III. Reclama 19
IV. Cadrul legislativ 29
V. Influenta reclamelor in Mass-Media 48
Concluzii 68

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Publicitatea este o arma folosita de companiile producatore, de institutii si nu numai. Este o constanta in vietile oamenilor, care au ajuns sa isi doreasca cu disperare ca acest tip de promovare sa ii mai lase sa respire si fara a da cu nasul sau cu privirea de un afis publicitar, insa momentele in care ne-am dori sa fim singuri, sa nu fim deranjati de nimeni si de nimic sunt exploatate la maximum de aceasta industrie numita publicitate. Stie cum sa nu se adreseze si cum sa ne ia, dar mai ales stie cum sa profite de aceste momente de slabiciune. Si o face cu lejeritate. De fapt cei care creaza o fac cu lejeritate. Patrund in viata noastra si mai grav, in mintea noastra, pentru ca publicitatea este ominiprezenta. Orice am face, oricum am incerca sa scapam nu reusim. Iata ce afirma Frederic Beigbeder ,,Pe scurt, s-au dus vremurile cand cei din publicitate erau niste santimbalci de caterinca. De acum, sunt niste oameni de afaceri periculosi, calculati, nemilosi. Publicul incepe sa-si dea seama: ne evita ecranele, ne rupe pliantele, fuge de reclamele din refugiile de autobuz, ne mazgaleste afisele 4X3. Aceasta reactie se numeste ,,publifobie". ( )
Mijloacele de comunicare in masa au devenit mesagerii acestor clipuri publicitare. Prin intermediul lor publicitatea intra si in casele noastre si nu se lasa. Se tine scai de noi pana isi atinge scopul. Totul este organizat astfel incat sa fim prinsi in panza ei de paianjen si nu ne mai ramane decat sa urmam calea indicata de publicitate: aceea a consumului. Este de fapt un consum haotic, pentru ca noi cumparam si fara a avea nevoie cu adevarat. Iata cat de bine s-a organizat aceasta ,,caracatita", cum ii spune Beigbeder. Si-a intins tentaculele astfel incat sa nu ii scape nimic, sa il prinda pana si pe cei mai aprigi dintre cei care vor sa scape de ea.
In timp ce noi cautam cu disperare sa scapam de aceasta corvoada, cei responsabili se bucura de laurii victoriei. Pentru acestia publicitatea este o pasiune, o vocatie. Ei sunt cei care ne fac sa ne pierdem simtul ratiunii si sa cadem prada micilor placeri de moment.
Publicitatea ne prezinta o lume in care produsele prezentate par a se mula perfect nevoilor si dorintelor noastre. Trebuie totusi sa constientizam care dintre aceste produse ne sunt intr-adevar folositoare, si daca avem cu adevarat nevoie de ele. Nu trebuie sa uitam ca ceea ce vedem intr-un spot publicitar este de fapt filmat, pus in scena. O demonstratie si este suficient ca noi sa credem ceea ce ne prezinta reclama. Nu urmareste sa ne spuna doar ca un anumit produs a fost lansat pe piata. Vrea mult mai mult. Vrea sa ne spuna cat este de bun acel produs si de ce noi, consumatorii, trebuie nu numai sa il incercam, ci si sa il mentinem pe lista noastra de cumparaturi.
Am ales aceasta tema pentru ca spoturile publicitare au ajuns sa ne urmareasca pretutindeni. Publicitatea este un fenomen care ne poate influenta modul de viata si ne poate indica chiar un comportament in societate. Tocmai de aceea, aceasta lucrare va urmari aspectele negative ale publicitatii si cum ne creeaza false nevoi.
Vom vedea in aceasta lucrare ca publicitatea nu este un lucru usor de definit. Exista nenumarate definitii pentru acest domeniu. Voi insista numai asupra catorva, pentru a ne face o idee asupra a ceea ce inseamna publicitatea. Mai departe vom urmari evolutia treptata a acesteia, pentru ca mai apoi sa ne punem la curent cu legislatia existenta in tara noastra pentru acest domeniu, legislatie care priveste mai ales publicitatea din televiziune. Urmatorul capitol si ultimul capitol va fi dedicat analizei anumitor spoturi publicitare care au fost create in Romania.
Capitolul I
Publicitate. Definitii.
Anul 2008, secolul 21, mileniul III. Traim intr-o lume in care noul si schimbarea sunt la ordinea zilei. O lume caracterizata de o puternica dezvoltare tehnologica si stiintifica, marile companii inscriindu-se intr-o competitie acerba pentru a fi numarul 1 si, in care, premiul intai este adjudecat de cea care a reusit sa acapareze o majoritate a pietei sau care, prin intense campanii publicitare, este amintita alaturi de companii de renume mondial.

Fisiere in arhiva (1):

• Critica Publicitatii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?