Designul Mesajului - Strategii de Construire a Mesajului in Relatii Publice

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I -Mesajul.
CAPITOLUL II -Redactarea mesajelor publicitare. 
CAPITOLUL III -Principiile de design ale mesajului.
CAPITOLUL IV - Strategii de distribuire a mesajelor.
CONCLUZII.
PARTE PRACTICA


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere.
Lucrarea mea de licenta se numeste ,,Designul mesajului. Strategii de construire a mesajului in relatiile publice."Plecand doar de la acest titlu imi doresc ca pe parcursul lucrarii sa vin cu lucruri noi si de actualitate, titlul mi-a captat atentia si voi incerca sa acaparez cat mai multa bibliografie pentru a reliza o lucrare cat mai buna . Ma voi documenta din bibliografia ce o am la indemana si cunostintele dobandite in anii de facultate dar nu voi ezita sa caut si prin din ziare, reviste si Internet. 
Sunt convinsa ca voi invata si multe lucruri pe care nu le stiu si va fi un punct in plus pentru mine. Imi doresc ca lucrarea sa fie cat mai ampla, usor de parcurs iar la sfarsitul ei sa pot spune ca a meritat tot efortul depus.Voi parcurge etapa cu etapa intreaga lucrare pentru ca la sfarsit sa pot spune ca am realizat ce mi-am propus.
Lucrarea va fi structurata in cateva capitole fiecare avand mai multe subcapitole si o parte practica, voi incerca sa fac o descrire sau o analiza a lucrarii bazandu-ma pe datele obtinute din bibliografia pe care o voi parcurge si modul de lucru.
In cadrul unei institutii, comunicatorii sunt acele persoane desemnate sa inter-relationeze cu diversele categorii de public tinta ale institutiei iar pe parcursul lucrarii vreau sa dovedesc acest lucru. In materialul de fata imi propun sa realizeze o scurta trecere in revista a tot cea ce inseamna relatii publice.
La sfarsitul lucrarii imi doresc sa pot spune ca mi-am atins obiectivele iar lucrare de licenta sa fie un inceput pentru mine in domeniul relatiilor publice.
Capitolul I. 
1.Mesajul
1.1 Principiile de baza
Pentru a ne orineta in privinta modului de redactare a unui mesaj, ne vom ghida dupa un set de principii care trebuie retinute. Mesajul trebuie sa fie mobilizator, si nu neutru. A descrie diferitele servicii oferite de organizatie nu reprezinta ceva mobilizator. Un mesaj trebuie sa convinga si nu sa descrie. 
Axa companiei. Pentru inceput, trebuie sa mentinem in atentie conceptul de axa campaniei pentru a ne aminti tema pe care dorim sa o dezvoltam. Nu trebuie uitat ca toate mesajele trebuie sa se orienteze in functie de axa. Acestea pot aborda axa din diverse unghiuri, insa nu se pot indeparta de ea. 
Tehnica. Tehnica va conditiona natura mesajului- diferita intre un mesaj televizat de 30 de secunde si un pliant de sase pagini. 
Publicul tinta. Abordarea va fi diferita in functie de varsta publicului-tinta. Nu ne adresam in acelasi fel unui pusti de 10 ani si unei persoane de 70 de ani, chiar daca dorim sa transmitem acelasi mesaj. Mai mult, nu vom utiliza aceeasi perspectiva pentru a vorbi deopotriva femeilor si barbatilor.
Discursul va fi deci construit intr-o maniera diferita, in functie de cunostintele pe care le detinem despre tinta vizata si despre atitudinea sa fata de produs/serviciu. 
Sarcina de indeplinit. In functie de sarcina ce trebnuie indeplinita, vom utiliza abordari diferite. Astfel, pentru a atrage atentia, vom recurge la mesaje bazate in special pe creativitate. Pentru a determina o schimbare de atitudine, vom insista pe ratiune sau imaginatie, iar pentru a induce o schimbare de comportament vom folosi metoda gratificatiei sau coercitiei. 
Tonul mesajului va fi diferit, astfel, dela o situatie la alta. Daca schimbarea de atitudine sau comportament este profunda, ea trebuie sa dureze. Prin urmare, vom construi o argumentatie bazata pe ratiune sau pe emotii, in acord cu tipul de public caruia ne adresam. Nu trebuie uitat insa faptul ca publicul-tinta cu pregatire intelectuala trebuie abordat si din perspectiva emotionala, nu doar din cea rationala.
Pe de alta parte, trebuie sa ne amintim ca, uneori, in anumite circumstante in atentia campaniei se afla o sarcina dubla. Daca dorim sa crestem de exemplu, numarul calatorilor care folosesc o retea de autobuz, va trebui, pe de o parte, sa persuadam publicul sa foloseasca reteaua, iar pe de alta parte, sa le furnizam informatiile necesare legate de orarul autobuzului. 
Produsul. Natura produsului poate influenta mesajul. Fructele si legumele se vand mai bine aratandu-le decat descriindu-le. Daca produsul este putin diferentiat de cele similare ale concurentei, atunci trebuie sa punem accentul pe creativitate, deoarece trebuie sa il facem deosebit, special si sa stimulam curiozitatea publicului. Daca, printre altele, produdul poseda caracteristici atractive pentru publicul-tinta, atunci trebuie sa ne concentram pe aceste atuuri. 
1.2 Tipuri de mesaje.
Indiferent de tehnicile folosite, mesajele pot lua diverse forme, in functie de mandatul incredintat. Reproducem, in continuare, o tipologie a mesajelor, de care specialistul in relatii publice trebuie sa tina seama. 
Nu vom proceda in cazul mesajelor politice la fel ca si in cel al mesajelor de ordin comercial, chiar daca vom utiliza, in unele situatii aceleasi abordari. 
Mesajul de ordin politic. Avem de-a face, la acest, nivel, cu doua tipuri de mesaje: cele emise de mediul politic si cele destinate acestuia. Si unele, si altele vizeaza binele societatii, insa, in primul caz, alesul este cel care vorbeste publicului, in timp ce, in al doilea, acesta din urma isi exprima doleantele sau isi manifesta intentiile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Designul Mesajului - Strategii de Construire a Mesajului in Relatii Publice.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!