Dezvoltarea Agroturismului in Soveja - Vrancea

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
CAPITOLUL 1 CONSIDERATII GEOGRAFICE ALE ZONEI 6
1.1. Pozitia geografica 6
1.2. Cadru geografic natural al Vrancei 9
1.3. Cai de comunicatie 13
1.4. Cadrul antropic socio- economic 14
1.4.1. Populatie 19
1.4.2. Economia 20
CAPITOLUL 2 ANALIZA POTENTIALULUI TURISTIC AL ZONEI VRANCEA- SOVEJA 22
2.1. Potentialul turistic natural 22
2.2. Potentialul turistic antropic al zonei Soveja 24
CAPITOLUL 3 STADIUL ACTUAL AL VALORIFICARII POTENTIALULUI TURISTIC AL ZONEI SOVEJA 34
3.1. Structuri de primire turistice din zona statiunii Soveja 34
3.2. Circulatie turistica - fluxuri turistice 43
3.3. Forme de turism practicate in zona Soveja 47
CAPITOLUL 4 STUDIU DE CAZ - DEZVOLTAREA UNEI PENSIUNI AGROTURISTICE DIN ZONA SOVEJA - VRANCEA 50
4.1. Prezentarea pensiunii "DELIA" 50
4.2. Plan de afaceri : Extinderea restaurantului din cadrul pensiunii ,,DELIA" 68
4.3. Estimarea investitiei si identificarea surselor de finantare 72
4.4. Analiza rentabilitatii investitiei 74
CONCLUZII 
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Dupa decembrie 1989, turismul romanesc a intrat intr-o noua etapa, si anume aceea a reformei economice, a asezarii sale pe principiile economiei de piata. Reforma este un proces profund, de durata si supus actiunii unor factori mai mult sau mai putin cunoscuti. Ca urmare, in momentul actual,turismul romanesc se afla intr-o situatie de criza. Inflatia a facut ca tarifele si preturile practicate de hotelurile si restaurantele din statiunile traditionale de turism sa fie inaccesibile pentru majoritatea consumatorilor. Pe de alta parte, veniturile populatiei sunt destinate in intregime cheltuielilor alimentare; rezulta deci ca resursele pentru satisfacerea altor nevoi, implicit pentru petrecerea timpului liber, sunt practic inexistente
Dar pe masura iesirii din criza economica actuala si a cresterii veniturilor reale ale populatiei, cererea turistica se va ameliora si avand in vedere faptul ca turismul clasic va ramane in continuare destul de scump, se va orienta mai mult decat pana in prezent catre alte forme de turism. Una dintre acestea o reprezinta tocmai agroturismul
Principalii factori ai aparitiei si dezvoltarii agroturismului sunt reprezentati de: societatea industrializata, poluarea excesiva a zonelor urbane, necesitatea petrecerii placute a timpului liber, asigurarea unor venituri suplimentare pentru gospodariile taranesti, valorificarea eficienta a resurselor naturale si antropice existente in zonele rurale, stoparea migratiei populatiei de la sate la orase, pitorescul asezarilor rurale si ospitalitatea locuitorilor din satele romanesti, excendentul de cazare existent in gospodariile taranesti.
Din cele prezentate rezulta ca analiza conceptului de agroturism necesita tratarea acestuia ca un domeniu deosebit de complex, putand fi privit ca un subsistem cibernetic in cadrul sistemului economiei locale
In cadrul sistemului economiei locale si a relatiilor acestuia cu mediul extern, agroturismul are un rol de regulator, de feed-back. Prin agroturism se realizeaza valorificarea superioara a cadrului natural, a ofertei de cazare si a diverselor servicii agroturistice puse la dispozitia turistilor de catre fermele si pensiunile agroturistice.
Agroturismul trebuie abordat din punct de vedere conceptual ca un "pachet" de servicii economice, socio-culturale, sportive, de agrement etc. puse la dispozitia turistilor, urmand ca acestea sa se desfasoare in cadrul natural rural cu investitii minime si in conditii de protejare si conservare a mediului ambiant.
Agroturismul conduce la dezvoltarea zonelor rurale prin: reducerea somajului prin crearea de noi locuri de munca; oprirea exodului tineretului din sate spre orase; cresterea calitatii vietii, prin cresterea nivelului de trai al populatiei rurale; dezvoltarea infrastructurii locale (cai de acces, mijloace de comunicatie, institutii de interes public,etc.); modernizarea localitatilor rurale; cresterea nivelului cultural si educational al populatiei rurale; obtinerea de venituri suplimentare de catre exploatatiile agricole devenite agroturistice.
Prin agroturism se vor realiza efecte pozitive si asupra conservarii valorilor satului si colectivitatii rurale, transmiterii si perpetuarii tezaurului folcloric, reluarii traditiei caselor memoriale si muzeelor, punerii in valoare a monumentelor istorice, a vestigiilor arheologice si a celorlalte valori spirituale existente in satul romanesc
CAPITOLUL 1. CONSIDERATII GEOGRAFICE ALE ZONEI 
1.1.Pozitia geografica 
Vrancea este un judet situat in sud estul Romaniei. Are resedinta in municipiul Focsani. Judetul Vrancea este situat la granita dintre regiunile istorice Moldova si Muntenia, care erau despartite de raul Milcov. Este cuprins intre coordonatele geografice 45?23' si 46?11' latitudine nordica si 26?23' si 27?32' longitudine estica. Situata in partea de sud-est a tarii, la curbura Carpatilor Orientali, Vrancea constituie o punte de legatura intre cele trei provincii istorice - Moldova, Tara Romaneasca si Transilvania. Ca asezare, se invecineaza cu judetul Bacau la nord, la nord-este cu judetul Vaslui, la est cu judetul Galati, cu judetul Braila la sud-est, la sud cu judetul Buzau, iar la vest cu judetul Covasna. Vrancea cuprinde un teritoriu foarte variat atat din punct de vedere al altitudinii si al formei, cat si ca origine si varste geologice.
Comuna Soveja din judetul Vrancea - Romania - este asezata in zona Subcarpatilor de Curbura, fiind punctul cel mai de apus al Vrancei. Vatra comunei se afla in partea de nord a depresiunii Vrancea, in ulucul depresionar numit de geograful Horia Grumazescu ,,Depresiunea submontana Vrancea-Soveja", intr-o vale larga de circa 10 km2.
Este strajuita spre apus de muntii Taua (1165 m), Zboina Neagra (1386 m), iar spre rasarit de dealurile Subcarpatice: Rachitasul Mare (927 m) si Rachitasul Mic (892 m); spre sud, se margineste cu dealurile Vrancei, Curmatura Sovejei si muntele Ghergheleului, iar spre nord cu dealurile Casinului si muntii Oituzului, hotarul mergand pe cumpana de ape dintre bazinul hidrografic al Susitei si al Casinului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Agroturismului in Soveja - Vrancea.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1.Cocean, P., colb., (2002), Geografia generala a turismului, Ed. Meteor Press, Bucuresti.
2.Constantinescu, R., Sfarlea, M.,(1994), Monumente religioase. Biserici si manastiri celebre din Romania. Ed. Ediss, Bucuresti.
3.Florina Bran, , Puiu Nistoreanu- <<Ecoturism >>,Editura Economica,Bucuresti,2000
4.Glavan, V., (2006), Potentialul turistic si valorificarea sa, Ed. Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti.
5.Glavan, V., (2000), Turismul in Romania, Ed. Economica, Bucuresti.
6.Glavan, V., (2003), Turismul rural, agroturismul, turism durabil, ecoturism, Ed. Economica, Bucuresti.
7.Lelenicz, M., Comanescu, L., (2006), Romania. Potential turistic, Ed.Universitara, Bucuresti. 
8.Minciu Rodica- << Economia turismului >>, Editura Uranus, Bucuresti, 2000
9.Mitrache Stefan- <<Agroturismul si turismul rural>>, Editura Lux Libris, Brasov, 2001 
10.Neacsu, N.,Baltaretu, A., (2005), Economia turismului, Ed. Uranus, Bucuresti.
11. Neacsu, N., (2000), Turism si dezvoltare durabila, Ed. Expert, Bucuresti.
12.Puiu nistoreanu- <<Turismul rural >>, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1999 
13.Snak, O., (1976), Economia si organizarea turismului, Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 
14.Vasile Neagu- << Servicii si turism >>, Editura Expert, Bucuresti, 2000 
Sursa-internet
Legislatie:
Legea 145 din 1994
Ordonanta de Guvern nr.63 din 1994
Ordinul Guvernului nr. 20 din 1995
Ordonanta Guvernului Romaniei nr.63 din 1997


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!