Tipuri de Ambalaje si Ambalarea Produselor Nealimentare

Cuprins licenta Cum descarc?

Pag.
OPORTUNITATEA ALEGERII TEMEI 5
CAPITOLUL I
CONCEPTUL DE AMBALAJ 
1.1 Conceptul modern de ambalaj 
1.2 Design-ul ambalajelor 8
1.3 Clasificarea ambalajelor 26
1.4 Functiile ambalajului 28
1.5 Tipuri de materiale folosite in confectionarea ambalajelor 34
1.5.1 Ambalaje din materiale plastice 34
1.5.2 Ambalaje din sticla 38
1.5.3 Ambalaje din materiale celulozice 39
1.5.4 Alte materiale folosite pentru ambalaje 41
CAPITOLUL II
CONCEPTUL DE AMBALARE 
2.1 Conceptul modern de ambalare 43
2.2 Metode de ambalare a marfurilor 46
2.2.1 Ambalarea colectiva si portionata 47
2.2.2 Ambalarea in folii contractabile 47
2.2.3 Ambalarea de tip aerosol 48
2.2.4 Ambalarea aseptica 50
CAPITOLUL III
VALORIFICAREA AMBALAJELOR IN RELATIA PRODUS - AMBALAJ - MEDIU INCONJURATOR 
3.1 Dimensiunea ecologica a ambalajului 51
3.2 Factori de poluare in relatia ambalaj-mediu inconjurator 56
3.3 Cai de reducere a poluarii provocate de ambalaje 59
3.4 Relatia sistem de ambalare - produs 60
CAPITOLUL IV
AMBALAREA MARFURILOR NEALIMENTARE
STUDIU DE CAZ: AMBALAREA MARFURILOR CERAMICE LA S.C. CERSANIT S.A 
4.1 Rolul marfurilor nealimentare in satisfacerea necesitatilor de consum 65
4.2 Marfurile ceramice 67
4.2.1 Ceramica sau frumusetea pamantului ars 67
4.2.2 Sortimentul si caracteristicile de calitate ale marfurilor ceramice 70
4.3 Prezentarea firmei S.C. CERSANIT S.A 
4.4 Marfurile ceramice la S.C. CERSANIT S.A 80
4.4.1 Procesul de fabricatie a marfurilor ceramice 80
4.4.2 Produse ceramice obtinute 82
4.5 Ambalarea produselor ceramice la S.C. CERSANIT S.A 85
CONCLUZII SI PROPUNERI 88
BIBLIOGRAFIE 90
ANEXA 1 - PRODUSE CERAMICE SANITARE 91
ANEXA 2 - MOBILIER DE BAIE 92
ANEXA 3 - CAZI DE ACRIL 93
ANEXA 4 - CABINE SI CADITE DE DUS 94
ANEXA 5 - PLACI CERAMICE 95
ANEXA 6 - GRESSE PORCELLANATO 96
ANEXA 7 - PLACI DE BUCATARIE 97
ANEXA 8 - MODELE CUTII CARTON PENTRU AMBALAJ 98


Extras din licenta Cum descarc?

OPORTUNITATEA ALEGERII TEMEI
Se pare ca una din primele preocupari referitoare la incercarea de conservare a alimentelor a fost legata de necesitatea de aprovizionare a armatelor. La inceputul secolului al XIX - lea, Napoleon a constatat ca acest lucru este dificil de realizat. Napoleon avea nevoie de alimente ambalate care sa poata fi luate de armatele sale oriunde ar fi marsaluit, astfel ca a oferit un premiu de 12.000 franci pentru o metoda de conservare corespunzatoare. Acest premiu a fost castigat de Nicolas Appert pentru realizarea procesului de conservare in recipiente care, umplute cu produse si inchise, rezistau la caldura si la presiune. Procesul a primit denumirea de "appertizare", dupa numele autorului, iar mai tarziu, de pasteurizare, dupa numele savantului Pasteur.
Tot in secolul al XIX - lea, in America a avut loc expansiunea spre vest. Supravietuirea pana la prima recolta, a pionierilor raspanditi de-a latul continentului, calatorind in carute cu coviltir, a fost mai usoara pentru cei care s-au aprovizionat la plecare cu alimente uscate si conservate in cutii. Industria americana de conserve s-a dezvoltat repede pentru a raspunde cerintelor, dar si pentru a aproviziona fortele rivale in timpul razboiului civil american.
Aceste exemple ale primelor utilizari ale alimentelor ambalate, desi reflecta principiile de baza ale ambalarii, au avut ca principal scop supravietuirea. Ulterior, ambalarea a fost privita ca avand un rol decisiv in realizarea obiectivelor legate de siguranta si protectia alimentelor, ca o masura de prevenire a deteriorarii acestora sub actiunea factorilor de mediu si a rozatoarelor, dar si ca o masura de prevenire a acumularilor deseurilor alimentare. Cu toate acestea, mult timp producatorii de alimente au privit ambalarea ca un adaos, ca ceva care trebuie indeplinit in modul cel mai ieftin cu putinta.
In opozitie cu aceasta atitudine, producatorii de ambalaje au privit industria alimentara ca principalul consumator de ambalaje de pe piata. In ultimile decenii s-a ajuns la un numitor comun: produsul si ambalajul trebuie considerate impreuna, aceasta interpretare fiind in avantajul consumatorilor de produse alimentare ambalate.
In economia de piata, decizia consumatorului are un rol preponderent in formarea cererii, iar ambalajul a devenit un factor important de competitivitate, atat pe piata interna, cat si pe cea internationala.
Evolutia industriilor prelucratoare in a doua jumatate a secolului nostru, potentata de progresul stiintific si tehnic, de costurile in general ridicate ale materiilor prime si de expansiunea impetuoasa a industriei de ambalaje, in special in tarile dezvoltate, au modificat imaginea produsului bicomponent (produs + ambalaj), strategia ambalarii reunind trei componente si anume: materiale de ambalaje, accesoriile ambalajelor si produsul de ambalaj.
Cercetarea sistemului produs-ambalaj releva tot mai mult necesitatea asigurarii unei cat mai inalte protectii fata de agentii mediului inconjurator pe tot parcursul circulatiei tehnice, un design cat mai atractiv si veridic si un mesaj informational bine pus la punct. Ambalajul modern reprezinta astfel, un tot integrat de componente interconectabile, un set organizat de cunostinte si conceptii, un mod ordonat de actiune, care pune in miscare masini si oameni, idei si inventii, in vederea realizarii optime a unor obiective economice specifice. Prin urmare, crearea unor noi tipuri de ambalaje reprezinta un proces de mare complexitate. 
Lucrarea de fata abordeaza problematica ambalarii marfurilor, prin prisma locului ambalajului in economia contemporana, functiilor acestuia, a impactului asupra mediului, a factorilor care influenteaza producerea si utilizarea tipurilor de ambalaje, iar ca studiu de caz este abordata problematica ambalarii marfurilor alimentare.
Lucrarea este structurata pe patru capitole.
Primul capitol, "Conceptul de ambalaj", prezinta notiunile de baza privind ambalajul in esenta sa, cu toate elementele sale caracteristice: concept, design, caracteristici, functii indeplinite.
Capitolul doi, "Conceptul de ambalare", cuprinde caracterizarea metodelor moderne de ambalare: ambalarea colectiva si portionata, ambalarea in folii contractabile, ambalarea de tip aerosol si ambalarea aseptica.
Capitolul trei, "Valorificarea ambalajelor in relatia produs-ambalaj-mediu inconjurator", caracterizeaza impactul major al ambalajelor asupra mediului inconjurator si problemele poluarii provocate de ambalajele negestionate corespunzator.
Sunt prezentate normele adoptate de tara noastra si de Uniunea Europeana in ceea ce priveste caile si metodele de reducere a poluarii provocate de ambalaje; stim cu totii ca poluarea distruge, fapt pentru care se recomnda fabricarea unor ambalaje si etichete biodegradabile.
Capitolul patru, "Ambalarea marfurilor nealimentare", cu aplicatie pe firma CERSANIT S.A., firma producatoare de obiecte ceramice, cuprinde caracterizarea sortimentului de marfuri ceramice fabricate de firma si modalitatile de ambalare a acestora, in ambalaje noi si moderne.
Decizia de alegere a ambalajelor trebuie sa fie fundamentata stiintific, sa corespunda obiectivelor fabricarii produselor si caracteristicilor lor tehnico-functionale-economice, pretului si distributiei. Dintre factorii care influenteaza si determina decizia de alegere a ambalajelor se retin: natura produsului si compatibilitatea lui cu ambalajul, in stransa corelatie cu caracteristicile materialului de confectionare, accesibilitatea materiilor prime si tehnologiilor; destinatia ambalajului, sistemul de distribuire al marfurilor; costuri.
Ambalajul este o componenta esentiala a activitatii comerciale, fiind subordonat marfii si deservind consumatorul. Sortimentele de produse nou aparute pe piata, modernizarea conceptiei si a tehnicilor comerciale aduc in discutie diversificarea ambalajelor in paralel cu cresterea exigentelor fata de acesta. 
CAPITOLUL I
CONCEPTUL DE AMBALAJ
1.1 Conceptul modern de ambalaj
Din punct de vedere etimologic, cuvantul "ambalaj" vine de la prefixul francez "en" si de la cuvantul "balle", al carui sens este de "a strange in balot".
In practica, dar si in multe lucrari de specialitate, se regasesc trei termeni, aproape sinonimi: conditionare, ambalare si packaging. Unii autori utilizeaza de preferinta termenul de packaging apreciind ca, spre deosebire de primii doi termeni, acesta nu evoca doar aspecte fizice si functionale ale invelisului produselor ci, deopotriva, si aspectele decorative care sunt de asemenea importante in politica de produs. In aceasta acceptiune, se poate defini packaging-ul ca fiind "ansamblul elementelor materiale care, fara sa faca parte din produsul insusi, sunt vandute impreuna cu el pentru a facilita protectia sa, transportul sau, stocajul, prezentarea in linearul de vanzare din magazin, identificarea si utilizarea sa de catre consumatori" .


Fisiere in arhiva (1):

  • Tipuri de Ambalaje si Ambalarea Produselor Nealimentare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!