Extras din licență
Cu câteva decenii în urmă, înainte ca avionul sau nava cosmică să-si facă aparitia, prin navigatie se întelegea, implicit, navigatia maritimă, deoarece era unica. Astăzi, stiinta navigatiei cuprinde trei discipline distincte: navigatia maritimă, navigatia aeriană si navigatia cosmică; desi obiectul de studiu determinarea pozitiei vehiculului si a directiei de urmat in sigurantă spre destinatie, cât si unele principii ce stau la baza metodelor de rezolvare le sunt comune, domeniul si modul de aplicare sunt considerabil diferite. Navigatia maritimă este stiinta care se ocupa cu studiul metodelor de determinare a pozitiei navei pe mare si a drumului de urmat in siguranta dintr-un punct in altul pe suprafata Pământului.
Denumirea îsi are originea în cuvântul latin navigatio. În practica, primul si al treilea element sunt implicate in navigatie, în special în fixarea pozitiei. Manevrele si coliziunile sunt considerate parte a cunostintelor nautice. Tehnicile de fixare a pozitiei se studiază intens în școlile de profil. Istoria navigatiei maritime, cu începuturile ei din perioada fenicienilor, grecilor antici si a romanilor, este istoria unei evolutii lente de-a lungul multor secole care au urmat, cu progrese moderne dar continue incepând din secolul al XV lea si cu realizari de performante deosebit de impresionante in ultimele decade.
Realizarea instrumentelor de bord pentru măsurarea directiilor (compasul magnetic) a unghiurilor (sextantul) si a timpului (cronometrul) precum si progresele dobândite in cunoasterea Pământului, în domeniile matematicii si astronomiei au constituit bazele transformârii treptate a navigatiei din arta în stiinta. Pentru marinari aceste realizari au redus nivelul de nesigurantă in navigatia dinspre coasta la un grad acceptabil reducând riscul si oferind un avantaj comercial.
Deoarece navigatia nu poate avea succes făra hărțile marine, aceste noi descoperiri au asigurat cartografii cu detalii semnificative. Cea de a doua jumătate a secolului al XIX lea a marcat inceputul navigatiei moderne, care a continuat apoi în ritm susținut in secolul XX. În condițiile progresului general al științei si tehnologiei, remarcăm realizarea unor mijloace și sisteme de navigatie de performante superioare. Sistemele de navigatie electronica, realizare a stiintei și tehnologiei secolului XX, creează posibilitatea rezolvării problemei de pozitie cu precizie, indiferent de conditiile de vizibilitate. Navigatia electronica cuprinde în prezent urmatoarele sisteme principale: radiogoniometria, radarul, sistemele hiperbolice, navigatia cu satelit si navigatia inertială.
Cu exceptia navigatiei inertiale, celelalte sisteme ale navigatiei electronice folosesc proprietă-țile radioundelor pentru rezolvarea problemei de pozitie. În ansamblu, ele se consideră sisteme de navigatie electronică, deoarece realizarea lor este, în principal, de domeniul tehnologiei electronice.
Aceste sisteme nou create sunt de o valoare inestimabilă pentru sigurantă
Capitolul 1
PLANIFICAREA VOIAJULUI
1.1 Descrierea navei cu care se efectueaza voiajul
S.S GRACE ACACIA
Caracteristicile navei
- Corpul navei – Generalitți
Numarul oficial 8001291
Call Sign C6UU9
Portul de registru Nassau
Constructor Ihikure
Numărul corpului 1728
Livrată 07 februarie 2007
Tipul LNG
Număr IMO 9315707
Clasa Lloyds Register
Numărul clasei 40283
- Dimensiunile principale:
L.O.A. 288.80 m
L.P.P. 275 m
B 44.2 m
D 26 m
- Tonaj
T.R.B. 74 695MT
T.R.N. 30 02 MT
- SUEZ CANAL
T.R.B. 103 763,62 MT
T.R.N. 87 031.33 MT
- Deplasamentul și tonajul deadweight
Pescaj Deplasament
Vara 14.63 m 74 695MT
Goala 4.44 m 27 012 MT
Deadweight - 87 171 MT
1.2 Descrierea mărfii
Transportul pe mare al gazelor lichefiate a inceput prin anii 1920, odata cu transportarea primelor încărcături de propan și butan în tancuri presurizate, la temperatura mediului ambient .Prin anii 1950 gazele lichefiate au inceput sa fie parțial refrigerate, iar navele să fie dotate cu cargotancuri pentru temperaturi scazute.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Descrierea Voiajului.doc