INTRODUCERE 4 CAPITOLUL I TURISMUL BAZAT PE NATURĂ – TURISM ALTERNATIV 6 1.1 Turismul alternativ versus turismul de masă 6 1.2. Ecoturismul – turismul bazat pe natură 8 1.3. Forme de dezvoltare a turismului bazat pe natură 12 CAPITOLUL II ANALIZA TURISMULUI ÎN ZONA BĂILE HERCULANE 17 2.1.Analiza ofertei 17 2.1.1 Potenţial 19 2.1.2 Infrastructura Turistică 20 2.2. Analiza Cererii 21 2.3.Analiza formelor de turism practicate 29 CAPITOLUL III POSIBILITĂŢI DE DEZVOLTARE A TURISMULUI BAZAT PE NATURĂ ÎN ZONA BĂILE HERCULANE 34 3.1 Trasee turistice din zona turistică Băile Herculane 34 3.2 Alte oferte turistice de mediu oferite de staţiunea Băile Herculane 37 3.3. Promovarea turismului bazat pe natură 41 3.4 Propuneri privind valorificarea superioară a produsului turistic Băile Herculane 47 CONCLUZII 60 BIBLIOGRAFIE 62
INTRODUCERE O dată cu evoluţia noastră ca oameni, evoluează asemenea toate instrumentele noastre de lucru, instrumente care pot fi profesionale, personale, de uz tehnic casnic, palpabile sau virtuale. Ne aflăm într-o perioadă în care multe dintre activităţile pe care le săvârşim nu mai au un caracter de bun material, palpabil, ci ele au fost înlocuite cu succes de resurse virtuale, mult mai accesibile şi uşor de utilizat pentru iniţiaţi. Cu fiecare zi trăim şi resimţim o revoluţie informaţională, revoluţie ce se face simţită cu precădere prin intermediul resurselor informatice. Acestea sunt reprezentate cu mândrie de toate elementele de natură tehnologică, elemente ce ne uşurează, înfrumuseţează şi complică uneori viaţa noastră. Nevoia de adaptare, nevoia de evoluţie, nevoia de informare şi nevoia de comunicare rapidă m-a determinat să cred că existenţa şi evoluţia formelor de marketing şi comunicare on-line au un rol foarte important în promovarea şi susţinerea unui nivel optim de vizibilitate în piaţă. Ţinând cont de faptul că internetul este o resursă informaţională nelimitată şi permanent upgradată, este o platformă de comunicare foarte accesibilă şi uşor de utilizat, de asemeni poate reprezenta cu succes o platformă optimă şi accesibilă de promovare şi informare. Lucrarea de faţă îşi propune un scurt studiu teoretic în ceea ce priveşte modalităţile de marketing şi vânzare online, urmând ca în cea de-a doua parte a lucrării să evidenţiez prin cercetare pe bază de studiu practic, importanţa pe care o propagă marketingul on-line asupra unei companii ce doreşte să activeze în spaţiul on-line, şi mai mult decât atât, în concepţia utilizatorilor de internet, a potenţialilor clienţi. Cuvinte cheie: marketing electronic, firmă omline, clienţi, produse, satisfacere. TURISMUL BAZAT PE NATURĂ – TURISM ALTERNATIV 1.1 Turismul alternativ versus turismul de masă Turismul alternativ este un concept care a apărut destul de recent în istoria ştiinţelor care au abordat într-un mod interdisciplinar turismul. Cuvântul "alternativă" implică în mod logic opusul său. "Turism alternativ", este în contradicţie cu ceea ce este văzut că fiind negativ sau în detriment cu privire la turismul convenţional: este caracterizat prin încercarea sa de a minimaliza impactul considerat negativ asupra mediului social şi cultural al oamenilor, petrecerea timpului liber pentru a promova unele abordări radical diferite de turismul convenţional. Astfel, în sensul cel mai general, turismul alternativ poate fi definit în linii mari ca forme de turism care să dorit a fi corespunzător cu valorile naturale, sociale şi comunitare şi care să aprobeatât gazdelor şi oaspeţilor să se bucure de interacţiune pozitivă şi merită şi experienţe comune. Turismul alternativ apare rar în mod specific că una din tipologiile turismului de masă, evidenţiat în literatură, care reflectă caracteristicile de multe ori separate şi foarte largi, care-l poate cuprinde. Desigur că turismul de masa nu mai are nevoie de descriere, fiind un domeniu bine stabilit şi care încasează marea parte a feliei industriei denumite turism. Locurile care au câștigat faimă de a fi destinaţii de top, precum marile capitale, de exemplu, sau plajele celebre, trăiesc foarte bine din brandul pe care şi l-au construit. Singurul dubiu pe care îl am este în ce măsură a sta la cozi la muzee sau la obiective celebre constituie, într-adevăr, o relaxare pentru oameni plecaţi în vacanţa tocmai pentru a scăpa de aglomeraţiile urbane şi de înghesuială inevitabilă a civilizaţiei.
1. Ardelean Florinela, Iordache Vlad, Ecologia şi protecţia mediului, Ed. Matrix Rom, Bucureşti 2007 2. Bran F., Simion T., Nistoreanu P. - Ecoturism, Bucureşti, Editura Economică, 2000 3. Bran F., Simion T., Nistoreanu P. - Turismul rural: modelul european, Bucureşti, Editura Economică, 1997 4. Cristescu I. – Managementul turistic zonal, Editura Hercules, 1999 5. Cristescu I. – Marketingul serviciilor turistice, Editura Hercules, 1999 6. Ghid de legislaţie turistică - vol. I, vol. II, Bucureşti, Editura Lumina Lex, 2003 7. Jivan A. - Economia turismului: economia de ramură, Timişoara, Editura Nero-G, 1999 8. Lupu N. - Hotelul: economie şi management, Bucureşti, Editura All, 1998 9. Lupu N. - Strategia de concentrare a întreprinderilor de turism, Bucureşti, Editura Economică, 2003 10. Minciu R. - Amenajarea turistică a teritoriului, Bucureşti, Universitatea Creştină ''Dimitrie Cantemir"' , 1995; 11. Olteanu V. - Economia întreprinderii turistice şi comerciale, Bucureşti, Universitatea Dimitrie Cantemir, 1993 12. Rojanschi Vladimir, Bran Florina, Grigore Florian – Elemente de economia şi managementul mediului, Editura Economică, Bucureşti 2004; 13. Stănciulescu G., Tgu G. - Tehnica operaţiunilor de turism.Studii de caz.Probleme şi întrebări de examen, Bucureşti, Editura All Beck, 1999 14. Stănciulescu G., Emilian R., Tigu G. - Managementul turismului durabil în ţările riverane Mării Negre, Bucureşti, Editura All Beck, 2000; 15. Stepănescu Mihai, Dezvoltarea rurală durabilă în zona Semenic, Ed. Mirton, Timişoara 2005; 16. Turismul - relementarea activităţii, Ediţie actualizată la 2003, Bucureşti, Editura Best Publishing, 2003 17. Zaharia V. - Economia şi organizarea serviciilor hoteliere şi de alimentaţie, Bucureşti, Editura Lumina Lex, 2002
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.