Datoria Publica a Romaniei in Perioada 2008-2010

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere .2
Capitolul I. Datoria publica .3
1.1 Prezentarea generala a notiunii de datorie publica .3
1.1.1 Structura datoriei publice .3
1.1.2 Instrumentele datoriei publice .4
1.1.3 Tehnici de stingere a datoriei publice .5
1.1.4 Resurse afectate datoriei publice .6
1.2 Datoria publica interna .7
1.3 Datoria publica externa .11
Capitolul II. Datoria publica in Romania .16
2.1 Cadrul legal privind datoria publica in Romania .16
2.2 Managementul datoriei publice .18
2.2.1 Continutul si importanta managementului datoriei publice .18
2.2.2 Riscurile aferente managementului datoriei publice .20
2.3 Cauzele existentei datoriei publice in Romania .21
Capitolul III. Studiu privind datoria publica interna si externa a 
Romaniei in perioada 2008 - 2010 .23
3.1 Istoricul evolutiei datoriei publice .23
3.2 Datoria publica in anul 2008.24
3.2.1 Datoria publica interna in anul 2008 .25
3.2.2 Datoria publica externa in anul 2008 .27
3.3 Datoria publica in anul 2009 .31
3.3.1 Datoria publica interna in anul 2009 .32
3.3.2 Datoria publica externa in anul 2009 .34
3.4 Datoria publica in anul 2010 .37
3.4.1 Datoria publica guvernamentala in anul 2010 .38
Concluzii si propuneri .43
Bibliografie .46


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Lucrarea de fata reprezinta o incercare de a trata tema "Datoria publica interna si externa a Romaniei in perioada 2008-2010 " si de a evidentia principalele obiective ale managementului datoriei publice.
Am ales aceasta tema deoarece fenomenul datoriei publice este un subiect extrem de actual in contextul crizei economico-financiare globale, datorita faptului ca, in ultimii ani, foarte multe state au acumulat stocuri de datorie publica, de regula urmate de cresteri ale dimensiunii sectorului public si de politici fiscale si bugetare imprudente. Aceasta situatie este cu atat mai evidenta in Romania, tara care se afla intr-o recesiune economica severa.
Scopul lucrarii de licenta il constituie analiza si generalizarea teoriilor privind datoria publica, stabilirea circumstantelor de aparitie a acestui fenomen, a efectelor de influenta a politicilor economice din tara asupra ei si viceversa, precum si studierea necesitatii si a cailor de reducere a datoriei publice in Romania.
Lucrarea este structurata pe trei capitole si anume:
In primul capitol numit ,,Datoria publica" se include esenta conceptuala privind datoria publica. Sunt argumentate aspectele teoretice si metodologice ale datoriei publice. De asemenea, sunt prezentate, structura datoriei publice dar si conceptul de datorie publica interna si datorie publica externa.
Capitolul doi prezinta atat cadrul legal privind datoria publica in Romania cat si managementul acesteia. Sunt prezentate principalele aspecte teoretice legate de managementul datoriei publice si importanta acestuia in gestionarea eficienta a datoriei publice, cat si obiectivele si riscurile asociate managementului. De altfel, obiectivul principal al managementului este acela de a se asigura ca nevoia de finantare a Guvernului, cat si obligatiile sale de plata sunt indeplinite la cel mai mic cost posibil pe termen mediu si lung, in concordanta cu un grad prudent de risc.
In cel de-al treilea capitol este prezentat studiul de caz privind datoria publica interna si externa a Romaniei. Perioada analizata in studiul de caz este 2008-2010. 
Lucrarea se finalizeaza cu cateva concluzii asupra temei abordate si propune anumite solutii pentru reducerea datoriei publice in Romania.
Capitolul 1. Datoria publica
1.1 Prezentarea generala a notiunii de datorie publica
In general, notiunea de datorie publica cuprinde totalitatea sumelor datorate de catre stat (respectiv de catre administratia centrala de stat, unitatile administrativ-teritoriale si de unele institutii publice), la un moment dat, creditorilor sai interni si externi, persoane fizice si juridice.
Conform legislatiei din Romania, datoria publica este reprezentata de totalitatea obligatiilor pecuniare la un moment dat, rezultate din imprumuturi, in lei si in valuta, pe termen scurt, mediu si lung, contractate de stat in nume propriu sau garantate de acesta, precum si obligatiile statului catre trezoreria proprie, pentru sumele avansate temporar in vederea acoperirii deficitelor bugetului de stat. 
Finantarea cheltuielilor publice, ca expresie a nevoilor societatii, se realizeaza prin intermediul: 
o Resurselor financiare publice prelevate de la contribuabili si evidentiate in bugetul general consolidat, pe componentele sale;
o Fondurilor externe nerambursabile;
o Imprumuturilor interne si externe, garantate direct sau indirect de catre autoritatile administratiei publice, atat centrale cat si locale.
Obligatiile reprezinta angajamentele care decurg din contractarea imprumuturilor, si anume: rambursarea imprumutului, plata dobanzilor, a comisioanelor, a unor avantaje speciale acordate creditorilor. 
1.1.1 Structura datoriei publice
Datoria publica se stabileste si se gestioneaza in mod distinct pe cele doua forme ale ei: datoria publica guvernamentala si datoria publica locala.
Datoria publica guvernamentala este o parte din datoria publica, care reprezinta totalitatea obligatiilor financiare interne si externe ale statului, la un moment dat, provenind din imprumuturile contractate direct sau garantate de Guvern, prin Ministerul Finantelor Publice, in numele Romaniei, de pe pietele financiare. 
Datoria publica locala este o parte din datoria publica, care reprezinta totalitatea obligatiilor financiare interne si externe ale autoritatilor administratiei publice locale, la un moment dat, provenind din imprumuturi contractate direct sau garantate de acestea de pe pietele financiare.
De asemenea, in functie de termenul de rambursare a imprumuturilor, datoria publica se imparte in:
o flotanta, cuprinzand datoriile din imprumuturi pe termen scurt;
o consolidata, reprezentand pe cele din imprumuturi pe termen mijlociu sau lung.
In functie de calitatea creditorilor, in unele tari se face distinctie intre datoria publica bruta si datoria publica neta.
o Datoria publica bruta reprezinta suma totala a efectelor publice, indiferent de detinatorii acestora.
o Datoria publica neta este formata din suma totala a efectelor publice obtinute de persoanele fizice si juridice (cu exceptia celor de drept public); nu cuprinde valoarea imprumuturilor plasate la institutiile statului.
Dupa natura obligatiilor asumate exista:
o Datorie publica efectiva, ce evidentiaza totalitatea obligatiilor financiare asumate direct de catre stat de pe pietele interne si externe de capital;
o Datorie publica garantata, respective totalitatea obligatiilor financiare garantate de catre stat si ai caror beneficiari sunt autoritatile administratiei publice centrale si locale, institutiile publice si agentii economici.
In functie de piata pe care este lansat imprumutul si de moneda in care este emis, datoria publica poate fi interna si externa.


Fisiere in arhiva (6):

  • bibliografie.doc
  • concluzii si propuneri.doc
  • coperta+subcoperta.doc
  • cuprins.doc
  • Datoria Publica a Romaniei in Perioada 2008-2010.doc
  • Introducere.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!