Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA

Licență
10/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 12559
Mărime: 71.68KB (arhivat)
Publicat de: Visarion-Dinu Varga
Puncte necesare: 14
Academia de Studii Economice Facultatea de Comert Specializarea Turism – Servicii

Cuprins

  1. Note introductive
  2. Capitolul I- Stadiul cunoasterii temei
  3. 1.1. Cultura organizationala in prezent
  4. 1.2. Istoric
  5. 1.3. Ce inseamna o cercetare in domeniul culturii organizationale; aspecte teoretice.
  6. 1.4. La ce este utila o cercetare in domeniu
  7. Capitolul II – Prezentarea companiei
  8. 2.1.Prezentare SC Mediafax SA
  9. 2.2. Nume si logo
  10. 2.3. Sediul
  11. 2.4. Scoala de jurnalism
  12. 2.5. Serviciile oferite de Mediafax
  13. 2.6. Scurt istoric al Mediafax
  14. 2.7. Prezentarea departamentului de Monitorizare din cadrul SC Mediafax SA
  15. 2.8. Perspectivele Mediafax in opinia Directorului General, Cristina Vulpe
  16. Capitolul III - Studiu de caz “SC Mediafax SA”
  17. 3.1 Faza preliminara
  18. 3.2 Stabilirea scopului, obiectivelor si ipotezelor observarii:
  19. 3.3 Obiectivele:
  20. 3.4 Ipotezele:
  21. 3.5 Estimarea valorii observarii:
  22. 3.6 Alegerea surselor de informatii:
  23. 3.7 Selectarea modalitatii de culegere si sistematizare a informatiilor
  24. 3.8 Recoltarea informatiilor
  25. 3.9 Prelucrarea, analiza si interpretarea informatiilor
  26. 3.10 Interpretarea rezultatelor
  27. 3.11 Concluzii, elaborate pe baza datelor interpretate
  28. 3.12 Recomadari
  29. Bibliografie
  30. Anexe

Extras din licență

Note introductive:

Exista o serie de firme(de obicei multinationale) care sunt foarte interesante pentru oricine are nevoie de un loc de munca. Atractia fata de aceste firme este reflectata atat in salariile mai mari decat media, ci in egala masura din aceea ca aceste organizatii ofera conditii de munca excelente si au o cultura organizationala puternica. Mediu de lucru este cu atat mai important cu cat el exprima chiar viziunea organizatiei respective asupra modului de a-si desfasura activitatea.

Dar ce este cultura organizationala?Practic cultura organizationala reprezinta un stil de viata, fiind rezultanta unui evantai de practici interne, norme de conduita, valori, aspiratii si credinte specifice respectivei organizatii. Fara a gresi prea mult, ceea ce confera personalitate si identitate umana unei organizatii, este chiar cultura organizationala.

Cu cat o organizatie are o cultura proprie mai puternica, cu atat ea este mai matura si mai bine definita, avand un impact mai mare asupra salariatilor, impact care se reflecta cel mai bine in performantele economice efective. Cultura organizationala este o combinatie irepetabila de factori care ajung sa caracterizeze o organizatie si modul cum sunt structurate activitatile, relatiile dintre oameni si relatiile cu tertii. De la modul cum se imbraca angajatii(chiar daca nu exista o uniforma oficiala), pana la modul in care sunt gestionate conflictele, totul poarta amprenta unei strategii unitare care are rolul de a omogeniza anumite conduite si rezultate(cele pozitive), si de a descuraja altele. Daca vorbim de o organizatie matura, atunci cultura este deja un dat, actionand din start ca model dar chiar si in aceasta situatie, cultura organizationala se redefineste continuu prin ajustari minore. O firma fara cultura organizationala, chiar si aflata intr-un stadiu de formare, este o firma vulnerabila, asemeni unui stat fara cultura si istorie. Din acest punct de vedere cultura organizationala se comporta asemeni unui liant, ca factor motivator si cu valente educationale si formative. Este de aceea esential ca pe masura ce o firma se dezvolta si ajunge sa aiba tot mai multi angajati, sa se ocupe de crearea unui cadru general de lucru. Cultura organizationala determina angajatii sa se comporte intr-un anumit fel, sa respecte implicit si natural anumite standarde si din proprie convingere, sa devina sustinatori convinsi ai unui stil de actiune.

Cultura unei organizatii se bazeaza pe mai multe componente, precum valorile companiei, misiunea companiei, simbolurile definitorii, normele si practicile curente, istoricul, fondatorii si „mitologia ” existente. Astfel de exemplu drepturile si obligatiile salariatilor, comunicarea interna, modul in care mangementul isi defineste si operationalizeaza deciziile, gradul de formalism intern, politica de personal sau nivelul de creativitate, toate sunt parte ale culturii organizationale. Cea mai vizibila componenta a unei culturi mature este simbolul. Chiar si arhitectura cladirii, modul in care a fost realizat designul interior, culorile reprezentative, sigla si logoul companiei, toate sunt simboluri care ajung sa creeze identitati. in fapt, in extrem, o cultura organizationala limitativa, are efecte desigur negative prin reducerea diversitatii si diminuarea creativitatii. Din acest punct de vedere exista organizatii care au o cultura de putere, in care liderul formal exercita un control riguros. Alte organizatii din contra, au o cultura de tip echipa in care ceea ce conteaza este participarea tuturor intr-un efort colectiv, pentru binele comun si care valorizeaza creativitatea si comunicarea. Alte organizatii au o cultura de tip academie, in care se pune accent pe dezvoltarea personala si atragerea unor talente individuale(de exemplu companii private de cercetare, domeniul farmaceutic, tehnologii de varf. ). Ce este interesant este faptul ca pentru subiectii acestor culturi, situatia de fapt este mai putin vizibila, evident nu in totalitate, specificul organizatiei fiind mult mai bine perceput de un observator obiectiv extern, sau daca o persoana migreaza dintr-o companie in alta. De aceea, in afara de simbolurile vizibile ale companiei, care desigur au si valoare comerciala de identificare a brandului, cultura organizationala nu este ceva vizibil, dar este foarte palpabila si are implicatii profunde.

Preview document

Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 1
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 2
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 3
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 4
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 5
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 6
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 7
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 8
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 9
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 10
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 11
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 12
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 13
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 14
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 15
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 16
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 17
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 18
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 19
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 20
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 21
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 22
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 23
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 24
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 25
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 26
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 27
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 28
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 29
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 30
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 31
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 32
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 33
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 34
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 35
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 36
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 37
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 38
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 39
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 40
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 41
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 42
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 43
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 44
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 45
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 46
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 47
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 48
Cultura organizațională în cadrul SC Mediafax SA - Pagina 49

Conținut arhivă zip

  • Cultura Organizationala in cadrul SC Mediafax SA.doc

Alții au mai descărcat și

Piața vinurilor din România

ISTORICUL VINULUI Marele scriitor britanic William Shakespeare spune ca „vinul bun e o creatura familiara buna daca e folosit cum trebuie”. Mai...

Piața cuptoarelor cu microunde

1. Produsul A) Scurt istoric al produsului la nivel mondial si national In timpul celui de-al doilea razboi mondial, doi britanici au inventat...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Cultura organizațională în cadrul SC Fondul Proprietatea SA - raport de practică

CAPITOLUL I- Câteva cuvinte despre cultura organizaţională 1.1.Motivaţia alegerii temei Am ales această temă ,deorece există o serie de firme(de...

Ai nevoie de altceva?