Deficienta de Vaz

Cuprins licenta Cum descarc?

PRELIMINARII .1
CAPITOLUL I.DEFICIENTA DE VEDERE-DEFINITIE-ETIOLOGIE-NOSOLOGIE 
1.1 Delimitari conceptual privind deficienta de vedere .2
1.1.1. Mecanismul neurofiziologic al senzatiilor vizual .8
1.2 Descrierea bolilor oftalmologice frecvent intilnite in mediul scolar 
1.3 Tablou clinic si psihopedagogie al deficientilor de vedere. 
CAPITOLUL II. PARTICULARITATI PSIHICE SI FUNCTIONALE ALE PERSOANEI CU MIOPIE
Caracteristica psihofunctionala si clinic a persoanelor cu miopie 
2.1 Investigatii functionale si psihodiagnoza in afectiuni optice 
CAPITOLUL III.EDUCATIA VIZUAL-PERCEPTIVA SI ROLUL EI COMPENSATOR IN MIOPIE 
3.1. Obiectivele si principiile metodice ale educatiei visual-perceptive 
3.2. Exercitii de optimizare a indicilor functionali in miopie 
CONCLUZII .52
BIBLIOGRAFIE.
ANEXE.


Extras din licenta Cum descarc?

PRELIMINARII
Ca si alte ramuri ale psihopedagogiei speciale tiflologia (gr. "tiflos"=orb, gr."logos"=stiinta) a cunoscut, in ultima perioada de timp, o dezvoltare mai accentuata, mascind caracterul interdisciplinar prin corelarea fenomenelor psihologice, pedagogice, sociologice si medicale in abordarea fenomenelor cu handicapul vizual. In activitate cu deficientii de vaz se iau in consideratienivelul si gravitatea handicapului, adoptindu-se metodologii speciale pentru acei subiecti de vedere (orbi) sau pentru cei cu resturi de vedere, careau o diminuare a acuitatii vizuale (AV) centrale cuprinse intre 0,05-0,2 (ambliopi).
In decursul timpului, cercetarile in domeniul efectuat in arialul romanesc au subliniat existenta unor particularitati in dezvoltarea psihica a orbilor, bazata pe comportamentul si structurile specifice ale acestei categorii: M. Stefan, Em. Verza, D. V. Popovici, A. Rozarea, I. Musu. Notorii sunt cercetarile empirice si teoretice ale savantilor din Rusia, Anglia, SUA etc.:Vigotskii L.S., Zemtova M.I., Litvac A. G., Baraga N., Horton J.K, Lany I., Lowenferd B. s.a. Practic a fost dovedit, ca importanta vederii nu se reduce doar la simpla diferentiere a luminozitatii, a formei si culorii obiectelor, deoarece simtul vazului detine un rol important in orientarea in spatiu, mentinerea echilibrului, in dezvoltarea proceselor cognitive si constituirea personalitatii in general.
Toate acestea sunt dependente de gravitatea si virsta la care se instaleaza deficienta, iar interventiile compensatorii sunt asigurate prin virsta timpurie si prin particularitatile personalitatii deficientului de vaz. Totdata, ramin a fi putin studiate modalitatile de corectare si dezvoltare a functiei vizuale la copiii de virsta scolara mica cu miopie (forma medie) prin aplicarea exercitiilor specifice de explicare a potentialurilor vizuale restante.
Antrenamentul vizual are nu numai un rol activator al vederii restante, ci si unul de exersare sistematica si judicioasa a vederii, educatia si corectia vizuala avind si valente compensatorii, stimulind nu numai analizatorul vizual, ci si celelalte modalitati senzoriale si procesele psihice spre a contribui la dezvoltarea cognitiv- personala a deficientului de vaz.
Obiectul cercetarii: Procesul de corectie si dezvoltare a functiilor vizuale la copiii cu miopie.
Scopul cercetarii: consta in cercetarea particularitatilor functionale a sistemului optic la copiii miopi si determinarea metodelor corectional dezvoltative.
Ipoteza cercetarii: Presupunem ca aplicarea sistematica a Programului de corectie a functiilor optice la copiii cu miopie contribuie la valorificarea sensibilitatii vizuale si la optimizarea vederii slabe.
Baza experimentului: Liceul cu profil tehnologic pentru copiii cu vedere slaba, municipiul Chisinau. In experiment au fost implicati 5 copii, elevi ai clasei a IlI-a, cu diagnosticul- miopie (forma medie).
Obiective:
1. Determinarea indicilor functionalitatii, analizatorului optic ( acuitate vizuala, eficienta vizuala, sensibilitate luminoasa si de contrast);
2. Structurarea Programului de corectie a functiilor optice la copiii cu miopie, avind in baza sa exercitii specifice de stimulare si optimizare a vederii slabe.
3. Evaluarea eficacitatii Programului corec aplicat grupului experimental si formularea concluziilor.
Structurarea lucrarii: Lucrarea contine: preliminarii, trei capitole, concluzii, anexe, bibliografie.
CAPITOLUL I . DEFICIENTA DE VEDERE- DEFINITIE -ETIOLOGIE -NOSOLOGIE
Prezentam mai jos delimitari conceptuale, principii, caracteristici ce releva pierderile optice 
1.1 Delimitari conceptuale privind deficienta de vedere
De-a lungul dezvoltarii stiintelor psiho-medicale pedagogice si defectoiogice, preocuparile privind deficienta de vedere au inclus si asidue cautari si demersuri de clarificari conceptuale si de operare cu o terminologie stiintifica adecvata.
Deficienta de vedere este inclusa, in cadul deficientelor senzoriale datorate afectarii organelor de simt, fiind studiata prioritar de tiflopedagogie.
Incercarile de gasire a unei definitii clare si cuprinzatoare a deficientei vizuale au existat de la inceputurile tiflopedagogiei romanesti. 
Astfel, Dimitrie, Rusticeanu, in anul 1912, defineste astfel: ,,Orb - in sensul stiintific - e un ochi care nu simteste lumina deloc, deci nu e in stare sa observe ziua si noaptea. Orb, in sens practic, e un individ a carui putere de a vedea la ambii ochi e vatamata pe totdeauna si nu e curabila, asa ca nu se poate duce singur pe drumuri straine. Deci, e orb acela care la o distanta de un metru nu e in stare sa numere degetele de la mana miscatoare. Buni de primit in Institutul de orbi sunt acei copii care poseda o capacitate de a vedea asa de neinsemnata ca nici cu ajutorul ochelarilor nu cunosc tiparul din abecedar si deci dar nu pot lua parte la invatamant, cat si cei adulti care, din cauza miopiei castigate, nu-si pot indeplini chemarea ce pretinde destoinicie de vedere" .
D. Rusticeanu considera ca internarea in scoala de orbi a persoanelor a caror facultate vizuala e mai mica decat a zecea parte din cea normala este nefavorabila acestora.
Din gandirea acestui promotor al tiflopedagogiei romanesti transpar prin timp aspecte fundamentale ale definitiei deficientei vizuale, ale criteriilor de delimitare nosologica, ale modalitatilor de diagnosticare.
Vederea slaba (ambliopia) si respectiv lipsa vederii (cecitatea) constituie, dupa unii autori, un ,,defect" care se deosebeste de deficienta.,,in cercetarile moderne, termenul defect este folosit pentru a desemna atat modificarile organice care duc la un deficit functional (diferite leziuni ale analizatorului vizual), cat si deficitul, functional ca atare (in ce masura si sub ce aspecte scade vederea).
Spre deosebire de defect, deficienta reprezinta ansamblul consecintelor defectului sub aspectul adaptarii copilului la viata inconjuratoare si a! structurii individualitatii lui".
Aceeasi distinctie opereaza si alti autori: ,,prin deficienta (defectivitate) se intelege tulburarea relatiilor normale ale individului cu mediul inconjurator, mai ales cu cel social, intervenita pe baza unui defect."
Etimologic, termenul ambliopie provine din cuvintele grecesti ,,amblys" (slab, tocit) si ,,ops" (vedere), desemnand, asadar, vedere slabita, vedere scazuta, vedere partiala, vedere slaba. Avand mai multe acceptiuni, termenul ,,ambliopie" este ,,destul de vag si adesea rau intrebuintat". in sens larg, ambliopia desemneaza toate cazurile de diminuare a capacitatii vizuale, indiferent de etiologie si gravitate, sau acea scadere a vederii care se mentine si dupa ce s-a facut corectia corespunzatoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Deficienta de Vaz.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!