Dezvoltarea Creativitatii in Comunicarea Orala Prin Activitati de Educare a Limbajului la Prescolarul de Varsta Mare

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE pagina 3
CAPITOLUL I: DELIMITARI CONCEPTUALE: DEZVOLTAREA CREATIVITATII LINGVISTICE LA VARSTA PRESCOLARA 5
I.1. Creativitatea-concept si caracteristici 5
I.2. Potentialul creator al prescolarului 6
I.3. Factorii dezvoltarii creativitatii orale 7
I.4. Prevenirea si inlaturarea factorilor de blocaj ai creativitatii in comunicarea orala 9
CAPITOLUL II: COMUNICAREA ORALA LA VARSTA PRESCOLARA IN CADRUL ACTIVITATILOR DE EDUCARE A LIMBAJULUI 11
II.1. Limbajul - educarea lui la prescolari 11
II.2. Functiile limbajului 14
II.3. Importanta educarii limbajului in activitatea instructiv-educativa din gradinita 18
II.3. Metode de stimulare a creativitatii comunicarii orale a copilului prescolar 20
CAPITOLUL III: CERCETARE PEDAGOGICA: DEZVOLTAREA CREATIVITATII IN COMUNICAREA ORALA PRIN ACTIVITATI DE EDUCARE A LIMBAJULUI LA PRESCOLARUL DE VARSTA MARE FOLOSIND METODE ACTIV-PARTICIPATIVE 30
III.1. Prezentarea cercetarii pedagogice 30
III.2. Obiectivele cercetarii 31
III.3. Ipoteza cercetarii 31
III.4. Metodica cercetarii 31
III.4.1. Coordonate majore ale cercetarii 31
III.4.2. Sistemul metodelor de cercetare utilizate 32
III.5. Organizarea si desfasurarea cercetarii 33
III.5.1 Etapa preexperimentala 33
III.5.2 Etapa experimentala 37
III.5.3 Etapa postexperimentala 47
III.5.4. Analiza, prelucrarea si interpretarea datelor 51
CAPITOLUL IV: CONCLUZII 54
BIBLIOGRAFIE 56
ANEXE 58


Extras din licenta Cum descarc?

DEZVOLTAREA CREATIVITATII IN COMUNICAREA ORALA PRIN ACTIVITATI DE EDUCARE A LIMBAJULUI LA PRESCOLARUL DE VARSTA MARE
INTRODUCERE
,, Sa nu-i educam pe copiii nostri pentru lumea de azi. Aceasta lume nu va mai exista cand ei vor fi mari; si nimic nu ne permite sa stim cum va fi lumea lor. Atunci sa-i invatam cum sa se adapteze." (Maria Montessori) (Burnett. A, 1962,p. 71)
Valorile si functiile formative ale limbii romane au implicatii atat de complexe si profunde in intreaga personalitate a prescolarului, incat-desi atat de des abordate-enuntarea celor mai importante dintre ele ramane o sarcina dificila si gingasa. Din multitudinea disponibilitatilor educationale ale limbii, am ales pentru aceasta lucrare pe cea a dezvoltarii creativitatii comunicarii orale, a posibilitatilor de operare cu mijloace verbale prin metode activ-participative pana la nivelul capacitatii de formulare personala, originala, artistica. Capacitatea de discutie este de neconceput in afara stapanirii unui bogat limbaj lingvistic, a sesizarii sensurilor si semnificatiilor variate ale cuvintelor, a capacitatii de exprimare verbala, flexibila, nuantata. Modalitatea operarii la acest nivel cu materialul verbal, presupune la randul sau formularea unor reprezentari plastice variate si a unei imaginatii fructuoase, bogate, care sa fundamenteze pe plan imagistic expresia literara.
Pentru ca ,,limba este lacasul de adapost al fiintei"(Heidegger), noi, cadrele didactice trebuie sa-i construim cu grija si responsabilitate lacasul de adapost cel mai ingrijit cu putinta fiintei de maine si astfel sa ajutam copilul sa se construiasca pe sine. Grija pentru educarea limbajului la copii trebuie sa constituie o preocupare permanenta a parintilor si mai ales a educatoarelor.
Limbajul se dezvolta si progreseaza in mod continuu la copil, iar noi educatoarele avem un rol hotarator deoarece copilul ne imita in vorbire, gesturi, mimica - doreste sa faca tot ce face educatoarea. Exprimarea calda, curata, frumoasa a educatoarei este receptata de catre copii 
Avand in vedere continutul activitatilor si specificul procesului instructiv - educativ din gradinita, primul pas in dezvoltarea creativitatii l-am apreciat ca fiind legat de stimularea imaginatiei, care influenteaza flexibilitatea si originalitatea gandirii, atitudinea perceptiva fata de descoperirea necunoscutului, fata de nou.
Pentru stimularea gandirii creatoare a prescolarului am apelat la utilizarea unor mijloace didactice variate, a unor metode active din randul carora sa nu lipseasca jocul - metode cu multiple valente atat pe plan informativ, cat si formativ.
Incurajarea tendintei creative a prescolarului am statuat-o ca pe o obligatie morala a noastra, pentru ca procesul de invatamant ofera diverse si bogate prilejuri de cultivare a creativitatii. ,,Progresul omenirii nu este posibil fara activitatea creatoare, teoretica sau practica a oamenilor. Din acest motiv este firesc ca activitatea creatoare sa fie considerata ca forma cea mai inalta a activitatii omenesti." (Al. Rosca, 1972, p.8).
Pe tot parcursul cercetarii am urmarit sa stimulez si sa cultiv gandirea creativa a prescolarilor, sa caut diferite modalitati de exprimare creativa a acestora, oferindu-le posibilitatea de a se manifesta liber, creand o ambianta placuta, pentru ca spiritul lor creator sa se poata manifesta.
In primul capitol m-am referit la cele semnificative aspecte care definesc creativitatea ca dimensiune psihologica a personalitatii. Pornind de la faptul ca prescolarii au capacitati creatoare, am evidentiat cateva modalitati de cunoastere a acestora, de stimulare si educare.
In al doilea capitol am subliniat faptul ca preocuparile legate de creativitate trebuie sa inceapa cu educarea limbajului si sa se intensifice progresand odata cu cresterea prescolarilor, apoi am aratat cateva modalitati clare de exersare a capacitatilor creatoare in gradinita, cu referire exacta la anumite continuturi.
Capitolul al treilea cuprinde cercetarea efectuata asupra esantioanelor de copii, putand observa ca desi prescolarii sunt apropiati ca varsta, capacitatile lor creatoare sunt inegal raspandite si depind intr-o masura mai mica sau mai mare de stadiul de dezvoltare a altor capacitati, procese psihice, deprinderi, aptitudini.
Eficienta educarii creativitatii la prescolari este dependenta de pregatirea educatorului, de priceperea lui de a organiza in mod judicios activitatea acestora in scopul propus, de metodele si mijloacele pe care le utilizeaza, de felul in care stie sa adapteze continuturile, cerintele pentru indeplinirea cu succes a obiectivelor urmarite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Creativitatii in Comunicarea Orala Prin Activitati de Educare a Limbajului la Prescolarul de Varsta Mare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!