Cultura Organizationala in Multinationale

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1 . Cultura organizationala 3
1.1. Aspecte conceptuale ale culturii 4
1.2. Rolul si importanta culturii organizationale 6
1.3. Tipuri de culturi organizationale 7
1.4. Cultura nationala si cultura organizationala 9
1.5. Factorii care influenteaza cultura organizationala 9
1.6. Cultura oraganizationala in Romania 13
1.7. Caracteristicile culturile organizationale din Romania 14
Capitolul 2. Managementul resurselor umane 17
2.1. Introducere in managementul resurselor umane 17
2.2. Continutul si obiectivele managementului resurselor umane 18
2.3. Natura activitatilor si tipuri de specialisti in MRU 18
2.4. Organizarea activitatilor in managementul resurselor umane 21
2.5. Activitatile specifice in managementul resurselor umane (selectarea, recrutare, angajarea si integrarea salariatilor, evaluarea si promovarea personalului) 23
Capitolul 3. Cultura organizationala si MRU 32
3.1. Rolul si particularitatile resurselor umane in cadrul organizatiei 32
3.2. Comunicarea interpersonala si organizationala 34
3.3. Cultura manageriala/organizationala si managementul resurselor umane 35
3.4. Importanta integrarii individului in grup 36
Capitolu 4. Contributii proprii: Studiu de caz Orange Romania. 39
4.1. Prezentarea firmei ORANGE Romania 39
4.1.1. Domeniu de activitate 39
4.1.2. Misiunea firmei 39
4.1.3. Pozitia pe piata 40
4.2. Valorile culturii organizationale 41
4.3. Organizarea activitatii si a departamentelor 42
4.4. Descrierea posturilor in cadrul departamentului comercial, Customer Service 44
4.5. Evaluarea performantelor 46
4.5.1. Proceduri, traininguri, masuri punitive 48
4.6. Metode de recompensare si de stimulare a angajatilor 49
4.7. Relatii publice, cu clientii, cu angajatii si grupurile cointeresate. 50


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1 . Cultura organizationala
,,Termenul de cultura are un aspect deosebit de extins in definitii. Prin termenul de cultura in acceptiunea actuala se intelege un sistem integrat al comportamentelor sociale, al modului de gandire si simtire, invatat si transmis prin mecanisme nebiologice din generatie in generatie in cadrul societatii" . Asadar cultura reprezinta ansamblul structurat al rezultatelor materiale si spirituale ale activitatilor de transformare si adaptare a mediului natural si social la nevoile, trebuintele si aspiratiile oamenilor.
In mod obisnuit, definim cultura ca fiind ,,ansamblul aspectelor intelectuale ale unei civilizatii", desi diferentierea intre cultura si civilizatie ramane oarecum confuza .
,,Cultura organizationala se compune dintr-un set mai mult sau mai putin coerent, mai mult sau mai putin articulat, de valori, semnificatii, comportamente si practici organizationale, repetand principala grila in interpretarea realitatii organizationale; ea mai indeplineste si o functie de orientare a conduitei in cadrul companiei. Ea se desfasoara, in special intr-un plan simbolic, menit sa ofere un instrument de intelegere, orientare si comportament in cadrul unei organizatii". Notiunea de ,,cultura organizationala" este mai complexa, fiind orientata atat spre studiul mediului intern al organizatiei, cat si al mediului ei extern. De fapt, intre aceste doua concepte si abordari exista si se manifesta o suprapunere prin scop, dar, mai ales, prin obiectul de cercetare. Preocuparile teoretice si abordarile pragmatice privitoare la cultura organizationala reflecta noua viziune asupra resurselor umane in organizatia moderna si noul tip de management implicat.
,,Practic, toate procesele din firma, indiferent de natura lor - manageriala, economica, tehnica, juridica. Sunt influentate sensibil de cultura organizationala sub raportul continutului si al modalitatilor de desfasurare".
Orice organizatie are o cultura proprie, care reflecta istoria ei, modul de abordare a problemelor, practicile de conducere a activitatilor, stilul managerial, atitudinea fata de risc, competitie, consumatori si, desigur, de salariati. Cultura organizationala poate fi definita doar plecand de la om, deoarece fondatorii si purtatorii culturii organizatiei sunt oamenii. Sistemul de simboluri, traditii, ritualuri, valori si norme de comportament impartasite de cea mai mare parte a personalului unei organizatii, modul de gandire si de actiune, care sta la baza activitatii organizationale, modalitatea de integrare interna si de adaptare la mediul extern constituie cultura organizationala.
Cultura organizationala rezida in ansamblul valorilor, credintelor, aspiratiilor, asteptarilor si comportamentelor conturate in decursul timpului in fiecare organizatie, care predomina in cadrul sau si ii conditioneaza direct si indirect functionalitatea si performantele, iar climatul organizational exprima starea de spirit a personalului, ce tinde sa predomine intr-o anumita perioada, reflectarea atat a culturii organizationale, cat si a evolutiilor recente ale organizatiei, in special economice si manageriale. Din cele expuse mai sus rezulta ca, cultura organizationala si climatul organizational reprezinta variabile care se influenteaza si se completeaza reciproc.
Fiecare organizatie se caracterizeaza nu numai prin structura si tehnologiile folosite, dar si printr-o cultura. Cultura organizatiei se formeaza din trecutul si prezentul acesteia, din persoanele care activeaza la moment in companie, de tehnologii si resurse, precum si din scopurile, obiectivele si valorile celor care lucreaza in organizatie.
Dat fiind faptul ca fiecare organizatie are o combinatie diferita de elemente mentionate mai sus, fiecare va avea o cultura unica. Aceasta cultura in literatura de specialitate poate fi determinata prin mai multe expresii: cultura organizationala, cultura corporativa, cultura manageriala, cultura de intreprindere, identitate de intreprindere.
In mod obisnuit, definim cultura ca fiind ,,ansamblul aspectelor intelectuale ale unei civilizatii", desi diferentierea intre cultura si civilizatie ramane oarecum confuza.
1.1. Aspecte conceptuale ale culturii
In legatura cu acest concept s-au exprimat diferite puncte de vedere de catre specialisti din lumea intreaga. O parte importanta din cercetari se refera la cultura nationala, in general, iar altele se refera la cultura organizationala din sectorul privat, in special. Foarte putine sunt acceptiunile referitoare la relatia dintre cultura nationala si cultura organizatiilor din sectorul public, care in acceptiunea noastra dobandeste valente deosebite in noul context determinat de tendintele de globalizare si regionalizare a mondosistemului.
Inainte insa de a ajunge la aceste implicatii si la analiza rolului organizatiilor publice in acest context se considera necesar si oportun sa se explice provenienta conceptului de cultura si principalele caracteristici, dupa care se va insista asupra formelor particulare de manifestare a implicatiilor culturii nationale asupra culturii organizatiilor din sectorul public. Termenul ,,cultura" provine din verbul din limba latina ,,colere", care inseamna ,,a cultiva, a infrumuseta". Cultura nu si-ar fi schimbat niciodata semnificatia initiala, aceea de munca a pamantului, fara interventia lui Cicero, care a asociat-o unui alt termen: animus. Cultura animi a devenit astfel ,,gradina sufletului", ,,cultura spiritului". Notiunea de cultura nu este legata numai de dezvoltarea individuala a spiritului, ea este asociata ideii de colectivitate, de viata a unei societati, a unui popor sau a unei tari. Etnologia si antropologia ne faciliteaza intelegerea culturii ca ,,fenomen de societate", asociind-o ideii de civilizatie. Etnologul englez Edmund B. Taylor a putut astfel afirma despre cultura ca este, in sensul ei etimologic cel mai larg, ,,acest tot complex care cuprinde stiintele, credintele, artele, morala, legile, obiceiurile, ca si alte capacitati sau deprinderi dobandite de oameni ca membri ai societatii". 
Cultura se imbogateste astfel cu o dimensiune politica, susceptibila de a justifica, pe plan colectiv, atat identitatea, cat si deschiderea fata de ceilalti.
Cultura confera omului capacitatea de reflectie asupra lui insusi. Ea face din noi fiinte umane, rationale, critice si angajate etic. O analiza atenta asupra conceptului de cultura ne ajuta sa identificam etapele de evolutie ale acestuia. Ceea ce se poate constata destul de usor este faptul ca timpul nu a facut altceva decat sa imbogateasca continutul conceptului de cultura prin sensurile multiple pe care acesta le-a dobandit in timp.
Prima etapa, asa cum s-a aratat mai sus, a fost aceea in care cultura era, conceptual asociata cu verbul latin ,,colere" care inseamna ,,a cultiva", sens pe care il pastreaza si astazi.
A doua etapa importanta in evolutia conceptului de cultura o reprezinta ,,cultura animi", asociata valorilor artistice realizate de creatorii de arta care, prin lucrarilor lor, au imbogatit sensul acestui concept cu unul nou, recunoscut si denumit cultura spirituala. Este foarte bine cunoscuta interventia lui Cicero si mai apoi a marilor personalitati care au creat efectiv, prin operele lor artistice, o cultura artistica marcand in diferite feluri, particularitatile culturale ale popoarelor lumii.
A treia etapa importanta in evolutia conceptului de cultura a fost puternic marcata de cercetarile specialistilor desfasurate in a doua jumatate a secolului trecut, cand s-au profilat conceptele de cultura organizationala si cultura manageriala.
Realitatea sfarsitului de secol al XX-lea a confirmat ceea ce specialistii s-au straduit sa demonstreze prin cercetarile teoretice si practice desfasurate de-a lungul anilor, si anume faptul ca intelegerea conceptului de cultura implica in mod obligatoriu considerarea tuturor sensurilor pe care conceptul de cultura le-a dobandit in timp.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cultura Organizationala in Multinationale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!