Cuprins
- INTRODUCERE. 8
- CAPITOLUL I: Turismul şi mediul de marketing în România 10
- 1.1.Turismul în Români 10
- 1.2. Locul şi rolul turismului în economie 11
- 1.2.1. Contribuţia turismului la creşterea economică 11
- 1.2.2. Rolul turismului în intensificarea legăturilor dintre naţiuni 13
- 1.2.3. Turismul, un instrument eficace pentru o dezvoltare durabilă 14
- 1.2.4. Turismul în 2020 – previziuni 15
- 1.3. Factorii care influenţează dezvoltarea turismului 16
- 1.4. Definiţii şi tendinţe actuale în turismul internaţional 18
- 1.5. Analiza mediului de marketing al turismului românesc 19
- Capitolul II : Potenţialul turistic al zonei 22
- 2.1. Potenţialul turistic natural al zonei 24
- 2.2. Potenţialul turistic antropic 28
- 2.2.1. Vestigii istorice şi muzee 28
- 2.2.2. Obiective de interes turistic situate în apropierea oraşului Mangalia 29
- 2.2.3. Centrele culturale din oraşul - staţiune Mangalia 31
- 2.2.4. Festivaluri, târguri, spectacole 31
- Capitolul III : Prezentarea S.C. PARALELA 45 S.R.L – Hotel CORSA Mangalia 33
- 3.1. Aspecte generale despre societate 33
- 3.2. Documentatia specifica unei agentii de turism 34
- 3.2.1.Autorizatiile de functionare si conditiile de obtinere a acestora 34
- 3.2.2.Documente specifice turismului utilizate in cadrul agentiei de turism Paralela 45 36
- 3.2.3. Informatiile cu caracter general si informatiile cu caracter profesional 36
- 3.3.Structura tehnica a agentiei de turism Paralela 45 38
- 3.4. Personalul agentiei de turism Paralela 45 38
- 3.5. Piata agentiei de turism Paralela 45 39
- 3.5.1 Analiza S.W.O.T 40
- 3.5.2 Analiza B.C.G 41
- 3.6 Indicatori economico-financiari 41
- 3.6.1 Indicatori de cuantificarwe ai circulatiei turistice 41
- Capitolul IV: Dinamica activitatii turistice la S.C. PARALELA 45 S.R.L 43
- 4.1. Analiza pieţei 43
- 4.1.1. Aspecte ale evolutiei pieţei 44
- 4.1.2. Analiza cererii şi ofertei 44
- 4.1.3. Segmentarea pieţei 45
- 4.1.3.1. Clientela de vacanta 45
- 4.1.3.2. Clientela pentru turisul balnear 47
- 4.2. Elemente sintetice ale mixului de marketing 51
- 4.3. Calculul indicatorilor circulatiei turiştice pentru S.C. PARALELA 45 S.R.L 52
- 4.3.1. Indicatorul - numãr total de turisti 52
- 4.3.2. Indicatorul - înoptarea 54
- 4.3.3. Indicatorul - numãr total de zile turist 55
- 4.3.4. Indicatorul - numãr mediu de turişti 55
- 4.3.5. Indicatorul - durata medie a sejurului 55
- 4.4. Calculul indicatorilor de eficientã economicã 56
- 4.4.1. Indicatorul - încasarea medie pe turist 56
- 4.4.2. Indicatorul - încasarea medie pe zi turist 56
- 4.4.3. Indicatorul - cheltuiala medie pe turist 56
- 4.4.4. Indicatorul - cheltuiala medie pe zi turist 57
- 4.4.5. Indicatorul - venit net 57
- 4.4.6. Indicatorul - rata profitului sau rata rentabilitãtii 57
- 4.4.7. Indicatorul - productivitatea muncii 57
- 4.4.8. Coeficientul de utilizare a capacitătii de cazare 57
- CAPITOLUL V: Propuneri de dezvoltare a turismului balnear 59
- 5.1. Calitatea resurselor naturale 59
- 5.2. Prezentarea bazei de tratament 60
- 5.3. Evolutia indicatorilor de eficienţã economicã ai activitãtii bazei de tratament Mangalia 67
- 5.3.1. Indicatori de eficientã medicalã 68
- 5.3.2. Indicatori de eficientã cost ai asistenţei medicale 69
- 5.4. Propuneri de investiţii pentru achiziţionarea bazei de tratament 69
- 5.5. Propuneri pentru creşterea eficientei economice a activitãţii turistice la Paralela 45 72
- CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI 75
- BIBLIOGRAFIE 78
Extras din licență
INTRODUCERE
Originea lingvistica a termenului “turism” este strans legata de semnificatia cuvintelor latine “tornare” (a se intoarce) si “tornus” (miscare circulara) si desemneaza o calatorie(deplasare circulara) cu intoarcerea in punctul de plecare.
Aceeasi semnificatie -de revenire in punctul initial din care s-a pornit, cu alte cuvintede circuit- se regaseste in limbile moderne europene: “tourisme” la francezi, “tourismus” lanemti, “tourism” la englezi, “tourismo” la italieni, “turizm” la rusi si “turism” la romani.
Pentru prima oara, termenul de turist a fost folosit in anul 1800, de catre SamuelPegge, intr-o lucrare intitulata “Anecdote ale limbii engleze”, prin formularea “A traveller isnow -a- days called Tour-ist”, respectiv un calator astazi este numit turist1.
De-a lungul timpului, incercarile de a descrie si defini in mod corespunzator termenide tipul “turist” sau “turism” au fost numeroase, dar abia in ultimile decenii ale secoluluinostru s-a inregistrat un progres real in ceea ce priveste standardizarea terminologiei turistice.
In anul 1963, Conferinta Natiunilor Unite privind Turismul si CalatoriileInternationale tinuta la Roma, a adoptat o definitie a turismului bazata pe doua elementeprincipale: motivul si durata voiajelor. Definirea motivului permite standardizarea calatorilordintr-o localitate sau tara in doua categorii: cei care intra si cei care nu intra in categoriaturistilor, iar criteriul duratei sejurului permite identificarea altor doua categorii de vizitatori:excursionistii (vizitatori de o zi) si turistii (care raman intr-un loc cel putin o noapte).
In iulie 1991, Conferinta Organizatiei Mondiale de Turism (OMT), de la Ottawa, aredefinit conceptele de baza din turism, asimiland termenul de turism activitatilor care sunt“ angajate de persoane in cursul voiajelor sau sejurului lor in locuri situate in afara mediuluirezidential pentru o perioada de peste 24 de ore sau de cel putin o noapte, fara a depasi un an,in vederea petrecerii timpului liber, pentru afaceri ori pentru alte motive, adica in alte scopuridecat prestarea unei activitati remunerate in locul vizitat”.
Conform acestei definitii distingem urmatoarele forme de turism:
- turism intern (cand rezidentii unei tari calatoresc in propria tara);
- turism international receptor (cand nerezidentii unei anumite tari viziteaza tara respectiva);
turism international emitent (cand rezidentii unei tari viziteaza alte tari decat cea din care
provin).
Aceste trei forme de baza se pot combina rezultand alte trei forme derivate de turism:
- turismul interior (cuprinde turismul intern si turismul receptor);
- turismul national (cuprinde turismul intern si turismul emitent);
- turismul international (cuprinde turismul receptor si turismul emitent).
De asemenea, definitia de mai sus introduce notiunile de baza pentru definirea cereriituristice si anume, termenii calator, vizitator si rezidenta, termeni care vor fi analizati maiamplu in capitolul dedicat studiului cererii turistice.
Conform aspectelor relevate de definitiile de mai sus, realizarea activitatii turisticepresupune prezenta altor elemente cu rol hotarator in desavarsirea actului turistic si careservesc argumentatiei de a inscrie turismul in sectorul tertiar, atat in mod direct, prinactivitatea serviciilor de cazare, alimentatie publica, transport etc., cat si in mod indirect, prinintermediul aportului specific al altor ramuri ale sectorului tertiar la activitatea turistica(agricultura, constructii, industrie alimentara etc.).
Astfel, continutul activitatii turistice este asimilat unei intregi suite de prestatii prin care este vizata satisfacerea nevoilor turistice, cu ocazia si de-a lungul, unei deplasari.
De altfel, insasi definirea produsului turistic nu se poate realiza fara a releva caracterulparticular al ofertei turistice. Cei mai multi autori considera produsul turistic drept un rezultatal “ asocierilor, interdependentelor dintre resurse (patrimoniu) si servicii”, iar ”resursele vor lua forma diferitelor produse turistice numai prin intermediul prestarilor de serviciispecifice”.
Deci, determinarea si individualizarea produselor turistice se realizeaza pornind de lacalitatea activitatii de prestatii, iar serviciile constituie, dintr-un anumit punct de vedere,componenta “ dominanta sau determinanta a ofertei turistice”.
Serviciul turistic constituie “ un ansamblu de activitati ce au obiect satisfacereanevoilor turistului in perioada in care se deplaseaza si in legatura cu aceasta”. Deci, o parte aactivitatilor care compun prestatia turistica vizeaza acoperirea unor necesitati obisnuite,cotidiene (odihna, hrana), iaralta parte determina specificitatea turismului si particularizeazaformele sale de manifestare.
Prin natura si specificul propriu, serviciul turistic trebuie sa creeze si sa asigureconditiile necesare refacerii capacitatii de munca, in mod simultan cu petrecerea placuta siinstructiva a timpului liber. Pe de alta parte, in urma realizarii consumului turistic, indiviziitrebuie sa dobandeasca un plus de informatii, cunostinte, chiar deprinderi si obiceiuri noi, inconcordanta cu exigentele epocii contemporane, conducand astfel, in mod direct, la crestereacalitatii intregii vieti. Pornind de la tendinta, tot mai accentuata, de micsorare a timpuluinecesar odihnei pasive si, respectiv, de sporire a dimensiunilor si formelor de odihna activa,serviciul turistic trebuie sa asigure posibilitati multiple de raspuns, conform criteriilor odihneiactive. Organizatorilor de turism le revin sarcini sporite in vederea diversificarii agrementuluitraditional si cresterii atractivitatii manifestarilor turistice, cu atat mai mult cu cat turismul s-atransformat intr-un fenomen de masa, iar frecventa de petrecere a timpului liber in afararesedintei permanente a crescut.
In ultimii ani, datorita tendintei de diversificare si crestere a complexitatii nevoilor deconsum, se remarca un proces de imbogatire a continutului prestatiei cu noi tipuri de activitati,a caror clasificare poate fi realizata in functie de mai multe criterii. Derularea prestatieituristice presupune, insa, in marea majoritate a cazurilor, activitati grupate in urmatoareletipuri de servicii:
- servicii de cazare;
- servicii de alimentatie;
- servicii de agrement-divertisment;
- servicii de transport;
- servicii suplimentare (complementare).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Dezvoltarea Turismului Balnear in Statiunea Mangalia.doc