Criza Organizationala si Consecintele Ei asupra Imaginii Organizatiei

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
IMAGINEA ORGANIZATIEI 6
IMAGINEA SOCIALA A ORGANIZATIEI 6
IMAGINEA DE MARCA 10
IMAGINEA DE PRODUS 14
IMAGINEA DE FIRMA 15
IMAGINEA INDUSA 16
IMAGINEA DIFUZATA 19
IMAGINEA DEZIRABILA 21
GESTIONAREA IMAGINII ORGANIZATIEI 23
Crearea imaginii organizatiei 23
Promovarea imaginii organizatiei 25
Evaluarea imaginii organizatiei 28
CONCLUZII 31
CRIZA ORGANIZATIONALA SI CONSECINTELE EI ASUPRA IMAGINII ORGANIZATIEI 33
CRIZA ORGANIZATIONALA - CONCEPTE 33
ETAPELE DE EVOLUTIE A CRIZEI ORGANIZATIONALE 36
CONSECINTELE CRIZEI ASUPRA IMAGINII 38
MANAGEMENTUL CRIZELOR ORGANIZATIONALE 43
MANAGEMENTUL CRIZELOR DE IMAGINE 48
STRATEGII DE GESTIONARE A CRIZELOR ORGANIZATIONALE SI CRIZELOR DE IMAGINE 52
CONCLUZII 56
ASPECTE ALE CRIZEI ORGANIZATIONALE MANIFESTATE LA CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE SI CONSECINTELE LOR ASUPRA IMAGINII ORGANIZATIEI 58
PREZENTARE A ORGANIZATIEI 58
PRINCIPALELE EVENIMENTE MEDIATICE LEGATE DE CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE 59
ELEMENTELE DE CRIZA ORGANIZATIONALA 61
MODUL IN CARE A FOST GESTIONATA CRIZA 63
ANALIZA DE IMAGINE 66
Institutii mediatice monitorizate 66
Interpretarea profilelor de imagine 68
Atitudinea institutiilor mediatice 104
CONCLUZII SI PROPUNERI 107
LISTA FIGURILOR
Figura 1. Factorii care contribuie la preferinta pentru o marca (Sursa: http://www.work.ro/bizforum/strategic/prezentari/high-impact-brands.pdf) 10
Figura 2. Imaginea de marca inglobeaza marca de produs si marca organizationala (Sursa: Patrick d'Humieres, op. cit., p. 150) 14
Figura 3. Etapele procesului de selectie a trasaturilor de imagine dezirabile (Sursa: Patrick d'Humieres, op. cit., p. 154) 22
Figura 4. Diferentiala semantica (Sursa: Dumitru Iacob, Diana-Maria Cismaru, op. cit., p. 112) 30
Figura 5. Mediile de operare ale unei organizatii intr-o criza (Sursa: David Sturges et al., "Crisis Communication Management: The Public Opinion Node and Its Relationship to Environmental Nimbus", SAM Advanced Management Journal, 56 (3), vara 1991, pp. 22-27. Apud Doug Newsom, Judy VanSlyke Turk si Dean Kruckeberg, op. cit., p. 631) 40
Figura 6. Nodul opiniei publice in managementul de criza (Sursa: David Sturges et al., art. cit., pp. 22-27. Apud Doug Newsom, Judy VanSlyke Turk si Dean Kruckeberg, op. cit., p. 629) 49
Figura 7. Profil primar cumulativ: indicatorii de imagine 69
Figura 8. Profil primar cumulativ: Eficienta organizatiei 71
Figura 9. Profil primar cumulativ: Competenta manageriatului 72
Figura 10. Profil primar cumulativ: Modul de indeplinire a functiilor in situatii de criza 74
Figura 11. Profil primar cumulativ: Relatii cu partenerii sociali 75
Figura 12. Profil primar cumulativ: Competenta/abilitatile personalului 77
Figura 13. Profile primare: numarul total de referiri 78
Figura 14. Profil primar dihotomic: indicatorii de imagine 80
Figura 15. Profil primar dihotomic: Eficienta organizatiei 82
Figura 16. Profil primar dihotomic: Competenta manageriatului 84
Figura 17. Profil primar dihotomic: Modul de indeplinire a functiilor in situatii de criza 85
Figura 18. Profil primar dihotomic: Relatii cu partenerii sociali 86
Figura 19. Profil primar dihotomic: Competenta/abilitatile personalului 87
Figura 20. Profil ponderat cumulativ: indicatorii de imagine 88
Figura 21. Profil ponderat cumulativ: Eficienta organizatiei 90
Figura 22. Profil ponderat cumulativ: Competenta manageriatului 91
Figura 23. Profil ponderat cumulativ: Modul de indeplinire a functiilor in situatii de criza 92
Figura 24. Profil ponderat cumulativ: Relatii cu partenerii sociali 93
Figura 25. Profil ponderat cumulativ: Competenta/abilitatile personalului 94
Figura 26. Caracterul impactului prognozat 95
Figura 27. Profil ponderat dihotomic: indicatorii de imagine 96
Figura 28. Profil ponderat dihotomic: Eficienta organizatiei 98
Figura 29. Profil ponderat dihotomic: Competenta manageriatului 100
Figura 30. Profil ponderat dihotomic: Modul de indeplinire a functiilor in situatii de criza 102
Figura 31. Profil ponderat dihotomic: Relatii cu partenerii sociali 103
Figura 32. Profil ponderat dihotomic: Competenta/abilitatile personalului 104
Figura 33. Profil primar cumulativ: presa scrisa 105
Figura 34. Profil primar dihotomic: presa scrisa 106
Figura 35. Profil ponderat cumulativ: presa scrisa 106
Figura 36. Profil ponderat dihotomic: presa scrisa 107


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Tema de cercetare a acestei lucrari este studierea consecintelor crizei organizationale a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate asupra imaginii sale sociale, in perioada ianuarie - aprilie 2003. 
Unul din motivele pentru care am ales aceasta institutie este faptul ca are vocatie nationala, cu alte cuvinte activitatea sa, serviciile pe care le ofera, problemele pe care le are, modul in care face fata crizelor, suscita interesul unor paturi largi ale populatiei. Imaginea organizatiilor publice cu vocatie nationala este foarte importanta pentru functionarea in cadrul societatii. Situarea lor in social confera imaginii lor publice un grad inalt de relevanta. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate poate functiona eficient numai daca se bucura de o larga sustinere sociala, determinata de increderea populatiei in ea. Volumul resurselor financiare pe care le primeste de la buget depinde de modul in care este perceputa de cetateni, partide politice, parlamentari. 
Cu cat organizatiile sunt mai complicate, cu cat in interiorul organizatiilor se desfasoara activitati pentru satisfacerea mai multor necesitati sau a unor necesitati ce presupun interactiuni deosebit de bine corelate, necesitatile de gestionare a comunicarii se amplifica. In cazul unei organizatii mari, cu activitati variate si complexe, imaginea coordoneaza subtil performantele organizatiei , capacitatea sa de a-si indeplini cu succes obiectivele.
Un alt motiv a fost ca, in perioada ianuarie - aprilie 2003, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a fost implicata in criza sistemului sanitar din Romania, avand de infruntat numeroase probleme. Institutia s-a aflat sub atenta supraveghere a factorilor de decizie, a liderilor de opinie, a organizatiilor din mediul sarcina si a mass-media. Evenimentele care s-au succedat au trezit un viu interes din partea publicului larg. Mass-media au venit in intampinarea nevoii de informatii a publicului, dedicand numeroase articole stirilor despre organizatie, precum si unor analize si comentarii. Cred ca ceea ce spuneau doi autori despre ,,criza minerilor" din ianuarie 1999 se poate aplica si in cazul CNAS: ,,o criza prost gestionata poate nu numai sa aduca prejudicii organizatiei, ci se poate transforma intr-un pericol social". 
Mai precizez ca imaginea CNAS este asociata cu imaginea de tara a Romaniei, imagine care determina si impune atitudinea comunitatii internationale fata de tara noastra. In acest sens, ar fi interesant de realizat o monitorizare a articolelor din presa straina in care se vorbeste despre CNAS; aceasta analiza ar evidentia conexiunile care exista intre cele doua imagini, din perspectiva observatorilor straini.


Fisiere in arhiva (1):

  • Criza Organizationala si Consecintele Ei asupra Imaginii Organizatiei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!