijlocii 34
2.1.9. Programul CEC pentru persoane juridice 36
2.2. Programe de creditare 37
Capitolul III: Costurile imprumutului 43
Capitolul IV: 
4.1. Contabilitatea creditelor bncare 47
4.2. Contabilitatea leasingului 53
Capitolul V: Studiu de caz 53
5.1. Scurt istoric 53
5.2. Balanta de verificare 54
5.3. Situatia firmei 57
5.4. Analiza de structura 61
5.5. Referat de creditare 68
5.6. Contractul de creditare 72
5.7. Inregistrarea in contablitate a creditului 76
Concluzii 77
Bibliografie 80


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
Creditul, in general, reprezinta schimbul unei valori monetare prezente contra unei valori monetare viitore. Locul si importanta creditului in economie sunt date de rolul acestuia, prin functiile pe care le indeplineste, cea mai importanta fiind functia distributiva.
Elementele creditului sunt:
o Schimbul in timp;
o Subiectii raportului de credit:
- Debitor;
- Creditor.
o Promisiunea de rambursare;
o Scadenta - momentul rambursarii creditului;
o Dobanda - pretul creditului.
Acordarile de credit sunt consemnate in marea lor majoritate prin inscrisuri, instrumente de credit a caror forma de prezentare implica aspecte multiple si diferentiate.
Esential in aceste instrumente este obligatia ferma a debitorului privind rambursarea imprumutului, respectiv dreptul bancii de a i se plati suma angajata.
Fondurile din care se acorda creditele sunt furnizate in mare parte de depozite. La cel mai de baza nivel, obiectivul bancii este acela de a atrage fonduri, de a asigura aceste fonduri si de a opera profitabil. In concordanta cu acest punct de vedere al bancii, ofiterul de credit trebuie sa priveasca ca negociabili acesti termeni si aceste conditii care ameninta sa faca acest credit excesiv de riscant si neprofitabil. Rata dobanzii pentru un credit trebuie sa fie intotdeauna suficient de mare pentru a acoperi costul fondurilor, alte cheltuieli ale bancii si sa lase o marja care sa acopere riscurile si sa furnizeze un profit.
Creditarea este un proces de analiza si selectare. Incepand cu primul interviu cu clientul si pana la investigarea creditului trebuie sa examineze constant cererea de creditare, atat din punctul de vedere al celui ce solicita creditul, cat si din punctul de vedere al bancii.
Procesul de creditare incepe de obicei cu un interviu, pe care ofiterul de credit il are personal cu solicitantul, potentialul beneficiar al creditului. Interviul are loc la sediul bancii de la care se solicita imprumutul, sau uneori la sediul companiei clientului.
Obiectul principal al acestui interviu este acela de a se constata daca respectiva cerere de imprumut merita luata in considerare pe mai departe, daca se justifica desfasurarea altor interviuri mai in detaliu sau analiza situatiilor financiare. Ofiterul de credit este cel care pune intrebarile si directioneaza discutia. In tot timpul intalnirii, clientul trebuie tratat cu curtoazie. Informatiile trebuie cerute politicos si nu intr-un mod imperativ.
In timpul interviului, ofiterul de credit trebuie sa evalueze daca cererea de imprumut este fezabila sau trebuie respinsa. Nu are nici un rost ca un interviu sa fie continuat atunci cand este evident ca acordarea imprumutului implica riscuri inacceptabile sau solicitarea este incompatibila cu politica de creditare a bancii.
Cererile de imprumut trebuie sa fie acceptate in functie de bonitatea clientului si nu in functie de alti factori, cum ar fi cei de natura personala.
Inaintea de adoptarea deciziei finale, ofiterul de credit trebuie sa analizeze dosarul de credit al clientului, evaluand informatiile din notitele luate in timpul interviului, din rapoartele de credit, situatiile financiare si alte materiale, potrivit evaluarii de baza a calitatii creditului, care sa ne arate daca el merita sau nu sa fie acordat. Acest lucru ii ofera celui ce acorda creditul o sansa de a vedea daca mai exista intrebari la care nu s-a raspuns inca. Analiza ar trebui sa includa si punctele forte si punctele slabe din punct de vedere financiar ale clientului si sa se determine daca avantajele castigate de banca prin acordarea creditului compenseaza riscul asociat acestuia.
Daca in orice moment din timpul interviului pentru acordarea creditului, sau in timpul pasilor care urmeaza in procesul de creditare, incep sa existe semne ca scopul, suma sau termenii creditului nu sunt conformi cu standardele de creditare ale bancii, cererea de credit poate fi respinsa. In acest caz, clietul va trebui sa fie informat cu compasiune si foarte mare diplomatie.
Respingerea unei cereri de creditare ar putea fi serviciul pe care ofiterul de credit trebuie sa-l faca cu cea mai mare amabilitate fata de client. Daca ii este explicat motivul pentru care cererea de credit i-a fost respinsa si daca este aratat interes in ajutarea lui in gasirea altor solutii, pentru client va fi mult mai usor sa accepte acesta situatie. Este, de asemenea, un obicei bun sa comunici respingerea unei cereri de credit in persoana, decat prin telefon sau printr-o scrisoare. Punctul de vedere al bancii este cel mai bine inteles de catre client, daca el realizeaza ca ofiterul de credit a actionat in propriul interes.
Cealalta alternativa este aceea de a aproba cererea de credit - decizie care va trebui justificata, la inceput unui comitet de creditare, iar mai tarziu, probabil, unui auditor. Cand a fost luata decizia de a aproba cererea de credit, urmatorul pas va fi negocierea creditului.
In cazul unei intreprinderi care solicita un imprumut, ofiterul de credit va trebui sa faca recomandari referitoare la:
o Bonitate;
o Abilitati tehnice, financiare sau alte abilitati manageriale;
o Factori de risc.
Ofiterul de credit dintr-o banca stie ca in mod normal, acolo unde atat analiza cantitativa, cat si cea calitativa sunt efectuate corespunzator, concluziile desprinse in fiecare caz vor fi adecvate si vor conduce la acelasi rezultat. In anumite privinte ale analizei financiare este greu de facut delimitarea intre metodele cantitative si cele calitative. Exista cazuri cand analiza cantitativa nu concorda cu analiza calitativa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Creditul pe Termen Lung.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!