Crizele nucleare - Studiu de caz Coreea de Nord

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1. SCURT ISTORIC AL AMENINTARILOR NUCLEARE DIN 1940 PANA IN PREZENT 7
1.1. Istoricul amenintarilor nucleare din 1940 pana in prezent 7
1.2. Puterile nucleare actuale 14
CAPITOLUL 2. ISTORICUL RELATIILOR DINTRE SUA SI COREEA DE NORD. SITUATIA ACTUALA 22
2.1. Un scurt istoric al evolutiei relatiilor dintre SUA si Coreea de Nord 23
2.2. Optiunea nucleara: Cum ar arata un razboi cu Coreea de Nord 31
CAPITOLUL 3. TRATATUL START I SI START II 38
3.1 Tratatul START I 38
3.2 Tratatul START II 40
CAPITOLUL 4. STUDIU DE CAZ: COREEA DE NORD. 44
4.1 Argumente pentru si impotriva politicii lui Trump in Coreea de Nord 44
CONCLUZII 49
BIBLIOGRAFIE ..52


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Relatiile dintre Coreea de Nord si Statele Unite sunt ostile si s-au dezvoltat in primul rand in timpul razboiului coreean. In ultimii ani, relatiile au fost definite in mare masura de catre Coreea de Nord prin sase teste de arme nucleare, dezvoltarea de rachete cu raza lunga capabile sa loveasca obiective la mii de mile departare, si amenintarile sale in curs de desfasurare fata de Statele Unite ale Americii si Coreea de Sud cu arme nucleare si forte conventionale. In timpul presedintiei sale, George W. Bush a facut referire la Coreea de Nord ca parte a "Axei Raului" din cauza amenintarii capacitatilor sale nucleare.
Intrucat Republica Populara Democrata Coreeana si Statele Unite ale Americii nu au nicio relatie diplomatica formala, Suedia actioneaza ca putere de protectie a intereselor Statelor Unite in Coreea de Nord pentru probleme consulare. De la razboiul coreean, Statele Unite au mentinut o puternica prezenta militara in Coreea de Sud. Cu toate acestea, Statele Unite au considerat, de jure, Coreea de Sud drept singurul reprezentant legitim al intregii Coreea.
Sprijinul publicului american pentru fortele americane de a apara Coreea de Sud a crescut constant. In timp ce in 1990 a fost de doar 26%, aproape ca s-a triplat la 62% in ultima perioada. O majoritate a publicului american are, de asemenea, o viziune pozitiva asupra lui Moon Jae-In, presedintele sud-coreean din 2017.
In anul 2015, potrivit studiului anual al Gallup, numai 9% dintre americani aveau o viziune favorabila asupra Coreei de Nord, in timp ce 87% dintre americani aveau o viziune negativa. Potrivit unui sondaj BBC World Service din 2017, doar 4% dintre americani vad pozitiv influenta Coreei de Nord, cu 90% exprimand o viziune negativa, una dintre cele mai negative perceptii ale Coreei de Nord din lume.
S.U.A. detine resurse militare importante in regiunea din jurul Coreei de Nord, in special in Japonia si Guam. In Japonia, de exemplu, SUA a avansat luptatorii stealth F-35A, in plus fata de aproximativ 45.000 de militari. Intre timp, Coreea de Sud are aproximativ 627.500 de angajati activi si aproximativ 5.2 milioane in rezerva, care se antreneaza constant pentru potentialul conflict cu Coreea de Nord.
Prin urmare, Coreea de Nord ar putea face progrese semnificative in prima parte a luptelor, dar in cele din urma tehnologia avansata a armatei americane, combinata cu asistenta aliatilor sai, ar vedea regimul lui Kim Jong unul infrant complet. 
Se estimeaza ca pana in primele cateva zile vor pierde 300.000 de lupte intre S.U.A. si Coreea de Nord, chiar si fara implicarea armelor nucleare, potrivit unui raport al Serviciului de Cercetare al Congresului din noiembrie 2017.
Multi experti au sustinut ca Coreea de Nord nu are nici un interes in razboiul cu S.U.A., avand in vedere ca scopul final al lui Kim este sa perpetueze existenta regimului sau si stie ca un astfel de conflict ar avea drept rezultat, fara indoiala, moartea sa. In acest sens, retorica agresiva a liderului nord-coreean si urmarirea unei arme nucleare capabile sa ajunga pe continentul american fac parte dintr-o strategie mai larga de descurajare. In noiembrie, de exemplu, Coreea de Nord a declarat ca posesia armelor nucleare este vitala pentru a impiedica "imperialismul represiv al Statelor Unite". Coreea de Nord nu a uitat niciodata moartea si distrugerea din partea SUA pe care a suferit-o in timpul razboiului coreean la inceputul anilor '50.
Statele Unite pot concura in strainatate numai cu o pozitie de lider activ in captarea oportunitatilor economice in crestere intr-o piata globala din ce in ce mai complexa, in continua schimbare, interconectata. Timp de decenii, economia SUA a fost invidia lumii si forta dominanta in comertul international.
Prosperitatea Americii se bazeaza pe angajamentul acestora permanent in economia globala, pe masura ce restul lumii economice are o evolutie aproximativ asemanatoare. Cota economiei americane de pe piata globala a scazut din 1960 de la un nivel ridicat de aproape 40% din PIB-ul global, pe masura ce alte economii si-au extins agresiv amploarea globala.
Este fara indoiala cunoscut faptul ca americanii sunt din ce in ce mai activi in avansarea intereselor lor economice nationale in speranta de a obtine o bucata mai mare a economiei globale.
In lucrarea"Crizele nucleare. Studiu de caz: Coreea de Nord", structurata in trei capitole, incerc sa abordez legaturile care exista la nivel mondial din punct de vedere economic, dar si al relatiilor care exista in prezent, dar si ca istoric, intre Statele Unite ale Americii si Coreea de Nord si care pot fi scenariile posibile ale actualului conflict dintre cele doua tari..
In primul capitol, intitulat "Scurt istoric al amenintarilor nucleare din 1940 pana in prezent", am abordat prezentarea pe decenii a amenintarilor nucleare incepand cu anul 1940 pana in prezent, dar am pus in vedere si actualitatea celor cinci tari cu arme nucleare.
In cel de-al doilea capitol "Istoricul relatiilor dintre SUA si Coreea de Nord. Situatia actuala", am abordat istoricul relatiilor politice dintre SUA si Coreea de Nord, dar si cum ar arata un razboi cu Coreea de Nord ca optiune nucleara.
In cel de-al treilea capitol am abordat tratatele START I si START II, din punct de vedere al istoricului si al implicatiilor acestora de-a lungul timpului privind politicile externe ale SUA si Rusia.
In cel de-al patrulea capitol am realizat un studiu de caz care cuprinde "Argumente pentru si impotriva politicii lui Trump in Coreea de Nord", prin acest studiu am analizat consecintele politicii abordate de Donald Tramp si cum a reusit acesta sa se impuna aspura Coreei de Nord.


Fisiere in arhiva (1):

  • Crizele nucleare - Studiu de caz Coreea de Nord.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

- CARTI DE SPECIALITATE
1. Baker, Peter; Barry, Ellen (24 March 2010). "Russia and U.S. Report Breakthrough on Arms". The New York Times.
2. COONEN, Stephen J., ,,The WideningMilitaryCapabilitiesGapbetweenthe United Statesand Europe: Does it Matter?", in Parameters, autumn 2012.
3. GAMBLIN, Andre, ,,Economia lumii" 2004, Editura Stiintelor Sociale si Politice, Bucuresti.
4. Gertz, Bill, "Russia Violated '91 START Till End, U.S. Report Finds", Washington Times, 28 July 2010, p. 1
5. Michael F. L'Annunziata (23 August 2007). Radioactivity: Introduction and History.
6. Richard Dean Burns; Joseph M. Siracusa (23 April 2013). ,,A Global History of the Nuclear Arms Race: Weapons, Strategy, and Politics [2 volumes]: Weapons, Strategy, and Politics". ABC-CLIO.
7. Spencer Weart, ,,The Rise of Nuclear Fear", (Cambridge, MA: Harvard University Press, 2012).
8. Von Wielligh, N. & von Wielligh-Steyn, L. (2015). The Bomb -  South Africa's Nuclear Weapons Programme. Pretoria: Litera.
9. Paul Robinson, ,,Dictionar de securitate internationala", Ed. CA Publishing, pub. 
10. Peter Calvocoressi ," Politica mondiala dupa 1945", Bucuresti, 2000, editura ALLFA 
- ARTICOLE DE SPECIALITATE
1. 'US rejects Russian missile shield concerns". BBC News. 29 December 2009
2. The Spirit of Hiroshima: An Introduction to the Atomic Bomb Tragedy. Hiroshima Peace Memorial Museum. 1999.
3. Schwartz, Stephen I.; Bruce G. Blair; Thomas S. Blanton; William Burr; Steven M. Kosiak; Arjun Makhijani; Robert S. Norris; Kevin O'Neill; John E. Pike; William J. Weida (1998). Atomic audit: the costs and consequences of U.S. nuclear weapons since 1940. Brookings Institution Press.
4. Lisbon Protocol, signed by the five START Parties 23 May 1992
5. Jeremy J/. Stoen, Catalytic Diplomacy, Chapter 21, START Talks: The Sakharov Finesse, Stone Variety
6. Graham, Jr., Thomas (2002). Disarmament sketches: three decades of arms control and international law. USA: University of Washington Press
7. "Chapter Five: Russia and Eurasia", The Military Balance 114, Nr. 1 (1. January 2017)
8. Arms Control Association, Federation of American Scientists, International Panel on Fissile Materials, U.S. Department of Defense, U.S. Department of State and Stockholm International Peace Research Institute.
- ARTICOLE SAU DOCUMENTE DESCARCATE DE PE INTERNET
1. https://fas.org/sgp/crs/nuke/RL33709.pdf, accesat la 18.04.2018
2. http://www3.nccu.edu.tw/~lorenzo/Jervis%20Korean%20War%20and%20Cold%20War.pdf, accesat la 11.04.2018
3. Tom Z., Collina, ,,ChemicalandBiologicalWeapons Status at a Glance", https ://www .armscontrol .org /factsheets/cbwprolif


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!