Criza de imagine

Cuprins licență Cum descarc?

Introducere 
Capitolul I - Criza ca realitate sociala
1.1 Criza-concept,definire .. 5
1.2 Tipologia crizelor ... ..10
1.3 Criza de imagine ... 16
1.3.1 Mecanismul de producere a crizei de imagine ... .17
1.3.2 Caracteristicile crizei de imagine ... .19
1.3.3 Efectele crizei de imagine ... 19
Capitolul II- Aspecte privind comunicarea si relatiile publice in situatii de criza
2.1 Strategii de gestionare a crizelor .. 22
2.2 Comunicarea in situatii de criza ... 29
2.3 Aspecte privind relatiile publice in situatii de criza ... ..39
Capitolul III - Studiu de caz
3.1. Prezentarea cazului ... ...44
3.2.Analiza acoperirii mediatice a crizelor de imagine din cazurile de plagiat (2016-2017) ... .48
Concluzii 50
Propuneri ...51
Anexe 
Bibliografie .55


Extras din licență Cum descarc?

Introducere
In urma lucrarii de licenta pe care o sustin am ales sa vorbesc despre criza ca realitate sociala, aceasta fiind definita in Dictionarul explicativ al limbii romane drept: manifestare a unor dificultati (economice, politice, sociale etc.); perioada de tensiune, de tulburare, de incercari (adesea decisive) care se manifesta in societate; lipsa acuta (de marfuri, timp, de forta de munca). Din definitie rezulta precizarea spatiilor de materializare a crizei, ca si specificul acesteia ca fenomen si proces care caracterizeaza o anumita stare a societatii respective, cea in care disfunctionalitatea si tulburarea normalitatii devin note definitorii ale comportamentului social respectiv.
Crizele sunt clasificate dupa domeniul in care se produc si se difuzeaza unde putem vorbi de criza politica, sociala, economica, financiara, morala, informationala, tehnologica, comunicationala, militara, demografica, alimentara etc.
O alta criza este cea de imagine unde este definita ca fiind acel stadiu de deteriorare a gradului de notorietate, a reputatiei si increderii publice ce pune in pericol functionarea sau existenta unei organizatii. 
In capitolul doi vorbesc despre aspectele privind comunicarea si relatiile publice in situatii de criza, unde comunicarea este o forma de actiune care poate fi tratata in campuri de interactiune prin prisma celor patru forme de putere: economica, politica, coercitiva si simbolica. 
Pentru a gestiona crizele sunt folosite actiuni integrate, apartinand unui sistem care are capacitatea tinerii sub control a situatiilor extreme. Gestionarea crizelor presupune o conceptie de conducere capabila sa previna, sa elimine si sa evite situatiile critice. 
Comunicarea in situatii de criza este unul dintre cele mai importante elemente. Comunicarea in interiorul si in afara crizei trebuie sa filtreze informatia in functie de prioritatile opiniei publice: oamenii, mediul inconjurator, proprietatea, implicatiile financiare etc. Comunicarea in situatii de criza nu trebuie confundata nici un moment cu criza comunicarii.
In capitolul trei este vorba despre studiul de caz pe baza plagierii tezei de doctorat a lui Victor Ponta, unde conform Dictionarului explicativ roman cuvantul PLAGIAT este actiunea de a plagia; plagiere; opera literara, artistica sau stiintifica a altcuiva, insusita (integral sau partial) si prezentata drept creatie personala.
Capitolul I - Criza ca realitate sociala
Ca prima caracteristica determinata de varietatea declan sarii si evolutiei crizelor, de multitudinea cauzelor care le pot genera, de trasaturile specifice acestora, prin existenta unor amenintari la adresa obiectivelor, intereselor si valorilor implicate, complexitatea unei crize este determinata nu numai de aceasta pluralitate de aspecte, dar si de intensitatea si severitatea sa. 
Exprimand caracteristici ale crizei, complexitatea, intensi tatea si securitatea pun in evidenta posibilitati de cunoastere a notelor fundamentale care evidentiaza alte noi unghiuri de ,,exprimare" ale acestui fenomen. 
Intelegem prin intensitatea crizei ,,nivelul de violenta", care poate varia de la nonviolenta, ciocniri armate, pana la razboi. Severitatea crizei reprezinta perceptia gradului de importanta pe care partile implicate il atribuie crizei si care indica gravitatea si urgenta unei amenintari la adresa valorilor, obiectivelor sau a intereselor fundamentale.
Introducerea in problematica generala a crizei s-a dorit a fi o abordare sintetica si lucida a acelor puncte de vedere, care sa ne ajute in a ne apropia tot mai mult de acest fenomen si proces. Criza devine tot mai mult universala si cuprinde domenii necunoscute unei istorii nu prea indepartate a societatii.
1.1 Criza-concept, definire
Cuvantul ,,criza" este utilizat extreme de frecvent. Unii oameni il folosesc cu atata entuziasm, incat ajung in situatia hilara de a nu mai simti nevoia de a fi sensibili la semnificatii. Si acest lucru se intampla deoarece termenul a fost si este folosit pentru a desemna evenimente extrem de diferite. De foarte multa vreme cuvantul ,,criza" se repeta, in contexte ce-i induc semnificatii diferite, fara sa se incerce clarificari conceptuale. Dupa o adevarata hiperutilizare, cuvantul ,,criza" a devenit un cliseu, un cuvant folosit cu usurinta, un abuz in vorbire chiar si in cercetari ,,stiintifice" ale fenomenului.


Fisiere în arhivă (1):

  • Criza de imagine.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

-  Barus-Michel, J. si colab., Crize: abordare psihosociala clinica, Editura Polirom, Iasi, 1998
-  Boudon, R. si colab., Dictionar de sociologie, Editura Univers, Bucuresti,1996
-  Chiciudean I., Tones V., Gestionarea crizelor de imagine, Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2009
-  Coman Cristina, Relatiile publice -  principii si strategii, Iasi, Editura Polirom, 2001; Relatiile publice si mass-media, Iasi, Editura Polirom 2004
-  Cosma, M.,Gestionarea crizei. Abordare geopolitica si geostrategica., Editura AFT, Sibiu, 2000 
-  Culda, L., Organizatiile, Editura Licorna, 2000 
-  Dictionar diplomatic, Editura Politica, Bucuresti, 1979
-  Dictionarul explicativ al limbii romane, Editia a III-a, Bucuresti, 1996
-  Dogan, M., Pelassy D., Cum sa comparam natiunile, Editura Alternative, Bucuresti, 1993 
-  Ferrol, G. (coord.), Dictionar de Sociologie, Editura Stiintifica si Tehnica, Bucuresti, 1998
-  Guth, D.W., Marsh, C., Public Relations: A Value- Driven Approach, Allyn and Bacon Publ., 2000, p. 393
-  Hassan Souni, Manipularea in negocieri, Oradea, Editura Antet, 1998
-  Helena Cornelius, Shoshana Faire, Stiinta rezolvarii conflictelor, Bucuresti, Editura Stiinta & Tehnica, 1996
-  Newsom, D., VanSlyke Turk J., Kruckeberg, D., Totul despre relatiile publice, Iasi, Editura Polirom, 2003
-  Nicolaescu, G., Gestionarea crizelor politico-militare, Editura Top Form, Bucuresti, 2003
-  Plano, J., Riggs R. si Robin H., Dictionar de Analiza Politica, Editura Ecce Homo, Bucuresti, 1993
-  Sillamy, N., Dictionar de psihologie Larousse, Editura Univers Enciclopedic, Bucuresti, 1996, pag.26-27
-  Valentin Stancu, M.A. Stoica, Relatii Publice. Succes si credibilitate. Editura Concept, Bucuresti, 1997. 
-  Velicu, G., Managementul crizei, Dreptul asigurarii Apararii Nationale, Editura Scrisul Romanesc, Craiova, 2002
-  Zamfir, C., Vlasceanu, L., Dictionar de sociologie, Editura Babel, Bucuresti, 1993
-  www.adevarul.ro
-  www.libertatea.ro
-  www.romanialibera.ro
-  www.jurnalul.ro
-  www.gazetadesud.ro


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!