Dezvoltarea Sistemului de Franciza in Tarile Europene si in Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Cap.I. Dezvoltarea sistemului de franciza in Europa 4
1.1.Evolutia francizei pe teritoriul european 4
1.2.Clasificari ale francizei 8
1.3.Etapele initierii si crearii unei retele de franciza 17
Cap.II. Franciza in Romania 20
2.1.Istoricul francizei in Romania 20
2.2.Piata francizei in Romania 24
2.3.Francize romanesti de top 29
Cap.III. Continutul contractului de franciza 33
3.1.Conceptualizari privind contractul de franciza 33
3.2.Forma si executarea contractului de franciza 36
3.3.Contractul de franciza la Mc Donald's 45
Concluzii 55
Bibliografie 57
Anexe 59


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
Cuvantul "franchise" este de origine franceza si se traduce ca privilegiu sau permisiune. Franciza nu este altceva decat un raport in care o parte numit francizor acorda dreptul de a produce sau de a comercializa anumite produse , de a presta anumite servicii in numele si cu marca sa, celeilalte parti numite francizat in schimbul unei redevente. 
Pentru orice franciza , marca francizorului reprezinta unul din factorii care o diferentiaza de o afacere obisnuita. Succesul afacerilor in franciza este determinat de mai multi factori cum ar fi marca francizorului care este deja populara pe piata, experienta de afaceri care este pusa la dispozitia francizatului, know-how-ul transmis de francizor francizatului si trainingul care este acordat de francizor inaintea deschiderii unitatii.
Franciza atrage atat interesul francizatului, cat si pe cel al francizorului deorece este cel mai reusit concept de largire a afacerii pentru francizor si un mod sigur de a incepe o afacere pentru francizat. Afacerile in franciza cuprind toate gamele de industrii incepand de la automobile, hoteluri, telecomunicatii, constructii, mergand pana la agentii de turism, brokeraj, publicitate, imobiliare sau la magazine de optica, fastfood, flori, etc. Nu exista restrictii la francizarea unei afaceri cu conditia sa nu contravina legii. 
Sistemul de francizare care s-a dovedit atat de reusit si de util in industriile auto si petrolului au inceput sa se raspandeasca curand si in alte sectoare de afaceri. 
In anii '50 a avut loc o adevarata explozie a dezvoltarii francizei, odata cu inaugurarea in 1955 a restaurantelor McDonald's, de catre Ray Kroc, care a pus accentul pe "calitate, servire, curatenie si valoare." In acelasi an , Harland Sanders a gasit o nisa in industria fast food-ului cu Kentucky Fried Chicken.
Lucrarea de fata isi propune sa se concentreze asupra importantei francizei intr-o retea care leaga titularul afacerii de succes de comerciantii interesati in dezvoltarea propriei afaceri. In acest sens franciza reprezinta atat o metoda relativ sigura si ieftina de a obtine profit, cat si instrumental cel mai agreat atribut al globalizarii, al actualei societati de consum.
Capitolul I prezinta notiuni introductive privind utilitatea dar si continutul unor aspecte teororetice si practice cu privire la evolutiile istorice in sistemul francizei atat pe teritoriul European ,cat si in Romania. Sunt creionate atent principalele trasaturi si functii ale tipologiei francizei in functie de domeniul de activitate. 
Capitolul al II-lea este rezervat in intregime notiunii de franciza pe teritoriu Romaniei, piata francizei si o scurta prezentare a celei mai de succes francize din tara noasta. Cel mai elocvent exemplu pentru observarea dezvoltarii unei companii prin franciza il reprezinta compania Mc Donald's , cea mai cunoscuta afacere de acest tip din lume. Succesul faimoasei retele de restaurant fast-food are un rol esential in promovarea si extinderea acestui sistem in intreaga lume.
Capitolul al III-lea releva principalele aspecte in materie de executare a contractului de franciza, cum sunt, obligatiile francizorului si obligatiile beneficiarului. Francizarea este o oportunitate atragatoare pentru a detine si conduce o mica afacere utilizand un plan de afacere si un format de afacere ce a mare succes. 
Principalele motive care au condus la succesul operatiunilor de franciza includ o pregatire extinsa pe care francizorul a realizat-o pentru a dezvolta o afacere de succes, indrumarea francizatului inainte de deschidere, in timpul deschiderii si dupa deschidere, in ceea ce priveste conducerea si directia afacerii.
Capitolul I
Dezvoltarea sistemului de franciza in Europa
Asociatia Britanica de Franchising defineste franciza ca fiind ,, o licenta contractual cedata de o persoana, numita franchisor (cedent), unei alte persoane, numita franchiser (cesionar), care permite sau cere franchiserului sa desfasoare in perioada de valabilitate o anumita afacere, folosind un nume specificat apartinand franchisorului sau in legatura cu acesta; da dreptul franchisorului de a exercita continuu, pe perioada respectiva, asupra franchiserului, asupra modului cum acesta isi desfasoara activitatea; obliga franchisorul sa acorde franchiserului asistenta in desfasurarea activitatii in legatura cu organizarea acesteia, pregatirea cadrelor, merchandising, conducere etc,. cere ca franchiserul, in mod periodic, sa plateasca franchisorului sume de bani in conformitate cu privilegiul, marfurile sau serviciile furnizate de franchisor''.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Sistemului de Franciza in Tarile Europene si in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!