Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 81 în total
Cuvinte : 34984
Mărime: 186.43KB (arhivat)
Publicat de: George Sîrbu
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. Cuprins 5
  2. Introducere 7
  3. Capitolul I 9
  4. Consideraţii generale privind servicile turistice 9
  5. 1.1 Tipuri de servicii turistice 10
  6. 1.2 Diversificarea serviciilor turistice 15
  7. 1.3 Agenţii economici din turism 18
  8. Capitolul II 23
  9. Dezvoltarea şi promovarea serviciilor turistice 23
  10. 2.1 Formele promovării 23
  11. 2.1.1 Publicitatea 23
  12. 2.1.1.1 Stabilirea obiectivelor publicităţii 24
  13. 2.1.1.2 Stabilirea bugetului de publicitate 24
  14. 2.1.1.3 Generarea mesajului 25
  15. 2.1.1.4 Alegerea mijloacelor şi tehnicilor publicitare 26
  16. 2.1.1.5 Evaluarea rezultatelor 30
  17. 2.1.2.Promovarea vânzărilor 30
  18. 2.1.3 Relatii publice 35
  19. 2.2 Principalii factori determinanţi ai dezvoltării serviciilor turistice 37
  20. 2.2.1. Factorii exogeni 38
  21. 2.2.1.1 Dezvoltarea economico financiară 38
  22. 2.2.1.2 Dezvoltarea tehnologică 39
  23. 2.2.1.3 Investiţiile în infrastructura turistică 39
  24. 2.2.1.4 Dezvoltarea comerţului cu servicii 42
  25. 2.2.1.5 Siguranţa si securitatea călătoriilor 42
  26. 2.2.2.2 Diversificarea ofertelor de produse şi servicii în timpul şi de la destinaţiile călătoriilor 44
  27. 2.2.2.3 Globalizarea pieţelor 44
  28. 2.2.2.4 Resursele umane 45
  29. 2.3 Comportamentul consumatorului de servicii turistice 45
  30. 2.3.1 Factori de comportament 46
  31. Capitolul III 54
  32. Promovarea şi dezvoltarea serviciilor turistice la 54
  33. SC INTER-TOUR SRL Bacău 54
  34. 3.1 Prezentarea generală a societăţii 54
  35. 3.2 Analiza pieţei serviciilor turistice 57
  36. 3.2.1 Poziţia faţă de concurenţă 57
  37. 3.2.2 Categorii de clienţi 58
  38. 3.3 Analiza mediului intern al scietăţii 59
  39. 3.3.1. Potenţialul uman 59
  40. 3.3.2. Pontenţialul tehnic 61
  41. 3.3.3. Evoluţia indicatorilor financiari ai societăţii 61
  42. 3.4 Prezentarea serviciilor turistice ale firmei 64
  43. 3.5 Promovarea prosuselor şi serviciilor turistice la agenţia de turism „INTER-TOUR” Bacău 70
  44. 3.5.1 Structura mix-ului promoţional la Agenţia de turism „INTER-TOUR”Bacău 70
  45. 3.5.1.1 Publicitatea la Agenţia de Turism Inter-tour Bacău 71
  46. 3.5.1.2 Promovarea vânzărilor la Agenţia de Turism Inter-tour Bacău 73
  47. 3.5.1.3 Relaţiile publice la Agenţia de Turism Inter-tour Bacău 74
  48. 3.5.1.4 Forţa de vânzare a Agenţiei de Turism Inter-tour Bacău 74
  49. 3.5.1.5 Sponsorizarea cu privire la Agenţia de Turism Inter-tour Bacău 75
  50. 3.5.2 Stabilirea obiectivelor promovării la Agenţia de Turism „INTER-TOUR” Bacău 75
  51. 3.5.3 Elaborarea campaniei de promovare şi a bugetului său la Agenţia de Turism „INTER-TOUR” Bacău 76
  52. 3.5.4 Evaluarea eficienţei promovării produsului turistic la Agenţia de Turism „INTER-TOUR” Bacău 77
  53. Concluzii şi propuneri 79
  54. Bibliografie 83

Extras din licență

Introducere

Societatea contemporană se orientează din ce în ce mai mult spre servicii, existând din ce în ce mai multe opinii conform cărora ea este o societate a serviciilor, iar sectorul terţiar este in continuă creştere. În ultimii 20-30 de ani modelul clasic de producere a avuţiei naţionale şi-a pierdut importanţa. Serviciile domină fiecare sector prelucrător, avănd un rol deosebit în asigurarea utilizării forţei de muncă.

În ultimile decenii, turismul a devenit una dintre cele mai importante activităţi economice prin creşterea aportului călătoriilor la economia mondială. De asemenea constituie una dintre principalele surse de creare de locuri de munca în multe ţări. Se apreciază ca în lume, un lucrător din şaisprezece aparţine sectorului serviciilor turistice.

Piaţa turismului internaţional este foarte sensibilă, cererea turistică fiind determinată atât de torţele pieţei (oferta si distribuţia produselor turistice), cât si de numeroşi factori exogeni, fără legătură directă cu turismul, dar a căror influenţă este determinantă.

În raport cu alte sectoare economice, sectorul turismului prezintă o serie de particularităţi , atât din punct de vedere al politicilor de ansamblu, cât si din cel al gestiunii întreprinderilor. Politicile trebuie să ia în calcul numeroase variabile exogene ca: schimbările demografice şi sociale, situaţia economică şi financiară a ţărilor emiţătoare de turişti, variaţiile şi nivelul de schimb valutar, transformările politice, legislative şi de reglementare, progresele tehnologice, evoluţia relaţiilor comerciale, infrasctructura transporturilor, siguranţa călătorilor, protecţia mediului. Dintre acestea, cele mai importante sunt demografia, prelungirea duratei vacanţelor, fracţionarea vacanţelor şi segmentarea pieţelor. Evoluţia în timp a structurii demografice şi sociale în ţările dezvoltate reprezintă un factor determinant al creşterii cererii turstice. Se apreciază că în timp, grupa de vârstă 35-45 de ani, care beneficiază de veniturile disponibile cele mai mari va creşte cel mai rapid, ceea ce este favorabil expansiunii turismului. Grupa de vârstă de peste 65 de ani, care dispune de venituri destul de ridicate şi de mult timp liber permite prelungirea sezonului turistic in afara perioadelor de vacanţă. Prelungirea duratei vacanţelor reprezintă un fenomen important pentru ţările industrializate.

În privinţa duratei concediilor plătite, există diferenţe mari intre ţări. Acestea variază între 15 zile în cazul Japoniei şi 8 săptămâni în cazul Franţei. Una dintre consecinţele prelungirii duratei vacanţelor este fracţionarea lor. În general, când durata concediului depăşeşte 4 săptămâni, turiştii fracţionează vacanţa în perioade mai scurte repartizate de-a lungul întregului an. Fracţionarea şi multiplicarea vacanţelor duc la transformarea pieţei turismului internaţional. Este necesară crearea de noi produse tursitice in funcţie de fiecare segment al cererii pentru satisfacerea acesteia. Turiştii manifestă din ce în ce mai puţin interes faţă de turismul tradiţional de odihnă şi de vacanţă în familie. De aceea programul de dezvoltare a tursmului trebuie sa se adapteze noilor condiţii ale pieţei.

În România, dezvoltarea rapidă a sectorului turismului, mai ales după 1989 a determinat apariţia unor probleme resimţite de agenţii economici care au fostnevoiţi să facă faţă unor situaţii a căror rezolvare impunea abordarea lor intr-o viziune nouă. Complexitatea fenomenului turistic plasează într-o poziţie centrală prestatorul de servicii turistice, obligat într-un fel sau altul să se implice în toate celelalte activităţi care au legătură cu turismul, activităţile turistice fiind părţi ale unui întreg care se întrepătrund.

Se poate spune că eficienţa activităţilor firmelor turistice presupune o sincronizare a acţiunilor tuturor agenţilor economici din acest domeniu, în caz contrar, efortul făcut de una sau mai multe verigi ale lanţului de prestaţii va fi anulat de celelalte.

Cheia relansării turismului românesc se află în identificarea unor posibile parteneriate de idei şi de finanţare. Este adevărat că în România s-au construit şi s-au modernizat în ultimiii ani căteva sute de moteluri, hoteluri, pensiuni, majoritatea impunându-se prin eleganţă şi prin calitatea serviciilor; dar, acestei industrii îi lipsesc conexiunile de informare, de comunicare, de servicii care să le facă atractive şi rapid cunoscute. Proprietarii de hoteluri trebuie să realizeze că produsul turistic nu se vinde singur, ci trebuie valorificat fie în cadrul unui circuit turistic, fie in cadrul unor oferte integrate. Aici intervin agenţii de turism care prin activitatea profesională pe care o desfăşoară contribuie la realizarea şi dezvoltarea turismului în Romănia.

Prezenta lucrare işi doreşte a dezvolta conceptul de „serviciu turistic” în ideea devoltării si promovării acestuia

Capitolul I

Consideraţii generale privind servicile turistice

1.1 tipuri de servicii turistice;

1.2 diversificarea serviciilor turistice;

1.3 agenţii economici în turism.

Între orientările fundamentale ale economiei moderne se remarcă dezvoltarea şi diversificarea serviciilor, constituite astăzi într-un sector distinct al economiei. Caracterizate printr-un dinamism înalt, serviciile îşi pun amprenta asupra activităţii desfăşurate de celelalte sectoare ale economiei, asupra modului de valorificare a resurselor umane şi materiale, având o contribuţie majoră la progresul economic şi social.

În literatura de specialitate există o varietate de definiţii, care fie încearcă să delimiteze sfera serviciilor de cea a bunurilor, să clarifice o serie de aspecte legate de ceea ce înseamnă servicii, întâlnindu-se o serie de termeni ca: „service industry”, „service products”, „service occupations”, „service functions” şi să evidenţieze caracteristicile serviciilor, fie pun accentul pe efectele obţinute, fie surprind particularităţi ale serviciilor (cum ar fi cele determinate de modul de desfăşurare a relaţiilor de vânzare-cumpărare), fie sunt legate de caracterul muncii depuse în sfera serviciilor, fie constituie o enumerare a activităţilor de natura serviciilor. Dificultăţile de a distinge strict serviciile de celelalte activităţi din economie au determinat apariţia unui alt tip de definiţii, respectiv „definiţiile negative” (activităţi care nu sunt nici producţie industrială, nici minerit, nici agricultură). O sinteză a experienţei teoretice şi practice reprezintă definiţia conform căreia serviciile reprezintă „activităţi umane, cu un conţinut specializat, având ca rezultat efecte utile, imateriale şi intangibile destinate satisfacerii unei nevoi sociale. Totodată serviciile sunt activităţi de sine stătătoare, autonomizate în procesul adâncirii diviziunii sociale a muncii şi sunt organizate distinct într-un sector denumit şi sector terţiar.”

Preview document

Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 1
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 2
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 3
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 4
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 5
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 6
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 7
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 8
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 9
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 10
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 11
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 12
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 13
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 14
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 15
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 16
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 17
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 18
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 19
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 20
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 21
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 22
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 23
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 24
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 25
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 26
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 27
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 28
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 29
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 30
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 31
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 32
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 33
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 34
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 35
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 36
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 37
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 38
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 39
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 40
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 41
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 42
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 43
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 44
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 45
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 46
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 47
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 48
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 49
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 50
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 51
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 52
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 53
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 54
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 55
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 56
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 57
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 58
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 59
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 60
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 61
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 62
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 63
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 64
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 65
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 66
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 67
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 68
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 69
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 70
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 71
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 72
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 73
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 74
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 75
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 76
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 77
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 78
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 79
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 80
Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice - Pagina 81

Conținut arhivă zip

  • Dezvoltarea si Promovarea Serviciilor Turistice.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetări Privind Cresterea Calitătii Serviciilor prin Implementarea Codului Global de Etică pentru Turism în România

CAPITOLUL 1 TURISMUL – ABORDĂRI CONCEPTUALE 1.1. Conceptul de „turism” Deşi este considerat de cei mai mulţi dintre specialişti ca un fenomen...

Valorificarea potențialului balnear și diversificarea serviciilor turistice în stațiunea Băile Olănești

INTRODUCERE Turismul reprezintă un fenomen caracteristic civilizaţiei actuale prin rolul şi conţinutul său şi totodată una dintre componentele...

Perspectivele Dezvoltării Turismului Montan în Contextul Dezvoltării Durabile

MOTIVAŢIA LUCRĂRII Importanţa zonei montane în cererea de vacanţe, a generat preocupări ale specialiştilor în scopul exploatării pentru turism a...

Turismul și Ocuparea Forței de Muncă

Introducere Resursele umane constituie un potenţial uman deosebit, unic, rar, dificil de imitat şi relativ de înlocuit, ce trebuie înţeles,...

Regiunea turistică Bucovina

INTRODUCERE Intr-o eră caracterizată printr-un ritm accelerat de dezvoltare, turismul nu poate face excepţie, devenind un punct central în jurul...

Propuneri de Dezvoltare a Activitatii Turistice din Calimanesti-Caciulata

Introducere Motto: “Turismul nu reprezinta doar o modalitate simpla pentru realizarea de activitati comerciale; el este, de asemenea, o...

Valorificarea litoralului românesc prin dezvoltare durabilă

Actualitatea tezei şi nivelul cercetărilor întreprinse. Economia naţională a României parcurge o dificilă etapă de tranziţie exprimată prin...

Particularități ale managementului calității în managementul hotelier

Introducere Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puterenic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat...

Te-ar putea interesa și

Perspectivele de Valorificare a Turismului Rural și Agroturism în Zona de Nord a Moldovei

INTRODUCERE Actualitatea temei. Actualitatea acesteia teme reiese din necesitatea de a cunoşate în totalitate potenţialul turistic al Moldova...

Promovarea turismului rural în județul Brașov

INTRODUCERE Turismul rural s-a impus încet dar consecvent - în special pe pieţele turistice din ţările dezvoltate economic, ţări puternic...

Strategii de dezvoltare economică și turistică - stațiunea Călimănești-Căciulata

Introducere Cu toate că majoritatea specialiştilor consideră turismul un fenomen specific perioadei contemporane, acesta s-a conturat la sfârşitul...

Valorificarea potențialului turistic al zonei Munților Apuseni

INTRODUCERE Frumusețea incontestabilă a zonei Munților Apuseni, diversitatea resurselor (în special a celor turistice) și dorința de a găsi...

Înființarea unei pensiuni

INTRODUCERE Lucrarea de faţă işi propune să evidenţieze noţiunile generale privind serviciile turistice şi turismul rural, să analizeze...

Direcții de valorificare a potențialului turistic în zona Costești

INTRODUCERE Turismul, dincolo de definiție, coordonate, rolul lui economico-social, îl percep ca pe o bucurie oferită de mediul ambiant, ca pe o...

Rolul Turiștilor Străini în Dezvoltarea Turismului Rural

CAPITOLUL I. CARACTERISTICA ŞI ANALIZA FLUXURILOR TURISTICE ÎN REPUBLICA MOLDOVA I.1. Analiza factorilor ce influenţează decizia de a vizita...

Patrimoniului turistic balnear al stațiunii Eforie Nord

INTRODUCERE Turismul balnear este o forma de turism practicat la scara larga, atat in tara noastra cat si in strainatate. Generozitatea naturii a...

Ai nevoie de altceva?