Cuprins
- Note introductive
- Capitolul I- Stadiul cunoasterii temei
- 1.1. Cultura organizationala in prezent
- 1.2. Istoric
- 1.3. Ce inseamna o cercetare in domeniul culturii organizationale; aspecte teoretice.
- 1.4. La ce este utila o cercetare in domeniu
- Capitolul II – Prezentarea companiei
- 2.1.Prezentare SC Mediafax SA
- 2.2. Nume si logo
- 2.3. Sediul
- 2.4. Scoala de jurnalism
- 2.5. Serviciile oferite de Mediafax
- 2.6. Scurt istoric al Mediafax
- 2.7. Prezentarea departamentului de Monitorizare din cadrul SC Mediafax SA
- 2.8. Perspectivele Mediafax in opinia Directorului General, Cristina Vulpe
- Capitolul III - Studiu de caz “SC Mediafax SA”
- 3.1 Faza preliminara
- 3.2 Stabilirea scopului, obiectivelor si ipotezelor observarii:
- 3.3 Obiectivele:
- 3.4 Ipotezele:
- 3.5 Estimarea valorii observarii:
- 3.6 Alegerea surselor de informatii:
- 3.7 Selectarea modalitatii de culegere si sistematizare a informatiilor
- 3.8 Recoltarea informatiilor
- 3.9 Prelucrarea, analiza si interpretarea informatiilor
- 3.10 Interpretarea rezultatelor
- 3.11 Concluzii, elaborate pe baza datelor interpretate
- 3.12 Recomadari
- Bibliografie
- Anexe
Extras din licență
Note introductive:
Exista o serie de firme(de obicei multinationale) care sunt foarte interesante pentru oricine are nevoie de un loc de munca. Atractia fata de aceste firme este reflectata atat in salariile mai mari decat media, ci in egala masura din aceea ca aceste organizatii ofera conditii de munca excelente si au o cultura organizationala puternica. Mediu de lucru este cu atat mai important cu cat el exprima chiar viziunea organizatiei respective asupra modului de a-si desfasura activitatea.
Dar ce este cultura organizationala?Practic cultura organizationala reprezinta un stil de viata, fiind rezultanta unui evantai de practici interne, norme de conduita, valori, aspiratii si credinte specifice respectivei organizatii. Fara a gresi prea mult, ceea ce confera personalitate si identitate umana unei organizatii, este chiar cultura organizationala.
Cu cat o organizatie are o cultura proprie mai puternica, cu atat ea este mai matura si mai bine definita, avand un impact mai mare asupra salariatilor, impact care se reflecta cel mai bine in performantele economice efective. Cultura organizationala este o combinatie irepetabila de factori care ajung sa caracterizeze o organizatie si modul cum sunt structurate activitatile, relatiile dintre oameni si relatiile cu tertii. De la modul cum se imbraca angajatii(chiar daca nu exista o uniforma oficiala), pana la modul in care sunt gestionate conflictele, totul poarta amprenta unei strategii unitare care are rolul de a omogeniza anumite conduite si rezultate(cele pozitive), si de a descuraja altele. Daca vorbim de o organizatie matura, atunci cultura este deja un dat, actionand din start ca model dar chiar si in aceasta situatie, cultura organizationala se redefineste continuu prin ajustari minore. O firma fara cultura organizationala, chiar si aflata intr-un stadiu de formare, este o firma vulnerabila, asemeni unui stat fara cultura si istorie. Din acest punct de vedere cultura organizationala se comporta asemeni unui liant, ca factor motivator si cu valente educationale si formative. Este de aceea esential ca pe masura ce o firma se dezvolta si ajunge sa aiba tot mai multi angajati, sa se ocupe de crearea unui cadru general de lucru. Cultura organizationala determina angajatii sa se comporte intr-un anumit fel, sa respecte implicit si natural anumite standarde si din proprie convingere, sa devina sustinatori convinsi ai unui stil de actiune.
Cultura unei organizatii se bazeaza pe mai multe componente, precum valorile companiei, misiunea companiei, simbolurile definitorii, normele si practicile curente, istoricul, fondatorii si „mitologia ” existente. Astfel de exemplu drepturile si obligatiile salariatilor, comunicarea interna, modul in care mangementul isi defineste si operationalizeaza deciziile, gradul de formalism intern, politica de personal sau nivelul de creativitate, toate sunt parte ale culturii organizationale. Cea mai vizibila componenta a unei culturi mature este simbolul. Chiar si arhitectura cladirii, modul in care a fost realizat designul interior, culorile reprezentative, sigla si logoul companiei, toate sunt simboluri care ajung sa creeze identitati. in fapt, in extrem, o cultura organizationala limitativa, are efecte desigur negative prin reducerea diversitatii si diminuarea creativitatii. Din acest punct de vedere exista organizatii care au o cultura de putere, in care liderul formal exercita un control riguros. Alte organizatii din contra, au o cultura de tip echipa in care ceea ce conteaza este participarea tuturor intr-un efort colectiv, pentru binele comun si care valorizeaza creativitatea si comunicarea. Alte organizatii au o cultura de tip academie, in care se pune accent pe dezvoltarea personala si atragerea unor talente individuale(de exemplu companii private de cercetare, domeniul farmaceutic, tehnologii de varf. ). Ce este interesant este faptul ca pentru subiectii acestor culturi, situatia de fapt este mai putin vizibila, evident nu in totalitate, specificul organizatiei fiind mult mai bine perceput de un observator obiectiv extern, sau daca o persoana migreaza dintr-o companie in alta. De aceea, in afara de simbolurile vizibile ale companiei, care desigur au si valoare comerciala de identificare a brandului, cultura organizationala nu este ceva vizibil, dar este foarte palpabila si are implicatii profunde.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cultura Organizationala in cadrul SC Mediafax SA.doc