Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 71 în total
Cuvinte : 36978
Mărime: 603.99KB (arhivat)
Publicat de: Emil Pătrașcu
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihai Gheorghe

Cuprins

  1. INTRODUCERE. 8
  2. CAPITOLUL I: Turismul şi mediul de marketing în România 10
  3. 1.1.Turismul în Români 10
  4. 1.2. Locul şi rolul turismului în economie 11
  5. 1.2.1. Contribuţia turismului la creşterea economică 11
  6. 1.2.2. Rolul turismului în intensificarea legăturilor dintre naţiuni 13
  7. 1.2.3. Turismul, un instrument eficace pentru o dezvoltare durabilă 14
  8. 1.2.4. Turismul în 2020 – previziuni 15
  9. 1.3. Factorii care influenţează dezvoltarea turismului 16
  10. 1.4. Definiţii şi tendinţe actuale în turismul internaţional 18
  11. 1.5. Analiza mediului de marketing al turismului românesc 19
  12. Capitolul II : Potenţialul turistic al zonei 22
  13. 2.1. Potenţialul turistic natural al zonei 24
  14. 2.2. Potenţialul turistic antropic 28
  15. 2.2.1. Vestigii istorice şi muzee 28
  16. 2.2.2. Obiective de interes turistic situate în apropierea oraşului Mangalia 29
  17. 2.2.3. Centrele culturale din oraşul - staţiune Mangalia 31
  18. 2.2.4. Festivaluri, târguri, spectacole 31
  19. Capitolul III : Prezentarea S.C. PARALELA 45 S.R.L – Hotel CORSA Mangalia 33
  20. 3.1. Aspecte generale despre societate 33
  21. 3.2. Documentatia specifica unei agentii de turism 34
  22. 3.2.1.Autorizatiile de functionare si conditiile de obtinere a acestora 34
  23. 3.2.2.Documente specifice turismului utilizate in cadrul agentiei de turism Paralela 45 36
  24. 3.2.3. Informatiile cu caracter general si informatiile cu caracter profesional 36
  25. 3.3.Structura tehnica a agentiei de turism Paralela 45 38
  26. 3.4. Personalul agentiei de turism Paralela 45 38
  27. 3.5. Piata agentiei de turism Paralela 45 39
  28. 3.5.1 Analiza S.W.O.T 40
  29. 3.5.2 Analiza B.C.G 41
  30. 3.6 Indicatori economico-financiari 41
  31. 3.6.1 Indicatori de cuantificarwe ai circulatiei turistice 41
  32. Capitolul IV: Dinamica activitatii turistice la S.C. PARALELA 45 S.R.L 43
  33. 4.1. Analiza pieţei 43
  34. 4.1.1. Aspecte ale evolutiei pieţei 44
  35. 4.1.2. Analiza cererii şi ofertei 44
  36. 4.1.3. Segmentarea pieţei 45
  37. 4.1.3.1. Clientela de vacanta 45
  38. 4.1.3.2. Clientela pentru turisul balnear 47
  39. 4.2. Elemente sintetice ale mixului de marketing 51
  40. 4.3. Calculul indicatorilor circulatiei turiştice pentru S.C. PARALELA 45 S.R.L 52
  41. 4.3.1. Indicatorul - numãr total de turisti 52
  42. 4.3.2. Indicatorul - înoptarea 54
  43. 4.3.3. Indicatorul - numãr total de zile turist 55
  44. 4.3.4. Indicatorul - numãr mediu de turişti 55
  45. 4.3.5. Indicatorul - durata medie a sejurului 55
  46. 4.4. Calculul indicatorilor de eficientã economicã 56
  47. 4.4.1. Indicatorul - încasarea medie pe turist 56
  48. 4.4.2. Indicatorul - încasarea medie pe zi turist 56
  49. 4.4.3. Indicatorul - cheltuiala medie pe turist 56
  50. 4.4.4. Indicatorul - cheltuiala medie pe zi turist 57
  51. 4.4.5. Indicatorul - venit net 57
  52. 4.4.6. Indicatorul - rata profitului sau rata rentabilitãtii 57
  53. 4.4.7. Indicatorul - productivitatea muncii 57
  54. 4.4.8. Coeficientul de utilizare a capacitătii de cazare 57
  55. CAPITOLUL V: Propuneri de dezvoltare a turismului balnear 59
  56. 5.1. Calitatea resurselor naturale 59
  57. 5.2. Prezentarea bazei de tratament 60
  58. 5.3. Evolutia indicatorilor de eficienţã economicã ai activitãtii bazei de tratament Mangalia 67
  59. 5.3.1. Indicatori de eficientã medicalã 68
  60. 5.3.2. Indicatori de eficientã cost ai asistenţei medicale 69
  61. 5.4. Propuneri de investiţii pentru achiziţionarea bazei de tratament 69
  62. 5.5. Propuneri pentru creşterea eficientei economice a activitãţii turistice la Paralela 45 72
  63. CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI 75
  64. BIBLIOGRAFIE 78

Extras din licență

INTRODUCERE

Originea lingvistica a termenului “turism” este strans legata de semnificatia cuvintelor latine “tornare” (a se intoarce) si “tornus” (miscare circulara) si desemneaza o calatorie(deplasare circulara) cu intoarcerea in punctul de plecare.

Aceeasi semnificatie -de revenire in punctul initial din care s-a pornit, cu alte cuvintede circuit- se regaseste in limbile moderne europene: “tourisme” la francezi, “tourismus” lanemti, “tourism” la englezi, “tourismo” la italieni, “turizm” la rusi si “turism” la romani.

Pentru prima oara, termenul de turist a fost folosit in anul 1800, de catre SamuelPegge, intr-o lucrare intitulata “Anecdote ale limbii engleze”, prin formularea “A traveller isnow -a- days called Tour-ist”, respectiv un calator astazi este numit turist1.

De-a lungul timpului, incercarile de a descrie si defini in mod corespunzator termenide tipul “turist” sau “turism” au fost numeroase, dar abia in ultimile decenii ale secoluluinostru s-a inregistrat un progres real in ceea ce priveste standardizarea terminologiei turistice.

In anul 1963, Conferinta Natiunilor Unite privind Turismul si CalatoriileInternationale tinuta la Roma, a adoptat o definitie a turismului bazata pe doua elementeprincipale: motivul si durata voiajelor. Definirea motivului permite standardizarea calatorilordintr-o localitate sau tara in doua categorii: cei care intra si cei care nu intra in categoriaturistilor, iar criteriul duratei sejurului permite identificarea altor doua categorii de vizitatori:excursionistii (vizitatori de o zi) si turistii (care raman intr-un loc cel putin o noapte).

In iulie 1991, Conferinta Organizatiei Mondiale de Turism (OMT), de la Ottawa, aredefinit conceptele de baza din turism, asimiland termenul de turism activitatilor care sunt“ angajate de persoane in cursul voiajelor sau sejurului lor in locuri situate in afara mediuluirezidential pentru o perioada de peste 24 de ore sau de cel putin o noapte, fara a depasi un an,in vederea petrecerii timpului liber, pentru afaceri ori pentru alte motive, adica in alte scopuridecat prestarea unei activitati remunerate in locul vizitat”.

Conform acestei definitii distingem urmatoarele forme de turism:

- turism intern (cand rezidentii unei tari calatoresc in propria tara);

- turism international receptor (cand nerezidentii unei anumite tari viziteaza tara respectiva);

turism international emitent (cand rezidentii unei tari viziteaza alte tari decat cea din care

provin).

Aceste trei forme de baza se pot combina rezultand alte trei forme derivate de turism:

- turismul interior (cuprinde turismul intern si turismul receptor);

- turismul national (cuprinde turismul intern si turismul emitent);

- turismul international (cuprinde turismul receptor si turismul emitent).

De asemenea, definitia de mai sus introduce notiunile de baza pentru definirea cereriituristice si anume, termenii calator, vizitator si rezidenta, termeni care vor fi analizati maiamplu in capitolul dedicat studiului cererii turistice.

Conform aspectelor relevate de definitiile de mai sus, realizarea activitatii turisticepresupune prezenta altor elemente cu rol hotarator in desavarsirea actului turistic si careservesc argumentatiei de a inscrie turismul in sectorul tertiar, atat in mod direct, prinactivitatea serviciilor de cazare, alimentatie publica, transport etc., cat si in mod indirect, prinintermediul aportului specific al altor ramuri ale sectorului tertiar la activitatea turistica(agricultura, constructii, industrie alimentara etc.).

Astfel, continutul activitatii turistice este asimilat unei intregi suite de prestatii prin care este vizata satisfacerea nevoilor turistice, cu ocazia si de-a lungul, unei deplasari.

De altfel, insasi definirea produsului turistic nu se poate realiza fara a releva caracterulparticular al ofertei turistice. Cei mai multi autori considera produsul turistic drept un rezultatal “ asocierilor, interdependentelor dintre resurse (patrimoniu) si servicii”, iar ”resursele vor lua forma diferitelor produse turistice numai prin intermediul prestarilor de serviciispecifice”.

Deci, determinarea si individualizarea produselor turistice se realizeaza pornind de lacalitatea activitatii de prestatii, iar serviciile constituie, dintr-un anumit punct de vedere,componenta “ dominanta sau determinanta a ofertei turistice”.

Serviciul turistic constituie “ un ansamblu de activitati ce au obiect satisfacereanevoilor turistului in perioada in care se deplaseaza si in legatura cu aceasta”. Deci, o parte aactivitatilor care compun prestatia turistica vizeaza acoperirea unor necesitati obisnuite,cotidiene (odihna, hrana), iaralta parte determina specificitatea turismului si particularizeazaformele sale de manifestare.

Prin natura si specificul propriu, serviciul turistic trebuie sa creeze si sa asigureconditiile necesare refacerii capacitatii de munca, in mod simultan cu petrecerea placuta siinstructiva a timpului liber. Pe de alta parte, in urma realizarii consumului turistic, indiviziitrebuie sa dobandeasca un plus de informatii, cunostinte, chiar deprinderi si obiceiuri noi, inconcordanta cu exigentele epocii contemporane, conducand astfel, in mod direct, la crestereacalitatii intregii vieti. Pornind de la tendinta, tot mai accentuata, de micsorare a timpuluinecesar odihnei pasive si, respectiv, de sporire a dimensiunilor si formelor de odihna activa,serviciul turistic trebuie sa asigure posibilitati multiple de raspuns, conform criteriilor odihneiactive. Organizatorilor de turism le revin sarcini sporite in vederea diversificarii agrementuluitraditional si cresterii atractivitatii manifestarilor turistice, cu atat mai mult cu cat turismul s-atransformat intr-un fenomen de masa, iar frecventa de petrecere a timpului liber in afararesedintei permanente a crescut.

In ultimii ani, datorita tendintei de diversificare si crestere a complexitatii nevoilor deconsum, se remarca un proces de imbogatire a continutului prestatiei cu noi tipuri de activitati,a caror clasificare poate fi realizata in functie de mai multe criterii. Derularea prestatieituristice presupune, insa, in marea majoritate a cazurilor, activitati grupate in urmatoareletipuri de servicii:

- servicii de cazare;

- servicii de alimentatie;

- servicii de agrement-divertisment;

- servicii de transport;

- servicii suplimentare (complementare).

Preview document

Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 1
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 2
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 3
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 4
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 5
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 6
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 7
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 8
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 9
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 10
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 11
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 12
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 13
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 14
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 15
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 16
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 17
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 18
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 19
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 20
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 21
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 22
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 23
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 24
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 25
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 26
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 27
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 28
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 29
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 30
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 31
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 32
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 33
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 34
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 35
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 36
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 37
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 38
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 39
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 40
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 41
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 42
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 43
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 44
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 45
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 46
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 47
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 48
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 49
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 50
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 51
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 52
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 53
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 54
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 55
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 56
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 57
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 58
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 59
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 60
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 61
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 62
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 63
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 64
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 65
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 66
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 67
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 68
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 69
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 70
Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia - Pagina 71

Conținut arhivă zip

  • Dezvoltarea Turismului Balnear in Statiunea Mangalia.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul mass-mediei în promovarea a două zone cu potențial turistic similar. studiu de caz - Valea Prahovei și Ceahlău-Bicaz

CAP. 1. INTRODUCERE 1.1. Metodologie Realizarea lucrării de faţă “Rolul mass-mediei în promovarea turismului a două zone cu potenţial turistic...

Perspectivele Dezvoltării Turismului Montan în Contextul Dezvoltării Durabile

MOTIVAŢIA LUCRĂRII Importanţa zonei montane în cererea de vacanţe, a generat preocupări ale specialiştilor în scopul exploatării pentru turism a...

Managementul Agenției de Turism Best Travel Bistrita

CAP. I FIRMA DE TURISM ŞI PERFORMANŢELE SALE 1.1 Istoricul apariţiei şi evoluţiei turismului Interesul pentru călătorie şi turism s-a transformat...

Piața mondială a turismului de afaceri

CAPITOLUL I ISTORIC ȘI CONCEPTE ÎN TURISMUL DE AFACERI Turismul este cea mai mare afacere a începutului de mileniu, atât pe plan mondial, cât și...

Turismul balnear la nivelul Județului Bihor

INTRODUCERE Turismul balnear ocupă un loc important în turismul românesc, datorită prezenței pe teritoriul românesc a numeroase izvoare termale și...

Potențialul Turistic Balnear între Agigea și Mangalia

Introducere Având în considerare distribuția activității turistice la nivel mondial observăm că sunt regiuni foarte dezvoltate din punct de vedere...

Dezvoltarea Turismului pe Principii Durabile

INTRODUCERE În dezvoltarea economică de după cel de-al doilea război mondial, turismul, un sector important al economiei mondiale, a cunoscut o...

Strategii de dezvoltare economică și turistică - stațiunea Călimănești-Căciulata

Introducere Cu toate că majoritatea specialiştilor consideră turismul un fenomen specific perioadei contemporane, acesta s-a conturat la sfârşitul...

Te-ar putea interesa și

Probleme actuale privind oferta turistică a stațiunilor de litoral Mamaia și Halkidiki

INTRODUCERE La sfârşitul secolului XX şi începutul celui de-al treilea mileniu, industria turismului şi a călătoriilor reprezintă, pe plan...

Influența integrării în UE asupra turismului românesc

INTRODUCERE Turismul ca activitate economică se bazează pe o strânsă conlucrare a industriei turistice cu celelalte sectoare economice ca:...

Oferta turistică pe litoral

INTRODUCERE Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizaţiei moderne, puternic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat de...

Amenajarea turistică a litoralului românesc

INTRODUCERE Una dintre măsurile importante de redresare a activităţii turistice în ţară este dezvoltarea centrului infoturistic de baze de date cu...

Valorificarea litoralului românesc prin dezvoltare durabilă

Actualitatea tezei şi nivelul cercetărilor întreprinse. Economia naţională a României parcurge o dificilă etapă de tranziţie exprimată prin...

Potențialul Turistic Balnear între Agigea și Mangalia

Introducere Având în considerare distribuția activității turistice la nivel mondial observăm că sunt regiuni foarte dezvoltate din punct de vedere...

Strategii de Relansare a Turismului Internațional al României

I. TURISMUL INTERNAŢIONAL – parametri economici şi starea de fapt Nu se poate realiza o analiză a turismului românesc fără a se urmări evoluţiile...

Studiu privind dezvoltarea turismului balnear pe plan internațional și în România

CAPITOLUL I TURISMUL BALNEAR – REPERE TEORETICE 1.1 Caracteristici ale turismului balnear Turismul de tratament și cură balneo-medicală este o...

Ai nevoie de altceva?