Dezvoltarea si Promovarea Serviciilor Turistice

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins 5
Introducere 7
Capitolul I 9
Consideratii generale privind servicile turistice 9
1.1 Tipuri de servicii turistice 10
1.2 Diversificarea serviciilor turistice 15
1.3 Agentii economici din turism 18
Capitolul II 23
Dezvoltarea si promovarea serviciilor turistice 23
2.1 Formele promovarii 23
2.1.1 Publicitatea 23
2.1.1.1 Stabilirea obiectivelor publicitatii 24
2.1.1.2 Stabilirea bugetului de publicitate 24
2.1.1.3 Generarea mesajului 25
2.1.1.4 Alegerea mijloacelor si tehnicilor publicitare 26
2.1.1.5 Evaluarea rezultatelor 30
2.1.2.Promovarea vanzarilor 30
2.1.3 Relatii publice 35
2.2 Principalii factori determinanti ai dezvoltarii serviciilor turistice 37
2.2.1. Factorii exogeni 38
2.2.1.1 Dezvoltarea economico financiara 38
2.2.1.2 Dezvoltarea tehnologica 39
2.2.1.3 Investitiile in infrastructura turistica 39
2.2.1.4 Dezvoltarea comertului cu servicii 42
2.2.1.5 Siguranta si securitatea calatoriilor 42
2.2.2.2 Diversificarea ofertelor de produse si servicii in timpul si de la destinatiile calatoriilor 44
2.2.2.3 Globalizarea pietelor 44
2.2.2.4 Resursele umane 45
2.3 Comportamentul consumatorului de servicii turistice 45
2.3.1 Factori de comportament 46
Capitolul III 54
Promovarea si dezvoltarea serviciilor turistice la 54
SC INTER-TOUR SRL Bacau 54
3.1 Prezentarea generala a societatii 54
3.2 Analiza pietei serviciilor turistice 57
3.2.1 Pozitia fata de concurenta 57
3.2.2 Categorii de clienti 58
3.3 Analiza mediului intern al scietatii 59
3.3.1. Potentialul uman 59
3.3.2. Pontentialul tehnic 61
3.3.3. Evolutia indicatorilor financiari ai societatii 61
3.4 Prezentarea serviciilor turistice ale firmei 64
3.5 Promovarea prosuselor si serviciilor turistice la agentia de turism ,,INTER-TOUR" Bacau 70
3.5.1 Structura mix-ului promotional la Agentia de turism ,,INTER-TOUR"Bacau 70
3.5.1.1 Publicitatea la Agentia de Turism Inter-tour Bacau 71
3.5.1.2 Promovarea vanzarilor la Agentia de Turism Inter-tour Bacau 73
3.5.1.3 Relatiile publice la Agentia de Turism Inter-tour Bacau 74
3.5.1.4 Forta de vanzare a Agentiei de Turism Inter-tour Bacau 74
3.5.1.5 Sponsorizarea cu privire la Agentia de Turism Inter-tour Bacau 75
3.5.2 Stabilirea obiectivelor promovarii la Agentia de Turism ,,INTER-TOUR" Bacau 75
3.5.3 Elaborarea campaniei de promovare si a bugetului sau la Agentia de Turism ,,INTER-TOUR" Bacau 76
3.5.4 Evaluarea eficientei promovarii produsului turistic la Agentia de Turism ,,INTER-TOUR" Bacau 77
Concluzii si propuneri 79
Bibliografie 83


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Societatea contemporana se orienteaza din ce in ce mai mult spre servicii, existand din ce in ce mai multe opinii conform carora ea este o societate a serviciilor, iar sectorul tertiar este in continua crestere. In ultimii 20-30 de ani modelul clasic de producere a avutiei nationale si-a pierdut importanta. Serviciile domina fiecare sector prelucrator, avand un rol deosebit in asigurarea utilizarii fortei de munca. 
In ultimile decenii, turismul a devenit una dintre cele mai importante activitati economice prin cresterea aportului calatoriilor la economia mondiala. De asemenea constituie una dintre principalele surse de creare de locuri de munca in multe tari. Se apreciaza ca in lume, un lucrator din saisprezece apartine sectorului serviciilor turistice.
Piata turismului international este foarte sensibila, cererea turistica fiind determinata atat de tortele pietei (oferta si distributia produselor turistice), cat si de numerosi factori exogeni, fara legatura directa cu turismul, dar a caror influenta este determinanta.
In raport cu alte sectoare economice, sectorul turismului prezinta o serie de particularitati , atat din punct de vedere al politicilor de ansamblu, cat si din cel al gestiunii intreprinderilor. Politicile trebuie sa ia in calcul numeroase variabile exogene ca: schimbarile demografice si sociale, situatia economica si financiara a tarilor emitatoare de turisti, variatiile si nivelul de schimb valutar, transformarile politice, legislative si de reglementare, progresele tehnologice, evolutia relatiilor comerciale, infrasctructura transporturilor, siguranta calatorilor, protectia mediului. Dintre acestea, cele mai importante sunt demografia, prelungirea duratei vacantelor, fractionarea vacantelor si segmentarea pietelor. Evolutia in timp a structurii demografice si sociale in tarile dezvoltate reprezinta un factor determinant al cresterii cererii turstice. Se apreciaza ca in timp, grupa de varsta 35-45 de ani, care beneficiaza de veniturile disponibile cele mai mari va creste cel mai rapid, ceea ce este favorabil expansiunii turismului. Grupa de varsta de peste 65 de ani, care dispune de venituri destul de ridicate si de mult timp liber permite prelungirea sezonului turistic in afara perioadelor de vacanta. Prelungirea duratei vacantelor reprezinta un fenomen important pentru tarile industrializate.
In privinta duratei concediilor platite, exista diferente mari intre tari. Acestea variaza intre 15 zile in cazul Japoniei si 8 saptamani in cazul Frantei. Una dintre consecintele prelungirii duratei vacantelor este fractionarea lor. In general, cand durata concediului depaseste 4 saptamani, turistii fractioneaza vacanta in perioade mai scurte repartizate de-a lungul intregului an. Fractionarea si multiplicarea vacantelor duc la transformarea pietei turismului international. Este necesara crearea de noi produse tursitice in functie de fiecare segment al cererii pentru satisfacerea acesteia. Turistii manifesta din ce in ce mai putin interes fata de turismul traditional de odihna si de vacanta in familie. De aceea programul de dezvoltare a tursmului trebuie sa se adapteze noilor conditii ale pietei.
In Romania, dezvoltarea rapida a sectorului turismului, mai ales dupa 1989 a determinat aparitia unor probleme resimtite de agentii economici care au fostnevoiti sa faca fata unor situatii a caror rezolvare impunea abordarea lor intr-o viziune noua. Complexitatea fenomenului turistic plaseaza intr-o pozitie centrala prestatorul de servicii turistice, obligat intr-un fel sau altul sa se implice in toate celelalte activitati care au legatura cu turismul, activitatile turistice fiind parti ale unui intreg care se intrepatrund.
Se poate spune ca eficienta activitatilor firmelor turistice presupune o sincronizare a actiunilor tuturor agentilor economici din acest domeniu, in caz contrar, efortul facut de una sau mai multe verigi ale lantului de prestatii va fi anulat de celelalte.
Cheia relansarii turismului romanesc se afla in identificarea unor posibile parteneriate de idei si de finantare. Este adevarat ca in Romania s-au construit si s-au modernizat in ultimiii ani cateva sute de moteluri, hoteluri, pensiuni, majoritatea impunandu-se prin eleganta si prin calitatea serviciilor; dar, acestei industrii ii lipsesc conexiunile de informare, de comunicare, de servicii care sa le faca atractive si rapid cunoscute. Proprietarii de hoteluri trebuie sa realizeze ca produsul turistic nu se vinde singur, ci trebuie valorificat fie in cadrul unui circuit turistic, fie in cadrul unor oferte integrate. Aici intervin agentii de turism care prin activitatea profesionala pe care o desfasoara contribuie la realizarea si dezvoltarea turismului in Romania.
Prezenta lucrare isi doreste a dezvolta conceptul de ,,serviciu turistic" in ideea devoltarii si promovarii acestuia
Capitolul I
Consideratii generale privind servicile turistice
1.1 tipuri de servicii turistice;
1.2 diversificarea serviciilor turistice;
1.3 agentii economici in turism.
Intre orientarile fundamentale ale economiei moderne se remarca dezvoltarea si diversificarea serviciilor, constituite astazi intr-un sector distinct al economiei. Caracterizate printr-un dinamism inalt, serviciile isi pun amprenta asupra activitatii desfasurate de celelalte sectoare ale economiei, asupra modului de valorificare a resurselor umane si materiale, avand o contributie majora la progresul economic si social.
In literatura de specialitate exista o varietate de definitii, care fie incearca sa delimiteze sfera serviciilor de cea a bunurilor, sa clarifice o serie de aspecte legate de ceea ce inseamna servicii, intalnindu-se o serie de termeni ca: ,,service industry", ,,service products", ,,service occupations", ,,service functions" si sa evidentieze caracteristicile serviciilor, fie pun accentul pe efectele obtinute, fie surprind particularitati ale serviciilor (cum ar fi cele determinate de modul de desfasurare a relatiilor de vanzare-cumparare), fie sunt legate de caracterul muncii depuse in sfera serviciilor, fie constituie o enumerare a activitatilor de natura serviciilor. Dificultatile de a distinge strict serviciile de celelalte activitati din economie au determinat aparitia unui alt tip de definitii, respectiv ,,definitiile negative" (activitati care nu sunt nici productie industriala, nici minerit, nici agricultura). O sinteza a experientei teoretice si practice reprezinta definitia conform careia serviciile reprezinta ,,activitati umane, cu un continut specializat, avand ca rezultat efecte utile, imateriale si intangibile destinate satisfacerii unei nevoi sociale. Totodata serviciile sunt activitati de sine statatoare, autonomizate in procesul adancirii diviziunii sociale a muncii si sunt organizate distinct intr-un sector denumit si sector tertiar."


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea si Promovarea Serviciilor Turistice.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!