Dezvoltarea Serviciilor de Comert Electronic in Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

CAP. I - Notiuni introductive privind comertul electronic si afacerile electronice 3
CAP. II - Derularea comertului electronic in Romania 18
2.1. Utilizarea Internet-ului in procesele economice 18
2.2. Situatia actuala a comertului electronic in Romania - date si statistici 24
2.3. Obstacole in calea dezvoltarii comertului electronic in Romania 26
CAP. III - Strategii in dezvoltarea comertului electronic 31
3.1. Argumentarea directiilor strategice in dezvoltarea comertului electronic in Romania 31
3.2. Cadrul legislativ in Romania in domeniul economiei si dezvoltarii comertului electronic 43
3.3. Implementarea e-comertului in Romania. Gradul de asigurare a conditiilor necesare 51
CAP. IV - Studiu de caz: Cai de dezvoltare a serviciilor de comert electronic din Romania 58
Concluzii 73
Bibliografie 81


Extras din licenta Cum descarc?

CAP. I - Notiuni introductive privind comertul electronic si afacerile electronice
Lucrarea trateaza o problema de mare actualitate, si anume, cea a dezvoltarii perspectivelor de participare la piata mondiala prin intermediul comertului electronic. Ea se inscrie in categoria lucrarilor ce prezinta atat importanta teoretica, cat si practica, pentru a pune in valoare problemele esentiale ale comertului electronic in contextul trecerii la o societate informationala.
Pentru atingerea scopului propus, in lucrare au fost urmarite consecutiv urmatoarele obiective:
- estimarea teoriilor ale tranzitiei referitor la noile tehnologii informationale in noua economie;
- analiza tendintelor principale in domeniul tehnologiilor informatiei, precum si convergenta tehnologiilor informatiei si comunicatiilor (Internet computing);
- examinarea evolutiei utilizarii Internetului in procesele economice;
- analiza strategiilor de securitate a datelor in sistemele informatice economice;
- analiza comertului electronic in Romania bazata pe date si statistici, punctandu-se obstacolele care apar in calea dezvoltarii acestuia;
- examinarea impactului legii comertului electronic in dezvoltarea economiei nationale;
- elaborarea elementelor unui plan strategic a dezvoltarii comertului prin Internet;
- analiza unor metode si modele matematice a activitatii e-commerce;
- elaborarea unui model de sistem informatic pentru comertul electronic adaptat la conditiile economiei de tranzitie.
Noutatea stiintifica a rezultatelor obtinute consta in urmatoarele:
- dezvoltarea bazei metodologice de determinare a tendintelor principale in domeniul tehnologiilor informatiei, precum si convergenta tehnologiilor informatiei si comunicatiilor;
- identificarea consecintelor pe care le are utilizarea Internetului in procesele economice, a factorilor ce influenteaza aceste aspecte, a tendintelor de evolutie;
- caracterizarea principalelor tipuri de afaceri electronice, a strategiilor de dezvoltare, a modalitatilor de integrare in economia mondiala;
- evidentierea si argumentarea implementarii comertului electronic in Romania;
- examinarea impactului legii comertului electronic in dezvoltarea economiei nationale;
- elaborarea unui model economico-matematic cu ajutorul caruia se va determina derularea serviciilor de comert electronic din punctul de vedere al agentilor economici;
- elaborarea elementelor unui plan strategic a dezvoltarii comertului prin Internet;
- analiza unor metode si modele matematice a activitatii e-commerce;
- elaborarea unui model de sistem informatic pentru comertul electronic adaptat la conditiile economiei de tranzitie.
Utilizarea in practica a propunerilor si recomandarilor elaborate va completa literatura de specialitate in acest domeniu, pentru ca e-commerce-ul este un proces ireversibil, deschide noi perspective de dezvoltare, oferind mari oportunitati tuturor tarilor, atat celor bogate, cat si sarace.
Este foarte important a stabili si clarifica care sunt avantajele si dezavantajele comertului electronic fata de comertul clasic, traditional.
Din randul avantajelor, care de altfel sunt foarte numeroase, putem aminti cateva: 
- o dezvoltare fara precedent a investitiilor si a schimburilor economice,
- deschiderea spre comertul international a regiunilor celor mai populate ale lumii si posibilitati pentru un numar mai mare de tari in curs de dezvoltare de a-si ameliora nivelul de trai al populatiei, 
- o difuzare din ce in ce mai rapida a informatiei si inovatiei tehnologice si 
- multiplicarea locurilor de munca pentru personalul calificat. 
Toate acestea duc la o sporire considerabila a bogatiei si prosperitatii in lume.
Un alt avantaj al comertului electronic il constituie interschimbul electronic de date (EDI) care ofera mijloace pentru imbunatatirea radicala a fluxului de informatii intre partenerii de afaceri. Putem spune, insa, ca cel mai mare avantaj al comertului electronic il reprezinta posibilitatea cetatenilor de a comunica cu toata lumea.
Cu toate aceste avantaje, decalajele dintre tarile bogate si cele sarace sunt mari, incat vor fi necesare multe decenii pentru a le estompa. Tarile aflate in tranzitie se confrunta si se vor confrunta in continuare cu mari greutati si din aceasta cauza in multe din aceste tari problemele mediului, tensiunile sociale si tendintele de emigrare se vor accentua.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Serviciilor de Comert Electronic in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Ariton D., "Strategii financiare ale firmei", (Financial Strategies of Companies), Publishing House Europlus, Galati, 2007
2. Bibere, C. C., ,,Comertul electronic-provocarea mileniului III", Ed. ,,Scentia", Tg-Jiu, 2007.
3. Cetina, I. s.a. , - Marketingul serviciilor. Teorie si aplicatii - Bucuresti, Editura Uranus, 2006
4. Cretu C., Cunostinte economice fundamentale si de specialitate pentru examenul de licenta", Editura Fundatiei Academice "Danubius", Galati, 2007
5. Costache, N.: Relansarea Cresterii Economice in Romania. Editura Economica, Bucuresti, 2008. 
6. Diaconescu, Stefan Stelian - Evaluarea costurilor proiectelor software, PC Report, Iulie 2006
7. Drucker, Peter F. Societatea post-capitalista, Editura Image, Bucuresti,1999
8. Dumitriu, C., Management international si relatii economice internationale, Ed. Polirom, Iasi, 2000.
9. Fotache, D., Hurubean, L., Solutii informatice integrate pentru gestiunea afacerilor - ERP, Ed. Economica, Bucuresti, 2004.
10. Georgescu, Vasile - Econometrie, Editura Universitaria, Craiova, 2005. 
11. Grigore A. - Rolul relatiilor publice in promovarea vanzarilor. Lucrari Stiintifice, Academia Navala Mircea cel Batran, Constanta, 2007
12. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
13. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
14. Ivan, I., Pocatilu, P., Toma, C., Leau, A. - "e3-commerce: e-commerce, mobile application. e3com Application", Informatica Economica vol. V, 2007.
15. Ioncica, M., Economia Serviciilor, Teorie si Practica, Editura Uranus, Bucuresti 2006.
16. King, G., Keohane, R., Verba, S., Fundamentele cercetarii sociale, Polirom, Bucuresti, 2000.
17. Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J, Wong, V. Principiile Marketingului - Editia Europeana, TEORA, Bucuresti, 1998
18. Oprea, D. / Airinei, D. / Fotache, M. - Sisteme Informationale Pentru Afaceri - Iasi, Ed. Polirom, 2002
19. Puscaciu V..Puscaciu F., - "Relatii financiare internationale", Ed. Evrika, Braila, 2000.
20. Rosca, Ion Gh. s.a. - Comertul electronic : Concepte, tehnologii si aplicatii - Bucuresti, Editura Economica, 2004
21. Popescu, M.M., ,,Tipologia pietelor electronice globale si problemele acestora", ed. All Beck, Bucuresti, 2007.
22. Roman, M., Roman, M., Pollution and Development, in "Information Technology", Inforec Printind House, Bucuresti, 2007. 
23. Sabau, M., Solutii pentru probleme economice, Net Report nr.125, februarie 2006.
24. Turtureanu A.G., Economia serviciilor, Ed. Evrika, 1999
25. *** Electronic Banking Group of the Basel Comitee on Banking Supervision, Risk Management Principle for Electronic Banking, mai 2001
26. *** www.efinance.ro
27. *** http://www.ecommerce.gov/framework.htm


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!