Criza Presei Scrise - Studiu de Caz

Cuprins licenta Cum descarc?

I. Institutia de presa scrisa 8 
1 Aparitie si concretizare 8 
2 Structura institutiei de presa 9 
3 Organigrama institutiei mass-media 12 
4 Aspecte ale managementului in presa scrisa 13 
4 1 Politica de pret 13 
4 2 Politica de pret pentru publicitate 15 
4 3 Cota de piata si consolidarea institutiei 17 
4 4 Distributia 18 
4 5 Elemente de marketing 19 
4 5 Designul de ziar 21 
5 Presiuni ale institutiei de presa 23 
6 Functiile mass-mediei intr-un regim liberal 24 
7 Etica si dreptul in mass-media 25 
II Printul fata-n fata cu online-ul 29 
1 Internetul Aparitie si evolutie 29 
1 1 Web 2 0 30 
1 2 Blogurile 32 
1 3 Wiki-urile 34 
1 4 Jurnalism online 34 
1 5 Jurnalism 2 0 35 
1 6 Multimedia si noile tehnologii 36
2 Jurnalism online si noile tehnologii in Romania 37 
3 Cat de profitabil e online-ul 41 
4 Previziuni asupra online-ului si printului 45 
III Criza ziarelor 51
1 Criza economica si criza presei 51
2 Colapsul presei scrise autohtone 52
2 1 Schimbari in presa pe fondul crizei 53
3 Analiza vanzarilor de presa scrisa nationala 55
4 Presa locala in criza 57
5 Transparenta presei afectata in conditii de criza 58
IV Presa scrisa din Cluj Napoca 63
1 Schimbari pe piata presei scrise din Cluj Napoca 63
2 Profilul presei clujene dpdv al unor oameni cheie 65
3 Analiza Ziua de Cluj 71


Extras din licenta Cum descarc?

I Institutia de presa scrisa
In acest capitol voi realiza o incursiune in sistemul presei scrise, incercand sa identific mecanismele de functionare a acestui tip de institutie Consider relevanta introducerea unei baze teoretice despre managementul de presa si tipurile presiuni la care este supus un ziar pentru a se putea intelege mai clar problemele actuale cu care se confrunta 
1 Aparitie si concretizare
Presa scrisa isi are originile inca din 1493 cand, Cristofor Columb a trimis o scrisoare catre oficialii Barcelonei de atunci si care cuprindea relatari despre experienta sa si noile taramuri descoperite Descrierea calatoriei lui Columb peste ocean a fost tiparita mai intai in Barcelona iar, dupa o luna la Roma, apoi la Paris, Anvers, Basel si Floreta Astfel o experienta proprie a fost cunoscuta de mai multe persoane din diferite zone geografice cu diferite valori, avand in comun doar faptul ca consumau acelasi text Acest lucru a fost posibil datorita noii tehnologii de atunci si anume tiparul 
Tiparul este prima forma tehnologica care a permis accesul la informtii de larg consum dand nastere la ceea ce numim astazi comunicare de masa Evolutia acestei industrii a depins de la inceput de contextul tehnologic - odata cu tiparul, publicatiile au capatat un caracter de serie, producerea si distributia acestor bunuri dezvoltandu-se constant, pretul acestora fiind de asemenea o constanta a industrializarii productiei ,,Serializarea si tipizarea, impunerea principiului bandei rulante, evitarea unicitatii artizanale si aplicarea legilor pietei in definirea criterilor de valoare ale unui produs au avut drept consecinta cresterea eficientei in producerea acestor bunuri si, implicit, cresterea fara precedent a cantitatii de informatie si divertisment oferite spre consum publicului larg "1
Caracterul comercial al presei si definirea mai concreta a pietei de consum a prins contur in secolul XIX cand aceste produse cu specific cultural si artistic au primit calitatea de marfuri care apar periodic ca bunuri si servicii 
Mihai Coman, Introducere in sistemul mass-media, Editura Polirom, Bucuresti, 2007, p 43 
Pozitionarea acestor bunuri pe piata si adaptarea la cerintele consumului de masa a atras dupa sine principii de functionare a industriei mass media si o serie de caracteristici a produselor 
Asadar textele mass media sunt produse ca bunuri perisabile generand necesitatea de flux constant iar acest lucru necesita o randuire metodica 
Pentru ca valoarea acestor produse se pierde, pretul de vanzare trebuie sa fie mic in raport cu accesibilitatiile publicului, acest lucru asigurand vanzarea rapida si reglarea pietei De asemenea distributia produselor trebuie sa fie neintrerupta asigurand astfel un capital institutiei media Cel mai important aspect care decide in ultima instanta importanta produselor mass media este consumatorul care da nastere concuncurentei - el decide daca va cumpara un anumit produs dintre mai multe tipuri de mass media 
2 Structura institutiei de presa scrisa
Dupa cum spuneam, ziarele se incadreaza intr-un context comercial deci, pentru a-si sustine costurile si de a genera profit orice institutie de presa trebuie sa beneficieze de surse de venit Modurile de finantare a unui ziar sunt venituri obtinute pe mai multe cai - vanzarea la bucata in chioscuri specializate sau alte unitati de distributie, abonamente, distributie in zone preferentiale ale institutiei sub forma unui acord(aeroporturi, restaurante etc ) , vanzarea de spatiu clientiilor sub forma de publicitate sau anunturi cunoscute drept mica publicitate si subventii oferite din partea statului sau a altor institutii filantrope Conducerea unui ziar poate adopta una sau toate aceste metode de finantare Adaptarea la costurile de productie si costurile pentru investitii si plata salriilor se face in functie de pozitionarea acestuia pe piata deci in functie de profitabilitatea lui Pentru ca institutia de presa nu creaza bunuri de prima necesitate(hrana, energie), trebuie sa se adapteze in permanenta publicului consumator si sa gaseasca calea cea mai convenabila de productie "Fluctuatiile pietei genereaza o slabiciune cronica a intreprinderilor care produc bunuri pentru aceasta piata; de aceea industria presei este preocupata, mai mult decat celelalte industrii, sa limiteze costurile de productie sau sa gasesca solutii alternative de finantare pe de o 
parte, si sa-si largeasca permanent aria de distrbutie, pe de alta parte "1 
Prentru producerea acestor bunuri de larg consum sunt necesare anumite resurse care necesita costuri In primul rand este materia prima - hartia si cerneala(costuri stabilie si negociate cu tipografia), energie, echipamente(calculatoare, reportofoane telefoane etc ), forta de munca calificata si informatii Cum tehnologia evolueaza continuu, si conducerea instutiilor de presa trebuie sa asigure achizitionarea de aparatura si tehnologie noua care sa le inlocuiasca pe cele invechite pentru a-si imbunatati performantele Toate aceste costuri si investitii trebuie sa fie amortizate intr-un interval de timp stabilit Producatorii materialelor jurnalistice(jurnalistii, managerii si tehnicienii) reprezinta o categorie profesionala specializata si necesita un salariu pe masura


Fisiere in arhiva (1):

  • Criza Presei Scrise - Studiu de Caz.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!