Critica publicității

Licență
9.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 71 în total
Cuvinte : 25660
Mărime: 350.92KB (arhivat)
Publicat de: Dani D.
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Corina Miculescu
Lucrare de licenta in cadrul Universitatii de Vest Timisoara

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. I. Publicitate. Definiţii 4
  3. II. O incursiune în istoria publicităţii 11
  4. III. Reclama 19
  5. IV. Cadrul legislativ 29
  6. V. Influenţa reclamelor în Mass-Media 48
  7. Concluzii 68

Extras din licență

Introducere

Publicitatea este o armă folosită de companiile producătore, de instituţii şi nu numai. Este o constantă în vieţile oamenilor, care au ajuns să îşi dorească cu disperare ca acest tip de promovare să îi mai lase să respire şi fără a da cu nasul sau cu privirea de un afiş publicitar, însă momentele în care ne-am dori să fim singuri, să nu fim deranjaţi de nimeni şi de nimic sunt exploatate la maximum de această industrie numită publicitate. Ştie cum să nu se adreseze şi cum să ne ia, dar mai ales ştie cum să profite de aceste momente de slăbiciune. Şi o face cu lejeritate. De fapt cei care crează o fac cu lejeritate. Pătrund în viaţa noastră şi mai grav, în mintea noastră, pentru că publicitatea este ominiprezentă. Orice am face, oricum am încerca să scăpăm nu reuşim. Iată ce afirmă Frédéric Beigbeder „Pe scurt, s-au dus vremurile când cei din publicitate erau nişte santimbalci de caterincă. De acum, sunt nişte oameni de afaceri periculoşi, calculaţi, nemiloşi. Publicul începe să-şi dea seama: ne evită ecranele, ne rupe pliantele, fuge de reclamele din refugiile de autobuz, ne mâzgăleşte afişele 4X3. Această reacţie se numeşte „publifobie”. ( )

Mijloacele de comunicare în masă au devenit mesagerii acestor clipuri publicitare. Prin intermediul lor publicitatea intră şi în casele noastre şi nu se lasă. Se ţine scai de noi până îşi atinge scopul. Totul este organizat astfel încât să fim prinşi în pânza ei de paianjen şi nu ne mai rămâne decât să urmăm calea indicată de publicitate: aceea a consumului. Este de fapt un consum haotic, pentru că noi cumpărăm şi fără a avea nevoie cu adevărat. Iată cât de bine s-a organizat această „caracatiţă”, cum îi spune Beigbeder. Şi-a întins tentaculele astfel încât să nu îi scape nimic, să îl prindă până şi pe cei mai aprigi dintre cei care vor să scape de ea.

În timp ce noi căutăm cu disperare să scăpăm de această corvoadă, cei responsabili se bucură de laurii victoriei. Pentru aceştia publicitatea este o pasiune, o vocaţie. Ei sunt cei care ne fac să ne pierdem simţul raţiunii şi să cădem pradă micilor plăceri de moment.

Publicitatea ne prezintă o lume în care produsele prezentate par a se mula perfect nevoilor şi dorinţelor noastre. Trebuie totuşi să conştientizăm care dintre aceste produse ne sunt într-adevăr folositoare, şi dacă avem cu adevărat nevoie de ele. Nu trebuie să uităm că ceea ce vedem într-un spot publicitar este de fapt filmat, pus în scenă. O demonstraţie şi este suficient ca noi să credem ceea ce ne prezintă reclama. Nu urmăreşte să ne spună doar că un anumit produs a fost lansat pe piaţă. Vrea mult mai mult. Vrea să ne spună cât este de bun acel produs şi de ce noi, consumatorii, trebuie nu numai să îl încercăm, ci şi să îl menţinem pe lista noastră de cumpărături.

Am ales această temă pentru că spoturile publicitare au ajuns să ne urmărească pretutindeni. Publicitatea este un fenomen care ne poate influenţa modul de viaţă şi ne poate indica chiar un comportament în societate. Tocmai de aceea, această lucrare va urmări aspectele negative ale publicităţii şi cum ne creează false nevoi.

Vom vedea în această lucrare că publicitatea nu este un lucru uşor de definit. Există nenumărate definiţii pentru acest domeniu. Voi insista numai asupra câtorva, pentru a ne face o idee asupra a ceea ce înseamnă publicitatea. Mai departe vom urmări evoluţia treptată a acesteia, pentru ca mai apoi să ne punem la curent cu legislaţia existentă în ţara noastră pentru acest domeniu, legislaţie care priveşte mai ales publicitatea din televiziune. Următorul capitol şi ultimul capitol va fi dedicat analizei anumitor spoturi publicitare care au fost create în România.

Capitolul I

Publicitate. Definiţii.

Anul 2008, secolul 21, mileniul III. Trăim într-o lume în care noul şi schimbarea sunt la ordinea zilei. O lume caracterizata de o puternică dezvoltare tehnologică şi ştiinţifică, marile companii înscriindu-se într-o competiţie acerbă pentru a fi numărul 1 şi, în care, premiul întâi este adjudecat de cea care a reuşit să acapareze o majoritate a pieţei sau care, prin intense campanii publicitare, este amintită alături de companii de renume mondial.

Preview document

Critica publicității - Pagina 1
Critica publicității - Pagina 2
Critica publicității - Pagina 3
Critica publicității - Pagina 4
Critica publicității - Pagina 5
Critica publicității - Pagina 6
Critica publicității - Pagina 7
Critica publicității - Pagina 8
Critica publicității - Pagina 9
Critica publicității - Pagina 10
Critica publicității - Pagina 11
Critica publicității - Pagina 12
Critica publicității - Pagina 13
Critica publicității - Pagina 14
Critica publicității - Pagina 15
Critica publicității - Pagina 16
Critica publicității - Pagina 17
Critica publicității - Pagina 18
Critica publicității - Pagina 19
Critica publicității - Pagina 20
Critica publicității - Pagina 21
Critica publicității - Pagina 22
Critica publicității - Pagina 23
Critica publicității - Pagina 24
Critica publicității - Pagina 25
Critica publicității - Pagina 26
Critica publicității - Pagina 27
Critica publicității - Pagina 28
Critica publicității - Pagina 29
Critica publicității - Pagina 30
Critica publicității - Pagina 31
Critica publicității - Pagina 32
Critica publicității - Pagina 33
Critica publicității - Pagina 34
Critica publicității - Pagina 35
Critica publicității - Pagina 36
Critica publicității - Pagina 37
Critica publicității - Pagina 38
Critica publicității - Pagina 39
Critica publicității - Pagina 40
Critica publicității - Pagina 41
Critica publicității - Pagina 42
Critica publicității - Pagina 43
Critica publicității - Pagina 44
Critica publicității - Pagina 45
Critica publicității - Pagina 46
Critica publicității - Pagina 47
Critica publicității - Pagina 48
Critica publicității - Pagina 49
Critica publicității - Pagina 50
Critica publicității - Pagina 51
Critica publicității - Pagina 52
Critica publicității - Pagina 53
Critica publicității - Pagina 54
Critica publicității - Pagina 55
Critica publicității - Pagina 56
Critica publicității - Pagina 57
Critica publicității - Pagina 58
Critica publicității - Pagina 59
Critica publicității - Pagina 60
Critica publicității - Pagina 61
Critica publicității - Pagina 62
Critica publicității - Pagina 63
Critica publicității - Pagina 64
Critica publicității - Pagina 65
Critica publicității - Pagina 66
Critica publicității - Pagina 67
Critica publicității - Pagina 68
Critica publicității - Pagina 69
Critica publicității - Pagina 70
Critica publicității - Pagina 71

Conținut arhivă zip

  • Critica Publicitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Pregătirea profesională și dezvoltarea carierei funcționarilor publicii

INTRODUCERE Actualitatea şi importanţa problemei abordate. Implementarea şi perfecţionarea activităţii funcţionarilor publici în administraţia...

Activitatea lui Mihai Eminescu la Ziarul Timpul

INTRODUCERE Care este contribuţia lui Mihai Eminescu la dezvoltarea presei românesti şi a particularitaţilor ei stilistice? Răspunsul ar fi că, în...

Coduri etice ale relațiilor publice

aINTRODUCERE Din cele mai vechi timpuri s-a pus problema acţiunilor umane şi a diferitelor opinii asupra lor, opinii asupra acţiunilor drepte sau...

Analiza Percepțiilor Privind Managementul Carierei în Instituțiile Publice

INTRODUCERE În condiţiile actuale ale dezvoltării noului statut al instituţiilor publice, un rol deosebit îl are valorificarea maximă a...

Efecte ale publicității

PUBLICITATEA – SCURT ISTORIC Ca orice fenomen, publicitatea se înscrie într-o durata istorica. Au fost descoperite forme incipiente ale...

Traiectorii ale modernizării și reformei în administrația publică

CAP. I Modernizarea administraţiei publice În secolul XXI, asistăm la evoluţii diferite ale sistemului administraţiei publice, serviciului public...

Infrastructuri critice din perspectiva SRI

Preambul Serviciul Român de Informaţii, parte integrantă a sistemului de securitate naţională, a inclus în agenda transformării instituţionale...

Analiza Pieței Românești a Publicității

CAPITOLUL 1: PUBLICITATEA ŞI COMPONENTELE PIEŢEI PUBLICITARE 1.1. Despre publicitate Apariţia şi dezvoltarea publicităţii Apariţia publicităţii...

Ai nevoie de altceva?