Deficiente de Vedere

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT
CAPITOLUL I
DEFICIENTA DE VEDERE.GENERALITATI 4
1.1. Deficienta- precizari terminologice 4
1.2. Deficienta de vedere.Etiologie si clasificare 7
1.3. Gradele deficientei de vedere 14
1.4. Specificul proceselor psihice la deficientul de vedere 16
CAPITOLUL II
PROBLEME FUNDAMENTALE ALE ORIENTARII SCOLARE SI 
PROFESIONALE 21
2.1. Orientarea scolara si profesionala-delimitari conceptuale 21 
2.2. Principiile orientarii scolare si profesionale 24
2.3. Scopul si sarcinile orientarii scolare si profesionale 25
2.4. Factorii orientarii scolare si profesionale 26
2.5. Cerinte-norme ale orientarii scolare si profesionale 30
2.6. Strategiile orientarii scolare si profesionale 32
CAPITOLUL III
ALEGEREA CARIEREI -PROCES, FACTORI, MECANISME 34
3.1. Etapele alegerii carierei 34
3.2. Planificarea carierei 35
3.3. Consilierea privind cariera 36
3.4. Factori si mecanisme 39
CAPITOLUL IV
SPECIFICUL ORIENTARII SCOLARE SI PROFESIONALE LA
COPIII CU DEFICIENTA DE VEDERE 42
4.1. Integrarea socio-profesionala a persoanelor cu deficienta de vedere 42
4.2. Variabile de care depinde adaptarea socio-profesionala a deficientilor de vedere 46
4.2.1. Sistemul de scriere-citire Braille 46
4.2.2. Specificul protezarii si compensarii 48
4.2.3. Educatia vizuala si rolul ei in compensarea si cresterea functionalitatii vederii slabe 49
4.2.4.Dezvoltarea socio-afectiva si a personalitatii deficientilor de vedere 50
4.3. Educatia speciala si integrarea scolara a copiilor cu deficiente de vedere 51
4.4. Pregatirea profesionala a deficientilor de vedere 53
4.5. Perspective pe care le ofera invatamantul special elevilor cu deficiente de vedere 54
CAPITOLUL V
CERCETAREA ORIENTARII SCOLARE SI PROFESIONALE LA DEFICIENTII DE VEDERE 56
5.1. Metode si tehnici de investigatie sociologica 56
5.2.Cercetarea sociologica 61
5.2.1.Cadrul cercetarii 61
5.2.2.Prezentarea centrului de plasament ,,MOLDOVA" Tg. Frumos, Iasi 62
5.2.3.Servicii de baza care bebeficiaza copilul cu handicap 68
5.3.Studii de caz 72
5.4.Concluzii 116
BIBLIOGRAFIE
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

Argument
G. Dumas considera ochiul ,,oglinda trupului si a sufletului", privirea cu gama ei de expresivitate, fiind mereu alta in diferite stari fizice si fiziologice.
Vederea la om reprezinta una din functiile cele mai complexe, structurate in intreaga istorie a dezvoltarii filogenetice si ontogenetice, de aceea pierderea vederii de la nastere sau in cursul vietii constituie o deficienta grava.
Pierderea vederii ,partial sau in totalitate, inseamna o experienta trista; totusi se vorbeste adesea si se scrie despre pierderea vederii ca despre un lucru posibil de rezolvat in mod practic.Se trece de multe ori cu vederea impactul emotional produs de pierderea vederii.Cei mai multi invata, incetul cu incetul,sa traiasca cu aceasta pierdere.Nu e un drum usor, dar sunt mii de nevazatori si deficienti de vedere care au ajuns sa se bucure de vieti implinite si pline de succes.Oamenii fara vedere pot sa invete, merg la scoli, fac facultati, se casatoresc. Isi fac o familie, isi gasesc un serviciu, au si ei lucruri care-i pasioneaza si de care se bucura, merg si ei in concedii si vacante, ca noi toti.
La toate aceste aspecte ale persoanelor cu deficienta de vedere, m-am referit in partea practica a lucrarii, incercand sa subliniez importanta orientarii scolare si profesionale in dezvoltarea ulterioara a copiilor cu deficienta de vedere, analizand un esantion de copii din scoala speciala Moldova din Targul Frumos,Iasi.
In partea teoretica am pornit de la o prezentare generala a ceea ce inseamna deficienta de vedere, a rolului orientarii scolare si profesionale, a alegerii carierei, precum si a directiilor pe care invatamantul special le ofera tinerilor cu deficienta de vedere.
De asemenea am ajuns la concluzia ca familia reprezinta factorul educativ cel mai important in realizarea orientarii scolare si profesionale a tinerilor indiferent daca acestia prezinta o anumita deficienta sau nu, dar rolul acesteia trebuie sa fie mai predominant in cazul tinerilor cu deficiente, deoarece acestia necesita un ajutor suplimentar.
Pentru ca realizarile ulterioare ale copilului, sa fie la nivelul maxim al aptitudinilor si abilitatilor sale, trebuie sa existe o colaborare stransa intre familie si scoala.
Rolul cel mai important in cadrul acestei colaborari intre scoala-copil-familie ii revine asistentei sociale, care in functie de particularitatile fiecarui copil si ale familiei acestuia, trebuie sa-i indrume spre a lua decizia cea mai benefica.
CAPITOLUL I
DEFICIENTA DE VEDERE.GENERALITATI
I.1. Deficienta- precizari terminologice
Deficienta reprezinta pierderea de substanta sau alterarea unei structuri sau a unei functii psihologice ,fiziologice sau anatomice.Apare nu numai in urma unei boli, a unui traumatism accindemtal ci si ca rezultat al unei perturbari normale in evolutie (batranetea) sau a unor carente psiho-sociale. 
Un numar mare de cercetatori au incercat sa gaseasca o definitie cat mai riguroasa persoanelor cu handicap ,, Pentru depasirea interpretarii unilaterale a starii de handicap (in sensul ca acesta s-ar datora exclusiv individului), Ph. Wood (1980) propune revenirea la semnificatia proprie a notiunii de handicap, deci la interpretarea ei ca dezavantaj intr-un lant cauzal care porneste de la o maladie invalidanta, trece prin deficienta si incapacitate, ajungand sa provoace handicapul." Dupa Wood avem patru elemente distincte:
1. maladia sau traumatismul initial, existente inca de la nastere sau dobandite;
2. infirmitatea sau deficienta (impairment), cuprinzand orice pierdere, anomalie sau dereglare a unei structuri sau a unei functii anatomice, fiziologice sau psihice. Ea descrie perturbarea la nivelul organului, vizand deficite ale membrelor, organelor sau ale altor structuri ale organismelor, ca si deficite ale functiei mintale. Conceptul este operational la nivelul sistemului organism. Formulari ca lipsa vederii, ambliopia, surzenia, mutismul, paraliziile membrelor, amputatii ale membrelor, intarzierea mentala, deficienta de vorbire etc. au fost utilizate in realizarile recensamintelor si cercetarilor pe baza de esantion;
3. incapacitatea sau dizabilitatea (disability), ingloband orice reducere, lipsa sau pierdere (rezultand dintr-o infirmitate sau deficienta) a aptitudinii de a desfasura o activitate in conditiile considerate normale pentru o fiinta umana. Incapacitatile sunt descrieri ale perturbarilor la nivelul persoanei, al personalitatii; ele ilustreaza limitarea functionala sau restrictia in activitate (de durat), cauzate de o deficienta in cadrul studiilor speciale au fost urmarite diferite tipuri de incapacitati formulate ca dificultati: de vedere, de auz, de deplasare, de urcarea scarilor, de autoservire etc;


Fisiere in arhiva (1):

  • Deficiente de Vedere.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!